Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 11 mei 2024, 14:52 uur
Onweerwolf schreef:
Er is ook al heel lang kritiek op de huidige organisatie en zeker op Martin O. Ik hou me er doorgaans niet echt mee bezig maar de die-hard fans vinden hem collectief verschrikkelijk slecht.
Er is ook al heel lang kritiek op de huidige organisatie en zeker op Martin O. Ik hou me er doorgaans niet echt mee bezig maar de die-hard fans vinden hem collectief verschrikkelijk slecht.
En terecht. Zijn voorganger was niet perfect, maar wel een stuk beter.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:54 uur
Gretz schreef:
Ook in Zweden worden er wel eens valse aangiftes gedaan, zowel door mannen als vrouwen.
Dat persoon X een klacht had over Joost en er vervolgens mee naar de politie is gestapt, waarna Joost en zijzelf zijn verhoord leidt er niet automatisch toe dat er iemand schuldig is aan bedreiging. Wat er ook is voorgevallen, de bewijslast zal waarschijnlijk allesbehalve simpel zijn. Dat er waarschijnlijk nog weken duurt voordat er een uitspraak is zegt wat dat betreft genoeg.
(quote)
Ook in Zweden worden er wel eens valse aangiftes gedaan, zowel door mannen als vrouwen.
Dat persoon X een klacht had over Joost en er vervolgens mee naar de politie is gestapt, waarna Joost en zijzelf zijn verhoord leidt er niet automatisch toe dat er iemand schuldig is aan bedreiging. Wat er ook is voorgevallen, de bewijslast zal waarschijnlijk allesbehalve simpel zijn. Dat er waarschijnlijk nog weken duurt voordat er een uitspraak is zegt wat dat betreft genoeg.
Ik ben echt verbaasd hoe jij dit allemaal even zegt. Hoe weet je nou of de bewijslast allesbehalve simpel is? Misschien zijn er wel beelden van. Je was er niet bij toch?
1
Arrie schreef:
Maar we weten toch helemaal niet of er gebrek aan bewijs is? Dat vind ik nogal speculatie.
Volgens mij staat nog helemaal niet vast of we wel of niet weten of er gebrek aan bewijs is of niet. Tot die tijd vind ik spreken van “speculatie” nogal speculatief.Maar we weten toch helemaal niet of er gebrek aan bewijs is? Dat vind ik nogal speculatie.
0
OMIT
Gretz schreef:
(quote)
Ja, maar dat is eigenlijk een beetje bezijden mijn punt, maar daar ga ik verder ook niet over door. Ik heb mijn mening kenbaar gemaakt, en hem verdedigen ga ik niet doen. Daarvoor heb ik momenteel de energie niet, de zin niet, de tijd niet en ook is het veel te lekker weer buiten.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 15:01 uur
Net bij het AD:
Alessandra, de inzending van Noorwegen van vorig jaar, heeft zich teruggetrokken als puntenuitdeler. Dat heeft de Noorse omroep laten weten. Wat de reden is, is nog onduidelijk.
11
geplaatst: 11 mei 2024, 15:01 uur
Joost Klein is plotsklaps gediskwalificeerd en heel kort daarna lees ik dat Wilders een kandidaat heeft voor het premierschap. Nu ben ik normaliter niet zo van de complottheorieën, maar dit kan toch haast geen toeval zijn?
2
geplaatst: 11 mei 2024, 15:04 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben echt verbaasd hoe jij dit allemaal even zegt. Hoe weet je nou of de bewijslast allesbehalve simpel is? Misschien zijn er wel beelden van. Je was er niet bij toch?
(quote)
Ik was er inderdaad niet bij. Dus kom ik tot mijn oordeel n.a.v. de reacties van insiders zoals Cornald Maas ("Incident stelt nauwelijks iets voor."). Ik vind die betrouwbaar genoeg, want zij gaan zichzelf en de hele wereld niet voor de gek houden als de EBU volkomen terecht heeft gehandeld en Joost het grote kwaad is. Kortom, het is een stuk aannemelijker dat de EBU een disproportionele beslissing heeft genomen op basis van een flinterdun bewijs, dan dat Joost overduidelijk de regels heeft overtreden. Ik kan er niet anders van maken.
Vooralsnog blijft het nog steeds zijn woord tegen het woord van die productiemedewerker. Dat zijn de enige twee mensen die door de politie zijn gehoord.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 15:05 uur
Gretz schreef:
Ik was er inderdaad niet bij. Dus kom ik tot mijn oordeel n.a.v. de reacties van insiders zoals Cornald Maas ("Incident stelt nauwelijks iets voor."). Ik vind die betrouwbaar genoeg, want zij gaan zichzelf en de hele wereld niet voor de gek houden als de EBU volkomen terecht heeft gehandeld en Joost het grote kwaad is. Kortom, het is een stuk aannemelijker dat de EBU een disproportionele beslissing heeft genomen op basis van een flinterdun bewijs, dan dat Joost overduidelijk de regels heeft overtreden. Ik kan er niet anders van maken.
Vooralsnog blijft het nog steeds zijn woord tegen het woord van die productiemedewerker. Dat zijn de enige twee mensen die door de politie zijn gehoord.
(quote)
Okay, nou ik laat mijn mening niet afhangen van wat Cornald fucking Maas twittert, but you do you!
1
Vroeger keek ik wel op tegen Pino, maar daar moet ik het helaas bij laten

1
Dat klopt niet helemaal. Er is volgens de politie ook met enkele getuigen gesproken.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 15:09 uur
Onweerwolf schreef:
Okay, nou ik laat mijn mening niet afhangen van wat Cornald fucking Maas twittert, but you do you!
(quote)
Ik heb toch geleerd dat het in dit soort situaties het beste is om je opinie te baseren aan de hand van de informatie van de (betrouwbare) mensen die het dichtst bij het vuur zitten. Beter dan alles wat er (mogelijk) gebeurd is uit je duim zuigen en op basis daarvan tot een mening komen.
Moet wel toegeven dat ik de EBU al een langere tijd niet zo sympathiek vind en dat Joost voor mij niet snel kapot kan als artiest. Dus ik ben wel bevooroordeeld in zekere zin. Ik ken Joost niet persoonlijk en ik ben ook geen amateurpsycholoog, dus ik zal niets beweren over zijn persoonlijkheid
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 15:10 uur
Inmiddels heeft Alessandra (Noorwegen 2023) zich teruggetrokken als punten gever.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 15:11 uur
Alleen als die 24 minuten lang uit het werk van Drengskapur citeert.
0
Onweerwolf
Gretz schreef:
Ik heb toch geleerd dat het in dit soort situaties het beste is om je opinie te baseren op basis van de informatie van de mensen die het dichtst bij het vuur zitten. Beter dan van alles wat er gebeurd kan zijn uit je duim zuigen en op basis daarvan tot een mening komen.
(quote)
Ik heb toch geleerd dat het in dit soort situaties het beste is om je opinie te baseren op basis van de informatie van de mensen die het dichtst bij het vuur zitten. Beter dan van alles wat er gebeurd kan zijn uit je duim zuigen en op basis daarvan tot een mening komen.
Ik baseer mijn opinie bij voorkeur op feiten.
2
Dat was zeker voor je groeispurt, nu moet Pino tegen jou opkijken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 15:12 uur
Oei, die zag ik echt bijna precies twee jaar geleden live in een gare boerderij ergens in Duitsland.
Was leuk.
0
Ja, ik ook. Maar houden Cornald Maas en AvroTros zich niet aan de feiten dan?
2
Of om nog maar eens een tweetje te quoten, van Marieke Kuyper dit keer:
Wat Maas roept zegt mij niet zoveel. Wat is de bron van Cornald Maas? Heeft hij het gezien of gaat hij af op de lezing van Joost. Wat als de lezing van Joost nou helemaal niet klopt? Wat als er beelden zijn die op iets heel anders wijzen? Misschien blijkt het allemaal een overtrokken reactie van een medewerker van de productie en blijkt de diskwalificatie straks over de top. We weten het niet. Zo simpel is het.
Graties advies: hou even die tweet met je oordeel over het incident met Joost Klein in de drafts tot er daadwerkelijk meer over bekend is en er onderzoek is gedaan. Dat Cornald Maas het nietszeggend vindt, geeft je precies nul informatie over wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Wat Maas roept zegt mij niet zoveel. Wat is de bron van Cornald Maas? Heeft hij het gezien of gaat hij af op de lezing van Joost. Wat als de lezing van Joost nou helemaal niet klopt? Wat als er beelden zijn die op iets heel anders wijzen? Misschien blijkt het allemaal een overtrokken reactie van een medewerker van de productie en blijkt de diskwalificatie straks over de top. We weten het niet. Zo simpel is het.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 15:13 uur
Daar ga ik mijn handen zeker niet voor in het vuur steken.
7
geplaatst: 11 mei 2024, 15:14 uur
Kramer schreef:
(quote)
Volgens mij staat nog helemaal niet vast of we wel of niet weten of er gebrek aan bewijs is of niet. Tot die tijd vind ik spreken van “speculatie” nogal speculatief. Ik vind het dan weer speculatief om te zeggen dat spreken van speculatie speculatief is. We kunnen er wel over speculeren, maar zolang we de feiten niet hebben zijn speculaties over het speculeren over speculaties zo speculatief dat speculeren ook eigenlijk het enige is wat je kunt doen. Tot die tijd eet ik maar gewoon even een speculaassie
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 15:15 uur
SanderT schreef:
Ik vind het dan weer speculatief om te zeggen dat spreken van speculatie speculatief is. We kunnen er wel over speculeren, maar zolang we de feiten niet hebben zijn speculaties over het speculeren over speculaties zo speculatief dat speculeren ook eigenlijk het enige is wat je kunt doen. Tot die tijd eet ik maar gewoon even een speculaassie
(quote)
Ik vind het dan weer speculatief om te zeggen dat spreken van speculatie speculatief is. We kunnen er wel over speculeren, maar zolang we de feiten niet hebben zijn speculaties over het speculeren over speculaties zo speculatief dat speculeren ook eigenlijk het enige is wat je kunt doen. Tot die tijd eet ik maar gewoon even een speculaassie
Een waarheid als een koe.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 15:16 uur
Juist. Maar we mogen toch aannemen dat zij voldoende informatie hebben over wat er daadwerkelijk is gebeurd. De harde feiten die ze om welke reden dan ook nu nog niet met de buitenwereld willen/kunnen delen.
Ik zou het in ieder geval bizar vinden dat ze zo naar buiten treden als er sprake is van ernstige misdragingen van Joost (waar zij wetenschap van hebben)
aERodynamIC schreef:
Feit blijft dat AvroTros nooit zo zou reageren als het echt heel erg is wat Joost geflikt heeft, dan praat je er wat omheen, betreur je dingen en dan laat je het daarbij. Dat blijft me toch wel dwars zitten.
Feit blijft dat AvroTros nooit zo zou reageren als het echt heel erg is wat Joost geflikt heeft, dan praat je er wat omheen, betreur je dingen en dan laat je het daarbij. Dat blijft me toch wel dwars zitten.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 15:21 uur
Onweerwolf schreef:
Oei, die zag ik echt bijna precies twee jaar geleden live in een gare boerderij ergens in Duitsland.
Was leuk.
(quote)
Was leuk.
Geniale nieuwe split met Häxenzjirkell uitgebracht. Maar dat geheel terzijde
1
geplaatst: 11 mei 2024, 15:22 uur
Gretz schreef:
Juist. Maar we mogen toch aannemen dat zij voldoende informatie hebben over wat er daadwerkelijk is gebeurd. De harde feiten die ze om welke reden dan ook nu nog niet met de buitenwereld willen/kunnen delen.
Ik zou het in ieder geval bizar vinden dat ze zo naar buiten treden als er sprake is van ernstige misdragingen van Joost (waar zij wetenschap van hebben)
(quote)
(quote)
Dat ben ik wel met je eens hoor, dat dat vreemd zou zijn. Maar zo lang ik het niet zeker weet, onthoud ik mezelf liever van het vormen van een mening op basis van speculatie en geruchten. Ik wil best geloven dat Cornald niet zomaar iets roept, maar anderzijds denk ik ook niet dat Joost zomaar gediskwalificeerd is. En die twee zaken zijn gewoon lastig verenigbaar, en ik zou niet weten op basis waarvan ik het een meer gewicht zou moeten toekennen dan het ander. Dus tja.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 15:23 uur
Ik ben persoonlijk echt voornamelijk benieuwd of er nou echt helemaal geen enkele link is tussen de deelname van Israël en het incident met Joost.
Ik weet dat Orakel Maas heeft gesteld dat dat het niet het geval was, maar toch.
Ik weet dat Orakel Maas heeft gesteld dat dat het niet het geval was, maar toch.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.