Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:25 uur
Weer het AD:
Noors Dagblad VG meldt dat vier landen vrijdag overwogen om zich terug te trekken uit het Eurovisie Songfestival. Het zou gaan om Ierland, Groot-Brittannië, Zwitserland en Portugal. De bijeenkomst zou tot diep in de nacht hebben geduurd, aldus de krant.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 16:26 uur
Dus geen Griekenland en Estland en Albanië, die ook in de race waren.
De strijd om wie het eerste zich vrijwillig terugtrekt is spannend dit jaar.
7
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 16:27 uur
Random quote:

Everyone but Germany will withdraw and Isaak will still manage to lose

0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:28 uur
OMIT schreef:
(quote)
Albanie is al uitgeschakeld
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 16:28 uur
starbright boy schreef:
Sorry, maar jij praat hier de onzin. In de voorwaarden van het stemmen bij Eurovisie staan uitgebreid passages dat je geld niet terugkrijgt als de stemming om wat voor reden dan ook niet doorgaat, Dat is standaard bij dit soort stemmingen. Daar zijn zelfs standaard formuleringen voor. Elke claim zou kansloos zijn.
(quote)
Sorry, maar jij praat hier de onzin. In de voorwaarden van het stemmen bij Eurovisie staan uitgebreid passages dat je geld niet terugkrijgt als de stemming om wat voor reden dan ook niet doorgaat, Dat is standaard bij dit soort stemmingen. Daar zijn zelfs standaard formuleringen voor. Elke claim zou kansloos zijn.
Beste SB, waar ik me eigenlijk voornamelijk, en een beetje overdreven -toegegeven- boos om maak, is dat er maar gelijk zo snel met "onzin" gestrooid wordt, als er gewoon nog even naar achtergronden van meningen gevraagd kan worden. Deze opmerking geldt ook voor Onweerwolf. Het is ook mijn fout hoor, ik reageer dus, zoals ik al zei, ook soms wel te snel.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 16:30 uur
Ik ga er verder niet meer op in Omit. Maar ik weet in dit geval heel goed waar ik het over heb en wat jij zegt klopt echt niet. Ga de jurisprudentie maar eens langs
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 16:32 uur
starbright boy schreef:
Ik ga er verder niet meer op in Omit. Maar ik weet in dit geval heel goed waar ik het over heb en wat jij zegt klopt echt niet. Ga de jurisprudentie maar eens langs
Het kan misschien niet kloppen, maar dan is het nog geen onzin. Dan is het wellicht een zinvolle bijdrage waarover gesproken kan worden.
Snap je de keiharde denigrerende lading van "onzin" dan echt niet.
Verder natuurlijk is het maar jouw mening dat jij heel goed weet waar je het over hebt, maar leg me dan uit waarom jij denkt dat zo heel goed te weten, want ik denk namelijk ook wel een beetje waar ik het over heb.
Maar je gaat er niet meer op in. Altijd de veiligste manier om een discussie uit de weg te gaan.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 16:33 uur
We doen dan weliswaar niet meer mee, maar het is nog nooit zoooo spannend geweest. Ben al aan mijn 5e bak popcorn toe. Ook extra hapjes in huis gehaald voor vanavond. Het heeft alles in zich om flink te ontsporen vanavond…
0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:35 uur
Ik lees op de grote FaceGram X kanalen steeds vaker het gerucht dat de organisatie bang zou zijn voor 'een stunt' van Joost tijdens de finale. Zou toch wat zijn als ze 'een incident' hebben voorgewend om Joost te kunnen wippen. Zou wel de reacties van AvroTros en Maas verklaren. De gedachte is bijna te bizar voor woorden, maar als ik de gekkigheid van de afgelopen 24 uur zie zou het nog kunnen kloppen ook.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 16:36 uur
Chameleon Day schreef:
We doen dan weliswaar niet meer mee, maar het is nog nooit zoooo spannend geweest. Ben al aan mijn 5e bak popcorn toe. Ook extra hapjes in huis gehaald voor vanavond. Het heeft alles in zich om flink te ontsporen vanavond…
Spanning meten in bakken popcorn. Alessandro Volta zal zich in zijn graf omdraaien.We doen dan weliswaar niet meer mee, maar het is nog nooit zoooo spannend geweest. Ben al aan mijn 5e bak popcorn toe. Ook extra hapjes in huis gehaald voor vanavond. Het heeft alles in zich om flink te ontsporen vanavond…
2
geplaatst: 11 mei 2024, 16:39 uur
OMIT schreef:
Alessandro Volta zal zich in zijn graf omdraaien.
Alessandro Volta zal zich in zijn graf omdraaien.
Ik denk eerder dat hij uit zijn graf komt om deze soap mee te maken…

0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:39 uur
Edgar18 schreef:
Ik lees op de grote FaceGram X kanalen steeds vaker het gerucht dat de organisatie bang zou zijn voor 'een stunt' van Joost tijdens de finale. Zou toch wat zijn als ze 'een incident' hebben voorgewend om Joost te kunnen wippen. Zou wel de reacties van AvroTros en Maas verklaren. De gedachte is bijna te bizar voor woorden, maar als ik de gekkigheid van de afgelopen 24 uur zie zou het nog kunnen kloppen ook.
Wat voor stunt, en hoe kwamen ze erachter vraag je je dan af. Ik ben echt enorm benieuwd wat hij gezegd zou hebben dat als bedreigend opgevat zou worden.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 16:41 uur
-Alessandra uit Noorwegen geeft een statement waarom ze zich terugtrekt als puntengeefster.
https://twitter.com/MemoKtr75/status/1789290567051997588
0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:41 uur
Edgar18 schreef:
Ja, daar met een vergelijkbare hypothese kwam RadioMad ook al op X. Het zou ook een goede verklaring zijn voor het gegeven dat landen als Ierland, Groot-Brittannië, Zwitserland en Portugal hun deelname gisteren ook al op het spel wilden zetten.
https://i.vgy.me/KpB3Be.png
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 16:42 uur
starbright boy schreef:
-Alessandra uit Noorwegen geeft een statement waarom ze zich terugtrekt als puntengeefster.
Je loopt een uur achter.
Er is net al een vervanger gevonden las ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 16:43 uur
Gretz schreef:
Ja, daar met een vergelijkbare hypothese kwam RadioMad ook al op X. Het zou ook een goede verklaring zijn voor het gegeven dat landen als Ierland, Groot-Brittannië, Zwitserland en Portugal hun deelname gisteren ook al op het spel wilden zetten.
(afbeelding)
(quote)
(afbeelding)
Altijd weer die snitschende productie asses.

3
geplaatst: 11 mei 2024, 16:43 uur
Ik geloof het niet zo. Ik denk veel eerder dat de andere landen of niet overtuigd zijn van de ernst van wat Joost heeft gedaan. Of het oneerlijk vinden dat een ander land wegkomt met wangedrag op het festival.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 16:46 uur
Ik denk dat de huidige toch wel chaotische sfeer heel wat landen verschillende redenen geeft om proberen ervan te profiteren. Dat saamhorigheidsgevoel, daar geloof ik gewoon minder in. Dit is de uitgelezen kans om via twitter of camera zelf een standpunt te geven, al is dat dan al een gespeeld standpunt. Vanavond de finale, en morgen blijft Joost uitgesloten en hoor je er niemand meer over. Dan is de focus namelijk al weer op 2025,
0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:47 uur
Dit verhaal gaat echt nog wel een staart krijgen en al helemaal als Israel wint. Dan gaat het nog het hele jaar over de shitshow van vandaag. Dan komen we wellicht in de grootste crisis in 68 jaar eurovisie.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:55 uur
Zeg het maar. Gaat AvroTros deze lezing straks bevestigen?
https://x.com/VocaISuspension/status/1789304574714466556
According to some unconfirmed sources, the Joost investigation occured after he said to a staff member "You again? Next time, I will hit you!" in regards to the staff member making comments about his dead parents.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 16:56 uur
Gretz schreef:
(quote)
Dat zou wel passen in het gebeuren ja.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:57 uur
Je kunt blijkbaar vanavond gewoon op Joost Klein stemmen (niet in Nederland natuurlijk). Naar het schijnt is dat technisch niet te voorkomen. EBU roept mensen op dat niet te doen. Je betaalt wel maar je stem gaat verloren, Of je maakt een statement natuurlijk.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 16:58 uur
Ik lees ook deze speculatie, maar die kunnen we ook niet staven voorlopig
https://i.vgy.me/OZ0GxF.png
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 16:58 uur
starbright boy schreef:
Je kunt blijkbaar vanavond gewoon op Joost Klein stemmen (niet in Nederland natuurlijk). Naar het schijnt is dat technisch niet te voorkomen. EBU roept mensen op dat niet te doen. Je betaalt wel maar je stem gaat verloren, Of je maakt een statement natuurlijk.
Nou als ik Omit was zou ik dat doen en dan achteraf er een zaak van maken want blijkbaar is dat niet ethisch.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.