Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:30 uur
Ja, dat klopt. Hij wijkt af van zo goed als iedereen die ik ken. Dat is overigens geen waardeoordeel hoor. Integendeel zelfs.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:33 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Laten we het er dan wel even over eens zijn dat het niet oké is om de cameravrouw als individu voor de bus te gooien, kwalificaties als labiel op haar toe te passen, en haar te bombarderen tot dé persoon die alles verpest heeft. Dat is kwalijk en gevaarlijk, en kan grote gevolgen hebben voor haar persoonlijk. Uiteraard heb je hier een goed punt. Niettemin ik vind het persoonlijk wel veelzeggend dat de betrokken cameravrouw elk contact heeft geweigerd in de dagen erna. Dat komt niet heel volwassen over als er sprake is van een incident c.q. misverstand als dit. Zij stond er niet voor open om tot een oplossing te komen waar iedereen zich in kon vinden. En het lijkt me toch sterk dat zij moedwillig tegen de regels in aan het filmen was, blijkbaar is er dan iets misgegaan in de communicatie.
Er zijn verschillende suggesties gedaan door de omroep. "We hebben aangeboden om met de cameravrouw om tafel te gaan of dat Joost publiekelijk excuus zou maken". De betrokken cameravrouw heeft elk contact geweigerd.
Zolang we haar verhaal niet kennen blijf ik het opnemen voor Joost. Hij heeft een disproportionele straf gekregen (er zijn zoveel andere berispingen mogelijk voordat je iemand diskwalificeert). We weten niet welk leed de vrouw is aangedaan, maar het is in ieder geval niet fysiek geweest. Dat zal voor de Zweedse politie wel aardig relevant zijn.
De hele commotie rondom Joost komt voor de EBU helemaal niet zo slecht uit, dat is iets wat me ook dwarszit. 2 dagen #JoostGate leidt de aandacht perfect af van de andere relletjes (met de controverse over de deelname van Israël en de reacties van andere deelnemers als prominentste).
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:33 uur
Nou, ik vermoed dat we het Eurovision Poetry Contest dit jaar ook wel kunnen vergeten.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 19:35 uur
OMIT schreef:
Jij speelt geen advocaat van de duivel, jij speelt advocaat van de nobody. Je weet niets, je zegt niets en je beweert niets. Je gokt alleen maar.
(quote)
Jij speelt geen advocaat van de duivel, jij speelt advocaat van de nobody. Je weet niets, je zegt niets en je beweert niets. Je gokt alleen maar.
Rustig maar, ik zei toch: het is maar borrelpraat

4
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:35 uur
Gretz schreef:
Uiteraard heb je hier een punt. Maar ik vind het persoonlijk wel veelzeggend dat de betrokken cameravrouw elk contact heeft geweigerd in de dagen erna. Dat komt niet heel volwassen over als er sprake is van een incident c.q
Uiteraard heb je hier een punt. Maar ik vind het persoonlijk wel veelzeggend dat de betrokken cameravrouw elk contact heeft geweigerd in de dagen erna. Dat komt niet heel volwassen over als er sprake is van een incident c.q
Geert, dit soort uitspraken zijn gevaarlijk.
Die vrouw is aan niets of niemand iets verschuldigd, tenzij ze iets heeft beweerd wat niet waar is.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 19:37 uur
Mensen, ik ga zo even lekker happie eten, nou ja, dat moet je dan maar hopen, en dan vanavond allemaal plezier bij de finale van het ESF.
Ja, dat wordt even slikken, maar de andere deelnemers hebben er niet zoveel mee te maken, dus die mogen best een leuk publiek hebben. Wij moeten maar de bittere pil slikken, want een dwergenstaat als Nederland krijgt verder echt geen poot aan de grond. Ook niet als anderen nu even de grote muil laten brullen. Andere landen steunen ons uiteindelijk niet, net zoals wij uiteindelijk andere landen ook niet steunen. Het is het feest van de ieder-voor-zich saamhorigheid.
Ja, dat wordt even slikken, maar de andere deelnemers hebben er niet zoveel mee te maken, dus die mogen best een leuk publiek hebben. Wij moeten maar de bittere pil slikken, want een dwergenstaat als Nederland krijgt verder echt geen poot aan de grond. Ook niet als anderen nu even de grote muil laten brullen. Andere landen steunen ons uiteindelijk niet, net zoals wij uiteindelijk andere landen ook niet steunen. Het is het feest van de ieder-voor-zich saamhorigheid.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:40 uur
Onweerwolf schreef:
Die vrouw is aan niets of niemand iets verschuldigd, tenzij ze iets heeft beweerd wat niet waar is.
(quote)
Dat laatste weet ik. Maar het blijven wel menselijke interacties, waarbij niemand zich altijd perfect gedraagt. Dat vind ik het persoonlijk jammer dat een klein incident als dit direct op het bord van politie/justitie wordt geschoven, terwijl het imo normaler zou zijn als mensen die met elkaar (samen)werken er eerst onderling proberen uit te komen.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 19:42 uur
https://pbs.twimg.com/media/GNUMFGEXoAAafSh?format=jpg&name=large
Update van Bambie zojuist (van Ierland) op IG. Wat een shitshow.
Update van Bambie zojuist (van Ierland) op IG. Wat een shitshow.
0
Is de rust inmiddels weer teruggekeerd bij de andere opstandige delegaties of is het stilte voor de storm die vanavond nog gaat opsteken? Weet iemand wat? Geruchten zijn natuurlijk ook oké.

1
herman schreef:
Was ik ook wel benieuwd naar, dus even gekeken wat er over stond op de website van de Ierse nationale televisie. EBU heeft de Israelische omroep een standje gegeven en Bambi Thug zal vanavond nog iets bozer haar optreden doen. Dus iets met de welbekende sisser...
Bambie Thug 'angry' at Israeli Eurovision commentary - rte.ie
(quote)
Was ik ook wel benieuwd naar, dus even gekeken wat er over stond op de website van de Ierse nationale televisie. EBU heeft de Israelische omroep een standje gegeven en Bambi Thug zal vanavond nog iets bozer haar optreden doen. Dus iets met de welbekende sisser...
(quote)
Bambie Thug 'angry' at Israeli Eurovision commentary - rte.ie
Die sisser werd uiteindelijk toch weer wat groter.

5
geplaatst: 11 mei 2024, 19:44 uur
Van Bambie Thug heb ik de hoogste verwachtingen dat die tijdens hun optreden een dikke middelvinger naar het EBU gaat geven. Ben benieuwd. 

2
Onweerwolf
Chameleon Day schreef:
Is de rust inmiddels weer teruggekeerd bij de andere opstandige delegaties of is het stilte voor de storm die vanavond nog gaat opsteken? Weet iemand wat? Geruchten zijn natuurlijk ook oké.
Uitstekende crosspost.
1
Ik heb het gevoel dat de Kill Bill-sirene luider en luider aan het klinken is.
2
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:46 uur
Käärijä has also withdrawn from giving out the jury points.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:47 uur
Ik heb zo’n gevoel dat Ilse DeLange past voor volgend jaar.
Toch maar weer Sieneke of de Toppers volgend jaar dan?
Toch maar weer Sieneke of de Toppers volgend jaar dan?
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:49 uur
Ik hoop inmiddels dat ze toch niet iets met ABBA hadden gepland voor vanavond. 

0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:50 uur
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:50 uur
starbright boy schreef:
Ilse sturen zou ik ook een heel slecht idee hebben gevonden.
Ilse sturen zou ik ook een heel slecht idee hebben gevonden.
Ik ook hoor, maar die scheen in de running te zijn voor dit jaar en was daar recent niet blij over dat dit gelekt was.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:53 uur
Om ze te straffen kunnen we volgend jaar gewoon Gordon sturen of zijn er nog andere suggesties?
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:54 uur
Maar goed, het is natuurlijk ook zo dat waar
https://media.tenor.com/Sn5PNugTngYAAAAi/remz-remzcore.gif
wordt, spaanders vallen!
https://media.tenor.com/Sn5PNugTngYAAAAi/remz-remzcore.gif
wordt, spaanders vallen!

1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:57 uur
Jawel, als er een festival plaatsvindt dan kijk ik wel.
Maar ABBA is veel te gaaf om zo'n shitshow op te moeten leuken.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:57 uur
Dat ik Abba kut vind is ongeveer het enige bewijs dat ik niet homo ben.
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:59 uur
Slowgaze schreef:
Dus dat van die milfs is gewoon om aandacht vragen?
0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:05 uur
Ik lees nu dat de Zweedse politie de zaak heeft doorgezet naar het Zweedse OM. Met als aanklacht illegale bedreiging, Ik denk dat dat de reden is dat ze tot diskwalificatie hebben besloten. Dat de zaak na vooronderzoek naar het OM is gegaan. Ik denk dat dat niet was gebeurd als het alleen een gewone slaande beweging was.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:05 uur
Slowgaze schreef:
Oei, ik vind zelfs ABBA geweldig.. Moet mijn vrouw zich zorgen maken?

0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:07 uur
starbright boy schreef:
illegale bedreiging
Lol, nu ben ik benieuwd naar welke vormen van bedreiging in Zweden dan wél legaal zijnillegale bedreiging
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.