Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 11 mei 2024, 19:08 uur
Vraag me af of Nederland überhaupt volgend jaar nog mee moet willen doen; de glans is er voor mij persoonlijk behoorlijk van af.
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:08 uur
De vraag is of die afspraken voor iedereen duidelijk waren.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:09 uur
Koenr schreef:
Er staat echter wel specifiek dat Joost heeft "aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden" en niet "er zijn afspraken gemaakt dat hij niet gefilmd zou worden". Dat is toch een flink verschil.
Er staat echter wel specifiek dat Joost heeft "aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden" en niet "er zijn afspraken gemaakt dat hij niet gefilmd zou worden". Dat is toch een flink verschil.
In het statement van de avro/Tros zoals op het AD staat te lezen:
Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij van het podium kwam en zich moest haasten naar de green room.
Edit: ik zie dat het al gemeld is

3
geplaatst: 11 mei 2024, 19:10 uur
Dan vind ik de verwoording nog vreemder. Ik vraag me af met wie die afspraken dan zijn gemaakt en in hoeverre de specifieke camera-persoon bij die afspraken betrokken was - wellicht was ze niet eens op de hoogte gesteld. Het is me allemaal te onduidelijk om zulke zwart/wit uitspraken te doen.
AVROTROS en co zullen heus geen eventueel strafbare feiten verzwijgen, maar ik geloof best dat ze het via een gekleurde bril brengen, dat doet het nieuws hier (overal eigenlijk) altijd wel een beetje.
1
Koenr schreef:
Dan vind ik de verwoording nog vreemder. Ik vraag me af met wie die afspraken dan zijn gemaakt en in hoeverre de specifieke camera-persoon bij die afspraken betrokken was - wellicht was ze niet eens op de hoogte gesteld. Het is me allemaal te onduidelijk om zulke zwart/wit uitspraken te doen zoals de meeste hier.
(quote)
Dan vind ik de verwoording nog vreemder. Ik vraag me af met wie die afspraken dan zijn gemaakt en in hoeverre de specifieke camera-persoon bij die afspraken betrokken was - wellicht was ze niet eens op de hoogte gesteld. Het is me allemaal te onduidelijk om zulke zwart/wit uitspraken te doen zoals de meeste hier.
Koenr schreef:
Ja, het is natuurlijk nog wel de vraag of die "duidelijk gemaakte afspraken" inhielden dat geen van de artiesten op de route van het podium naar de greenroom gefilmd mag worden. Of dat dit alleen zo was afgesproken met de Nederlandse delegatie (Joost). En als er afspraken waren gemaakt is het natuurlijk wel vreemd dat zo'n cameravrouw er niet van op de hoogte is.
Hier zal nog wel meer duidelijkheid over moeten komen.
0
OMIT
Karl schreef:
Laat ik even advocaat van de duivel spelen.
Stel, het is het werk van die mevrouw om mensen te filmen/fotograferen op het moment dat ze het podium verlaten. Dat is de taak die haar baas haar heeft toegewezen. Dan komt er een Joost Klein, die daar niet op zit te wachten. Hij maakt een melding over na de eerste repetitie. Moet je daar naar luisteren? Mwah, niet per se: het is immers de taak van die mevrouw om daar te staan. Dus staat ze er bij de halve finale opnieuw. Hij zwaait dreigend met zijn vuist, misschien heeft hij erbij gezegd: "Als je hier de volgende keer weer staat, dan sla ik je!"
Wat te doen? Als ik die mevrouw was (en nogmaals: het moet dus wel écht mijn taak zijn om daar te staan), dan zou ik ook willen dat Joost een berisping kreeg voor zijn gedrag. Want het alternatief is ofwel dat je buigt voor iets wat je best wel als intimidatie kunt karakteriseren, ofwel dat ik daar de volgende keer weer sta en bang mag zijn een klap te krijgen als Nederland van het podium afkomt.
Vind ik dat 'ie gediskwalificeerd had moeten worden? Nee, ik denk dat er in principe wel op een andere manier uit te komen moet zijn geweest. Maar de EBU moest wel íets doen, dat geloof ik wel.
Standaard disclaimer: ik was er natuurlijk niet bij, dus dit is wat mij betreft louter borrelpraat. Maar toch: iets ter overweging voor de kijkbuiskindertjes hiero.
Laat ik even advocaat van de duivel spelen.
Stel, het is het werk van die mevrouw om mensen te filmen/fotograferen op het moment dat ze het podium verlaten. Dat is de taak die haar baas haar heeft toegewezen. Dan komt er een Joost Klein, die daar niet op zit te wachten. Hij maakt een melding over na de eerste repetitie. Moet je daar naar luisteren? Mwah, niet per se: het is immers de taak van die mevrouw om daar te staan. Dus staat ze er bij de halve finale opnieuw. Hij zwaait dreigend met zijn vuist, misschien heeft hij erbij gezegd: "Als je hier de volgende keer weer staat, dan sla ik je!"
Wat te doen? Als ik die mevrouw was (en nogmaals: het moet dus wel écht mijn taak zijn om daar te staan), dan zou ik ook willen dat Joost een berisping kreeg voor zijn gedrag. Want het alternatief is ofwel dat je buigt voor iets wat je best wel als intimidatie kunt karakteriseren, ofwel dat ik daar de volgende keer weer sta en bang mag zijn een klap te krijgen als Nederland van het podium afkomt.
Vind ik dat 'ie gediskwalificeerd had moeten worden? Nee, ik denk dat er in principe wel op een andere manier uit te komen moet zijn geweest. Maar de EBU moest wel íets doen, dat geloof ik wel.
Standaard disclaimer: ik was er natuurlijk niet bij, dus dit is wat mij betreft louter borrelpraat. Maar toch: iets ter overweging voor de kijkbuiskindertjes hiero.
Jij speelt geen advocaat van de duivel, jij speelt advocaat van de nobody. Je weet niets, je zegt niets en je beweert niets. Je gokt alleen maar.
0
Onweerwolf
Koenr schreef:
AVROTROS en co zullen heus geen eventueel strafbare feiten verzwijgen, maar ik geloof best dat ze het via een gekleurde bril brengen, dat doet het nieuws hier (overal eigenlijk) altijd wel een beetje.
(quote)
Exact.

1
geplaatst: 11 mei 2024, 19:11 uur
Ah, dus is het te vroeg om Joost een snowflake te noemen? Duidelijk!
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:14 uur
Zoals iedereen hier maar wat speculeert.
Als meneer op een televisie-evement niet gefilmd wil worden, vind ik dat raar. Ja.
Als meneer op een televisie-evement niet gefilmd wil worden, vind ik dat raar. Ja.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 19:18 uur
Het is ondertussen wel duidelijk dat Joost geslachtofferd is om de aandacht van grotere schandalen af te leiden. Wie dat nog wil ontkennen met praatjes en zogenaamde regeltjes, die is onderdeel van het probleem.
Nou ja, daar doe je niks aan, EBU is groter dan de Nederlandse Publieke Omroep, en helemaal wegblijven heeft een jaar effect, maar daarna ook niet meer.
We moeten ons maar troosten in de gedachte dat wij het slachtoffer van dit smerige spel zijn, en anderen daardoor de slachtofferrol hebben ontnomen. Toch een beetje held.
Nou ja, daar doe je niks aan, EBU is groter dan de Nederlandse Publieke Omroep, en helemaal wegblijven heeft een jaar effect, maar daarna ook niet meer.
We moeten ons maar troosten in de gedachte dat wij het slachtoffer van dit smerige spel zijn, en anderen daardoor de slachtofferrol hebben ontnomen. Toch een beetje held.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:19 uur
Edwynn schreef:
En nogmaals dat mag. Maar formulering helpt enorm in communicatie.

0
Onweerwolf
Edwynn schreef:
Joost Klein is ook gewoon een rare snuiter dus zo bijzonder is dat niet.
0
6
geplaatst: 11 mei 2024, 19:20 uur
Gretz schreef:
Ja, het is natuurlijk nog wel de vraag of die "duidelijk gemaakte afspraken" inhielden dat geen van de artiesten op de route van het podium naar de greenroom gefilmd mag worden. Of dat dit alleen zo was afgesproken met de Nederlandse delegatie (Joost). En als er afspraken waren gemaakt is het natuurlijk wel vreemd dat zo'n cameravrouw er niet van op de hoogte is.
Laten we het er dan wel even over eens zijn dat het niet oké is om de cameravrouw als individu voor de bus te gooien, kwalificaties als labiel op haar toe te passen, en haar te bombarderen tot dé persoon die alles verpest heeft. Dat is kwalijk en gevaarlijk, en kan grote gevolgen hebben voor haar persoonlijk.(quote)
(quote)
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:21 uur
Geen idee. Ik ken hem niet. Ik zie niks anders dan rare snuiters daar.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 19:21 uur
Iets anders. Stel dat Joost het ‘kill gebaar’ heeft gemaakt. Dat is niet netjes, maar het kan zelfs ook nog ‘kap ermee’ betekenen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:22 uur
Hij heeft gewoon wel echt een afwijkende persoonlijkheid, dat kun je aflezen aan interviews en z'n YT filmpjes. Dat is ook zijn artistieke kracht maar wellicht nu ook z'n downfall.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 19:22 uur
aERodynamIC schreef:
Iets anders. Stel dat Joost het ‘kill gebaar’ heeft gemaakt. Dat is niet netjes, maar het kan zelfs ook nog ‘kap ermee’ betekenen.
Als dat zo is, dan was dat toch binnen 59 seconden uitgesproken. Of kan er echt helemaal niet meer iemand communiceren in deze wereld?
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:23 uur
Edwynn schreef:
Dat kan. Deelname ESF is opzitten en pootjes geven.
Dat kan. Deelname ESF is opzitten en pootjes geven.
Ja, dat is letterlijk wat ik vanmiddag al zei.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:23 uur
aERodynamIC schreef:
Kill the feed.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 19:24 uur
Het is ondertussen wel duidelijk dat Joost geslachtofferd is om de aandacht van grotere schandalen af te leiden. Wie dat nog wil ontkennen met praatjes en zogenaamde regeltjes, die is onderdeel van het probleem.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:27 uur
Als er een groter complot achter zit, zou het wel geraffineerder zijn gegaan verwacht ik.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 19:28 uur
Het is maar wat je perceptie van rare snuiter is.
Edit: ah je hebt daarop al gereageerd bij Edwynn.
Edit: ah je hebt daarop al gereageerd bij Edwynn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 19:28 uur
Edwynn schreef:
Als er een groter complot achter zit, zou het wel geraffineerder zijn gegaan verwacht ik.
Ik denk wel dat Hillary Clinton er in ieder geval meer van wist.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 19:30 uur
Ward schreef:
Weet iemand eigenlijk wat de stand van zaken is mbt de rel tussen Ierland en Israël?
Weet iemand eigenlijk wat de stand van zaken is mbt de rel tussen Ierland en Israël?
Was ik ook wel benieuwd naar, dus even gekeken wat er over stond op de website van de Ierse nationale televisie. EBU heeft de Israelische omroep een standje gegeven en Bambi Thug zal vanavond nog iets bozer haar optreden doen. Dus iets met de welbekende sisser...
In a statement, the EBU said: "We've spoken to KAN, the Israeli broadcaster, about this matter and reiterated the importance of all commentators respecting all the artists taking part in the competition and abiding by the rules and regulations of the event."
Bambie Thug said the commentary would motivate increased anger in their performance in tonight’s grand final.
"I’m angry with other teams breaching their rules of the EBU, and still being allowed in," they said.
"So there’s definitely a war drum sounding in my heart to push the performance even more than I have done before."
Bambie Thug said the commentary would motivate increased anger in their performance in tonight’s grand final.
"I’m angry with other teams breaching their rules of the EBU, and still being allowed in," they said.
"So there’s definitely a war drum sounding in my heart to push the performance even more than I have done before."
Bambie Thug 'angry' at Israeli Eurovision commentary - rte.ie
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.