MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf
Voorlopige voorspelling:

01. Israël
02. Oekraïne
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Noorwegen
06. Ierland
07. Italië
08. Armenië
09. Portugal
10. Slovenië
11. Frankrijk
12. Litouwen
13. Zweden
14. Griekenland
15. Verenigd Koninkrijk
16. Finland
17. Georgië
18. Servië
19. Oostenrijk
20. Luxemburg
21. Letland
22. Estland
23. Spanje
24. Cyprus
25. Duitsland

Dat is wellicht een vertaaldingetje. Het heet er olaga hot en wordt vertaald in het engels als unlawful treath..

Olaga hot | Polismyndigheten - polisen.se

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)
Lol, nu ben ik benieuwd naar welke vormen van bedreiging in Zweden dan wél legaal zijn

Wellicht de variant waarbij de 'be' niet voor de dreiging staat?

starbright boy schreef:
Ik lees nu dat de Zweedse politie de zaak heeft doorgezet naar het Zweedse OM. Met als aanklacht illegale bedreiging, Ik denk dat dat de reden is dat ze tot diskwalificatie hebben besloten. Dat de zaak na vooronderzoek naar het OM is gegaan. Ik denk dat dat niet was gebeurd als het alleen een gewone slaande beweging was.

Wat voor beweging zou dat wel kunnen veroorzaken dan?

OMIT
Jammer dat dit hele topic echt gekaapt wordt door één user. Nou ja, zo zal het wel horen, ik ben hier nieuw, ik ken de mores niet.

Onweerwolf
EUROVISION winner Loreen has refused to hand over the trophy to Israel’s Eden Golan if she wins tonight.

Eurovision plunged into further crisis as champion Loreen gives shock ultimatum to bosses over Israel | The Sun - thesun.co.uk

The Sun, dus tja..

Mijn concert is afgelast dus ik ga toch ook maar kijken. Moet wel op de koptelefoon, want van mijn lief hoeft het niet meer na Joostgate en Israëlgate.

Ook wel zin in o.a. Litouwen en Ierland te zien.

Nog wel even extra popcorn inslaan...

OMIT schreef:
Jammer dat dit hele topic echt gekaapt wordt door één user. Nou ja, zo zal het wel horen, ik ben hier nieuw, ik ken de mores niet.

Ja je bent vast nieuw. Ik zie jou al dagenlang janken in dit topic trouwens.

Voorspelling: met dank aan de disproportionele uitsluiting van Joost gaat Israël nog meer punten bij de televotes binnenharken en eindigen ze met een klein verschil 5-30 punten boven Kroatië (dat wel met ruime voorsprong de jurytelling wint, maar daar hebben ze niets aan). Er zal nog lang over de (politieke) uitslag nagepraat worden en de EBU moet serieus vrezen voor haar eigen voortbestaan. Meerdere kritische landen komen vanavond met een statement en vanuit de EBU wordt gedreigd met diskwalificatie voor volgend jaar.

Enfin, laten we maar niet hopen Joostgate en de discutabele overwinning van Israël eenzelfde uitwerking op de wereldvrede gaan hebben als die ene gebeurtenis in juni 1914 in Sarajevo. Dat zou het allemaal niet waard zijn.

01. Kroatië
02. Israël
03. Oekraïne
04. Zwitserland
05. Ierland
06. Italië
07. Noorwegen
08. Armenië
09. Frankrijk
10. Griekenland
11. Litouwen
12. Georgië
13. Verenigd Koninkrijk
14. Zweden
15. Portugal
16. Finland
17. Slovenië
18. Luxemburg
19. Servië
20. Oostenrijk
21. Estland
22. Letland
23. Spanje
24. Cyprus
25. Duitsland

OMIT
Arrie schreef:
(quote)

Ja je bent vast nieuw. Ik zie jou al dagenlang janken in dit topic trouwens.

Ja, want als andermans mening je niet aanstaat, dan *jank* je. En zeker als je niet al twintig jaar lid bent, dan moet je dat aangewreven worden.

Heb je ook nog een argument, of blijft het hierbij?

OMIT schreef:
Jammer dat dit hele topic echt gekaapt wordt door één user

Je mag best wat liever zijn voor jezelf.

Wat zijn je favorieten voor vanavond? Over de muziek heb ik je nog nauwelijks gehoord.

Doe ik ook mee:

01. Israël
02. Kroatie
03. Oekraine
04. Zwitserland
05. Armenie
06. Frankrijk
07. Italie
08. Ierland
08. Griekenland
09. Noorwegen
10. Litouwen
11. Griekenland
12. Portugal
13. Zweden
14. Luxemburg
15. Verenigd Koninkrijk
16. Slovenië
17. Servie
18. Spanje
19. Finland
20. Oostenrijk
21. Cyprus
22. Estland
23. Letland
24. Georgie
25. Duisland

Finland krijgt 0 punten van de jury. Duitsland van het publiek. Joost was 14e geworden als hij had deelgenomen.

Arrie schreef:
(quote)

Wat voor beweging zou dat wel kunnen veroorzaken dan?

Wellicht een dreigend schiet of kop eraf snij gebaar. Of een combinatie met gesproken woorden van dreigende aard.

Onweerwolf
Mooi, dat jullie allemaal mijn lijstje kopiëren van voor dat ik Frankrijk er tussen had gezet.

OMIT
herman schreef:
(quote)

Je mag best wat liever zijn voor jezelf.

Wat zijn je favorieten voor vanavond? Over de muziek heb ik je nog nauwelijks gehoord.

Dan heb je niet goed gelezen, maar eigenlijk weet je dat zelf ook wel. Je gebruikt dit argument alleen om een ander monddood te maken. Prima toch. Weten we van elkaar, hoe we in elkaar steken. Donderdag heb ik de hele show mijn mening gegeven over de bijdragen van de deelnemers. Kijk maar na. En ga dan maar zeggen dat je het fout had.

kaj_666 schreef:
(quote)
Lol, nu ben ik benieuwd naar welke vormen van bedreiging in Zweden dan wél legaal zijn

Het schijnt in Zweden sowieso al geruime tijd bij wet verboden te zijn om mensen zonder toestemming in beeld te brengen. Dus dat zou inhouden dat de deelnemende artiesten vooraf ook een verklaring moeten ondertekenen om aan te geven op welke momenten ze wel/niet gefilmd mogen worden?

Zweden verbiedt fotografie zonder toestemming - nu.nl

De chips en het bier staan klaar, en met een beetje chance krijgt die van Israel een tomaat tegen haar smikkel. Ik heb er zin in!

OMIT schreef:
(quote)

Dan heb je niet goed gelezen, maar eigenlijk weet je dat zelf ook wel. Je gebruikt dit argument alleen om een ander monddood te maken. Prima toch. Weten we van elkaar, hoe we in elkaar steken. Donderdag heb ik de hele show mijn mening gegeven over de bijdragen van de deelnemers. Kijk maar na. En ga dan maar zeggen dat je het fout had.

Niet iedereen is ineens tegen je. herman bedoelde dit hoogstwaarschijnlijk gewoon oprecht. We lezen er niet allemaal het hele topic op na.

starbright boy schreef:
(quote)

Wellicht een dreigend schiet of kop eraf snij gebaar. Of een combinatie met gesproken woorden van dreigende aard.

Goed punt, besefte het inderdaad ook dat het inderdaad zo'n kop eraf gebaar kan zijn. Vind ik ook weer overdreven van Joost, maargoed.

Ik vind wel dat als de AVROTROS aanbiedt om in gesprek te gaan met de cameravrouw of zelfs om publiekelijk excuses aan te bieden, dat het alsnog zo escaleert.

OMIT
Ik hoop gewoon op een leuke show, hoewel het nooit meer zal worden wat het kan zijn, maar dan maar bedenken dat Joost waarschijnlijk ook niet gewonnen had, en de de andere deelnemers lekker hun mooie moment gunnen.

OMIT schreef:
(quote)

Jij probeert net zo goed anderen monddood te maken door elke keer dat je tegengas krijgt te opperen dat dat is omdat je hier nieuw bent en de oudere users elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden. Blijf vooral nog een tijdje, en je zult zien dat dat laatste ver van de waarheid zit. Maar als dat helpt, geloof dan vooral dat als mensen het met je oneens zijn dit louter komt doordat je hier nieuw bent

Near schreef:
De chips en het bier staan klaar, en met een beetje chance krijgt die van Israel een tomaat tegen haar smikkel. Ik heb er zin in!

Want wat heeft Eden Golan precies misdaan?

Ik hoop dat ze gewoon (mens)waardig als artiest wordt behandeld, en dat mensen haar beoordelen op de kwaliteiten van het nummer en het optreden. Lijkt me niet terecht om een jonge zangeres van 20 dingen in de schoenen te schuiven waar ze zelf niets aan kan doen.

Onweerwolf
https://i.vgy.me/j71b0j.png

Iedereen toch veel plezier gewenst!

Arrie schreef:
(quote)

Ik vind wel dat als de AVROTROS aanbiedt om in gesprek te gaan met de cameravrouw of zelfs om publiekelijk excuses aan te bieden, dat het alsnog zo escaleert.

Raar dat het alsnog veel meer escaleert bedoel je? Dat zijn we het eens.

OMIT
catdog schreef:
(quote)

Niet iedereen is ineens tegen je. herman bedoelde dit hoogstwaarschijnlijk gewoon oprecht. We lezen er niet allemaal het hele topic op na.

Als je alles niet naleest, moet je ook een oprecht verwijt niet neerhalen. Ik ben vanaf het begin van de week best al wel aanwezig, met bijdragen ook. En ik heb nooit, echt NOOIT iemand afgezeken. En als ik dan zelf afgezeken wordt, dan moet ik mijn bek dichthouden omdat Herman iets niet gelezen heeft? Het wordt er niet beter op hoor. Ik begin EBU te snappen. Die ventjes uit Nederland, daar is geen land mee te bezeilen. Luisteren niet, denken niet, en kunnen niet fatsoenlijk oordelen.

OMIT schreef:
(quote)

Pfff, wat ben jij vermoeidheid zeg.., zoek dan een andere site als je het zo zwaar hebt hier, ik kan mij niet voorstellen dat je hier zelf veel plezier aan beleeft.

OMIT
MarkS73 schreef:
(quote)

Pfff, wat ben jij vermoeidheid zeg.., zoek dan een andere site als je het zo zwaar hebt hier, ik kan mij niet voorstellen dat je hier zelf veel plezier aan beleeft.

Ja mooi toch, antwoordt anders gewoon op wat ik schrijf in plaats van alleen maar duimpjes verzamelen en lekker willen vallen bij de groep.

OMIT schreef:
Jammer dat dit hele topic echt gekaapt wordt door één user.

Nou, ik vind dit topique toch echt een teamprestatie.

OMIT schreef:
(quote)

Als je alles niet naleest, moet je ook een oprecht verwijt niet neerhalen. Ik ben vanaf het begin van de week best al wel aanwezig, met bijdragen ook. En ik heb nooit, echt NOOIT iemand afgezeken. En als ik dan zelf afgezeken wordt, dan moet ik mijn bek dichthouden omdat Herman iets niet gelezen heeft? Het wordt er niet beter op hoor. Ik begin EBU te snappen. Die ventjes uit Nederland, daar is geen land mee te bezeilen. Luisteren niet, denken niet, en kunnen niet fatsoenlijk oordelen.

Oke, ik begin me zo langzamerhand af te vragen of je hier niet gewoon de boel aan het trollen bent.

OMIT
Slowgaze schreef:
(quote)

Nou, ik vind dit topique toch echt een teamprestatie.

Kijk, dit vind ik nou een goede reactie, want dit is waar. Hier had ik het gewoon fout. Met zijn allen maken we dit topic tot dit topic.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.