Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:31 uur
Ik vraag me af of omit niet gewoon zelf een oude maar gebande user is?
4
geplaatst: 11 mei 2024, 20:37 uur
Gretz schreef:
Want wat heeft Eden Golan precies misdaan?
Ik hoop dat ze gewoon (mens)waardig als artiest wordt behandeld, en dat mensen haar beoordelen op de kwaliteiten van het nummer en het optreden. Lijkt me niet terecht om een jonge zangeres van 20 dingen in de schoenen te schuiven waar ze zelf niets aan kan doen.
Hmm ze is niet zomaar een willekeurige Israeli, maar iemand die er moedwillig voor kiest om het imago van haar land op dit moment schoon te poetsen (met een liedje dat, als de EBU niet had ingegrepen, pure propaganda was geweest). In andere woorden, ze is niet verantwoordelijk voor de duizenden burgerdoden, maar wel medeverantwoordelijk voor het onder het tapijt vegen ervan. Afhankelijk van wat je mening over de oorlog verder is, is kritiek naar haar als persoon best te verdedigen.(quote)
Want wat heeft Eden Golan precies misdaan?
Ik hoop dat ze gewoon (mens)waardig als artiest wordt behandeld, en dat mensen haar beoordelen op de kwaliteiten van het nummer en het optreden. Lijkt me niet terecht om een jonge zangeres van 20 dingen in de schoenen te schuiven waar ze zelf niets aan kan doen.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:39 uur
madmadder schreef:
Omit is toch gewoon Cured / Thudd / Boer K?
Omit is toch gewoon Cured / Thudd / Boer K?
1 en 3 zijn niet dezelfde persoon. Het tijdperk Thudd heb ik even gemist
0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:40 uur
OMIT schreef:
Ja mooi toch, antwoordt anders gewoon op wat ik schrijf in plaats van alleen maar duimpjes verzamelen en lekker willen vallen bij de groep.
(quote)
Ja mooi toch, antwoordt anders gewoon op wat ik schrijf in plaats van alleen maar duimpjes verzamelen en lekker willen vallen bij de groep.
Ik zie al twee duimpjes dus het gaat goed:)
Maar ik bedoel het niet vervelend, ik snap serieus niet waarom je op een forum aanwezig bent wat als ontspanning bedoelt is terwijl je je zo ergert, dat wil je jezelf toch niet aandoen?
3
geplaatst: 11 mei 2024, 20:43 uur
Gek gevoel: Ik heb eigenlijk geen zin om te kijken en geen zin om niet te kijken,
0
Ah dat dacht ik altijd. Dan bedoel ik een van die twee

Ik heb alles nauwlettend gevolgd en ben ondanks alles nog wel benieuwd naar vanavond.
0
OMIT
Ach, natuurlijk is er een groepje dat ander probeert te kleineren. Overal en altijd is er op elk forum een groepje dat probeert de baas te spelen, en anderen, met een andere mening, uit te schakelen. Dat doet er ook niet echt toe, dat is hier niet anders dan elders.
Wat wel jammer is, is dat er zo krampachtig gedaan wordt of het hier zo vrij is, of er hier niet op de man gespeeld wordt, of hier ieder gewoon kan zeggen wat hij/zij wilt.
Maar dat is dan gewoon niet zo. Dat gelieg, dat ergert. Maar het ergert ook maar een beetje, omdat je weet dat dat gelieg ook weer gewoon onderdeel van het spel is. Liegen is ook wat bij die zogenaamde vrijheid hoort. Mensen gunnen elkaar zelden vrijheid. Nou ja, dat is dan maar zo.
Wat wel jammer is, is dat er zo krampachtig gedaan wordt of het hier zo vrij is, of er hier niet op de man gespeeld wordt, of hier ieder gewoon kan zeggen wat hij/zij wilt.
Maar dat is dan gewoon niet zo. Dat gelieg, dat ergert. Maar het ergert ook maar een beetje, omdat je weet dat dat gelieg ook weer gewoon onderdeel van het spel is. Liegen is ook wat bij die zogenaamde vrijheid hoort. Mensen gunnen elkaar zelden vrijheid. Nou ja, dat is dan maar zo.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 20:45 uur
hoi123 schreef:
(quote)
Hmm ze is niet zomaar een willekeurige Israeli, maar iemand die er moedwillig voor kiest om het imago van haar land op dit moment schoon te poetsen (met een liedje dat, als de EBU niet had ingegrepen, pure propaganda was geweest). In andere woorden, ze is niet verantwoordelijk voor de duizenden burgerdoden, maar wel medeverantwoordelijk voor het onder het tapijt vegen ervan. Afhankelijk van wat je mening over de oorlog verder is, is kritiek naar haar als persoon best te verdedigen. Kritiek naar haar mag er inderdaad gewoon geuit worden. En zoals jij het uitlegt is het ook zeker op die manier te verdedigen. Er zullen inderdaad vast ook Israëlische artiesten zijn die als ze gevraagd waren om dit liedje te zingen - terwijl er een oorlog gaande is - vriendelijk geweigerd hadden. Maar er is wel een verschil tussen normale kritiek geven en iemand bekogelen met tomaten/bier of wat dan ook. Ik vind persoonlijk dat tegenstanders in de zaal niet verder mogen gaan dan haar verbaal uitfluiten.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 20:46 uur
Fair, we staan er gewoon anders in dan. Het boegeroep zal er helaas sowieso uitgefilterd worden door de technologieën die ze hanteren - fucking dystopisch!
1
geplaatst: 11 mei 2024, 20:47 uur
Ze is 20 (!) jaar.
Voor die razende menigte voor haar hotel heb ik geen goed woord over.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 20:48 uur
Juul1998B schreef:
Ik vraag mij dat helemaal niet af
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 20:49 uur
Edwynn schreef:
Ze is 20 (!) jaar.
Ze is 20 (!) jaar.
Ik las van, ik meen Starbright Boy, dat die menigte helemaal niet voor het hotel stond? Als dat zo is, ga je dan ook daar nog een reactie op geven?
4
geplaatst: 11 mei 2024, 20:50 uur
Edwynn schreef:
Ze is 20 (!) jaar.
Ze is 20 (!) jaar.
Fake news. Er gaan beelden rond online, maat dat is NIET bij haar hotel . Dat is op een voor protesten aangewezen plein in de binnenstad van Malmo.
4
geplaatst: 11 mei 2024, 20:51 uur
Ik weet nog niet wat ik ga volgen deze avond, het songfestival of dit topic.
0
vigil schreef:
Geen Nikkie de Jager vanavond
Geen Nikkie de Jager vanavond
Wat gebeurt er dan met de punten? Stemmen Nederlanders voor Jan met de Korte Achternaam?
0
OMIT
Edwynn schreef:
O, dus ze heeft gewoon vrij rond kunnen lopen overal?
Nee, natuurlijk niet. Dat kan een favoriet voor het winnen van het ESF al 40 jaar ofzo niet meer.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 20:52 uur
Edwynn schreef:
*geluid van doelposten die bewogen worden*O, dus ze heeft gewoon vrij rond kunnen lopen overal?
1
Dat risico nemen ze niet. Maar er staat geen menigte bij haar hotel.
0
OMIT
Edwynn schreef:
Wat gebeurt er dan met de punten? Stemmen Nederlanders voor Jan met de Korte Achternaam?
(quote)
Nee, voor Lul met de Korte Voornaam.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:53 uur
Edwynn schreef:
De punten dan waarschijnlijk alleen maar in beeld getoond.(quote)
En wat zal de reactie vooraf zijn van de organisatie?
0
geplaatst: 11 mei 2024, 20:54 uur
Edwynn schreef:
(quote)
Vast niet, ik gok gewoon een sheetje met de punten erop.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.