MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Ja, geweldig nummer. Geloof me: dat gaan de grote standaard Eurovisie liefhebbers niet trekken hoor

Studioversie: Conan Osíris - Telemóveis (Lyric Video) | Festival da Canção 2019 - YouTube

Korte snippet van het nummer van Eliot voor België!

Twitter

Conan is inderdaad geweldig. Ik zou dat een geweldige inzending vinden voor Portugal. Ook NBC vind ik goed, en nog een paar uit die voorronde die ik de moeite waard vind.

NBC vind ik ook geweldig. Portugal is heel goed bezig. Werd tijd met al die slappen inzendingen tot nu toe. Hopelijk komt Nederland ook met iets verrassends.

Ben nu zijn laatste album aan het beluisteren, erg bijzondere muziek met allerlei invloeden. En die danser moet blijven, die maakt het helemaal af wat mij betreft (heb al wat clips bekeken, hij hoort er dus bij).

Prima nummer. Moet nog wat groeien denk ik, maar al heel wat beter dan het merendeel dat we gehoord hebben.

En het is officieel: Oekraïne trekt zich terug.

Toffe inzending weer van mijn land. Dit gaat wss mijn nieuwe nummer 1 worden.

Nu is het dan officieel:

1. Italië
2. Hongarije
3. België
4. Verenigd Koninkrijk
5. Slovenië
6. Litouwen
7. Albanië
8. Estland
9. Tsjechië
10. Letland

11. Denemarken
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Kroatië
15. Roemenië
16. Australië
17. Duitsland
18. Montenegro

1. Hongarije
2. Italië
3. België
4. Spanje
5. Estland
6. Slovenië
7. Tsjechië
8. Albanië
9. Denemarken
10. Litouwen

11. Australië
12. Verenigd Koninkrijk
13. Letland
14. Roemenië
15. Frankrijk
16. Montenegro
17. Duitsland
18. Kroatië

Ik ben niet rap nationalistisch maar ga toch mijn land bovenaan plaatsen.

1 België
2 Litouwen
3 Tsjechië
4 Spanje
5 Hongarije
6 Italië
7 Estland
8 Verenigd Koninkrijk
9 Slovenië
10 Frankrijk
11 Denemarken
12 Duitsland
13 Kroatië
14 Montenegro
15 Letland
16 Roemenië
17 Albanië
18 Australië

Cerclezot schreef:
Ik ben niet rap nationalistisch maar ga toch mijn land bovenaan plaatsen.

Prima toch? Is ook gewoon een goed nummer.
Hopelijk kan ik volgende week hetzelfde doen als het nummer van Duncan bekend is.

Aoibhin schreef:

Prima toch? Is ook gewoon een goed nummer.
Hopelijk kan ik volgende week hetzelfde doen als het nummer van Duncan bekend is.

Ik hoop het ook, want het songfestival kan nog enkele goede nummers gebruiken. Hopelijk kiezen de Portugezen, Ijslanders en Noren verstandig dit weekend.

musicfriek schreef:
Als Conan Osiris voor Portugal doorgaat, dan weet ik mijn winnaar al, wat een belachelijk goed nummer en die show erbij!

Weet iemand wanneer de finale is van Portugal?

(embed)

Ik was al aan het wachten tot het hier opgepikt werd. Ik stuitte er twee weken geleden compleet per toeval op, al voor de halve finale. De halve finale werd ie geloof ik nipt tweede (maar mijn Portugees is heel matig en google translate ook niet zalig).

Schijnt dat het merendeel van Portugal het verafschuwt, mede omdat veel Portugezen het niet zo hebben op zigeuners. Maar onder de stemmers zal dat wel minder zijn.

Vandaag bekend:
Finland
IJsland
Noorwegen
Georgië
Portugal

Morgen:
Moldavië
Servië

Maandag:
Noord Macedonië

Woensdag:
Griekenland

Donderdag:
Nederland
Zwitserland

Vrijdag:
Oostenrijk
Ierland

Zaterdag:
Zweden

Het wordt vandaag een belangrijke dag of dit voor mij een zwak songfestivaljaar of een goed songfestivaljaar wordt. Als Ijsland, Noorwegen en Portugal mijn favoriet kiezen dan komen ze gelijk in mijn top 3. Finland stelt enorm teleur. Geen enkele van de 3 songs komt ook maar een beetje in de buurt van het lekkere Sandstorm.

Mijn favorieten voor vanavond:
Ijsland:

Noorwegen:

maar met dit kan ik ook leven

Portugal:

Slovenië groeit hier enorm.

Finland vind ik ook drie niksige nummers hebben. Typisch een geval van iemand die om de naam is gekozen, maar eigenlijk vergane glorie is.

We hebben dezelfde favorieten Cerclezot Hopelijk wordt er vandaag goed gekozen.

Ook met je eens wat betreft Slovenië. Ik was in eerste instantie nogal afgeleid door het doodse optreden, maar het liedje heeft zeker wat.

Dat wordt een leuk zapavondje vandaag Vind Noorwegen wat tegenvallen met hun voorronde, heb daar niet echt een uitschieter bij, maar denk dat Keiino het wel gaat halen, een nummer waar ik (nog) niet veel mee heb. Het nummer van Kjetil Mørland ben ik ook niet helemaal gek van, dan was Monster Like Me toch een stuk beter dan En Livredd Mann, die kabbelt maar wat voort.. Hij kan beter.

En hopen dat Portugal de juiste keuze maakt, Conan in de finale zou geweldig zijn, maar NBC is ook prima.

musicfriek schreef:
En hopen dat Portugal de juiste keuze maakt, Conan in de finale zou geweldig zijn, maar NBC is ook prima.

Ik neig de laatste paar dagen meer naar NBC. Toch wel.

Martial
Ik zou zeggen Portugal durf eens en stuur Surma met Pugna, een zeer interessant nummer

Al even een aangepaste top.
1 België
2 Slovenië
3 Tsjechië
4 Hongarije
5 Spanje
6 Italië
7 Litouwen
8 Verenigd Koninkrijk
9 Estland
10 Frankrijk
11 Denemarken
12 Duitsland
13 Kroatië
14 Montenegro
15 Letland
16 Roemenië
17 Albanië
18 Australië

Martial schreef:
Ik zou zeggen Portugal durf eens en stuur Surma met Pugna, een zeer interessant nummer

Ook al zo'n goed nummer ja. De Portugezen zijn erg goed bezig.

Finland heeft gekozen. Darude feat. Sebastian Rejman gaan met het nummer Look Away naar Tel Aviv:

Dit is de studioversie. Er staat nog geen goede liveversie online.

Aoibhin schreef:
Er staat nog geen goede liveversie online.

aERodynamIC schreef:
(quote)

(embed)

Ah nu wel dus!

Nog vier landen erbij vanavond: Noorwegen, Portugal, IJsland en Moldavië. Die van Portugal is er eentje om naar uit te kijken hoe dat afloopt.

aERodynamIC schreef:
Nog vier landen erbij vanavond: Noorwegen, Portugal, IJsland en Moldavië. Die van Portugal is er eentje om naar uit te kijken hoe dat afloopt.

Ik ben ook heel benieuwd. Er zitten veel goede nummers in die voorronde. Het kan toch bijna niet dat Portugal ook (in de trend van dit jaar) ook weer een heel rare keuze gaat maken.

Momenteel heb ik zowel Noorwegen als IJsland opstaan. Ben benieuwd. Het lijkt erop dat de Noorse favorieten nu ook gaan sneuvelen.

Tot nu toe dit jaar nog geen uitgesproken favoriet. Italië wordt wel veel genoemd in polls en bij de wedkantoren. Maar Nederland doet het bij de laatste ook goed en dat is gewoon flauwekul (Rusland staat 1: ook onzin).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:15 uur

geplaatst: vandaag om 18:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.