MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Slowgaze schreef:
(quote)

Ik zit ook nog op voorbeelden te wachten die onversneden antisemitisch zijn en niet Israëlkritisch. Maar ja, rechts gooit dat graag op één hoop.

Sommige pro-Palestina demonstranten die (al dan niet willekeurig) Joodse medeburgers menen te moeten aanspreken op Gaza, gewoon alleen omdat ze Joods zijn, Joodse scholieren/studenten die zich vanwege intimidatie niet meer veilig voelen op school/universiteit, figuren die menen dat het prima gepast is om Holocaust-herdenkingen te verstoren, struikelstenen die uit straten gehaald worden (al weten we niet of dat linkse daders zijn, maar zou zomaar kunnen), figuren in de (extreem) linkse hoek die vrolijk verkondigen dat Israel geen bestaansrecht zou moeten hebben…komt dat wellicht beetje in de buurt?

Wellicht interessant: Cultuurhistoricus: ‘Het neigt naar eenzijdigheid om Israël er zo als boosdoener uit te lichten’ - NRC

„Ik kijk, als historicus van het antisemitisme, vooral naar de effecten van de inconsistente kijk op de verbeelding en de veiligheid van Joden. Nu eens zijn de Joden een vijfde colonne, dan weer zijn ze te nationalistisch, ze zijn het laatste restant van het kolonialisme, of extreme geweldplegers. De Joden hebben het elke keer gedaan.”

harm1985 schreef:
Aj, Cornald misgendert daar even Zwitserland.

Zwitserland is toch neutraal?

Onweerwolf schreef:
Het is duidelijk weer trolletjes avond in het topic zoals elk jaar.
Nog wel een paar tandjes erger dan normaal volgens mij.

Edwynn schreef:
Er bestond een tekeningetje met een parabool waaruit bleek dat zowel radicaal links als rechts uiterst dicht bij elkaar liggen qua intolerantie. Kan het niet vinden.

Het hoefijzermodel bedoel je? Ja, daar geloof ik ook zeker in. Maar ik vind extremisme sowieso kut, vanuit welke hoek dan ook.

500 pagina's mensen.

EvilDrSmith schreef:
Het is klaar. Die oh-ooh-ooh boy wint. Op een homofeestje. Go figure.

Nah, Zwitserland is vooralsnog enkel favoriet voor de 2e plaats, nu Israël best wel hard tegenvalt bij de jurystemmen. Bij het publiek gaat Kroatië heel veel meer punten ophalen dan de Zwitsers.

Estland nog op 0 punten

Onweerwolf schreef:
Het is duidelijk weer trolletjes avond in het topic zoals elk jaar.

Als je op mijn bericht doelt; dat was echt serieus.

Jij, die andere mensen beschuldigt van zwart/wit denken is geniaal.

Poek schreef:
Estland nog op 0 punten
Volkomen terecht, wat een bak derrie was dat.

UK weer fier onderaan

Litouwen ook nog maar op 5 punten

Ah, weer geopolitiek op zijn top. 12 punten van Israël voor Israël.

Cornald is er echt helemaal klaar mee

Gaat in ieder geval de editie worden met de grootste kloof tussen het aantal jury- en televotes voor één land (Israël). Kan wel eens richting de 400-500 verschil gaan.

Ben blij voor Ierland dat die het nog best goed doen.

pureshores schreef:
UK weer fier onderaan

Nog altijd niet gehoord, maar dat is dan wel een spijtige verkwisting geweest van een Danny Harle productie.

Poeha schreef:
500 pagina's mensen.

Tenzij een mod nog eens goed gaat bezemen op politieke berichten en trol-gedrag

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
Ben blij voor Ierland dat zij het nog best goed doen.

En dit is nog maar de jury he, die pakken toch ook televtoting punten.

De autralische band deed dit jaar vermakelijke reaction videos bij de inzendingen.,

Crown the witch

Ga lekker op twitter discussieren mensen en vervuil dit topic er niet mee.

Duitsland komt redelijk mee

Mag het links-rechts gelul achterwege blijven? Dank u.

Onweerwolf
(quote)

Ik wilde hier eigenlijk niet op ingaan omdat het te veel off-topic is, maar het jeukt me nu iets te veel, dus toch even kort een reactie. Ik geloof namelijk direct dat jullie dit niet zien. Want ik ben met jullie eens: de mainstream linkse politiek is niet antisemitisch. Een Frans Timmermans spreekt zich bijvoorbeeld heel duidelijk uit tegen antisemitisme. En als je alleen mensen ouder dan 25-30 jaar spreekt, dan denk je waarschijnlijk oprecht dat dit voor iedereen op de linkerflank geldt.

Maar via sociale media is er inmiddels ook een nieuw soort links ontstaan dat wel ronduit antisemitisch is. Dit is nog niet doorgedrongen tot de mainstream politieke arena (al is dit vrees ik een kwestie van tijd), maar je ziet het wel in de "protesten" die we bijvoorbeeld in Amsterdam hebben gezien. Kern van hun visie is dat niet het beleid van Israël, maar het bestaan van Israël het probleem is. Als je gelooft dat Israël wel mag bestaan, ben je een zionist en dus een vijand. Geweld wordt gezien als noodzakelijk kwaad om dit doel te bereiken, dus Hamas en de oorlogsdaad van 7 oktober worden toegejuicht, er worden "zionistenlijsten" (met toevallig allemaal Joden) gemaakt van mensen om te boycotten. Op de "protesten" worden dingen geroepen als "flatten Tel Aviv" en "resistance is justified" (resistance is waarmee ze verwijzen naar Hamas)

Nu is de bovenstaande groep niet homogeen en ik beschrijf de meest radicale standpunten. Zeker niet iedereen deelt deze standpunten. Maar ik zie het veel te veel terug bij mensen jonger dan 25 jaar die verder geel erg linkse standpunten hebben

Bedankt voor het geven van een inhoudelijke reactie.

Ik hou me niet echt bezig met social media dus ben hier verder nog nooit mee geconfronteerd. Ik ben benieuwd hoe groot de groep is. Maar antisemitisme is volstrekt verwerpelijk. Ik zie het niet terug in onze politiek.

herman schreef:
Mag het links-rechts gelul achterwege blijven? Dank u.

Tenzij het over Snollebollekes gaat?

Kappen met politiek anders mail ik OMIT dat hij weer moet aanschuiven.

Itchy geband door de EBU wegens illegale bedreiging!

Mogen de dwangmatige lichtjes denigrerende "HOMO" opmerkingen ook achterwege blijven aub? Waarom is dat nodig?

Hello Armenia

Alle complottheorieën ten spijt: Israël gaat het niet organiseren volgend jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:52 uur

geplaatst: vandaag om 17:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.