MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Ah okay. Dus in principe precies hetzelfde als vorig jaar met als enige verschil dat de televote niet van laag naar hoog gaat maar op volgorde van de stand na de jury van 26 naar 1?

Dus als Nederland eerste gaat worden bij de vakjury dan moeten we heel lang nagelbijten

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Dat dit hoort te winnen? Ja, en niet omdat het Nederland is, maar omdat het sterk in elkaar steekt en ze het aandurven met een simpele staging te komen. Valt het daardoor genoeg op? Ik twijfel daar aan. We moeten ons niet rijk rekenen.

Ach ja, weet je met dit soort dingen durf ik gewoon prima uitspraken te doen die ik eventueel later moet terug nemen. Het is immers uiteindelijk maar het ESC. Er kan niets gebeuren. Ik ga hoe dan ook niet wakker liggen vannacht, hoogstens even balen.

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
(quote)
Precies!

Check. Dat vind ik wel acceptabel.

Onweerwolf
Voorspelling vooraf.

1. Nederland
2. Australië
3. Zwitserland
4. IJsland
5. Frankrijk
6. Rusland
7. Israël
8. Azerbeidzjan
9. Cyprus
10. Zweden
11. Italië
12. Noorwegen
13. Servië
14. Tsjechië
15. Slovenië
16. Malta
17. Noord-Macedonië
18. Griekenland
19. San Marino
20. Spanje
21. Denemarken
22. Wit-Rusland
23. Albanië
24. Estland
25. Duitsland
26. Verenigd Koninkrijk

Toch lastig hoor. Er zal nog wel wat geschoven gaan worden straks, zeker voor wat betreft de big 5 + gastland.

Opvallend dat Italië zo wegzakt. Je hoort niemand er meer over. Nu vielen de repetities ook tegen. Qua nummer blijft het mijn favoriet en uiteindelijk blijven die altijd meegaan en niet de clipjes van de optredens die ik maar af en toe nog eens bekijk.

Niet zo gek: het valt live gewoon erg tegen. Heel jammer want in de studioversie is het echt een favoriet van me.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Opvallend dat Italië zo wegzakt. Je hoort niemand er meer over. Nu vielen de repetities ook tegen. Qua nummer blijft het mijn favoriet en uiteindelijk blijven die altijd meegaan en niet de clipjes van de optredens die ik maar af en toe nog eens bekijk.

Ik heb hetzelfde hoor. Uitstekend nummer maar de repetities zagen er niet uit en het klonk ook niet goed. Maar dit is wel het land waar ik vanavond het meeste op ga letten.

Het komt bij bij ook niet binnen helaas. Studioversie en zijn album blijf ik goed vinden.

Onweerwolf
Karl schreef:
(quote)

De site en ik krijgen het niet voor elkaar vriendjes te worden ( ), dus het moet maar even zo:

12. Slovenië
10. Australië
8. Italië
7. Albanië
6. Nederland
5. San Marino
4. Tsjechië
3. Griekenland
2. IJsland
1. Servië

Ik zie overigens dit jaar geen mogelijkheid meer om zelf voor iemand handmatig stemmen in te vullen of aan te passen.

Wellicht kun je het nog eens via een andere browser proberen?

Een van de vele Eurovisie-tradities is de jaarlijkse voorspelling van de einduitslag. Niet te doen natuurlijk, maar zoals altijd doe ik weer een dappere poging.

De Favoriet

01. Nederland (de act is wat knullig, geforceerd zittend achter die piano, maar het liedje staat als een huis)

De Uitdagers

02. Zwitserland (de hipste popsong en het hipste dansje van dit jaar)
03. Australië (het opera-element gaat geen stemmentrekker zijn, de spectaculaire show wel)
04. Rusland (indrukwekkende song, maar iets te pompeus voor de winst)

De Outsiders

05. Frankrijk (vooral de boodschap gaat keihard punten binnenhalen)
06. Zweden (degelijkheid ten top, maar net wat te oppervlakkig)
07. Azerbeidzjan (leuke visual effects, maar verder een wat tam optreden)
08. Servië (weinig powerballads dit jaar en bloedjemooi gezongen)

De Subtoppers

09. Tsjechië (verfrissend niets-aan-de-hand-popliedje)
10. Slovenië (grote favoriet onder alternatieve muziekliefhebbers zoals wij)
11. Griekenland (vooral haar bijzondere stemgeluid gaat goed in de smaak vallen)
12. Spanje (dé zomerhit van dit festival en een feestelijke afsluiter)
13. Italië (de studioversie is top, maar live komt dit totaal niet over)
14. Malta (net zo hip als Zwitserland, maar komt live te kinderlijk over: zang én staging)

De Middenmoters

15. Noorwegen (leuke Sami-gimmick, aardig liedje)
16. Cyprus (Malta doet dit leuker, Zwitserland doet dit slimmer, Cyprus heeft het nakijken)
17. Denemarken (hoe lief ze ook de camera inkijkt, het blijft een niemendalletje)
18. Estland (middle-of-the-road en té Zweeds)
19. IJsland (jury's gaan hier héél slecht op en de zwak gezongen refreinen geven de nekslag)
20. Noord-Macedonië (powerballad-fans kiezen voor Servië, Balkanbuurtjes ook)

De Kneusjes

21. Albanië (authentiek, maar niet weggelegd voor een groot publiek)
22. Verenigd Koninkrijk (groots aangezet, maar stiekem gewoon erg flets)
23. San Marino (sympathiestemmen van het publiek voorkomen een afstraffing voor dit lachertje)
24. Wit-Rusland (te plat en teveel in de weg gezeten door gelijkaardige songs)
25. Israël (iets teveel drama)
26. Duitsland (te klef, te schreeuwerig, te weinig vriendjes)

Onweerwolf schreef:
(quote)

Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet goed wat ze nu gaan doen. Starry heeft het ook al uitgelegd maar ik heb volgens mij last van een blinde vlek*.

*wellicht veroorzaakt door de autist in mij die bang is voor veranderingen.

Bedoel je de bekendmaking van de televotepunten?

Na de jurypunten worden de televotepunten nu niet meer bekend gemaakt van laag naar hoog, maar beginnen ze bij het land dat op dat moment laatste staat na de jury-uitslag.

Stel Duitsland staat laatste bij de jury, dan worden ze dus als eerste genoemd bij de televotepunten, zelfs al hebben ze daar 300 punten of zo.

aERodynamIC schreef:

Ik denk inderdaad dat het door de tegenvallende repetities komt. Mahmood was ook ziek geweest vorige week. Dat laatste zou geen excuus moeten zijn natuurlijk, maar het kan een verklaring zijn.

Ik hoop dat Italië alsnog heel hoog gaat eindigen. Het is een van de weinige (zo niet de enige) nummers waarvan ik het kan hebben als we ervan verliezen (ja, de eerste paar dagen zal ik alsnog zwaar balen, maar uiteindelijk kan ik ermee leven )

Onweerwolf
De 36 platen die dit jaar mijn Top 250 Aller Tijden hebben moeten verlaten:

172. Anabel Conde - Vuelve Conmigo
180. Wind - Träume Sind Für Alle Da
195. Izabo - Time
199. Regina - Bistra Voda
202. Duo Datz - Kan
208. Soraya - La Noche Es Para Mí
211. Dami Im - Sound Of Silence
216. The Ark - The Worrying Kind
218. Lucía Pérez - Que Me Quiten Lo Bailao
219. András Kállay-Saunders - Running
223. Lisa Angell - N'oubliez Pas
225. Daniel - Džuli
226. Mei Finegold - Same Heart
227. Valentina Monetta - Maybe (Forse)
228. Knez - Adio
229. Wig Wam - In My Dreams
231. Anmary - Beautiful Song
232. Sakis Rouvas - Shake It
233. Eldrine - One More Day
234. Dana International - Ding Dong
235. Hara & Andreas Konstantinou - Mana Mou
236. Ani Lorak - Shady Lady
237. Teräsbetoni - Missä Miehet Ratsastaa
238. Basim - Cliché Love Song
239. David Civera - Dile Que La Quiero
240. Sopho - Visionary Dream
241. Mor Ve Ötesi - Deli
242. Anastasia Vinnikova - I Love Belarus
243. Lena - Taken By A Stranger
244. Nino De Angelo - Flieger
245. Lisa Andreas - Stronger Every Minute
246. Jean-Claude Pascal - C'est Peut-Être Pas L'amérique
247. Mika Newton - Angels
248. Ramón - Para llenarme De Ti
249. Carola - Fångad Av En Stormvind
250. Koldun - Work Your Magic

Aoibhin schreef:
(quote)

Ik denk inderdaad dat het door de tegenvallende repetities komt. Mahmood was ook ziek geweest vorige week. Dat laatste zou geen excuus moeten zijn natuurlijk, maar het kan een verklaring zijn.
Mahmood oogt ook niet bepaald sympathiek vind ik. Dat vergroot zijn succeskansen waarschijnlijk ook niet.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
(quote)
Mahmood oogt ook niet bepaald sympathiek vind ik. Dat vergroot zijn succeskansen waarschijnlijk ook niet.

Klopt inderdaad.

stoepkrijt schreef:
(quote)

Hij komt wat nors over, zeker op het podium. Nu is Soldi ook best een 'boos' liedje, dus het past wel, maar het kan zijn dat het televoters afschrikt.

In interviews vind ik hem overigens wel sympathiek overkomen; het is gewoon puur een beetje zijn uitstraling.

Onweerwolf
ONWEERWOLF'S EUROVISION SONG CONTEST TOP 250 | 6e EDITIE - 2019
* Nummer 1 van het land | ** Nummer 1 van het jaar | *** Nummer 1 van het land én het jaar

101 [106] Netherlands | 2013 | Anouk - Birds
102 [085] Sweden | 1983 | Carola - Främling
103 [089] Netherlands | 1975 | Teach-In - Ding-A-Dong **
104 [104] Belgium | 1976 | Pierre Rapsat - Judy Et Cie **
105 [088] Croatia | 1998 | Danijela - Neka Mi Ne Svane
106 [127] Italy | 1974 | Gigliola Cinquetti - Sì
107 [082] Azerbaijan | 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
108 [097] Belgium | 1999 | Vanessa Chinitor - Like The Wind
109 [095] Denmark | 1993 | Tommy Seebach Band - Under Stjernerne På Himlen
110 [090] Serbia | 2008 | Jelena Tomašević - Oro

111 [135] Netherlands | 1987 | Marcha - Rechtop In De Wind **
112 [136] Yugoslavia | 1973 | Zdravko Čolić - Gori Vatra *
113 [083] Latvia | 2008 | Pirates Of The Sea - Wolves Of The Sea
114 [137] Netherlands | 1980 | Maggie MacNeal - Amsterdam **
115 [105] Hungary | 2013 | ByeAlex - Kedvesem (Zoohacker Remix) *
116 [110] Israel | 1983 | Ofra Haza - Khai
117 [113] Switzerland | 1981 | Peter, Sue & Marc - Io Senza Te **
118 [120] Armenia | 2010 | Eva Rivas - Apricot Stone
119 [146] Latvia | 2016 | Justs - Heartbeat
120 [===] Germany | 2018 | Michael Schulte - You Let Me Walk Alone

121 [132] Croatia | 2016 | Nina Kraljić - Lighthouse
122 [133] Austria | 1989 | Thomas Forstner - Nur Ein Lied
123 [096] Hungary | 2011 | Kati Wolf - What About My Dreams?
124 [138] Sweden | 1958 | Alice Babs - Lilla Stjärna **
125 [===] Israel | 2018 | Netta - Toy
126 [112] Cyprus | 1994 | Evridiki - Ime Anthropos Ki Ego *
127 [099] Estonia | 2009 | Urban Symphony - Rändajad
128 [093] Latvia | 2007 | Bonaparti.Lv - Questa Notte
129 [128] Poland | 1996 | Kasia Kowalska - Chcę Znać Swój Grzech... *
130 [129] Poland | 2016 | Michał Szpak - Color Of Your Life

131 [158] Belgium | 1989 | Ingeborg - Door De Wind
132 [153] Sweden | 2014 | Sanna Nielsen - Undo
133 [117] Italy | 1992 | Mia Martini - Rapsodia
134 [118] Norway | 1985 | Bobbysocks - La Det Swinge
135 [123] Belgium | 1987 | Liliane Saint-Pierre - Soldiers Of Love
136 [174] Montenegro | 2012 | Rambo Amadeus - Euro Neuro
137 [124] Monaco | 1971 | Séverine - Un Banc, Un Arbre, Une Rue *
138 [164] Albania | 2008 | Olta Boka - Zemrën E Lamë Peng
139 [144] Sweden | 2016 | Frans - If I Were Sorry
140 [126] Turkey | 1997 | Şebnem Paker - Dinle

141 [160] Bulgaria | 2013 | Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov - Samo Shampioni
142 [102] Netherlands | 1994 | Willeke Alberti - Waar Is De Zon?
143 [125] Germany | 1979 | Dschinghis Khan - Dschinghis Khan
144 [142] Finland | 1973 | Marion Rung - Tom Tom Tom
145 [143] Norway | 2015 | Mørland & Debrah Scarlett - A Monster Like Me
146 [171] Ireland | 1987 | Johnny Logan - Hold Me Now
147 [141] Andorra | 2005 | Marian Van De Wal - La Mirada Interior *
148 [152] Spain | 1973 | Mocedades - Eres Tú
149 [119] Macedonia | 2012 | Kaliopi - Crno I Belo *
150 [155] Ireland | 1984 | Linda Martin - Terminal 3

Laat ik mij ook eens aan een voorspelling wagen. Ik ben geen hardcore songfestival fan, maar de laatste jaren ben ik het steeds meer gaan volgen en ik merk dat ik het toch wel erg leuk vind. Zeker als Nederland een grote kans maakt op de winst.

1. Zwitserland
Samen met Nederland het beste nummer vind ik, zit tegen het einde van de finale, dit gaan mensen onthouden. Eerste plaats bij de televoters verwacht ik, de jury zal uitmaken of dit ook echt gaat winnen. Ik vrees het ergste… Of ik durf gewoon nog niet te geloven in de winst van Nederland.

2. Nederland
Waarschijnlijk eerste bij de jury, ik vrees dat Duncan net teveel gaat ondersneeuwen in het geweld van de overige nummers om ook voldoende punten bij de televoters te gaan halen. Persoonlijk vind ik het een grote fout om Duncan achter een piano te zetten (het ziet er gewoon knullig uit en het is niet nodig, want hij bespeelt het instrument toch niet). Als hij het verliest vrees ik dat dat één van de redenen zal zijn.
Het is het de grote vraag hoe laag (of hoog) Duncan bij de televoters gaat eindigen en of dat voldoende is voor de winst. Daarnaast vrees ik dat een deel van de televoters (en misschien ook wel juryleden) nu denken: Duncan gaat het wel redden, laat ik mijn 12 punten aan een ander land geven. Ik denk dat het er echt vanaf gaat hangen hoe groot de voorsprong van Duncan bij de jury zal zijn (en of hij überhaupt eerste wordt bij de jury) of hij het gaat winnen. Het wordt sowieso billenknijpen tot het laatste moment. Ik hoop echt dat Duncan het gaat redden, want hij verdient het en als er één jaar is dat het kan lukken, dan is het dit jaar wel.

3. Australië
De vrouw met de baard nr. één van dit jaar. De visuals zijn erg mooi en bijzonder, maar ik denk dat het nummer niet goed genoeg is voor de winst. De operavocalen zullen vooral door de televoters matig gewaardeerd worden denk ik.

4. Zweden: leuk nummer, maar te standaard voor de top 3 denk ik. Dit is duidelijk vakmanschap en dat zal zeker beloond worden. Zou ook best nog 3e kunnen worden.
5. Frankrijk: De vrouw met de baard nr. twee van dit jaar. Komt vanwege het verhaal een heel eind, maar geen top 3, want daarvoor is het nummer niet goed genoeg denk ik.
6. Azerbeidzjan: behoorlijk nummer, kansloos voor top 3 klassering.
7. Rusland: nummer stelt weinig voor, maar dit zal toch wel gewaardeerd gaan worden. Maar niet door mij.
8. Tsjechië: vrolijk, niks aan de hand nummer.
9. Noorwegen: De Sami zang klopt eigenlijk totaal niet bij het nummer en maakt het bijna een lachwekkend geheel, maar stiekem is dit gewoon een prima nummer en dus denk ik toch een top 10 klassering.
10. Noord Macedonië: veel geschreeuw, weinig wol. Ik trek dit soort zangeressen bijzonder slecht, maar bij de diverse talentenjachten komt dit standaard heel ver, dus denk ik dat dat nu ook zo zal zijn.

11. Servië: zie hierboven.
12. Italië: Dit blijft niet hangen bij het publiek. Best een aardig nummer, maar ik snap niet waarom sommigen dit zo hoog waarderen.
13. Griekenland: Deze positie is op basis van haar prestatie in de halve finale, die niet goed was. Als ze het zingt zoals de studioversie zal dit in de top 10 eindigen denk ik.
14. Spanje: Alle punten voor een Spaanstalige zomerhit worden afgevinkt, waardoor dit wel erg standaard is.
15. Estland: dit gaat hoger eindigen dan velen denken. Zanger doet me aan Chris Martin denken en hoewel gedateerd vind ik het geen slecht nummer. En dat de zanger er goed uitziet zal zeker helpen.

16. Malta: Aardig liedje, het meisje heeft (bij mij in elk geval) wel de gunfactor door haar breakdown nadat ze hoorde dat ze als allerlaatste door was.
17. Denemarken: Dit kan alle kanten op. Als het gezongen wordt als de studioversie zou dit wel eens hoger kunnen eindigen. De halve finale kwam wel erg knullig over, vandaar deze positie.
18. Cyprus: niemendalletje. Dit gaat niemand onthouden, maar echt slecht is het ook niet.
19. Slovenië: Ik denk dat dit veel te saai is voor een hoge klassering. Er zit geen pit in, geen bezieling. Alleen de aardige visuals (Common Linnets, maar dan minder) gaat ze redden van onderste plaatsen.
20. IJsland: Dit soort "andere" muziek redt het in de finale vaak niet (zie Hongarije vorig jaar, eindigde op plek 21). Als het nu een goed nummer was geweest had dit hoger kunnen eindigen, maar helaas.

21. Wit-Rusland: totaal nietszeggend.
22. Israël: vreselijk, pathetisch gejammer. Mag wat mij betreft als laatste eindigen.
23. San Marino: Het nummer is natuurlijk afzichtelijk slecht, maar ik moet er ook heel hard om lachen en dat is ook wat.
24. Verenigd Koninkrijk: dit is gewoon slecht. Niet lachwekkend, gewoon slecht.
25. Duitsland: dit is gewoon slecht. Niet lachwekkend, gewoon slecht.
26. Albanië: waar zijn m'n oordoppen?

Tot slot wil ik afvaller Ierland nog even benoemen. Want hemeltjelief, wat was die uitvoering in de halve finale slecht zeg. Klonk totaal ongeïnteresseerd. Alsof ze met heel veel bezig was, behalve met zingen. Ik heb inmiddels de studioversie een paar keer gehoord en dan is het gewoon een leuk liedje. Dat heb ik er in de halve finale totaal niet aan afgehoord (dat was de eerste keer dat ik het liedje hoorde). Er zullen nog wel wat harde woorden gaan vallen in het Ierse kamp denk ik, want als die meid het had gezongen als in de studio was het zeker doorgegaan naar de finale denk ik. En had het ook gewoon in de middenmoot kunnen eindigen.

Zwitserland heeft nu exact dezelfde kans op winst als Australië: 11%. Het lijkt erop dat de Australiërs gepasseerd gaan worden.

Edit: NL inmiddels weer op 47%

Onweerwolf schreef:

En hier de link voor dit jaar: Voting MusicMeter ESC 2019

En gestemd. Mijn stemmen zijn overigens gebaseerd op de studio versies, de live optredens heb ik lang niet allemaal gehoord.

Ik heb het al eens gezegd maar Australië schiet er voor mij zo enorm uit als gedrocht. Soms heb je gewoon een irrationele haat aan iets en kan je niet begrijpen dat anderen er anders over zouden denken. Dit is zo'n moment. Mijn hemel. Het VK moet zich ook schamen.

Nog even een favorietenlijstje, geen voorspelling:

12 Ijsland
10 Slovenië
08 Nederland
07 Noorwegen
06 Zwitserland
05 Cyprus
04 Malta
03 Spanje
02 Denemarken
01 Azerbeidzjan

Snap de hype rondom Zweden totaal niet.

Onweerwolf
De jury momenteel:

https://i.vgy.me/Rb6CwG.png

Je hebt nog 2 uur om te stemmen. Om 18:00 maak ik de uitslag bekend.

Voorspelling:

1 Nederland
2 Zwitserland
3 Azerbeidzjan
4 Zweden
5 Noorwegen
6 Australië
7 Rusland
8 Italië
9 IJsland
10 Frankrijk
11 Cyprus
12 Malta
13 Spanje
14 Griekenland
15 Tsjechië
16 Servië
17 Denemarken
18 Verenigd Koninkrijk
19 Noord-Macedonië
20 Wit-Rusland
21 Slovenië
22 Albanië
23 Estland
24 San Marino
25 Israël
26 Duitsland

Ik heb ook gestemd:

12. Zwitserland
10. Nederland
8. Zweden
7. Tsechië
6. Azerbeidzjan
5. Griekenland
4. Noorwegen
3. Malta
2. Denemarken
1. Estland

Onweerwolf
Ik heb nu 2x SanderT en geen Jelle78 staan dus daar zal wel weer iets mis gegaan zijn zoals elk jaar wel het geval is.

Ik zoek elk jaar wel naar een alternatief dat beter werkt maar vooralsnog zonder succes.

Ik ga er vanuit dat 1 van de 2 Sanders dus de punten van Jelle bevat want zoiets hebben we al eerder gezien.

aERodynamIC schreef:
Dat is een beetje het probleem met Italië, ik vind de staging de laatste jaren zo matig. Vorig jaar met dat gehol en veel te drukke achtergrond, jaar daarvoor (Gabbani), dat nummer verzoop ook in de staging. En Mahmood dit jaar is ook echt treurnis, nummer komt amper over, dansers die niks uitstralen.. Zo jammer, Soldi blijft een geweldig nummer!

Onweerwolf schreef:
Ik heb nu 2x SanderT en geen Jelle78 staan dus daar zal wel weer iets mis gegaan zijn zoals elk jaar wel het geval is.

Ik zoek elk jaar wel naar een alternatief dat beter werkt maar vooralsnog zonder succes.

Ik ga er vanuit dat 1 van de 2 Sanders dus de punten van Jelle bevat want zoiets hebben we al eerder gezien.

Ik kreeg de eerste keer een foutmelding en heb hem voor de zekerheid een tweede keer ingestuurd. Als beide lijstjes identiek zijn is het blijkbaar de eerste keer toch gelukt.

Martial
Aoibhin schreef:

Stel Duitsland staat laatste bij de jury, dan worden ze dus als eerste genoemd bij de televotepunten, zelfs al hebben ze daar 300 punten of zo.

Met andere woorden als Nederland 1e is geworden bij de vakjury horen we pas op het allerlaatst wat de televotepunten zijn geworden, nou lekker dan

Martial
Mijn punten zijn overigens als volgt verdeeld:

12. Nederland
10. Tsjechië
08. San Marino
07. Azerbeidzjan
06. Slovenië
05. Italië
04. Zweden
03. Zwitserland
02. Spanje
01. Malta

Martial schreef:
(quote)

Met andere woorden als Nederland 1e is geworden bij de vakjury horen we pas op het allerlaatst wat de televotepunten zijn geworden, nou lekker dan

Ja, dat gaat dan dus echt killing worden Tot het punt dat ik me bijna wel afvraag of ik het trek het te gaan kijken, maar dan mis ik misschien een historisch moment

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.