MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Joren999 schreef:
Als ik nou vanavond zou willen kijken (of er anderen zijn die dat willen), welke zender is dan aan te raden? Ik zie het niet helemaal zitten om het met Jan & Cornald te moeten doen...

BBC met Graham Norton.

Joren999 schreef:
Als ik nou vanavond zou willen kijken (of er anderen zijn die dat willen), welke zender is dan aan te raden? Ik zie het niet helemaal zitten om het met Jan & Cornald te moeten doen...

BBC One met Graham Norton

Onweerwolf
Zo, nog even de hele finale draaien, dan de beste 150 ESC singles ooit en dan een half uurtje ergeren aan het onbekende bekende D-garnituur van de Nederlandse 'showbizz' en dan is het al zo ver. Wat gaat dat snel!

Joren999 schreef:

BBC met Graham Norton is het leukst. Je kunt ook online kijken zonder commentaar.

Onweerwolf
Er kan nog tot 18:00 gestemd worden voor Scorewiz. De volgende juryleden hebben hun stemmen al doorgegeven:

https://i.vgy.me/L0e6r8.png

Onweerwolf
"verkoper van hamsterkooien"

Hahaha.

Of het komt door de gekte dit jaar, ik weet het niet, maar gewoon twee keer naar een optreden van Duncan gaan kijken dit jaar is toch ook wel erg leuk. Heb ik bij The Common Linnets zelfs niet gedaan

Het zal gaan om Nederland, Zwitserland en Australië verwacht ik en misschien moeten we nog wel meer voor Zwitserland uitkijken als onverwachte winnaar dan Australië.

Ik vrees met de nieuwe manier van bekendmaken hoe dan ook zenuwslopend voor Nederland.

Hmmm... Ik zit een voorspelling in elkaar te draaien met 26 landen, maar ik ben Israël nog vergeten. Hier klopt iets niet.

Edit: O, wacht. Oostenrijk kan ik wel van de 26ste plek afhalen.

Onweerwolf schreef:
Er kan nog tot 18:00 gestemd worden voor Scorewiz. De volgende juryleden hebben hun stemmen al doorgegeven:

(afbeelding)

De site en ik krijgen het niet voor elkaar vriendjes te worden ( ), dus het moet maar even zo:

12. Slovenië
10. Australië
8. Italië
7. Albanië
6. Nederland
5. San Marino
4. Tsjechië
3. Griekenland
2. IJsland
1. Servië

Als het goed is zijn mijn stemmen dit jaar wel doorgekomen! Vorig jaar had ik er ook gezeik mee.

Onweerwolf
catdog schreef:
Als het goed is zijn mijn stemmen dit jaar wel doorgekomen! Vorig jaar had ik er ook gezeik mee.

Jouw stemmen staan er bij.

Wie is ook al weer Dimitri? De persoon die elk jaar niet stemt onder zijn mm naam.

Ingestuurd. Hopelijk is het deze keer wel gelukt.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Jouw stemmen staan er bij.

Wie is ook al weer Dimitri? De persoon die elk jaar niet stemt onder zijn mm naam.

Poek.

Porcupine Head schreef:
En de Nederlandse inzending 'Arcade' is voor het eerst te horen geweest. Wel leuk, maar dit gaat niet aanslaan bij het songfestivalpubliek, denk ik.
Dit was mijn eerste reactie na het horen van de Nederlandse inzending. En boy, was I wrong!

De eerste reacties waren zeer lovend en later haalden we ook nog de nummer-1-positie bij de bookies. Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik 't zag. Nederland? Als favoriet? Dit moet een grap zijn.

En daar staan we dan, als de gedoodverfde favoriet om dit festival te winnen. Op internet, radio en tv hoorde ik al verschillende geluiden dat de overwinning ons vrijwel niet meer kan ontgaan. Maar ik blijf licht sceptisch en hou daarom een hele grote slag om de arm. Zoals ik al eerder zei is Australië een heel gevaarlijke kandidaat om Duncan te verslaan en hetzelfde geldt voor Zwitserland. Ook hou ik rekening met Zweden tot op zekere hoogte.

Ik denk dat het afhangt van wat de televoters gaan doen. Zouden ze ons graag die overwinning zien grijpen of willen ze die stomme Hollanders maar al te graag van de troon stoten en een ander kansrijk land steunen? Who knows, maar voorlopig reken ik ons niet rijk.

Al blijft de hoop er natuurlijk wel. Ik vind Arcade nu een fantastisch nummer en ik zou het meer dan terecht vinden als we vanavond winnen in Tel Aviv. Als dat gebeurt, zal ik het waarschijnlijk uitschreeuwen van geluk!

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Ik wilde zeggen dat, hoewel mijn rangschikking nog niet vaststaat, ik de Nederlandse inzending dit jaar echt heel behoorlijk sterk vind. Eindelijk weer eens. Persoonlijk vind ik dit de beste inzending sinds Joan Franka en samen met Anouk een van de drie beste van de afgelopen 25 jaar. Het is eindelijk weer eens een echt goed liedje zonder die vervelende Troskompas zweem er overheen.

En ik heb er eigenlijk wel een heel goed gevoel bij. Ik denk dat we kans maken. Serieus kans maken. Het is geen gelopen race en misschien mist het liedje net ergens die baard, kip of pacemaker maar toch.. ik denk dat we écht kans maken.

Dit was mijn eerste reactie. Sindsdien heb ik er echt altijd in geloofd.

De nieuwe manier van bekendmaken gaat het extra spannend maken inderdaad. Stel je voor Nederland staat 1e bij de jury en dan komt de televote op het einde pas bij Nederland en krijg je zo'n situatie als met Zweden vorig jaar: maar iets van 20 punten of zo

Dat laatste gaat nu echt niet gebeuren, maar het zal toch maar zo zijn dat we de hele puntentelling het gevoel hebben dat we toch echt gaan winnen en dan op het laatste moment te weinig televotes hebben.

Ik vrees vooral voor Australië, Zweden en Zwitserland. En toch heb ik nu ineens toch weer het voorgevoel dat het gewoon gaat lukken vanavond...

Onweerwolf
Ik zie trouwens net dat we zijn gezakt naar 46%

Godverdegodver.

Onweerwolf schreef:
"verkoper van hamsterkooien"

Hahaha.
Nou Arrie, als je nu nog niet op m gaat stemmen weet ik het ook niet meer. #stemnanana

Onweerwolf schreef:
Ik zie trouwens net dat we zijn gezakt naar 46%

Godverdegodver.
Aan de andere kant: Australië heeft ook een procentpunt minder!

Edit: Maar nu zie ik ook dat Zwitserland Zweden is gepasseerd en een/twee procentpunt meer heeft.

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
(quote)
Aan de andere kant: Australië heeft ook een procentpunt minder!

Ja, Zwitserland is aan het stijgen.

#Bern2020confirmed

Onweerwolf
Aoibhin schreef:
De nieuwe manier van bekendmaken gaat het extra spannend maken inderdaad. Stel je voor Nederland staat 1e bij de jury en dan komt de televote op het einde pas bij Nederland en krijg je zo'n situatie als met Zweden vorig jaar: maar iets van 20 punten of zo

Dat laatste gaat nu echt niet gebeuren, maar het zal toch maar zo zijn dat we de hele puntentelling het gevoel hebben dat we toch echt gaan winnen en dan op het laatste moment te weinig televotes hebben.

Ik vrees vooral voor Australië, Zweden en Zwitserland. En toch heb ik nu ineens toch weer het voorgevoel dat het gewoon gaat lukken vanavond...

Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet goed wat ze nu gaan doen. Starry heeft het ook al uitgelegd maar ik heb volgens mij last van een blinde vlek*.

*wellicht veroorzaakt door de autist in mij die bang is voor veranderingen.

Martial
Afgaande op sommige berichten wordt er hier en daar gevreesd maar alleen het televootpubliek kan Nederland van de overwinning afhouden.

123poetertjes schreef:
(quote)
Nou Arrie, als je nu nog niet op m gaat stemmen weet ik het ook niet meer. #stemnanana

Hahaha. Misschien even een dealtje met hem sluiten, heb mogelijk nog wel een muizenkooi nodig. ?

Mijn eerste Duncan-reactie:

Arrie schreef:
Het is niet slecht, alhoewel niet zo mijn ding. Maar de winst gaan we hiermee niet pakken, nee.

Ook ik zat er flink naast, op beide punten. Toch meer mijn ding dan ik dacht.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Om eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet goed wat ze nu gaan doen.
Dan ga ik het nog eens proberen: zodra de jurypunten zijn geweest, worden de totaalscores van de televotes per land genoemd. Daarbij houden ze de volgorde van de jury's aan van laagst naar hoogst. Dus dan krijg je bijvoorbeeld te horen: "De huidige nummer 26 krijgt 32 punten van de televotes, de huidige nummer 25 krijgt 107 punten, enz." En dat gaat zo door tot we bij de score van de nummer 1 bij de jury's komen. Zo duidelijk, of is er nog iets wat niet duidelijk is?

Onweerwolf schreef:
Sindsdien heb ik er echt altijd in geloofd.

Ik denk de meesten hier wel. Zelden wezen de neuzen zo dezelfde kant uit. Maar mijn twijfels komen voort uit vorige winnaars. Kwalitatief het best (wat dat ook moge zijn) wint niet altijd en red het net niet tegen iets wat opvalt of gewoon gezelliger klinkt. Het is niet altijd zo, maar er gebeuren wel vaker gekke dingen op het festival.

Dat dit hoort te winnen? Ja, en niet omdat het Nederland is, maar omdat het sterk in elkaar steekt en ze het aandurven met een simpele staging te komen. Valt het daardoor genoeg op? Ik twijfel daar aan. We moeten ons niet rijk rekenen.

Martial schreef:
Afgaande op sommige berichten wordt er hier en daar gevreesd maar alleen het televootpubliek kan Nederland van de overwinning afhouden.

Zelfs juries doen soms rare of voorspelbare dingen (de 12 punten over en weer voor Griekenland en Cyprus). Ik vind het opvallend dat zoveel mensen altijd zo'n vertrouwen hebben in die zogenaamde vakmensen. Die doen soms heel raar, meer nog dan de televoters

En die vrees? Je zegt het toch zelf al?

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
(quote)
Dan ga ik het nog eens proberen: zodra de jurypunten zijn geweest, worden de totaalscores van de televotes per land genoemd. Daarbij houden ze de volgorde van de jury's aan van laagst naar hoogst. Dus dan krijg je bijvoorbeeld te horen: "De huidige nummer 26 krijgt 32 punten van de televotes, de huidige nummer 25 krijgt 107 punten, enz." En dat gaat zo door tot we bij de score van de nummer 1 bij de jury's komen. Zo duidelijk, of is er nog iets wat niet duidelijk is?

Ah okay. Dus in principe precies hetzelfde als vorig jaar met als enige verschil dat de televote niet van laag naar hoog gaat maar op volgorde van de stand na de jury van 26 naar 1?

Izhar Cohen & Alphabeta - A-Ba-Ni-Bi staat toch echt veel te laag.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ah okay. Dus in principe precies hetzelfde als vorig jaar met als enige verschil dat de televote niet van laag naar hoog gaat maar op volgorde van de stand na de jury van 26 naar 1?
Precies!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.