MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
Tot nu toe dit jaar nog geen uitgesproken favoriet. Italië wordt wel veel genoemd in polls en bij de wedkantoren. Maar Nederland doet het bij de laatste ook goed en dat is gewoon flauwekul (Rusland staat 1: ook onzin).

Dat komt voornamelijk omdat van Rusland veel verwacht wordt, omdat het Sergey is en er een heel dreamteam bij betrokken is. Van Nederland verwacht men nu ook veel, ook omdat we het de afgelopen jaren gewoon goed doen.

Normaal gesproken zijn er nu van de bekende nummers al tenminste 1 of 2 nummers die al wel echt favorieten zijn, maar tot nu valt het allemaal nogal tegen. Dan krijg je al snel dat de landen waar nog niets van bekend is vrij hoog staan bij de bookmakers, zeker als dat landen zijn met een sterke track record en/of waar veel van wordt verwacht.

Die bookmakers snap ik wel voor wat betreft hoe ze te werk gaan.

Maar je voelt nog niet dat er kanshebbers zijn zoals vorig jaar Israël of het jaar daarvoor Italië. Wel een hoop geklaag over het niveau. Maar volgens mij is dat ook elk jaar wel. Als je ziet wat er allemaal in de voorronde van Portugal zit dan gaat het echt zo slecht niet met het festival en lijkt het elk jaar weer een beetje meer serieuzer genomen te worden. Je ziet dat ook wel in topics als deze. Voorheen bijna het lachertje van de site waar je je voor zou moeten schamen als je er serieus aan deelnam. Nu is die sfeer omgeslagen. Dat heeft wel te maken met die nieuwe trend denk ik.

En toch... heel stiekem.... vind ik het ook wel jammer, hoe gek dat ook klinkt. Want het Songfestival was elk jaar mijn ontsnapping naar gekkigheid, naar even wat anders. Nu zie je nummers die aan Björk doen denken (voorronde Portugal). Kom op... wil ik dat echt? Wil ik echt mijn favoriete muziek hier ook gaan horen?

aERodynamIC schreef:
Die bookmakers snap ik wel voor wat betreft hoe ze te werk gaan.

Maar je voelt nog niet dat er kanshebbers zijn zoals vorig jaar Israël of het jaar daarvoor Italië. Wel een hoop geklaag over het niveau. Maar volgens mij is dat ook elk jaar wel. Als je ziet wat er allemaal in de voorronde van Portugal zit dan gaat het echt zo slecht niet met het festival en lijkt het elk jaar weer een beetje meer serieuzer genomen te worden. Je ziet dat ook wel in topics als deze. Voorheen bijna het lachertje van de site waar je je voor zou moeten schamen als je er serieus aan deelnam. Nu is die sfeer omgeslagen. Dat heeft wel te maken met die nieuwe trend denk ik.

Het gaat zeker de goede kant op. Op zich is wat nu bekend is ook over het algemeen niet heel slecht. Maar er mist wel duidelijk nog een pre-show favoriet. Die komt vast nog wel de komende week, maar daardoor krijgt men waarschijnlijk al sneller het gevoel dat het een slecht jaar is.

Dit topic gaat inderdaad wel erg hard de afgelopen jaren. Mooi om te zien.

De inzendingen zijn zeker niet slecht. Eigenlijk best goed zelfs. Maar door de langzame stijlverandering vallen nummers ook wat minder op. Neem zo'n Hongarije: ik vind dat een zeer goed nummer, maar het knalt natuurlijk niet echt waardoor het allemaal wat suf lijkt, maar het niet echt is.

Het is dat Australië weer met zo'n grote jurk komt en er een kermisact van maakt...... verder heb je dat niet meer zo.

IJsland heeft zonet gekozen voor Hatari!

Zo blij met Hatari.

Nu nog Noorwegen goed kiezen!

Morland is helaas al afgevallen. Maar Keino maakt nog kans. Daar kan ik ook heel goed mee leven!

Ja en Portugal kan bijna niet mis gaan met 3 toppers.

Hatari is wel origineel. Ze stonden eerder dit jaar op Noorderslag, die de band als volgt aankondigde: bondage-pop, techno-punk en industrial-goth.

De reacties op de fan blogs Die moeten dit niet.......

Moldavië:

Keino - Spirit in the Sky heeft net gewonnen in Noorwegen!

Noorwegen stuurt KEiiNO – Spirit in the Sky

En Portugal heeft gekozen: Conan Osíris is het dan toch ook echt geworden met Telemóveis.

Yes Conan Osiris voor Portugal

Wat een geweldige avond qua keuzes!

Dit doet het huidige jaar echt veel goed aan verscheidenheid en afwisseling.

Yes!!! Erg spannend was het. Nieuwe nummer 1 hier ?

Ik een nieuwe nummer 1 en 2

En dik gewonnen ook.

Voorlopig is dit het nu voor mij:

1. Italië
2. Hongarije
3. Portugal
4. België
5. Slovenië
6. IJsland
7. Verenigd Koninkrijk
8. Litouwen
9. Albanië
10. Estland

11. Letland
12. Noorwegen
13. Tsjechië
14. Denemarken
15. Frankrijk
16. Spanje
17. Finland
18. Roemenië
19. Moldavië
20. Kroatië

21. Duitsland
22. Australië
23. Montenegro

Gisteren was het eindelijk eens een goede voorronde avond. Ik kan niet kiezen tussen Ijsland en Portugal welk nummer ik beter vind. Had Noorwegen voor Mørland gegaan was zelfs mijn nummer 3 nieuw. De grootste draken zijn voor mij Duitsland & Australië. Maar van de teaser die ik van Cyprus te horen kreeg zal dat hoogst waarschijnlijk mijn laatste plaats gaan worden. Van Fuego kreeg ik het al niet warm en dan word je zeker niet vrolijk van een kopie van dat nummer.

1 IJsland
1 Portugal
3 België
4 Slovenië
5 Tsjechië
6 Hongarije
7 Spanje
8 Italië
9 Noorwegen
10 Litouwen

11 Verenigd Koninkrijk
12 Estland
13 Frankrijk
14 Montenegro
15 Finland
16 Denemarken
17 Moldavië
18 Letland
19 Roemenië
20 Kroatië

21 Albanië
22 Duitsland
23 Australië

Op de blogs gaan de Songfestival fans los op Portugal en IJsland: de algemene teneur is dat ze het afgrijselijk vinden.

Dat betekent in de praktijk dat ik hun kansen nu alleen maar hoger inschat, want de echte fans houden zich al jaren aan de doorsnee deuntjes (liefst met een beetje een beat) vast, terwijl je ook al jaren een kanteling ziet op het festival zelf

Zelf hou ik het nog even bij Italië, en Hongarije bevalt me ook meer en meer. Portugal als persoonlijke favoriet zie ik nog niet gebeuren, maar voorlopig wel even op nummer 3.

Vanavond de inzendingen van Georgië en Servië.

Haha, IJsland! De Lordi van dit jaar?

Ja ik zie het ook of wel staat Ijsland en Portugal in je top 5 of wel bij je laatste 5 en daarom alleen zijn het op zich goede keuzes, want je kan een nummer niet wegstemmen.

Ja, als 90% een nummer verschrikkelijk vindt, maar 10% geweldig, dan eindigt het heel hoog.

Poek schreef:
Haha, IJsland! De Lordi van dit jaar?

Ik vind persoonlijk dat je daar Hatari mee te kort doet.
Lordi was een leuke gimmick, maar bij Hatari zit er toch ook echt een boodschap in.

Maar als ze dezelfde plaats kunnen halen zal ik blij zijn, maar in jaren met een 9 op het einde heeft IJsland de gewoonte om tweede te worden (1999 & 2009), maar welk Scandinavisch land zou dan winnen (1999: Zweden 2009: Noorwegen)?

Ik denk dat mensen die toen op Lordi stemden wel eerder geneigd zijn ook op Hatari te stemmen.

Meteen even gecheckt of het interessant is op IJsland te wedden, maar de bookmakers schatten hun kansen best hoog in. Zo'n 10% kans op winst lijkt me wel een goede inschatting.
Eurovision Betting Odds Winner | TV | Oddschecker

1. Hongarije
2. Italië
3. Portugal
4. IJsland
5. Noorwegen
6. België
7. Spanje
8. Slovenië
9. Estland
10. Tsjechië

11. Albanië
12. Denemarken
13. Litouwen
14. Australië
15. Finland
16. Verenigd Koninkrijk
17. Letland
18. Roemenië
19. Frankrijk
20. Moldavië

21. Montenegro
22. Duitsland
23. Kroatië

Martial
Ik kan maar niet enthousiast worden over deze jaargang van het Songfestival, ook de nummers die gisteren zijn gekozen word ik niet vrolijk van

Noorwegen komt met een 12 in een dozijn deuntje en dit land wacht nog op de echte opvolger van Jowst met Grab The Moment wat IJsland laat horen dat kan mijn Atari spelcomputer beter
Portugal moet je ding zijn, Moldavië is typisch Songfestival en Finland is ook niks bijzonders.

Kijken waar Nederland van de week mee komt

Martial

In die lijst staat Zweden op 2 en Nederland op 5 en die landen moeten nog met hun nummers komen dus of je er nu veel waarde aan moet hechten

Martial schreef:
(quote)

In die lijst staat Zweden op 2 en Nederland op 5 en die landen moeten nog met hun nummers komen dus of je er nu veel waarde aan moet hechten

Pas vanaf de repetitieweek gaan de bookmakers pas echt iets zeggen (en dan nog zitten ze er jaarlijks wel bij minstens een paar nummers naast). Nu zit er nog heel weinig geld in de markt (als ik bijv. nu 100 euro op Nederland inzet dan staan we op 1) en staan er veel landen hoog die nog geen inzending hebben, maar waar wel veel van wordt verwacht.

Traditioneel goed scorende landen als Zweden en Rusland staan in deze fase ook standaard altijd hoog, wat ze uiteindelijk ook inzenden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.