MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Rusland staat gewoon hoog omdat Sergey Lazarev al als artiest gekozen is. Hij werd in 2016 al 3e voor Rusland. Als hij nu een slecht nummer stuurt zal hij wel zakken in de lijst. Zweden staat ook hoog omdat dit land gewoon altijd hoog scoort en dit jaar is de finale van Melodifestivalen alweer ijzersterk. Ik zal niet verbaasd zijn als Zweden dit jaar gelijk komt met Ierland qua zeges.

Volgende week zaterdag is het eindelijk de finale van de leukste voorronde: Melodifestivalen.

Dit zijn de 3 grootste kanshebbers om Zweden te vertegenwoordigen:
John Lundvik - Too Late For Love (48% in de betting odds)

Liamoo & Hanna Ferm - Hold You (20% betting odds)

Bishara - On My Own (11% betting odds)

Met alle drie kan ik leven en zie ik Zweden hoog eindigen. Verder hebben we in de finale ook twee oude bekenden Anna Bergendahl (2010 de enige keer dat Zweden niet de finale haalde) en Ärvingarna (1993).

Maar mijn persoonlijke favoriet is Norrsken van Jon Henrik Fjällgren.

De keuze voor Georgië, en alweer een zanger.

Servië:

1. Italië
2. Hongarije
3. Portugal
4. België
5. Slovenië
6. IJsland
7. Verenigd Koninkrijk
8. Litouwen
9. Servië
10. Albanië

11. Estland
12. Letland
13. Noorwegen
14. Tsjechië
15. Denemarken
16. Frankrijk
17. Spanje
18. Finland
19. Roemenië
20. Moldavië

21. Georgië
22. Kroatië
23. Duitsland
24. Australië
25. Montenegro

De volledige versie van Cyprus is nu ook bekend:

Stel: je wint niet met een aanstekelijk nummer. Dan doe je dat het jaar erna toch gewoon over, en kan jou het schelen dat het dan nog dunner is dan het jaar ervoor? Een kopie is het in elk geval wel.

Leuk geprobeerd Cyprus. De Eurovisie fans zullen wel blij zijn na alle 'rommel' uit Portugal en IJsland.

1. Italië
2. Hongarije
3. Portugal
4. België
5. Slovenië
6. IJsland
7. Verenigd Koninkrijk
8. Litouwen
9. Servië
10. Albanië

11. Estland
12. Letland
13. Noorwegen
14. Tsjechië
15. Denemarken
16. Frankrijk
17. Spanje
18. Finland
19, Cyprus
20. Roemenië

21. Moldavië
22. Georgië
23. Kroatië
24. Duitsland
25. Australië
26. Montenegro

En dit is Cyprus:

Ik dacht dat het onmogelijk was om nog slechter dan Fuego te maken voor Cyprus, maar ik was duidelijk mis met deze gedachte. Wat mij betreft het slechtste nummer van 2019 en dat wil heel wat zeggen.
Waar is de tijd dat dat land leuke bijdrages had zoals Mono Yia Mas, Genesis, Sti Fotia, Gravity, Alter Ego, ...

Georgië en Servië vind ik beiden wel ok.

Cerclezot schreef:
En dit is Cyprus:

Was je wel goed wakker? Aoibhin heeft die al geplaatst

Griekenland is bekend!

Prima nummer.

1. Italië
2. Hongarije
3. Portugal
4. Slovenië
5. Griekenland
6. België
7. IJsland
8. Verenigd Koninkrijk
9. Litouwen
10. Albanië

11. Estland
12. Servië
13. Letland
14. Noorwegen
15. Tsjechië
16. Denemarken
17. Frankrijk
18. Spanje
19. Finland
20. Cyprus

21. Roemenië
22. Moldavië
23. Georgië
24. Kroatië
25. Duitsland
26. Australië
27. Montenegro

Ik heb met hulp van deze handige tool: Eurovision 2019 Favorites Sorter - esc.gerbear.com even de bezem door mijn top gehaald

1. Hongarije
2. Italië
3. Portugal
4. Noorwegen
5. IJsland
6. Slovenië
7. Spanje
8. Estland
9. Australië
10. België

11. Denemarken
12. Griekenland
13. Tsjechië
14. Albanië
15. Servië
16. Litouwen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Cyprus
19. Letland
20. Finland

21. Roemenië
22. Georgië
23. Frankrijk
24. Moldavië
25. Montenegro
26. Duitsland
27. Kroatië

Vandaag is het officieel D-(uncan)Day! Ben benieuwd!

Vanavond vanaf 19:00 presenteert Duncan Laurence zijn Songfestivalnummer in DWDD. De officiële clip wordt tegelijkertijd gereleased op het Youtube kanaal van Eurovision: PREMIERE: Duncan Laurence - Song Release - The Netherlands ?? - Eurovision 2019 - YouTube

Aangezien de clip al om ongeveer 19:08 online komt, denk ik dat Duncan al vrij vroeg in de uitzending zal zitten. Cornald Maas zal ook aanwezig zijn.

AVROTROS, dat stelde "omver geblazen" te zijn door Duncans nummer, deelt het liedje om 19.00 uur ook via YouTube.

Zo dan, ze zetten hoog in.

Voor wie liever deze linkjes heeft:

De presentatie voor Nederland in DWDD moet ik later maar bekijken: kan ik niet rechtstreeks bekijken.

Nou, dat wordt een avondje nummers beluisteren, heb er veel nog niet helemaal beluisterd. Vooralsnog staat Portugal hier op eenzame hoogte, durf wel te zeggen dat het inmiddels mijn favoriete nummer aller tijden is van het songfestival, Euphoria schuift op naar plek 2

Zo zo, Zwitserland

San Marino

Ik zit er klaar voor!

Zometeen komt er een voorbeschouwing bij RTL Boulevard.

Best een leuke inzending van Zwitserland. San Marino kan wel eens een guilty pleasuretje worden.

Zwitserland vind ik op zich wel leuk, maar zo plat als een pannenkoek. Dan vind ik in de categorie "zomers feestje" Spanje veel leuker.

San Marino is eigenlijk gewoon slecht, maar Serhat heeft wel een gunfactor.

En de Nederlandse inzending 'Arcade' is voor het eerst te horen geweest. Wel leuk, maar dit gaat niet aanslaan bij het songfestivalpubliek, denk ik.

Dit is em!

Ik vind hem tof!

Vrij goed, maar of we daar het ESF mee gaan winnen?

ranboy schreef:
Vrij goed, maar of we daar het ESF mee gaan winnen?

Winnen zal van veel factoren af gaan hangen (ook staging, live zang, rest van deelnemersveld). Maar ik ben alvast enthousiast!

Als de sfeer van de clip live ook goed overgebracht kan worden, dan heb ik hier heel veel vertrouwen in!

Het is niet slecht, alhoewel niet zo mijn ding. Maar de winst gaan we hiermee niet pakken, nee.

Ik ben nog niet echt onder de indruk.

Ik krijg een HAEVN gevoel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.