Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2019, 19:59 uur
Nederland knalt omhoog bij de bookmakers nu! Zelfs Zweden al voorbij. We staan nu 2e.
Niet dat het in dit stadium veel zegt, maar het geeft wel aan dat de eerste internationale reactie goed is.
Niet dat het in dit stadium veel zegt, maar het geeft wel aan dat de eerste internationale reactie goed is.
0
geplaatst: 7 maart 2019, 20:42 uur
Best een sterk nummer! Als het optreden straks dezelfde visuele stijl krijgt als de video kan het nog wel eens echt wat worden!
0
geplaatst: 7 maart 2019, 20:45 uur
Prima nummer. Top 10 in de finale moet mogelijk zijn, zeker met jury-stemmen.
1
geplaatst: 7 maart 2019, 21:05 uur
Als dit goed in beeld wordt gebracht (dus geen vlaggetjes en publiek in beeld, wat ze ook bij Anouk nooit hadden moeten doen) dan kan dit absoluut in de top 10 komen.
Winnen is lastig.... ik zou het met dit nummer geweldig vinden, want ik vind het schitterend. Ook ik krijg hier een HAEVN gevoel bij en de clip is heel wat beter dan we voorheen altijd lieten zien. Voor het eerst bouwt Nederland het echt goed op. We komen er wel
Nadeel? Enorm veel solo-mannen dit jaar, en meer 'bijzondere nummers'. België zit dit jaar in hetzelfde vaarwater als Nederland. Dat zou wel eens wat nadelig kunnen uitpakken.
Winnen is lastig.... ik zou het met dit nummer geweldig vinden, want ik vind het schitterend. Ook ik krijg hier een HAEVN gevoel bij en de clip is heel wat beter dan we voorheen altijd lieten zien. Voor het eerst bouwt Nederland het echt goed op. We komen er wel

Nadeel? Enorm veel solo-mannen dit jaar, en meer 'bijzondere nummers'. België zit dit jaar in hetzelfde vaarwater als Nederland. Dat zou wel eens wat nadelig kunnen uitpakken.
0
geplaatst: 7 maart 2019, 22:51 uur
Voor nu even zo. Nederland kan nog wel nummer 1 worden bij mij an verloop van tijd. Even afwachten hoe dit op langere termijn beklijft.
1. Italië
2. Hongarije
3. Nederland
4. Portugal
5. Slovenië
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Litouwen
12. Albanië
13. Estland
14. Servië
15. Letland
16. Noorwegen
17. Tsjechië
18. Denemarken
19. Frankrijk
20. Spanje
21. Finland
22. Cyprus
23. Wit-Rusland
24. Roemenië
25. Moldavië
26. Georgië
27. Kroatië
28. Duitsland
29. Australië
30. Montenegro
31. San Marino
1. Italië
2. Hongarije
3. Nederland
4. Portugal
5. Slovenië
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Litouwen
12. Albanië
13. Estland
14. Servië
15. Letland
16. Noorwegen
17. Tsjechië
18. Denemarken
19. Frankrijk
20. Spanje
21. Finland
22. Cyprus
23. Wit-Rusland
24. Roemenië
25. Moldavië
26. Georgië
27. Kroatië
28. Duitsland
29. Australië
30. Montenegro
31. San Marino
0
geplaatst: 7 maart 2019, 22:51 uur
aERodynamIC schreef:
Als dit goed in beeld wordt gebracht (dus geen vlaggetjes en publiek in beeld, wat ze ook bij Anouk nooit hadden moeten doen) dan kan dit absoluut in de top 10 komen.

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden eigenlijk. Helemaal mee eens dat het gaat vallen of staan met de uitvoering en hoe het in beeld wordt gebracht. Als ze de sfeer van de clip naar het podium kunnen vertalen, dan kan dit het echt goed doen.
Wel een nadeel inderdaad dat er al veel solo-mannen zijn met afwijkende nummers. En Nederland en België zitten elkaar in de semi sowieso niet dwars, dus dat gaat voor kwalificatiekansen niet veel uitmaken. Sowieso verwacht ik beide nummers wel in de finale.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 00:00 uur
Klopt, NL en België zitten elkaar in de halve finales niet in de weg, maar als ze allebei de finale halen wel.
Daarbij is het nummer, hoe mooi ook, niet helemaal verrassend meer. We hebben soortgelijke nummers (beetje breed nemen) al wel eerder gehoord de afgelopen jaren. Het is dus niet helemaal nieuw meer. Bones van Equinox of Beautiful Mess van Kristian Kostov hadden een soortgelijke vibe.
Qua solo-mannen valt Portugal veel meer op. Alleen is dat erg love-hate en Duncan zal wat breder omarmd worden.
Zetten ze het heel spectaculair in beeld (zoals bij The Common Linnets) dan moet het zeker hoog kunnen scoren. Het is niet zo als de laatste paar jaar dat de staging een 'wel okee nummer' zou moeten pimpen. Dit nummer is sterk van zichzelf. Maar verkeerde staging kan het wel downgraden. Geen Trijntje-effect, want dat nummer was gewoon te slap, maar het is toch wel belangrijk hierbij.
Voorlopig zie ik IJsland er in dit deelnemersveld met de hoofdprijs vandoor gaan. Het valt op een andere manier op, wat je er ook van mag vinden.
Daarbij is het nummer, hoe mooi ook, niet helemaal verrassend meer. We hebben soortgelijke nummers (beetje breed nemen) al wel eerder gehoord de afgelopen jaren. Het is dus niet helemaal nieuw meer. Bones van Equinox of Beautiful Mess van Kristian Kostov hadden een soortgelijke vibe.
Qua solo-mannen valt Portugal veel meer op. Alleen is dat erg love-hate en Duncan zal wat breder omarmd worden.
Zetten ze het heel spectaculair in beeld (zoals bij The Common Linnets) dan moet het zeker hoog kunnen scoren. Het is niet zo als de laatste paar jaar dat de staging een 'wel okee nummer' zou moeten pimpen. Dit nummer is sterk van zichzelf. Maar verkeerde staging kan het wel downgraden. Geen Trijntje-effect, want dat nummer was gewoon te slap, maar het is toch wel belangrijk hierbij.
Voorlopig zie ik IJsland er in dit deelnemersveld met de hoofdprijs vandoor gaan. Het valt op een andere manier op, wat je er ook van mag vinden.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 00:53 uur
Het heeft inderdaad qua vibe wat van de Bulgaarse nummers van de afgelopen jaren. Sowieso is het inderdaad niet heel origineel of nieuw, maar dat verwachtte ik ook al niet. Ik denk wel dat het een sound is die zowel bij jury als televote goed kan aanslaan.
Hans Pannecoucke doet dit jaar weer de staging, met zijn wisselvallige track record. We zullen zien. Als het live zo in beeld wordt gebracht als de clip qua sfeer dan zie ik het wel wat worden. Dit nummer hoeft inderdaad niet puur en alleen van de staging af te hangen, maar het is wel heel afhankelijk van sfeer en als dat live niet goed wordt neergezet, dan kan dit ineens in elkaar zakken live.
Portugal is inderdaad heel erg love-hate; dat merk ik ook bij mijn Songfestivalvrienden. Ik denk dan ook dat Portugal lager gaat eindigen dan verwacht. IJsland zie ik ook niet winnen, want de conservatieve jury's gaan nooit en te nimmer massaal voor een lied stemmen dat zodanig afwijkt. Dat is een van mijn grootstek lachen wat betref de jury; aan de ene kant is het goed dat ze bestaan, maar over het algemeen krijg je ook dat afwijkende genres niet gewaardeerd gaan worden dan hen (dat is dan "circus" en "geen muziek" en "daar gaan we onze handen niet aan branden").
Hans Pannecoucke doet dit jaar weer de staging, met zijn wisselvallige track record. We zullen zien. Als het live zo in beeld wordt gebracht als de clip qua sfeer dan zie ik het wel wat worden. Dit nummer hoeft inderdaad niet puur en alleen van de staging af te hangen, maar het is wel heel afhankelijk van sfeer en als dat live niet goed wordt neergezet, dan kan dit ineens in elkaar zakken live.
Portugal is inderdaad heel erg love-hate; dat merk ik ook bij mijn Songfestivalvrienden. Ik denk dan ook dat Portugal lager gaat eindigen dan verwacht. IJsland zie ik ook niet winnen, want de conservatieve jury's gaan nooit en te nimmer massaal voor een lied stemmen dat zodanig afwijkt. Dat is een van mijn grootstek lachen wat betref de jury; aan de ene kant is het goed dat ze bestaan, maar over het algemeen krijg je ook dat afwijkende genres niet gewaardeerd gaan worden dan hen (dat is dan "circus" en "geen muziek" en "daar gaan we onze handen niet aan branden").
0
geplaatst: 8 maart 2019, 10:17 uur
En nee het zegt nog niets in deze fase, maar Nederland staat bij sommige wedkantoren nu gedeeld 1e:
Odds Eurovision Song Contest 2019 - eurovisionworld.com
Wel mooi om te zien, die blauwe vakjes achter Nederland
Odds Eurovision Song Contest 2019 - eurovisionworld.com
Wel mooi om te zien, die blauwe vakjes achter Nederland

1
geplaatst: 8 maart 2019, 12:07 uur
Wit-Rusland is ook bekend, maar daar kan ik nog geen goede video van vinden.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 14:12 uur
Vanavond de finale van Zweden, ben benieuwd wie er gaat winnen. Inmiddels is Norssken van Jon Henrik Fjällgren grote favoriet hier (staat op repeat), wat een prachtig nummer toch. Maar ik vrees dat hij het voor de 3e keer niet gaat halen..
Het zal gaan tussen Wiktoria, Jon Lundvik, Bishara of Hanna Ferm/LIAMOO.
Ik ben zeer verrast door Arcade, komt zeker in mijn top 10.
Het zal gaan tussen Wiktoria, Jon Lundvik, Bishara of Hanna Ferm/LIAMOO.
Aoibhin schreef:
En nee het zegt nog niets in deze fase, maar Nederland staat bij sommige wedkantoren nu gedeeld 1e
En nee het zegt nog niets in deze fase, maar Nederland staat bij sommige wedkantoren nu gedeeld 1e
Ik ben zeer verrast door Arcade, komt zeker in mijn top 10.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 15:29 uur
musicfriek schreef:
Vanavond de finale van Zweden, ben benieuwd wie er gaat winnen.
Vanavond de finale van Zweden, ben benieuwd wie er gaat winnen.
Die is helaas morgen pas.
1
geplaatst: 8 maart 2019, 15:36 uur
Om 17:00 worden de liedjes van Azerbaijan en Polen bekend gemaakt.
1
geplaatst: 8 maart 2019, 16:06 uur
Eerste indruk van de Nederlandse inzending is behoorlijk positief. Beste inzending sinds Common Linnets zeker. En ik denk ook de meest kansrijke. Mits hij live overeind blijft en het goed in beeld gebracht wordt. Geen publiek in beeld en vrij sober met smaakvolle visuals zou ik denken.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 17:21 uur
Polen had ik al verwacht met dat nummer, maar denken jullie dat ze de finale gaan halen? Ik ben een beetje bang van niet, alhoewel ik hun inzending wel erg origineel vind. Echte folk hoort ook ESF
Die van Azerbeijan doet me niet zoveel eigenlijk, mss nog wennen.
Die van Azerbeijan doet me niet zoveel eigenlijk, mss nog wennen.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 18:47 uur
1. Nederland
2. Italië
3. Hongarije
4. Portugal
5. Slovenië
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Ierland
10. Zwitserland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Polen
13. Litouwen
14. Albanië
15. Estland
16. Servië
17. Letland
18. Noorwegen
19. Tsjechië
20. Denemarken
21. Noord Macedonië
22. Azerbeidzjan
23. Frankrijk
24. Spanje
25. Finland
26. Cyprus
27. Wit-Rusland
28. Oostenrijk
29. Roemenië
30. Moldavië
31. Georgië
32. Kroatië
33. Duitsland
34. Australië
35. Montenegro
36. San Marino
2. Italië
3. Hongarije
4. Portugal
5. Slovenië
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Ierland
10. Zwitserland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Polen
13. Litouwen
14. Albanië
15. Estland
16. Servië
17. Letland
18. Noorwegen
19. Tsjechië
20. Denemarken
21. Noord Macedonië
22. Azerbeidzjan
23. Frankrijk
24. Spanje
25. Finland
26. Cyprus
27. Wit-Rusland
28. Oostenrijk
29. Roemenië
30. Moldavië
31. Georgië
32. Kroatië
33. Duitsland
34. Australië
35. Montenegro
36. San Marino
0
geplaatst: 8 maart 2019, 19:36 uur
De liveversie van Nederland in DWDD daarnet is echt super. Ik zou het niet erg vinden moest dit hoog scoren.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 19:37 uur
Duncan live..... geslaagd!!! Kippenvel.
Best indrukwekkend. Gevaarlijke stukken die live fout kunnen gaan, maar nu was het formidabel met een aarzelende start.
Best indrukwekkend. Gevaarlijke stukken die live fout kunnen gaan, maar nu was het formidabel met een aarzelende start.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 20:58 uur
Het spijt me, maar de live-versie van Arcade vind ik geen reden voor een feestje. Laurence lijkt weinig controle over zijn stemgebruik te hebben. Hij gaat willekeurig heen en weer tussen borst- en kopstem en zeker bij laag volume en in het lage register is het een breekbaar laagje ijs waar hij zich op begeeft. Ook zingt hij regelmatig tamelijk vals, wat volgens mij één van de grootste valkuilen van dat hele festival is. Nog even oefenen jochie!
Wat ik me vaak afvraag: hoe komt het toch dat zo veel deelnemende naties moeite hebben om in hun hele land een vocalist te vinden die toon kan houden? Dat lijkt me toch een minimumvereiste bij de selectie! Wanneer je voor een gearriveerde artiest of een muzikaal genie kiest, kan ik het nog wel begrijpen, maar in de poel van onbekend talent barst het van de zangers die op zijn minst technisch goed kunnen zingen. Ik kan me niet voorstellen dat op de conservatoria geen enkele vierdejaars zangstudent zin heeft in een kitscherig uitstapje.
Wat ik me vaak afvraag: hoe komt het toch dat zo veel deelnemende naties moeite hebben om in hun hele land een vocalist te vinden die toon kan houden? Dat lijkt me toch een minimumvereiste bij de selectie! Wanneer je voor een gearriveerde artiest of een muzikaal genie kiest, kan ik het nog wel begrijpen, maar in de poel van onbekend talent barst het van de zangers die op zijn minst technisch goed kunnen zingen. Ik kan me niet voorstellen dat op de conservatoria geen enkele vierdejaars zangstudent zin heeft in een kitscherig uitstapje.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 22:17 uur
Redelijk nummer, niet helemaal mijn smaak, maar weet vast wel zieltjes te winnnen. Iets te veel binnen de eigentijdse lijntjes misschien. Lees wat wisselende reacties over de zang hierboven/onder, maar ik vind het top, en dat werkt vaak wel. Ik vind zelf een leuke overdadige act of dans wat belangrijker, maar wie weet komt er nog iets heel verrassends. Lijkt me weer iets voor rond plek tien in de finale.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.