Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2019, 12:15 uur
En vanavond is alweer de laatste NSF van dit seizoen: de finale van Melodifestivalen. Het is allemaal wel snel gegaan dit jaar voor mijn gevoel. 
Ik hoop op Jon Henrik Fjällgren, maar denk niet dat hij veel kans maakt.

0
geplaatst: 9 maart 2019, 13:07 uur
Aoibhin schreef:
En vanavond is alweer de laatste NSF van dit seizoen: de finale van Melodifestivalen. Het is allemaal wel snel gegaan dit jaar voor mijn gevoel.

De enige nationale finale die ik altijd volg!!! Ik hoop Lisa Ajax... maar als we de bookmakers mogen geloven wordt het vrijwel zeker John Lundvik. Ook geen slecht nummer maar doet me enigszins denken aan Oostenrijk vorig jaar... Zeker qua belichting.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 15:15 uur
Ik hoop niet dat John Lundvik wint. Vreselijk saai nummer.. Ik ben ook voor Lisa vanavond maar ik denk niet dat ze heel veel kans maakt.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 15:21 uur
Joh, laat ze in Zweden maar een foute keuze maken: des te beter voor Nederland 

0
geplaatst: 9 maart 2019, 17:12 uur
Rusland vind ik qua nummer wat tegenvallen. Het is op zich niet slecht en live zal er wel weer een heel dure en gelikte act bij komen, dus ik denk toch dat dit in Tel Aviv in de hogere regionen zal eindigen. Maar als het wint zou ik het jammer vinden.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 17:17 uur
Rusland zakt weg bij de bookmakers; Nederland stijgt. Op Betfair (belangrijkste wedkantoor) staat Nederland nu al ruim op 1 en ook gemiddeld over alle wedkantoren staan we nu bijna boven Rusland.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 17:17 uur
Beetje ouderwets en bombastisch, daar hou ik op zich wel van, maar heeft niet de emotie van een nummer als die van Duncan.
Toch zou dit zomaar kunnen winnen. In elk geval hoog eindigen.
Nederland staat nu op de eerste plaats bij de bookies (https://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner). Dat heeft ons land nog nooit eerder meegemaakt. Natuurlijk zegt het niets, maar we horen eens een keer bij de favorieten en dat verhoogt de voorpret enorm wat mij betreft.
Toch zou dit zomaar kunnen winnen. In elk geval hoog eindigen.
Nederland staat nu op de eerste plaats bij de bookies (https://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner). Dat heeft ons land nog nooit eerder meegemaakt. Natuurlijk zegt het niets, maar we horen eens een keer bij de favorieten en dat verhoogt de voorpret enorm wat mij betreft.
1
geplaatst: 9 maart 2019, 17:24 uur
0
geplaatst: 9 maart 2019, 17:33 uur
Het zou fantastisch zijn dat Nederland nog eens zou winnen.
Van Rusland had ik meer verwacht. You Are The Only One was echt stukken beter.
Van Rusland had ik meer verwacht. You Are The Only One was echt stukken beter.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 17:37 uur
Aoibhin schreef:

Ik hoop met je mee, maar ik vrees het ergste
Ik hoop toch echt niet dat het Bishara gaat worden, op een Zweedse Justin Bieber zitten we niet te wachten.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 19:56 uur
musicfriek schreef:
Ik hoop toch echt niet dat het Bishara gaat worden, op een Zweedse Justin Bieber zitten we niet te wachten.
(quote)
Ik hoop toch echt niet dat het Bishara gaat worden, op een Zweedse Justin Bieber zitten we niet te wachten. Niet weer zo'n liedje inderdaad.... Frans een paar jaar terug was ook vreselijk...
0
geplaatst: 9 maart 2019, 22:02 uur
Toch John Lundvik voor Zweden. De grote favoriet heeft gewonnen. Ik blijf erbij dat ik de belichting op die van Oostenrijk vorig jaar vind lijken 

0
geplaatst: 9 maart 2019, 22:13 uur
Prima nummer van Zweden, maar ik hoor er niet de grote kanshebber in zoals velen dat wel horen. Gaat ongetwijfeld goed scoren in Tel Aviv, maar ik hoor er geen winnaar in.
Jammer dat John Henrik Fjällgren maar zo weinig punten van de jury kreeg. Keer op keer stuurt hij weer goede nummers in, maar wint nooit.
Hopelijk schiet hij wel nog wat naar boven in de odds; dan is de druk ook wat meer van Duncan af
Jammer dat John Henrik Fjällgren maar zo weinig punten van de jury kreeg. Keer op keer stuurt hij weer goede nummers in, maar wint nooit.
Hopelijk schiet hij wel nog wat naar boven in de odds; dan is de druk ook wat meer van Duncan af

0
geplaatst: 9 maart 2019, 22:47 uur
Met morgen nog 3 te gaan (Israël, Malta en Armenië) begint het bij mij bovenin ook wel wat te schuiven. Ik heb een nieuwe nummer als ik Nederland buiten beschouwing laat (en NL vind ik dit jaar echt het mooist): Hongarije pakt me meer en meer.
Bij de bookmakers heeft de bekendmaking van Zweden vooralsnog geen invloed op de nummer 1 positie van Nederland.
1. Nederland
2. Hongarije
3. Italië
4. Slovenië
5. Portugal
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Rusland
10. Zweden
11. Ierland
12. Zwitserland
13. Estland
14. Verenigd Koninkrijk
15. Litouwen
16. Polen
17. Albanië
18. Letland
19. Servië
20. Noorwegen
21. Tsjechië
22. Denemarken
23. Frankrijk
24. Azerbeidzjan
25. Spanje
26. Noord Macedonië
27. Finland
28. Cyprus
29. Roemenië
30. Wit-Rusland
31. Moldavië
32. Oostenrijk
33. Montenegro
34. Georgië
35. Kroatië
36. Australië
37. San Marino
38. Duitsland
Bij de bookmakers heeft de bekendmaking van Zweden vooralsnog geen invloed op de nummer 1 positie van Nederland.
1. Nederland
2. Hongarije
3. Italië
4. Slovenië
5. Portugal
6. Griekenland
7. België
8. IJsland
9. Rusland
10. Zweden
11. Ierland
12. Zwitserland
13. Estland
14. Verenigd Koninkrijk
15. Litouwen
16. Polen
17. Albanië
18. Letland
19. Servië
20. Noorwegen
21. Tsjechië
22. Denemarken
23. Frankrijk
24. Azerbeidzjan
25. Spanje
26. Noord Macedonië
27. Finland
28. Cyprus
29. Roemenië
30. Wit-Rusland
31. Moldavië
32. Oostenrijk
33. Montenegro
34. Georgië
35. Kroatië
36. Australië
37. San Marino
38. Duitsland
0
geplaatst: 9 maart 2019, 22:51 uur
Misschien leuk om te zien wie de concurrenten voor Nederland zijn in de tweede halve finale:
Albanië: Jonida Maliqi - Ktheju Tokës
Armenië: Srbuk - Walking Out
Azerbeidzjan: Chingiz - Truth
Denemarken: Leonora - Love is forever
Ierland: Sarah McTernan - 22
Kroatië: Roko Blažević - The Dream
Letland: Carousel - That Night
Litouwen: Jurijus - Run with the Lions
Malta: Michela Pace
Moldavië: Anna Odobescu - Stay
Nederland: Duncan Laurence - Arcade
Noord-Macdonië: Tamara Todevska - Proud
Noorwegen: KEiiNO - Spirit in the Sky
Oostenrijk: Pænda - Limits
Roemenië:Ester Peony - On A Sunday
Rusland: Sergey Lazarev - Scream
Zwitserland: Luca Hänni - She Got Me
Zweden:John Lundvik - Too Late For Love
Lijkt me toch wel dat we de finale moeten kunnen halen.....
Albanië: Jonida Maliqi - Ktheju Tokës
Armenië: Srbuk - Walking Out
Azerbeidzjan: Chingiz - Truth
Denemarken: Leonora - Love is forever
Ierland: Sarah McTernan - 22
Kroatië: Roko Blažević - The Dream
Letland: Carousel - That Night
Litouwen: Jurijus - Run with the Lions
Malta: Michela Pace
Moldavië: Anna Odobescu - Stay
Nederland: Duncan Laurence - Arcade
Noord-Macdonië: Tamara Todevska - Proud
Noorwegen: KEiiNO - Spirit in the Sky
Oostenrijk: Pænda - Limits
Roemenië:Ester Peony - On A Sunday
Rusland: Sergey Lazarev - Scream
Zwitserland: Luca Hänni - She Got Me
Zweden:John Lundvik - Too Late For Love
Lijkt me toch wel dat we de finale moeten kunnen halen.....
0
geplaatst: 9 maart 2019, 22:58 uur
aERodynamIC schreef:
Met morgen nog 3 te gaan (Israël, Malta en Armenië) begint het bij mij bovenin ook wel wat te schuiven. Ik heb een nieuwe nummer als ik Nederland buiten beschouwing laat (en NL vind ik dit jaar echt het mooist): Hongarije pakt me meer en meer.
Hongarije vind ik prachtig. Ook met Nederland mijn favoriet

Over mijn volledige lijstje ga ik me nog even buigen. Er zijn nu zoveel nieuwe nummers bekend dat ik door de bomen even het bos niet meer zie.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 22:59 uur
0
geplaatst: 9 maart 2019, 23:03 uur
Ik moet toch zeggen dat ik de 2e halve finale veel zwaarder vind dan de eerste....
0
geplaatst: 9 maart 2019, 23:06 uur
Emile93 schreef:
Ik moet toch zeggen dat ik de 2e halve finale veel zwaarder vind dan de eerste....
Zeker, en met het uitvallen van Oekraïne ook nog eens een land extra. Ach ja, is het weer een stuk spannender natuurlijk.
En qua nummer gaat Duncan met twee vingers in de neus door naar de finale als hij live goed zingt (en dat kan hij op zich; hopelijk gaan de zenuwen hem geen parten spelen, want hij blijft onervaren met grote podia) en als de act mooi wordt.
0
geplaatst: 9 maart 2019, 23:10 uur
Mijn top 3 op dit moment:
1. Nederland
2. Zwitserland (wat een heerlijke oorwurm is dat zeg)
3. Zweden
1. Nederland
2. Zwitserland (wat een heerlijke oorwurm is dat zeg)
3. Zweden
0
geplaatst: 9 maart 2019, 23:24 uur
En op de valreep ga ik Montengro wat hoger zetten door de nieuwe versie van ze.... die etnische toevoegingen maken het een stuk beter.
0
geplaatst: 10 maart 2019, 10:15 uur
We zitten hier op een muziekforum, dus ik hoef het eigenlijk niet te zeggen, maar toch: muziek = emotie. Muziek hoort iets in je los te maken. Tijdens de eerste beluistering van 'Arcade' afgelopen donderdagavond werd ik echt omver geblazen. Ik kreeg een gevoel dat ik eigenlijk alleen eerder voelde bij 'Birds'. Het kwam meteen binnen, zeg maar. Wat een ongelofelijk mooi nummer hebben we dit jaar. Het is een beetje James Blake, Antony Hegarty en (een betere) Coldplay ineen.
Dit is, naar mijn idee, het enige nummer dit jaar dat een bestaansrecht heeft buiten het songfestival en ook echt internationaal *kan* aanslaan. Er staat momenteel niets in de Europese charts dat ik van betere kwaliteit vind dan 'Arcade', en dat meen ik oprecht. Je kunt echt horen en voelen dat dit nummer vanuit de "juiste plek" komt en tot stand is gekomen. Ik kijk nu al uit naar Duncan z’n debuut, want ook 'I Miss You' vind ik schitterend. Wat een talent.
Voorlopige top 10:
1. Nederland
2. Italië
3. Portugal
4. Zwitserland
5. Azerbeidzjan
6. IJsland
7. Hongarije
8. Finland
9. Zweden
10. Frankrijk (of wat anders...)
Weinig écht leuke nummers dit jaar, net als de voorgaande jaren eigenlijk, en geen één vrouwelijke artiest in m’n top 10 tot dusver, lol.
Dit is, naar mijn idee, het enige nummer dit jaar dat een bestaansrecht heeft buiten het songfestival en ook echt internationaal *kan* aanslaan. Er staat momenteel niets in de Europese charts dat ik van betere kwaliteit vind dan 'Arcade', en dat meen ik oprecht. Je kunt echt horen en voelen dat dit nummer vanuit de "juiste plek" komt en tot stand is gekomen. Ik kijk nu al uit naar Duncan z’n debuut, want ook 'I Miss You' vind ik schitterend. Wat een talent.

Voorlopige top 10:
1. Nederland
2. Italië
3. Portugal
4. Zwitserland
5. Azerbeidzjan
6. IJsland
7. Hongarije
8. Finland
9. Zweden
10. Frankrijk (of wat anders...)
Weinig écht leuke nummers dit jaar, net als de voorgaande jaren eigenlijk, en geen één vrouwelijke artiest in m’n top 10 tot dusver, lol.
0
geplaatst: 10 maart 2019, 10:18 uur
Voor wat betreft Zweden: ik lees dat veel mensen dit een betere versie vinden van Oostenrijk vorig jaar, maar ik ben het daar niet mee eens. Het is op zich een prima nummer, maar voor mij is het toch iets té gecalculeerd. Ik heb ook het idee dat ze er te dik bovenop willen leggen dat Lundvik heeeeeeel veel charisma heeft (ahem), en dat werkt bij mij een soort van afstotend. Nee, doe mij maar 'Nobody But You'. Cesar Sampson >>>>> John Lundvik. 
Datzelfde heb ik trouwens ook met IJsland: ook een prima nummer, maar ik weet het niet. Het komt toch ietwat geforceerd over en ik weet niet of ik het wel zo leuk vind dat drie ietwat pretentieuze heteroseksuele mannen die hele queer bdsm-vibe "stelen". Heb gemengde gevoelens v.w.b. deze inzending.
Rusland dan. Sergey is ongetwijfeld een aardige en getalenteerde gozer, maar z’n nummer bevalt me niet echt. Het is niet slecht of zo, maar het komt zo gekunsteld en wanhopig over. Het nummer wekt gewoon geen emoties bij me op. Ik houd niet zo van dit soort theatrale symfonische musical-popmuziek.

Datzelfde heb ik trouwens ook met IJsland: ook een prima nummer, maar ik weet het niet. Het komt toch ietwat geforceerd over en ik weet niet of ik het wel zo leuk vind dat drie ietwat pretentieuze heteroseksuele mannen die hele queer bdsm-vibe "stelen". Heb gemengde gevoelens v.w.b. deze inzending.
Rusland dan. Sergey is ongetwijfeld een aardige en getalenteerde gozer, maar z’n nummer bevalt me niet echt. Het is niet slecht of zo, maar het komt zo gekunsteld en wanhopig over. Het nummer wekt gewoon geen emoties bij me op. Ik houd niet zo van dit soort theatrale symfonische musical-popmuziek.
0
Martial
geplaatst: 10 maart 2019, 10:31 uur
Aoibhin schreef:
Nederland nu gedeeld 1e bij de meeste wedkantoren!
Nederland nu gedeeld 1e bij de meeste wedkantoren!
Je kan beter in mei nog op 1 staan dan nu
al begrijp ik het enthousiasme natuurlijk wel, want het komt niet jaarlijks voor dat Nederland op 1 staat bij de bookmakers.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.