MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Ook Madonna gebruikte Palestijnse vlaggen in haar act (al was het bedoeld als oproep tot vrede denk ik). Zou dat in overleg gegaan zijn?

https://pbs.twimg.com/media/D64fXi2W4AAXNhw.jpg
Madonna makes call for Israel-Palestine unity at Eurovision | Music | The Guardian - theguardian.com

Onweerwolf
Poek schreef:
Nog een leuk grafiekje op Twitter gevonden:

(afbeelding)

Tsjechië vind ik daar toch wel het meest opmerkelijk van. Had Moldavië 2018 ook zo weinig televoting points? Ik dacht toch juist van niet? Daar deed de podium act mij iig heel erg aan denken.

Hoera!

Moldavie 2018 had juist meer televotingpunten dan jurypunten. Maar deed het bij beide best goed.

Gesplitste resultaten staan hier: Link

Onweerwolf
Estland gewoon 3e bij de televote in de semi dus.

Ik ga nu serieus aan mijn oren twijfelen.

starbright boy schreef:
Omdat we volgend jaar als winnaar automatisch finalist zijn betekent dit zeven finales in acht jaar. in 2012 treurden we om de achtste gemiste finale achter elkaar. Nog maar tien jaar geleden was het volgens een stel idioten een goed idee om de Toppers te sturen en leek echt niemand die iets met het songfestival te maken heeft nog te snappen wat voor evenement het was. Hoe dingen kunnen veranderen.

Met dank aan Anouk! Zij zorgde voor een trendbreuk, geen paling shit meer maar serieus werk gemaakt van de inzending en dat doorgezet in de volgende jaren door Nederland. De zelfde Jan Smit die nu loopt te geilen met Duncan deed dat ook, of nog meer, met Sieneke en de 3js e.d.

Wit-Rusland door dankzij de jury's ten koste van Polen smh...

Onweerwolf schreef:
Estland gewoon 3e bij de televote in de semi dus.

Ik ga nu serieus aan mijn oren twijfelen.

Tsja, mooiboy + hip liedje. Toevallig is het Avicii die Duncan van de eerste plaats heeft gestoten in de Top 40, en Estland was heel erg Avicii. Ontzettend populaire muziek.

Semi 1
-De jury heeft Wit-Rusland gered ten koste van Polen.
-De televote gooide Hongarije eruit voor San Marino
-Estland heel populair bij de televote na een reteslecht optreden in de semi
-IJsland wint semi 1 televote, Tsjechië jury

starbright boy schreef:
Semi 1
-De jury heeft Wit-Rusland gered ten koste van Polen.

En Portugal onderaan bij de jury. Het is dus de jury die de eigenzinnigheid eruit stemt.

Heel tof dat Duncan heeft gewonnen! Na de uitschakeling van Portugal en Polen was ik zonder dubbele gevoelens voor Nederland - had dus ook z'n kromme voordeel dat ze niet meededen. Toch, als je Duncan aan het einde hoort zingen, klopt het allemaal precies: er stond een verdiende winnaar.

De juryuitslag is ronduit genânt. Ook lullig voor die kerel uit Zweden, die stond door de stemkloof haast een beetje voor paal. Als je naar de uitslagen in de halve finale kijkt, is de jury gewoon conservatiever dan het publiek: Portugal laatste? En tóch... ook Noorwegen had ik maar een maffe winnaar gevonden. Lastig.

semi 2:
-Nederland 2e bij televote, derde bij jury, eerste overall
-Noorwegen wint televote, Noord-Macedonie jury
-Noorwegen niet in jury top 10
-Albanie wordt niet gered door de jury, maar door de televoters
-Denemarken wordt gered door de jury
-Als het aan de televoters had gelegen was Litouwen door geweest (diaspora), als het aan de jury had gelegen waren Roemenie en fucking Moldavie door geweest.

Onweerwolf
Masimo schreef:
Heel tof dat Duncan heeft gewonnen! Na de uitschakeling van Portugal en Polen was ik zonder dubbele gevoelens voor Nederland - had dus ook z'n kromme voordeel dat ze niet meededen. Toch, als je Duncan aan het einde hoort zingen, klopt het allemaal precies: er stond een verdiende winnaar.

De juryuitslag is ronduit genânt. Ook lullig voor die kerel uit Zweden, die stond door de stemkloof haast een beetje voor paal. Als je naar de uitslagen in de halve finale kijkt, is de jury gewoon conservatiever dan het publiek: Portugal laatste? En tóch: ook Noorwegen had ik maar een maffe winnaar gevonden. Lastig.

Vandaar dat een combinatie gewoon het beste werkt.

Maar dan mogen er wel wat strengere selectiecriteria voor juryleden komen.

San Marino tiende in de finale op televotes.

Arrie schreef:
Maar dan mogen er wel wat strengere selectiecriteria voor juryleden komen.
Kunnen we niet een nationale voorronde voor juryleden organiseren?

Onweerwolf
Ik had trouwens niet durven voorspellen dat Noorwegen de televoting zou winnen.

Volgend jaar maar eens extra gaan letten op de guilty pleasure.

Er is echt heel verdeeld gestemd door jury's en televoters dit jaar. Daardoor krijg je bijvoorbeeld dat Zwitserland vijfde bij televoters is en zevende bij de jury, maat toch vierde wordt. Omdat beide scores goed zijn.

Masimo schreef:
(quote)
Kunnen we niet een nationale voorronde voor juryleden organiseren?

Haha, maar serieus: Elize zit bij ons in de jury. Nou is zij een zangeres dus kan ze hopelijk wel beoordelen of iets zuiver gezongen is, maar ik vraag me dan af: waarom precies zij? Het voelt redelijk willekeurig.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Waarom? Is toch een vreselijk circusnummer van 3 mensen die niet kunnen zingen? Melodietje gaat nog wel.

Blijkbaar iets in het liedje gehoord. Schijnbaar niet de enige geweest.

Nou ik ga maar eens (proberen te) slapen. Was een prachtavond, thanks guys! ?

Arrie schreef:
Haha, maar serieus: Elize zit bij ons in de jury. Nou is zij een zangeres dus kan ze hopelijk wel beoordelen of iets zuiver gezongen is
Verschillende keren dat Jan Smit opmerkte dat er vals gezongen was, had ik dat echt niet gehoord. Had eerder het gevoel dat hij al iets vals vond wanneer de zang niet volledig gepolijst was, of ik heb een afwijkend gehoor, kan ook. Nou ja, over Madonna waren we het dan wel eens, alhoewel ik wat positiever was over de opzet van die show.

Onweerwolf
Odds zijn trouwens geëindigd op 50% voor Nederland.

Oostenrijk trouwens keihard 0 televotepunten in de halve finale. Samen met de 0 voor de Duitsers van de televoting de enige nullen van dit jaar.

Elk jaar weer leuk hier, elk jaar weer voorpret. Dit jaar was ie groter dan ooit en dat we dit ooit nog eens mee hebben mogen maken is te gek.

Nu maar proberen te slapen en morgen nog heel veel filmpjes zien, stukjes lezen enzovoort. Het was het waard.

Ik probeer ook te gaan slapen.

Tenslotte nog twee dingen die ik wil opmerken:
-Applaus voor de Belgische televoters. Die gaven 8 punten aan Portugal. De 12 die ze in de semi aan Estland gaven zijn daarmee vergeven. Zeker omdat ze er ook nog eens vijf aan Polen gaven. En zeven aan IJsland en drie aan Slovenië.
-En het is jammer dat Cerclezot onze vreugde niet meemaakt.

Was echt retespannend. Pff, wat een ontknoping. Was de lange zit wel waard.

Goedemorgen allemaal. O...volgens mij heeft Nederland gewonnen zo te zien.

Het scheelde toch maar 28 punten met Italië. Wel een terechte, maar onverwachte, nummer 2.

Ik ben tevreden over de kwaliteit dit jaar. Landen gaan toch steeds meer voor moderne nummers heb ik het idee. Nummers die zo in de top 40 passen. De oudbolligheid is er inmiddels wel een beetje van af.

De uiteindelijke top 7 vind ik allemaal prima nummers.

NewYorkCityLight schreef:
Australië is moeilijk te voorspellen.

Ik ben benieuwd maar denk juist dat we het niet moeten overschatten.

??‍♂️

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.