menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
avatar van GrafGantz
SPANNOND!!


avatar van GrafGantz
Staat nu ook op Teletekst

ohmusica
NOS: rotterdam

avatar van Onweerwolf
GrafGantz schreef:
SPANNOND!!


Ik snap hier helemaal niets van. Ik vind het ESC geweldig maar welke stad het gaat organiseren boeit me echt helemaal niet. Ik krijg notabene net een NOS breaking news notificatie.

avatar van GrafGantz
Onweerwolf schreef:
(quote)


Ik snap hier helemaal niets van. Ik vind het ESC geweldig maar welke stad het gaat organiseren boeit me echt helemaal niet. Ik krijg notabene net een NOS breaking news notificatie.


Als het tussen pak hem beet Den Bosch en Amsterdam was gegaan zou het me ook niet interesseren. Ik ben alleen enthousiast omdat ik in Rotterdam woon


avatar van Aoibhin
JAAAAAA ik ben heel blij!

En wat een mooi filmpje ook, hoe het bekend werd gemaakt!

avatar van starbright boy
Next is alvast vrij nemen in de eurovisieweek en mijn bankrekening nakijken....

ohmusica
Ahoy gaf de doorslag.... ik kan me hier wel iets bij voorstellen, ik ken het MECC de hal in Maastricht en het is maar een grote hal. Ook het argument meest Europese stad van Nederland vond ik niet zo erg sterk, daar gaat het niet om. Maar Maastricht heeft het leuk geprobeerd, prima stadspromotie.

Het was te verwachten dat het Rotterdam zou worden. Ondanks dat mijn hart bij mijn woonplaats Maastricht lag, zag ik in mijn hoofd het uiteindelijke resultaat al van redelijk wat mijlen aankomen. Maastricht stond wat betreft de zaal en de ligging van de stad al 2-0 achter. Ze hadden redelijk wat financiële middelen achter de hand, maar uiteindelijk moet je toch concluderen dat Rotterdam op alle punten veel beter scoort.

Zag bij de NOS dat de omroepen/de EBU Maastricht graag betrokken willen houden bij de organisatie van het ESF, maar ik denk niet dat zij nog iets kunnen bijdragen -behalve wat lokale dingetjes misschien.

ohmusica
Cornald Maas: Twitter

avatar van -SprayIt-
Nu ik ook in Rotterdam woon, toch leuk dat het deze stad is geworden. Ben wel benieuwd naar het hele circus. Zal de woning eens op airbnb zetten

avatar van deric raven
Leuk voor Rotterdam

avatar van herman
starbright boy schreef:
Next is alvast vrij nemen in de eurovisieweek en mijn bankrekening nakijken....

Ik woon op een kwartiertje van de locatie met de metro en mijn vriendin appte ook al dat we onze logeerkamer maar op airbnb moesten zetten.

avatar van GrafGantz
herman schreef:
(quote)

Ik woon op een kwartiertje van de locatie met de metro en mijn vriendin appte ook al dat we onze logeerkamer maar op airbnb moesten zetten.


Ik woon 200 meter verder, maar helaas geen logeerkamer. Misschien moet ik zelf maar een weekje gaan kamperen en de hele woning verhuren

avatar van jordidj1
GrafGantz schreef:
(quote)


Ik woon 200 meter verder, maar helaas geen logeerkamer. Misschien moet ik zelf maar een weekje gaan kamperen en de hele woning verhuren


Oeh, ik zou best wel een week in jouw huis willen wonen.

avatar van herman
GrafGantz schreef:
(quote)


Ik woon 200 meter verder, maar helaas geen logeerkamer. Misschien moet ik zelf maar een weekje gaan kamperen en de hele woning verhuren

Park voor de deur, dus moet lukken.

avatar van aERodynamIC
starbright boy schreef:
Nog een nachtje en dan weet ik of ik met de metro naar het songfestival zou kunnen volgend jaar, Who would've thought.

Nou voor mij gaat het 12 minuten met de metro worden. Ben er blij mee en een terechte keuze puur vanwege de zaal (en toch ook internationale allure, maar daar kun ej over blijven twisten omdat dat persoonlijke smaak is).

Duncan Laurence, ja de man die ervoor gezorgd heeft dat het in Nederland wordt gehouden heeft het iets eerder gehoord en zijn reactie is gefilmd.
Hij was dolblij want hoopte sterk op Rotterdam.

Ik zie ook de te verwachten haat richting 'alweer randstad'. Jammer, want de zaal is gewoon veel geschikter. Overigens liet 'Maastricht' in de aanloop aardig van zich horen: 'die Hollanders' en 'Rotterdam, maag hopen maar wij krijgen het'. Maar dat kan en mag blijkbaar wel (want geen randstad).
Hopelijk trekt het snel bij en kunnen we straks met zijn allen trots zijn op een mooi festival., wat redelijk los staat van de stad Rotterdam, maar waar de mensen die het gaan maken verantwoordelijk voor zijn. Ik heb er een groot vertrouwen in dat het mooi gaat worden.

Wel een geweldige officiële reactie uit Maastricht (ik had het hiervoor zure reacties van fans uiteraard):
EUROVISIE SONGFESTIVAL MAASTRICHT 2020: WE CAME CLOSE… - YouTube

Had ik al gezegd dat ik blij ben

ohmusica
... Het zou 10 minuten fietsen zijn geweest, of op loopafstand van een of andere showcase. Ik had al in gedachte om het een en ander met gepaste afstand te gaan volgen, ik was benieuwd hoe de stad het al dan niet zou overleven, hoe de wijken versierd zouden worden (elke wijk een land was het plan). Of de gouverneur van Limburg en de burgemeester alle feesten zouden afgaan en Andre Rieu met zijn strijkorkest onverwachts zou opduiken om over het spektakel heen nog een extra duit in het zakje te doen. Hoe kosten nog moeite werden gespaard om de gasten op bourgondische wijze te ontvangen en hen het geld uit de zakken te kloppen en last but not least Conchita op een of ander terras. Helaas dat feest gaat niet door, maar het is Rotterdam van harte gegund. Ik ben benieuwd naar alle verslagen.

avatar van stoepkrijt
Rotterdam 2020, dat bekt toch een stuk lekkerder dan Maastricht 20920 '[en is voor niet-Nederlanders een stuk makkelijker uit te spreken.

Persoonlijk ben ik wel blij met de keuze. Niet dat ik van plan ben erheen te gaan, maar ik verwacht wel dat ik nu meer van het hele gebeuren ga meekrijgen aangezien ik in Rotterdam werk. Ik ben benieuwd naar wat het hele festival allemaal teweeg gaat brengen, in Rotterdam én in heel Nederland.

avatar van deric raven
Als er maar een goede zanger wint, en niet de een of andere act.
Zou mooi zijn dat Rotterdam herinnert wordt aan iets geweldigs, en niet een groep middelmatige rockers met monstermaskers of een vrouw met een baard.
Gewoon een Duncan 2.0 ?

avatar van starbright boy
Ik wist het nooit helemaal zeker maar toch rekende ik altijd wel een beetje op Rotterdam. En dat komt uiteindelijk vooral om een ding: Ahoy. Vooral Ahoy.Want dat is zoveel meer geschikt dan MECC. Sterker nog: het past bijna 1 op1 op wat EBU van de locatie wil. Meer dan elk ander gebouw in Nederland.

avatar van starbright boy
Grappig dat de wethouder niet zegt welke twee plekken ze op het oog hebben voor Eurovision Village. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat of op de Binnenrotte of op het Willemsplein zou worden. Weet niet eens meer waar ik het las. Maar ik nam het voor waar aan.

avatar van Aoibhin
starbright boy schreef:
Grappig dat de wethouder niet zegt welke twee plekken ze op het oog hebben voor Eurovision Village. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat of op de Binnenrotte of op het Willemsplein zou worden. Weet niet eens meer waar ik het las. Maar ik nam het voor waar aan.


In het bidbook (is openbaar gemaakt, maar ga ik morgen in alle rust eens lezen) werden volgens mij ook al opties genoemd; dat zouden die inderdaad kunnen zijn. Maar niets is nog definitief.


avatar van aERodynamIC
deric raven schreef:
Als er maar een goede zanger wint, en niet de een of andere act.
Zou mooi zijn dat Rotterdam herinnert wordt aan iets geweldigs, en niet een groep middelmatige rockers met monstermaskers of een vrouw met een baard.
Gewoon een Duncan 2.0 ?

Cornald Maas heeft daar al een uitspraak over gedaan en wat hem betreft gaan ze weer voor kwaliteit en gewoon voor winst.

avatar van Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Cornald Maas heeft daar al een uitspraak over gedaan en wat hem betreft gaan ze weer voor kwaliteit en gewoon voor winst.


Eerst zien, dan geloven, want dat wordt elk jaar gezegd en dat komen ze aan met een Waylon of een OG3NE oid. Dat was zogenaamd ook voor kwaliteit gaan.

Dat het weer een keer goed is gegaan betekent natuurlijk niet dat we er nu weer rekening met ons moet worden gehouden. We zijn geen Zweden natuurlijk.

Als het binnen 44 jaar weer eens lukt mogen we al tevreden zijn.

Overigens is het gastland recentelijk niet vaak succesvol.

2019: Israël 23e
2018: Portugal 26e
2017: Oekraïne 22e
2016: Zweden 5e
2015: Oostenrijk 26e
2014: Denemarken 9e
2013: Zweden 16e
2012: Azerbeidzjan 4e
2011: Duitsland 10e
2010: Noorwegen 20e

Dus Azerbeidzjan en Zweden vormen de enige uitzonderingen. Beide landen die bijna altijd goed scoren. En Denemarken en Duitsland deden het redelijk. Verder zijn het meestal nummers die vermoedelijk de finale misschien niet hadden gehaald als ze daar niet automatisch waren neergezet.

Als we het linkerrijtje in 2020 halen mogen we al tevreden zijn.

Ik ben overigens wel een beetje bang dat ze nu op zoek zijn naar een 2e Duncan, die dan net wat minder kwaliteit heeft en met een liedje komt dat leuk is maar niet speciaal genoeg en dat ze daar dan wat Troskompas arrangementen overheen gooien om het op te leuken en we daarmee weer op de weg terug zijn.

avatar van aERodynamIC
Het gaat sowieso niet makkelijk worden om een geschikt lied te vinden, alleen al om wat jij noemt (en bekend is). Wie wil deze taak überhaupt op zich nemen nu?

Eerlijk gezegd boeit me dat ook iets minder. Dan maar een jaartje terug naar af, als we dan in 2021 maar weer knallen.

Mijn ogen zijn nu veel meer gericht op een mooi en goed festival, waar we trots op kunnen zijn als klein landje.
Mijn wens om ooit nog eens bewust mee te maken dat NL het Songfestival zou winnen is uitgekomen en dan als extraatje ook met een nummer dat ik schitterend vind en gezongen door een sympathieke artiest.
Nu meemaken dat het in eigen land plaatsvindt.....

avatar van starbright boy
Ik ben al blij als we de laatste vijf vloek van de laatste vijf jaar doorbreken (op Zweden na kwamen ze daar allemaal terecht, terwijl ik dat eigenlijk alleen bij Oekraine echt terecht vond). En heb stiekem hoop ik een beetje op een heel ander nummer om elke vergelijking te voorkomen. Up tempo en dansbaar misschien, dat kun je ook eigenzinnig en goed doen.

Maar inderdaad vooral dat het een fijn feest wordt in mijn stad. Dat is nu het belangrijkste.

Al duurt het nog 44 jaar en maak ik het de volgende keer niet meer mee, deze hebben we in elk geval (maar graag binnen een jaar of 10 nog eens... )

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.