menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Misschien wil Dotan wel, die heeft nu al zeker duizend aanhangers die zijn nog te componeren nummer al geweldig vinden.
Zonder het gebeuren rondom zijn persoon zou ik hem serieus een geschikte kandidaat vinden.
Voorheen was ik voorstander van een gothic zangeres met een beat er onder, maar soortgelijke acts zijn al bij andere landen naar voren gebracht.
Misschien toch Di-rect, ik kan Marcel Veenendaal als zanger steeds meer waarderen, ik sta versteld van mijzelf.

Ik ben het wel eens met een dansbaar, uptempo nummer (in welke vorm ook) en nu even niet weer richting country.
Als dat dan verder een kwalitatief nummers is ben ik dik tevreden en inderdaad gewoon hoog eindigen zou leuk zijn. Gebeurt het niet dan maakt me dat voor dit jaar niet echt uit. Ik voel die spanning nu even niet meer.
Qua artiest zal het me zoals altijd een rotzorg zijn. Als het er maar eentje is met een bepaalde uitstraling en eentje die kan zingen, maar die sturen we eigenlijk altijd wel in. Het is nog steeds het nummer waar het om draait, en dat vergaten we nogal eens in het verleden

Dotan zou ik zeker niet beroerd vinden, maar die heeft de gunfactor in eigen land niet erg mee zullen we maar zeggen

starbright boy schreef:
En stiekem hoop ik een beetje op een heel ander nummer om elke vergelijking te voorkomen. Up tempo en dansbaar misschien

Nou stiekem?

Eigenlijk zou het compleet wat anders moeten zijn dan maar blijven hangen in hetzelfde genre, want de kans dat je het Songfestival voor de 2e keer op rij lijkt mij uitgesloten dus gewoon een lekker nummer met meeklappen, meezingen enzovoort en een geweldig spektakel op het podium kortom Nederland pak eens uit.

Zweden is mijn favoriete Songfestivalland en die mag winnen in 2020 in Rotterdam, want Leentje Huizer zong het al Rotterdam Is Da City

De volgende 4 nummers ff bij elkaar mixen en klaar is Nederland

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=4xDqWOSlfuc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=wy2NXJHCFao

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=tipzHACa2rk

En het zomerplaatje van 2019:

https://www.youtube.com/watch?v=cRUVbIl3gd8

You fucking love la Costa Rica
But it makes you forget the real ya
Spendin' the days drinking tequila
You think you live the Pura Vida
You think you live the Pura Vida
You fucking love la Costa Rica

dix
aERodynamIC schreef:
Dotan zou ik zeker niet beroerd vinden, maar die heeft de gunfactor in eigen land niet erg mee zullen we maar zeggen

Je mag toch niet op eigen artiest stemmen? Ik vind de suggestie wel OK. Dotan heeft er de allure voor en het festival is een mooi podium voor rehabilitatie. Hij neemt het vast heel serieus en als het uiteindelijk niks wordt dan hoeven we ook geen medelijden op te brengen.

dix
Dotan & Duncan doen? Stuur ze wel naar verschillende kappers, anders wordt het een soort Bolland & Bolland.

dix schreef:
Je mag toch niet op eigen artiest stemmen?

Daar doel ik niet op: het is ook leuk als een land een beetje achter een artiest gaat staan qua support. Je kunt je de reacties nu al wel voorstellen als Dotan zou gaan. Ik zelf kan daar minder mee zitten.

Maar nogmaals: mij een biet welke artiest er gaat. Als het totaalplaatje maar klopt en ik zou het wel sterk vinden als we weer tot de kanshebbers horen om te winnen. Laten wij die rol van Zweden maar eens gaan overnemen op dat vlak

De tijd van 'doe maar Sieneke' is nu toch wel voorbij mag ik hopen.

Ik zou het wel leuk vinden - zeker een jaar na winst - als we echt iets experimenteels sturen, wel kwalitatief goed natuurlijk. Nederland doet het al jaren goed met singer-songwriter achtige muziek, maar een keer een heel ander genre zou wel leuk zijn op zijn tijd.

Nu het toch over Eurovisie en Rotterdam gaat: Hatari speelt op 14 september op het Baroeg open air festival in het Zuiderpark

Aoibhin schreef:
Ik zou het wel leuk vinden - zeker een jaar na winst - als we echt iets experimenteels sturen, wel kwalitatief goed natuurlijk.

Dat zou leuk zijn, maar bij Portugal pakte dat afgelopen jaar niet zo goed uit helaas. Maar wellicht kunnen we Sevdaliza sturen: komt uit Rotterdam, is licht experimenteel en heeft een mooie live-act met dans. Zou goed passen op ESC wat mij betreft.

herman schreef:
(quote)

Dat zou leuk zijn, maar bij Portugal pakte dat afgelopen jaar niet zo goed uit helaas. Maar wellicht kunnen we Sevdaliza sturen: komt uit Rotterdam, is licht experimenteel en heeft een mooie live-act met dans. Zou goed passen op ESC wat mij betreft.

Dat zou Duncan nogal gelukkig maken geloof ik: die hoopt dat zij het wil doen. Daar denkt ze zelf anders over heeft ze al aangegeven

Jammer, ik hoop zelf ook al een paar jaar op Sevdaliza.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Daar doel ik niet op: het is ook leuk als een land een beetje achter een artiest gaat staan qua support. Je kunt je de reacties nu al wel voorstellen als Dotan zou gaan. Ik zelf kan daar minder mee zitten.

Je gaat zoveel discussie krijgen als je Dotan stuurt. Los van m'n eigen mening over Dotan heb ik daar echt geen zin in.

Arrie schreef:
Je gaat zoveel discussie krijgen als je Dotan stuurt. Los van m'n eigen mening over Dotan heb ik daar echt geen zin in.

Wat ik dus ook zeg

aERodynamIC schreef:

Maar nogmaals: mij een biet welke artiest er gaat.

Maakt ook geen reet uit om het wat platter te zeggen
In de finale sta je al dus geen voorronde stress voor de meeste hier

Het wordt sowieso een 'ander' Songfestival dat we gewend zijn ivm directe plaatsing dus meer tijd om te kijken hoe Nederland het Songfestival in beeld gaat brengen en wat voor show ze er van gaan maken.

Aoibhin schreef:
Nederland doet het al jaren goed met singer-songwriter achtige muziek, maar een keer een heel ander genre zou wel leuk zijn op zijn tijd.

Ik ben nu wel klaar met dat singer-songwriter's gedoe, de missie is volbracht door het Songfestival te winnen met dit genre, nu weer tijd voor wat anders.

Je moet niet te lang blijven hangen in het singer-songwriter's gebeuren, want daar raakt het publiek ook een keer op uitgekeken.

Floor Jansen van Nightwish?

Salvador Sobral komt volgend jaar naar Nederland.

Rotterdam (De Doelen, 21 maart), Groningen (Stadsschouwburg, 24 maart) en Nijmegen (Stadsschouwburg, 28 maart)

Dat gaat Rotterdam worden, want zijn nieuwe album vind ik heerlijk en hij was de enige Songfestival inzending waar ik ooit een sms-je aan besteed heb

Ik ga ook op vrijdag startklaar zitten voor tickets! Voor mij gaat het ook Rotterdam De Doelen worden; dat is het dichtst bij.

Ik hoop al twee jaar lang op een concert van Salvador in Nederland en nu gaat het dan echt uitkomen

Aoibhin schreef:
Ik zou het wel leuk vinden - zeker een jaar na winst - als we echt iets experimenteels sturen, wel kwalitatief goed natuurlijk. Nederland doet het al jaren goed met singer-songwriter achtige muziek, maar een keer een heel ander genre zou wel leuk zijn op zijn tijd.
Waar denk je concreet aan?

Aoibhin schreef:
Ik ga ook op vrijdag startklaar zitten voor tickets! Voor mij gaat het ook Rotterdam De Doelen worden; dat is het dichtst bij.

Ik hoop al twee jaar lang op een concert van Salvador in Nederland en nu gaat het dan echt uitkomen

Wij ook: kunnen we meeten

aERodynamIC schreef:
(quote)

Wij ook: kunnen we meeten

Dat zou leuk zijn! Dan kun je ook misschien een paar van mijn Fok vrienden ontmoeten.

Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Waar denk je concreet aan?

Op zich niet aan iets concreets, maar wel een beetje dat we van de gebaande paden wijken.

Aoibhin schreef:
(quote)

Dat zou leuk zijn! Dan kun je ook misschien een paar van mijn Fok vrienden ontmoeten.

Dat moet helemaal goedkomen, tenzij we geen kaarten scoren (ik verwacht geen stormloop).

aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat moet helemaal goedkomen, tenzij we geen kaarten scoren (ik verwacht geen stormmloop).

Ik verwacht het ook niet, maar toch denk ik dat ik enorm zenuwachtig ga zijn vrijdagochtend

Arrie schreef:
Jammer, ik hoop zelf ook al een paar jaar op Sevdaliza.

Dit zou ik ook wel zien zitten.

Het eerste concert van 2020 is een feit: Salvador Sobral kaarten binnen: 1e rij!

Na winnaar Duncan live, nu die andere favoriete winnaar Salvador, in het jaar dat het Songfestival in Nederland is. En in Rotterdam. Hoe mooi kan het zijn.

Zonet heb ik vernomen dat Eurovision in Concert (EIC) alsnog doorgaat op 4 april in de AFAS in Amsterdam (net als vorige jaren).

Er was eerst sprake van dat het niet door zou gaan, omdat Nederland dit jaar ook al het echte ESC host, maar er is nu bekend gemaakt dat het tóch doorgaat.

Wel handig eigenlijk, want zo kunnen enkele delegaties ook al gelijk hun postcards opnemen in Nederland.

Uiteraard ga ik ook gewoon weer naar dit concert. Ik ben gek op EIC.

aERodynamIC schreef:
Het eerste concert van 2020 is een feit: Salvador Sobral kaarten binnen: 1e rij!

Na winnaar Duncan live, nu die andere favoriete winnaar Salvador, in het jaar dat het Songfestival in Nederland is. En in Rotterdam. Hoe mooi kan het zijn.

Ik ben ook echt zo gelukkig hiermee! Ik heb een ticket voor de 2e rij.

En inderdaad eerst Duncan live zien, nu ook Salvador (twee favoriete winnaars), het Songfestival in Nederland, EIC dat doorgaat.

Ik ga aardig blut aan concerten dit jaar volgens mij Maar zo mooi allemaal dit

Ik heb tevens ook een ticket voor Baroeg Open Air binnenkort, waar ook o.a. Hatari gaat spelen. Helaas is er wel een kans dat er eventueel nog iets belangrijks tussen kan komen (maar ticket was maar 10 euro, dus dat risico wilde ik nemen).

Aoibhin schreef:
Ik heb tevens ook een ticket voor Baroeg Open Air binnenkort, waar ook o.a. Hatari gaat spelen. Helaas is er wel een kans dat er eventueel nog iets belangrijks tussen kan komen (maar ticket was maar 10 euro, dus dat risico wilde ik nemen).

Check dan ook zeker Dark Tranquillity & Samael als je er toch bent. Beide uitstekende bands, de één pionier van de zogenaamde Gothenburg sound (Een hybride van Death Metal en melodieuze Heavy Metal) en de andere vooruitstrevend in Black Metal gone Industrial.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Check dan ook zeker Dark Tranquillity & Samael als je er toch bent. Beide uitstekende bands, de één pionier van de zogenaamde Gothenburg sound (Een hybride van Death Metal en melodieuze Heavy Metal) en de andere vooruitstrevend in Black Metal gone Industrial.

Bedankt voor de tip!

Dark Tranquillity kende ik inderdaad al wel een beetje; Samael nog niet. Maar ik vind het ook echt heel leuk om op zo'n festival nieuwe muziek te ontdekken.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.