menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Rotterdam is voor mij echt veel te ver weg maar BOA is een festival dat al jaren een prettige line-up heeft en waar ik zeker heen zou gaan als het niet in Noord-België plaats vond.

Vanavond bij een pubquiz gedeeld eerste geworden met een ander team. De shootoutvraag was: met hoeveel punten won Abba het ESF in 1974? Helaas zat het andere team dichterbij het goede antwoord. Wat hadden jullie gegokt?

Volgens mij veranderde er in het jaar van Abba iets aan de puntentelling. Ging die niet weer terug naar het oude systeem van tien punten per land?

Er zullen een stuk of vierentwintig landen hebben meegedaan, maal tien maakt een totaal van 240 punten. Abba zal redelijk goed gescoord hebben, tussen de twintig en dertig procent gok ik. Vijfentwintig procent van 240 punten is 60 punten dus ik gok rond de 60.

Edit: Lenny Kuhr won volgens mij met minder dan twintig punten. Dan is zestig eigenlijk wel veel. Ik verlaag naar 50 punten.

Edgar18 schreef:
Ik verlaag naar 50 punten.

Een stuk dichterbij dan de 174 punten die wij opschreven

Het bleek echter nog veel lager te zijn: 24 punten. En daarmee wonnen ze ook nog met ruime voorsprong...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurovisiesongfestival_1974#Resultaat

En vanavond wordt dan de eerste artiest voor volgend jaar bekend gemaakt! De VRT zal de Belgische artiest bekend gaan maken (al zal het misschien ook al wel eerder uitlekken).

Ik ben benieuwd. De laatste jaren ligt de kwaliteit bij de RTBF hoger dan bij de VRT, terwijl dat in het vorige decennium andersom was. Wellicht kan de VRT het stokje weer overnemen.

Het is Hooverphonic voor België!

Oeh! Kan interessant worden! Prima keuze.

Aoibhin schreef:
Het is Hooverphonic voor België!

Je bent me net voor.

Spannend! Qua band erg goed natuurlijk, maar zoals altijd... het gaat om het nummer

En Cascada, Darude, Kate Ryan en andere 'grote namen' die meededen scoorden niet erg geweldig. Afwachten maar.

Opvallend, ben benieuwd.

Hooverphonic heeft fabulastisch prachtige platen, maar de laatste jaren doen ze mij nog weinig met hun weinig opvallende tussendoortjes. Kan Alex nog eens een voltreffer tevoorschijn toveren? Benieuwd!

Geen Geike helaas

Ik zit me hard af te vragen welke acts die ooit meededen met het ESC vergelijkbaar zijn met de stijl van Hooverphonic.

Onweerwolf schreef:
Ik zit me hard af te vragen welke acts die ooit meededen met het ESC vergelijkbaar zijn met de stijl van Hooverphonic.

Sennek?

Poek schreef:
(quote)

Sennek?

Die link is er natuurlijk maar Hooverphonic gaat neem ik aan als trio op het podium staan dus ik verwacht zichtbare instrumenten die hoorbaar iets gaan playbacken. Alternatieve bands met een softer geluid zie je niet veel op het ESC. Je had Brainstorm, Mumiy Troll en The Makemakes bijvoorbeeld maar die klonken toch ook wel weer anders. Meestal zitten bands in de hardere genres, althans in ieder geval de laatste jaren. En zeker triprock in banduitvoering is toch wel vrij uniek.

Onweerwolf schreef:

Welke stijl? Ik ben ze na Jackie Cane uit het oog verloren blijkbaar en ik ben eens wat gaan zoeken naar hun nieuwere nummers, maar vond het toch wat gewoontjes allemaal.

Als ze hun oude stijl tevoorschijn weten te toveren met weer eens een prachtnummer, ben ik weer fan en hoop ik dat België gaat winnen in Nederland

Ik bedoel ook de oude stijl. Mix van alternatief met trippy arrangementen.

Onweerwolf schreef:
Ik bedoel ook de oude stijl. Mix van alternatief met trippy arrangementen.

Ik ben helemaal voor.

Die latere nummers passen perfect tussen de doorsnee Songfestivalnummers van de laatste jaren: niet slecht, niet vervelend, maar zeker niet onderscheidend.

Maar ik lees op fora wel vaak: '20 jaar te laat'. Zit misschien wat in, maar ik zie een nummer als 'Mad about You' wel zitten hoor

Afwachten: het draait om het nummer, maar ben op zich al wel enthousiast over de band als vertegenwoordiging van België.

En gelijk moet ik weer aan user Cerclezot denken die 4* gaf aan The Magnificent Tree. Hoe zou hij hier op gereageerd hebben?!

Dit is dan weer wel een fijn recent nummer:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=-Gb7tI7zL9E

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

En ze hebben met Duncan gedineerd:

Klik

Interessante keuze. Op een paar toevallig gehoorde liedjes moet ik zeggen dat ik ze ook al vele jaren niet meer volgde. Met een goed liedje moet top 10 echt wel kunnen. Misschien ook wel juist wel het moment omdat ze een nieuwe piepjonge zangeres blijken te hebben. Maar tegelijk staat er natuurlijk heel veel ervaring op het podium en dat is ook weleens lekker na dit jaar. Niet te quirky (Badaboum is het minst geschikte van alles wat ik tegenkwam denk ik) en niet teveel een filmische ballade. Als ik een aantal recente nummers door ga liggen daar valkuilen denk ik.

Overigens las ik een tijdje terug dat de Britten kiezen voor interne selectie. Misschien een teken dat ze het daar ook eens anders gaan doen? Ik hoop echt zo dat die eens met iets heel erg goeds gaan komen.

Steeds meer landen die voorheen een nationale voorronde hadden gaan over op interne selectie zag ik.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=EpqtbSIQ3ho

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Ik vind het op zich een prima slogan! Sla er niet steil van achterover, maar dat had ik ook niet verwacht.

Aoibhin schreef:
Ik vind het op zich een prima slogan! Sla er niet steil van achterover, maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik vind het wel leuk zoals ze het thema telkens aanvullen.

Maar verder: ik vind die thema's sowieso suf

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik vind het wel leuk zoals ze het thema telkens aanvullen.

Maar verder: ik vind die thema's sowieso suf

Dat sowieso; die thema's zijn uiteindelijk ook helemaal niet belangrijk. Maar wel leuk hoe je dat zinnetje telkens aan kan vullen, zoals ook in de video gebeurt.

aERodynamIC schreef:
(afbeelding)

Ja, echt geweldig De eerste zin van Walk Along is ook echt 'I open up my heart to you'

Leftfield & Lydon als pauzeact in de finale? Dat zou een mooi antwoord op Madonna zijn wat mij betreft.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:11 uur

geplaatst: vandaag om 11:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.