MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Dit vind ik dan weer wel een opvallend nummer van hem:

En qua uitstraling vind ik hem ook helemaal prima (beter dan die gast eerder deze week). Ik ben vooralsnog wel enthousiast en heb goede hoop op een sterk nummer. Nog een keer winnen zou toch wel heel erg tof zijn

Haha, ik wilde net posten dat Gold veruit het meest geschikt is. Kwam ik pas later tegen.

Nou, in de media vallen ze helemaal voor Tom Leeb uit Frankrijk.

Leonie Ter Braak:
Al fluit hij met blokfluit in z'n reet het volkslied van Frankrijk. Mijn 12 punten gaan naar Tom

Onweerwolf
Een beetje een engerd die Leeb, dan liever Jeangu.

Mocht ze winnen voor IJsland, dan hoeft ze niet ver te reizen. Ze studeert bij Codarts in Rotterdam.

Het heeft wel iets:

Onweerwolf
Gaaf!

Onweerwolf schreef:
(embed)

Ik vind dit echt enorm slecht.

Geldt dat niet voor 95% van de songfestival songs? Ik verbaas me echt dat er zo'n groot topic is voor zo'n verschrikkelijk evenement

Onweerwolf
mr.oizo schreef:
(quote)

Geldt dat niet voor 95% van de songfestival songs? Ik verbaas me echt dat er zo'n groot topic is voor zo'n verschrikkelijk evenement

Oh het trollen begint vroeg dit jaar zeg.

Onweerwolf schreef:
Oh het trollen begint vroeg dit jaar zeg.

Toch knap als je dit topic weet te vinden en dan een bericht quote van alweer een tijd terug (dus teruglezen)? Dan moet het ergens toch interessant zijn lijkt me

Het werd onderhand ook wel een beetje saai zo zonder ze natuurlijk

Onweerwolf
#guiltypleasure

Niet iedereen die een kritische noot plaats is meteen een troll he. Zo scheer je wel heel makkelijk alle niet-liefhebbers over één kam. Zeker nu het festival in Nederland is verwacht ik dat dit topic flink zal gaan leven. Onder de posters zullen vast ook veel mensen zitten die minder met het festival op hebben dan jullie twee .

Edgar18 schreef:
Niet iedereen die een kritische noot plaats is meteen een troll he. Zo scheer je wel heel makkelijk alle niet-liefhebbers over één kam.

Ik vrees dat jij de geschiedenis van dit topic niet kent...... op een gegeven moment ben je het wel een beetje zat als het telkens weer zo nietszeggend is.

Niet per definitie gericht aan deze user trouwens wat mij betreft (het was in het verleden soms echt enorm vervelend en dat vind ik hier niet het geval: Marcel is altijd wat feller in zijn bewoordingen). Maar als we ons dan toch verbazen doe ik mee: waarom pak je een bericht waar je voor terug moet scrollen? Dan heb je toch interesse in het topic of snap ik iets niet?

Zeker nu het festival in Nederland is verwacht ik dat dit topic flink zal gaan leven. Onder de posters zullen vast ook veel mensen zitten die minder met het festival op hebben dan jullie twee .

Ongetwijfeld, maar ik zit niet te wachten op een opleving van de commentaren uit oudere tijden waar je als liefhebber werd weggezet als 'niet serieuze muziekliefhebber' en weet ik het wat.

Het zit 'em een beetje in het tweede deel van het commentaar.

Overigens is er al één nummer bekend en dat komt als altijd uit Albanië (in december al bekend gemaak)t:

aERodynamIC, hoewel ik het topic lang niet zo goed ken als jij begrijp ik wel aan wat voor soort ‘berichten uit het verleden’ je refereert. Kritiek leveren op muziek an sich moet best kunnen, maar je laatdunkend uitlaten over mensen die het wel waarderen dat vind ik niet oké. Begrijpelijk dat jullie dat zat zijn/ werden.

Maar, vergeet niet dat er veel plekken op dit forum zijn waar je domme en ongefundeerde kritieken tegenkomt. Dit topic is daarin zeker niet uniek. Ook een nieuw album van Radiohead of Arcade Fire levert genoeg eencellige reacties op.

Het sentiment rondom het songfestival lijkt - in ieder geval in dit topic - de laatste jaren milder. Ik heb de afgelopen edities met plezier dit topic gevolgd. Het leefde onder de MuMe-gemeente en er was (overwegend) oprechte interesse. Ik ben dan ook niet bang voor een opleving van die oude tijden.

Ja, sommige mensen hebben het niet begrepen. Dit topic is heel geschikt voor afzeikpostings, maar wacht dan even tot het ESF daadwerkelijk op TV is. Dan kun je losgaan met "Jezus, wat vals!" "Aaargghh, die uithaal!" en "Die gaat de Barbara Dex Award winnen!"

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Niet iedereen die een kritische noot plaats is meteen een troll he.

Deze persoon wel. Twee weken geleden maakte 'ie een zelfde post maar die is inmiddels verwijderd.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Overigens is er al één nummer bekend en dat komt als altijd uit Albanië (in december al bekend gemaak)t:

(embed)

Aardig maar niet op het niveau van de afgelopen 2 jaar. Gelukkig kunnen ze het nog minstens 5 keer aanpassen.

Poek schreef:
Ja, sommige mensen hebben het niet begrepen. Dit topic is heel geschikt voor afzeikpostings, maar wacht dan even tot het ESF daadwerkelijk op TV is. Dan kun je losgaan met "Jezus, wat vals!" "Aaargghh, die uithaal!" en "Die gaat de Barbara Dex Award winnen!"

Zeker, dat hoort er ook bij. Met een mega-vette knipoog. Bijna het hoogtepunt in dit topic elk jaar. Maar dat is dan ook echt leuk en je weet van wie het komt.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Toch knap als je dit topic weet te vinden en dan een bericht quote van alweer een tijd terug (dus teruglezen)? Dan moet het ergens toch interessant zijn lijkt me

Hij heeft godbetert Muse in z'n top 10, dus hij houdt blijkbaar van bombastische over de top muziek met een overdaad aan show en pathos. Dan zou je toch wel verwachten dat hij in elk geval een deel van wat er op het songfestival te horen valt goed zou moeten kunnen smaken.

Ik luister zelf overigens liever een hele dag op repeat naar ESF-verzamelaars dan naar een enkel album van Muse, maar dit terzijde.

Oei, mijn opmerking maakt een boel los lees ik
Waarom ben ik een troll als ik mijn mening geef op het songfestival?

Begrijp me goed, ik ben totaal geen voorstander van negatieve stemmen op albums e.d. Wanneer ik iets kut vind, luister ik het niet en geef ik het geen cijfer. Ik verbaas me gewoon over de belangstelling voor het songfestival hier. Had ik totaal niet verwacht. Of mag dat niet?

En om dan mijn top 10 en Muse erbij te halen om het songfestival te rechtvaardigen is natuurlijk lachwekkend. Niet voor niets ben ik inmiddels afgehaakt als het om Muse gaat. Iets tevel show en over de top inmiddels

Onweerwolf
Ja, nu weten we het wel.

Op je teentjes getrapt kerel? Beetje kinderachtige reactie.

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van je posts? Dat ontgaat me een beetje.

Het ligt allemaal nogal gevoelig blijkbaar . Kwebbelen jullie fanboys vooral lekker verder

En wat vinden we van het presentatie trio vandaag?

Onweerwolf
Jantje Smit heeft het voor elkaar gekregen om nog walgelijker te worden dan 'ie al was met die plastic hipster look.

Edsilia is trouwens prima, de andere twee (ik ben al weer vergeten wie die blonde is) mogen nog wel wat lesjes accentloos Engels spreken volgen.

Nou, nou, nou. Ik vond ze alledrie prima, zelfs de looks van Jan (had je dan zo'n lompe boer op het podium willen zien? Het is Songfestival).

Typisch NL azijnzeikerij over de uitspraak (in het verleden heel wat beroerder geweest).

Nee hoor, prima gedaan zo'n eerste keer.

Onweerwolf
Ik leg de lat graag op het niveau van Duitsland en Zweden.

Ik weet niet hoe hun eerste optredens waren tijdens een ceremonie als deze. Jij misschien wel. Ik kan dus niet vergelijken op dat vlak.

Ik ga sowieso niet in de negatieve modus zitten (tenzij ze er een potje van maken en dat idee heb ik tot nu toe totaal niet). Ik vind het super dat het nu in Nederland is en bij mij om de hoek. Ik ga die week in Rotterdam dan ook zeker heel intens beleven weet ik nu al

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:06 uur

geplaatst: vandaag om 14:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.