MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf
Ik zal het niet anders beleven dan anders.

Ik niet: kaarten voor de familyshow (generale repetitie) op zaterdag, en doordeweeks ongetwijfeld elke dag in de stad, sfeer beleven.

Gaat een heel ander jaar worden dan anders voor mij, dat weet ik wel zeker.

Ik vond het een prima presentatie. Edsilia vond ik iets minder. De nieuwe look van Jan bevalt me. En mooi dat België in de halve finale zit waar Nederland mag stemmen.

Vandaag om 12:00 gaat de tweede wave van de tickets in de verkoop!

Home - Tickets Songfestival - AVROTROS - tickets.songfestival.nl

Wat betreft ons presentatie-trio; ik vond dat ze het heel goed deden. Goede chemie onderling, prima Engels en fijn losjes gepresenteerd. Wel nog wat zenuwachtig soms (vooral Edsilia), maar dat komt vast wel goed in mei.

En wat vinden we van de tweede inzending die bekend is gemaakt: Spanje?

Onweerwolf
Ik snap echt niet dat er zo positief wordt gereageerd op de presentatoren. Kom op mensen, dit is gewoon matig Engels. Je mag van Nederland verwachten dat ze op een dergelijk podium voor een dergelijke taak mensen zoeken die echt perfect Engels spreken. Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met het Engels van een Eva Jinek. Het moet niet 'voldoende' zijn, het moet gewoon een 10 zijn. Je kunt het typisch NL azijnzeikerij noemen maar ik vind dit typisch NL halfbakkenheid.

Eva Jinek is een native speaker, dat is geen vergelijkingsmateriaal. Verder heb ik het presentatietrio nog niet gehoord dus ik kan niet oordelen over hun Engelse vaardigheden.

Martial
aERodynamIC schreef:
En wat vinden we van de tweede inzending die bekend is gemaakt: Spanje?

Dat wordt onderste regionen voor Spanje.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
Eva Jinek is een native speaker, dat is geen vergelijkingsmateriaal.

Waarom niet?

Ik ben enorm voorstander van de serieuzere richting die het festival opgaat, maar ik wil toch ook wel graag mijn cheesy muziekjes blijven horen daar.

Zou Finland kans maken als ze dit nummer gaan sturen (de kans is aanwezig, want dit schijn al een hit te zijn in het land)? De Noren deden in 2019 ook geen slechte zaken met dit soort pop.

Heerlijke Eurovisiepop waar je stiekem van gaat houden toch?! Of niet? Van mij mag Finland dit kiezen en naar Rotterdam sturen. Dat het zo gedateerd is als wat deert mij niet. Uiteraard hoop ik wel dat er genoeg serieuzere nummers tussen zitten, dat dan weer wel

Maar ja, de Finnen moeten nog kiezen uiteraard.....

Ja, wel grappig, Gewaagd om het in het Fins te doen. Maakt dat nog uit voor de kansen in Europa als dit nummer het haalt?

Poek schreef:
Ja, wel grappig, Gewaagd om het in het Fins te doen. Maakt dat nog uit voor de kansen in Europa als dit nummer het haalt?

Geen idee.

Ik zou sowieso willen dat alles weer in eigen taal moet.

En we hebben de derde inzending. Uit Tsjechië:

Aparte en gewaagde keuze. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden.

Laat ik eens beginnen met een lijstje (uiteraard zullen de nummers nog veel heen en weer gaan tot aan mei):

1. Spanje
2. Albanië
3. Tsjechië

Martial
Niet zo sterk als Lake Malawi moet ik zeggen, maar Kemama doet me bij vlagen wat denken aan het nummer Soldi, maar Tsjechië gaat niet het Songfestival winnen in 2020.

San Remo-festival is ook weer bezig. Pff, wat heb ik toch een zwak voor Italiaanse liedjes.. Zoveel goede artiesten ook weer dit jaar. Van mij mag Matteo Faustini winnen, prachtig nummer.

Edit: verrek, zie dat hij vandaag zijn debuutalbum gereleased heeft, gelijk maar even toegevoegd, die gaat beluisterd worden

Vijftien minuten van mijn huis en ik zit zo in dit geweldige Eurovision Village

Ziet er goed uit zo, met het logo erin verwerkt.

Privacy settings - ad.nl

Australië heeft zonet gekozen!

Het is Montaigne met Don't Break Me geworden:

Vind het persoonlijk zeer jammer dat het niet Didirri werd of Jaguar Jonze, maar goed.

Ik heb alleen de studioversie gehoord en ik vind het een heerlijk nummer. Beetje Lapsley, London Grammar, Marina and the Diamonds. Die hoek.

Ik heb de andere inzendingen niet gehoord en kan daar niet over oordelen.

Live komt dit niet helemaal lekker over en ik snap daarom de kritieken hierop. Maar als studioversie (en die draai ik uiteindelijk altijd thuis) vind ik het helemaal prima.

1. Australië
2. Spanje
3. Albanië
4. Tsjechië

Letland heeft ook gekozen:

Rommelig en schreeuwerig. Tegelijkertijd heeft het ook wel weer iets.

1. Australië
2. Spanje
3. Albanië
4. Tsjechië
5. Letland

Italië:

1. Australië
2. Italië
3. Spanje
4. Albanië
5. Tsjechië
6. Letland

Ik heb gisteren tot diep in de nacht/vroege ochtend San Remo uitgekeken (online meetypen met internetvrienden heeft zeker geholpen met de lange zit; flink wat afgelachen ). Wederom weer veel kwaliteit ertussen.
Diodato was een van mijn persoonlijke favorieten, dus ik ben zeer tevreden! De andere twee in de superfinale was ik ook blij mee geweest.

Voorlopige top 6:

1. Italië
2. Australië
3. Albanië
4. Spanje
5. Tsjechië
6. Letland

Nou, ik heb maar eens ff de moeite genomen om de tot op heden gekozen en uitgebrachte nummers te beoordelen. Dit zijn mijn gedachtenspinsels na een paar draaibeurten:

Albanië: Hmmm. Ik voel hier voorlopig nog niks bij. Vind het niet slecht, maar ook niet heel goed. Heb het idee dat men niet weet wat ze met het nummer willen. Vermoed dat dit ondergesneeuwd gaat raken als ze niks gaan aanpassen. Hoogstens haalt ze zeer nipt de finale.

Australië: Hier ben ik momenteel zeer waakzaam voor. De studioversie vind ik fijn om te beluisteren (de vergelijking met London Grammar kan ik beamen) maar helaas ben ik na de livebeelden niet helemaal overtuigd. Ze zingt daarin absoluut niet zuiver en ik kon haar af en toe niet helemaal verstaan. Daarnaast ben ik ook niet echt te spreken over de act, die we vermoedelijk met minieme aanpassingen gaan terugzien in Rotterdam. Ik moet nog zien of dit ver gaat komen.

Italië: Dit is een echte typische Italiaanse inzending op het eerste gehoor. Zanger zingt goed en ik vind het liedje op zich ook vrij goed. Vind het voorlopig niet zo goed als Mahmood of Ermal en Fabrizio, maar dit is nog steeds beter dan veel andere nummers die de afgelopen jaren door verschillende landen naar het ESF zijn gestuurd. Ik ga nog geen uitspraken doen over eventuele positie in de finale, maar dit heeft potentie op een top 10 plek.

Letland: De Letten zijn de laatste jaren niet echt succesvol geweest op het ESF (Love Injected is daar de positieve uitzondering op) en daar lijkt vooralsnog weinig verandering in te komen. Ik vind dit op het eerste gehoor namelijk een draakje. De beat drop is nog wel redelijk, maar als je vervolgens luistert naar de verschrikkelijke zang (erg geforceerd en schreeuwerig) en kijkt naar alle poespas eromheen, moet je toch concluderen dat het er voor de zoveelste keer niet inzit voor Letland. Jammer.

Tsjechië: Dit vind ik van de tot nog toe vrijgegeven nummers de meest afwijkende en opvallende. En op het eerste gehoor vind ik het ook niet slecht. Vrij modern nummer dat je qua klank bijna in de hitlijsten zou verwachten. Maar dit is ook zo'n nummer dat denk ik meerdere draaibeurten nodig heeft. Dat zou het nummer misschien parten kunnen gaan spelen. Maar voorlopig ben ik toch vrij positief over het nummer.

Spanje: Als we het dan toch over nummers hebben die zó in de hitlijsten kunnen, dan is Spanje daar een nog duidelijker voorbeeld van. De man van dienst heeft een vrij mooie stem en het nummer heeft redelijk wat EDM-invloeden. En daar zit ook een pijnpunt: het lijkt wel alsof ik dit eerder heb gehoord. Meerdere malen. Tis wel oké, maar het kan beter, hoor ik mezelf zeggen. De tijd zal leren of ik dit uiteindelijk op waarde weet te schatten, maar voorlopig kom ik niet verder dan wat ik hierboven omschreven heb.

Voorlopige ranglijst:

1. Italië
2. Australië (puur op basis van studioversie)
3. Tsjechië
4. Spanje
5. Albanië
6. Letland

Litouwen en Noorwegen hebben gekozen:

Litouwen:

Noorwegen:

1. Australië
2. Italië
3. Litouwen
4. Spanje
5. Albanië
6. Tsjechië
7. Noorwegen
8. Letland

1. Italië
2. Litouwen
3. Australië
4. Albanië
5. Tsjechië
6. Noorwegen
7. Spanje
8. Letland

Vind het wel een sterke editie dit jaar trouwens tot nu toe. Eigenlijk alleen Letland vind ik niks, en zelfs daar zitten nog wel interessante muzikale stukken tussen.

Armenië is ondertussen ook nog bekend gemaakt vanavond!

Nee.

Ik vind Armenië wel lekker, maar het wordt eentonig en dan duren drie minuten ineens lang.
Litouwen gaat ongetwijfeld een fan-favoriet worden: eigenlijk heel erg, maar verslavend leuk.
Noorwegen vind ik lastig inschatten. We hebben het al zo vaak gehoord, maar kan ineens pakken en live klinkt het prima (daar waar Australië juist onderuit gaat)..

1. Australië
2. Italië
3. Litouwen
4. Spanje
5. Albanië
6. Tsjechië
7. Armenië
8. Noorwegen
9. Letland

En daar was Frankijk:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:16 uur

geplaatst: vandaag om 09:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.