MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
En we hebben België:

Aoibhin schreef:
En we hebben België:

(embed)

zeer matig nummer, zoals ik jammer genoeg al beetje had verwacht.

Martial
Aoibhin schreef:
En we hebben België:

Gelukkig nog iets wat een beetje op muziek lijkt, al vraag ik me wel gelijk af of dit dan direct hoge ogen gaat gooien, maar een 'verademing' is het wel wat we tot nu toe gehoord hebben.

Dit nummer had ook zomaar van Krezip kunnen zijn en als Nederland een beetje zijn best doet kan het zomaar weer winnen dit jaar

Italie ook zo gelikt en braaf binnen de lijntjes, bah …. al zal het ongetwijfeld wel weer in de Top 10 eindigen in de finale.
Tot nu toe zeer matig allemaal de bijdrages

Tijd voor een update.

Litouwen: Hmmmm, dit vind ik op het eerste gehoor best wel aardig. Catchy, gaat niet echt vervelen. Leuk nummer hoor!

Noorwegen: Dit is een powerballad uit het boekje. Redelijk goede stem, maar erg speciaal is dit niet. Vermoed wel dat als dit goed gebracht wordt, dit misschien de finale kan halen.

Armenië: Ah kijk eens, hier is de volgende draak. Krijg een beetje een gevoel van een tweedehands Dua Lipa. Mix dat met een zeer irritant en herhalend deuntje en je hebt een nummer dat ik absoluut niet in de finale terug wil zien.

Frankrijk: Overduidelijke Duncan Laurence-kloon. Dit vind ik op het eerste gehoor wel oké, maar meer niet. Gaat in de finale denk ik laag rechterrijtje scoren.

België: Ja dit is inderdaad erg matig. Super monotoon nummer dat nergens echt loskomt. Daarnaast vind ik de zang erg vlak. Nee, dit wordt geen finale voor Hooverphonic.

1. Italië
2. Australië
3. Litouwen
4. Tsjechië
5. Spanje
6. Frankrijk
7. Noorwegen
8. Albanië
9. België
10. Armenië
11. Letland

België is niet slecht, maar ik had op meer dat 'wow-moment' gehoopt, en dat is het niet. Het zou zo mooi zijn als België in Nederland zou winnen, maar dat verwacht ik nu niet eerlijk gezegd.
Frankrijk hangt van de clichés aan elkaar en waarom toch tweetalig?!

1. Australië
2. Italië
3. België
4. Litouwen
5. Noorwegen
6. Spanje
7. Albanië
8. Tsjechië
9. Frankrijk
10. Armenië
11. Letland

Overigens pakt het nummer me beter als ik de clip erbij zie. En weten we nog hoe The Common Linnets werden ontvangen en hoe dat veranderde met de juiste staging?

tnf
Martial schreef:
(quote)

Dit nummer had ook zomaar van Krezip kunnen zijn

Beledig Hooverphonic nou niet.

Ik hoor de overeenkomst trouwens niet, en vind het nummer erg mooi.

Het voelt wat als vintage-Hooverphonic, maar dan zonder de nodige overtuiging. Zo ingetogen dat het niet opvalt, vrees ik. Geen hook, niets dat blijft hangen, geen memorabele opbouw, een Geike-stem had het meer gewicht gegeven ... I don't know. We'll see.

tnf
Het blijft juist vreselijk in m'n hoofd zitten. En daar waren maar 1 of 2 luisterbeurten voor nodig.

Ik heb het nu toch al zo'n twintig keer gehoord. Deels vrijwillig, deels omdat er geen ontkomen aan is. En als het -voor mij dan- één iets absoluut niet doet, is het 'blijven plakken'. Helaas.

Frankrijk vind ik echt enorm cliché inderdaad; gedateerd ook en net als aERodynamIC vind ik de tweetaligheid hier echt niet werken. Maar moet zeggen dat ik het na elke luisterbeurt wel weer wat meer te hachelen vind.
België vind ik wel een mooi nummer hebben. Geen wow-moment inderdaad zoals bij Loic en Blanche, maar ik denk dat dit nummer zich wel goed kan lenen voor een mooi optreden. Met een goede staging (licht, camera angles) kan het nog wel gaan verrassen denk ik. Wel jammer dat 'losing game' de hele tijd; ga je toch aan Arcade denken.

1. Litouwen
2. Italië
3. België
4. Australië
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Spanje
8. Noorwegen
9. Frankrijk
10. Letland
11. Armenië

Martial
Wat mij betreft mag Oekraïne Krutь met 99 naar Rotterdam sturen, al zijn Go_A, Khayat en Tvorchi ook wel kansrijk denk ik, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Krutь.

Zeker een leuk nummer. Fris voor het festival.

Oekraïne heeft gekozen! Het is GO_A met Solovey geworden:

En Slovenië stuurt Ana Soklic met Voda:

Heb nog even geen live versie kunnen vinden

Oekraïne stuurt een erg eigenaardig nummer naar Rotterdam. Weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden, maar het kwartje neigt naar de positieve richting. Doet me een beetje denken aan het nummer van Polen van vorig jaar.

Over Slovenië ga ik nog geen oordeel geven, aangezien er nog maar een klein stukje is vrijgegeven.

Hier nu ook volledige versie van Slovenië:

Polen:

1. Australië
2. Italië
3. België
4. Litouwen
5. Slovenië
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Spanje
9. Albanië
10. Tsjechië

11. Armenië
12. Frankrijk
13. Polen
14. Letland

Slovenië: Ja, hier gaan straks duidelijk de windturbines voor aan. Vrij typische ballad die aan het eind leuk wordt aangevuld met trap-achtige geluiden. Is wel mooi, maar kan wel eens bedolven raken tussen andere inzendingen. Gevalletje net wel/net niet.

Polen: Ah kijk eens, een uithaalmotor. Heb een beetje het idee dat het alle kanten opgaat met deze clichématige powerballad, zonder een echt duidelijke lijn te vinden. Deze zangeres heeft tevens nog wat werk aan haar Engelse uitspraak nodig.

Heb overigens wat aanpassingen doorgevoerd in mijn ranglijst.

1. Australië
2. Litouwen
3. Italië
4. Oekraïne
5. Tsjechië
6. Noorwegen
7. Spanje
8. België
9. Slovenië
10. Frankrijk
11. Albanië
12. Polen
13. Armenië
14. Letland

Las gisteren op een blog dat iemand zich zorgen maakte over het virus dat nu in Italië is opgedoken en of het Songfestival misschien wel eens niet in gevaar zou kunnen komen hierdoor.
Daar stond ik totaal niet bij stil en het zal ook wel meevallen lijkt me, maar aan de andere kant.... het zou toch wat zijn.

En in Slovenië....

Hier het hele fragment:

Het Verenigd Koninkrijk stuurt dit jaar James Newman met My Last Breath:

Goede zanger, weer een enorm zwak nummer voor de UK. Hij is ook de schrijver van bijv. Waiting All Night van Rudimental. Waarom dan niet zo'n track doen ipv een uitgekauwd popnummer?

Ze houden de traditie van de laatste jaren in stand met nietszeggende, middelmatige nummers. En moet ie even iets inslikken als ie 'Breath' zingt? Het zal wel weer aan de Brexit liggen als ze onderaan eindigen.

Update: Litouwen is wel erg leuk en zie ik tot nu toe als winnaar van wat er bekend is.

1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Albanië
9. Tsjechië
10. Polen

11. Spanje
12. Armenië
13. Verenigd Koninkrijk
14. Frankrijk
15. Letland

Het leek er even op dat de VK het wat serieuzer aan ging pakken dit jaar, maar het is helaas wel weer een erg veilige inzending geworden. Het is er en ik stoor me er niet aan, maar ik zie niet de nodige Anouk-achtige doorbraak die het VK zo hard nodig heeft.

Ik ben ook maar blij dat ik niet live de radio-uitzending heb gevolgd waarin dit nummer bekend werd gemaakt, want afgaande op de reacties moest de DJ weer zo nodig benadrukken dat hij het ESF zelf echt vreselijk vindt

1. Litouwen
2. Italië
3. België
4. Australië
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Spanje
8. Noorwegen
9. Slovenië
10. Oekraïne

11. Verenigd Koninkrijk
12. Frankrijk
13. Polen
14. Letland
15. Armenië

Later vandaag krijgen we ook nog Duitsland als het goed is!

Duitsland:

1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Albanië
9. Tsjechië
10. Duitsland

11. Polen
12. Spanje
13. Verenigd Koninkrijk
14. Armenië
15. Frankrijk
16. Letland

Aoibhin schreef:
Oekraïne heeft gekozen! Het is GO_A met Solovey geworden:

(embed)
Vind het een goed lied van Oekraïne. Hoewel de fluit wat knullig is en zeker dat intermezzo anders mag, de beat wat lomp is en de zangeres zich aan het einde met de aangezette hogere noten wel wat overschreeuwt, vind ik dit een toffe inzending die bestaande folktradities eert, zonder dat het gimmicky is opgezet. Nu was het tot op zekere hoogte vergelijkbare lied van Polen vorig jaar ook al een van mijn favorieten, maar dit lied en deze presentatie grijpen denk ik sneller de aandacht dan het lied van Tulia. Mooi uithangbord imo.

Masimo schreef:
Vind het een goed lied van Oekraïne.

Ik hou hier ook altijd wel van, alleen kreeg ik thuis gisteren de opmerking dat dit vreselijk was. Love/hate dus.

aERodynamIC schreef:
Las gisteren op een blog dat iemand zich zorgen maakte over het virus dat nu in Italië is opgedoken en of het Songfestival misschien wel eens niet in gevaar zou kunnen komen hierdoor.
Daar stond ik totaal niet bij stil en het zal ook wel meevallen lijkt me, maar aan de andere kant.... het zou toch wat zijn.

Als ik zie hoeveel grote sportwedstrijden er nu al afgelast worden verwacht ik eigenlijk niet dat het songfestival doorgaat.

Edit: Zwitserland heeft alle grote evenementen al verboden.

Poek schreef:
Als ik zie hoeveel grote sportwedstrijden er nu al afgelast worden verwacht ik eigenlijk niet dat het songfestival doorgaat.

Edit: Zwitserland heeft alle grote evenementen al verboden.

Het is niet meer dan logisch als je ziet hoe snel het nu gaat en hoe snel het mei is (iedereen roept wel dat het dan wel weer over is gewaaid, maar dat is naïef).

Het zou wel een domper van jewelste zijn. Is het in ons land, zou het de eerste keer zijn dat het Songfestival niet doorgaat. En dan heb ik nog kaarten voor de generale repetitie op zaterdag ook

De reactie van Zwitserland voelt tamelijk hysterisch om eerlijk te zijn. Wat we hebben is een gevaarlijker griepvirus dan een gewoon jaarlijks virus, maar het verspreid zich vooralsnog eerder langzamer. De angst zit vooral in dat het zo snel gaat verspreiden als een gewoon griepvirus. Maar als je je bedenkt dat we twee winters geleden ruim 9000 extra doden hadden in Nederland alleen wegens een wat steviger normale griepepidemie, vrijwel zonder media-aandacht , dat zet de boel wel wat in perspectief. We hebben deels te maken met een mediahype, waarmee ik niet zeg dat we het niet serieus moeten nemen natuurlijk. Maar ik neem de beslissingen niet. Een vroege zomer zou helpen. De meeste griepvirussen kunnen niet of heel slecht tegen warmte. Een tijdje door de 20 graden en het kan zo weg zijn. Helemaal als het vochtig èn warm is. En in de belangrijkste Europese haard (dat is nog altijd Noord-Italië) is dat helemaal niet ondenkbaar. Griepvirussen worden bijna elk jaar in April een stuk minder actief.

En dan terug naar het songfestival. Skippend door de liedjes vallen me een paar dingen op:

Frankrijk is de grootste deceptie met een onwaarschijnlijk zeiknummer, bottom 3 denk ik. Klinkt als een Boyzone-b-kantje uit 1998.

Italië kiest voor een hele traditionele Italiaanse dramaballade waar de jury's wel voor willen gaan, maar wat doet het publiek? Ik denk dat ze het linkerrijtje niet gaan halen.

De Britten zijn niet zo derderangs als vorig jaar, maar ergens onderin de top 20 lijkt me echt het hoogst haalbare. Ook dit jaar zie ik geen comeback voor me. En dat had ik oprecht heel leuk gevonden.

België blijft opvallend dichtbij wat ze de laatste jaren vaker hebben gedaan. Een wat duister filmisch nummer. Ze hebben vooral een veel betere staging nodig dan pakweg Sennek. Absoluut nog werk aan de winkel.

Duitsland heeft van de grote vijf by far het meest kansrijke nummer. Klonk na een keer luisteren al als een hit. Origineel is het niet, maar aangenaam en leuk wel. Hoewel ik denk dat de winnaar nog bekend moet worden vind ik dit eigenlijk overall de meest kansrijke tot nu toe. Het interessante nummer van Oekraine staat in dat rijtje voorlopig op 2, maar daar heb ik eigenlijk echt nog geen winnaarsvibes bij. Al gaat het wel goed scoren hoop ik, al herinner ik me Polen vorig jaar ook nog en die misten de finale zelfs (en vond ik juist beter).

Litouwen heeft een leuk, wat quirky nummer, vind het tot nu toe het leukste, maar ik twijfel over de houdbaarheid. Maar de kijkers horen het natuurlijk voor het eerst.

Letland wil vooral opvallen maar ik schoot vooral in de lach. Toch zet ik het liever op dan Frankrijk en nog een aantal anderen.

De anderen heb ik nog niet echt een mening over gevormd.

starbright boy schreef:
Litouwen heeft een leuk, wat quirky nummer, vind het tot nu toe het leukste, maar ik twijfel over de houdbaarheid. Maar de kijkers horen het natuurlijk voor het eerst.

Ook mijn gevoel, maar net als bij Duncan vorig jaar: de reacties van al die vloggers op YouTube (het lijken er elk jaar meer te worden) zijn vergelijkbaar als op die van Duncan. Noorwegen deed vorig jaar al goede zaken met een vrolijk nummer en ik kan me voorstellen dat mensen nu weer vol gaan voor een niets aan de hand lied na de winst van Arcade vorig jaar.
Is het houdbaar? Voor de fans denk ik niet helemaal, maar inderdaad: wat doet de rest van Europa?

Voor wat betreft het virus: ik ben het er mee eens hoor het is een mediahype, maar diezelfde mediahype zou wel eens voor gekke beslissingen kunnen zorgen. Hopelijk valt het mee.

Voor wat België betreft merk ik nu al dat het nummer me steeds minder gaat doen. Dat vind ik toch wel erg spijtig. Duitsland pakt daarentegen per draaibeurt beter, maar ik blijf het wel een fabrieksnummer vinden en of deze jongen dit live overeind weet te houden valt te betwijfelen. Echt Duits is het ook niet geloof ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.