Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2020, 16:31 uur
Het is inderdaad van een van de vaste eurovisie-songschrijvers, namelijk de in Oostenrijk wonende Bulgaar Boris Milanov. Die (mede)schreef eerder onder andere Nobody But You van Cesar Sampson, Truth van Chingiz, If Love Was a Crime van Poli Genova en Beautiful Mess van Kristian Kostov. En daarnaast ook een aantal minder succesvolle nummers.
De Franse zeikinzending blijkt medegeschreven door John Lundvik trouwens.
Misschien ga ik dit jaar in dit topic wel iets doen met vaste eurovisiesongschrjvers dit jaar. Vroeger had je vooral Raplh Siegel maar dat is nu wel anders. Laurell Barker, Thomas G-son, Alex Papaconstantinou, Doron Medalie, The Family en dan heb ik er nog maar een paar genoemd. Ze hebben allemaal een hele zwik Eurovisienummers geschreven.
De Franse zeikinzending blijkt medegeschreven door John Lundvik trouwens.
Misschien ga ik dit jaar in dit topic wel iets doen met vaste eurovisiesongschrjvers dit jaar. Vroeger had je vooral Raplh Siegel maar dat is nu wel anders. Laurell Barker, Thomas G-son, Alex Papaconstantinou, Doron Medalie, The Family en dan heb ik er nog maar een paar genoemd. Ze hebben allemaal een hele zwik Eurovisienummers geschreven.
0
geplaatst: 28 februari 2020, 22:35 uur
Wit-Rusland
1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Albanië
9. Tsjechië
10. Duitsland
11. Polen
12. Spanje
13. Verenigd Koninkrijk
14. Armenië
15. Wit-Rusland
16. Frankrijk
17. Letland
1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Albanië
9. Tsjechië
10. Duitsland
11. Polen
12. Spanje
13. Verenigd Koninkrijk
14. Armenië
15. Wit-Rusland
16. Frankrijk
17. Letland
0
geplaatst: 28 februari 2020, 22:52 uur
aERodynamIC schreef:
Ik hou hier ook altijd wel van, alleen kreeg ik thuis gisteren de opmerking dat dit vreselijk was. Love/hate dus.
(quote)
Ik hou hier ook altijd wel van, alleen kreeg ik thuis gisteren de opmerking dat dit vreselijk was. Love/hate dus.
Ik vind het lied tof, maar die stem vind ik niet te harden. Wat dat betreft dus echt een inzending die ik heel moeilijk te beoordelen vind en dus nu maar ergens in het midden heb gezet.
0
Martial
geplaatst: 29 februari 2020, 12:39 uur
Het is te hopen dat IJsland vanavond voor Iva gaat.
1
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2020, 14:04 uur
Ik moet zeggen dat ik wel behoorlijk twijfel over de vraag of het ESC dit jaar wel gaat plaatsvinden in mei.
0
geplaatst: 29 februari 2020, 15:15 uur
Martial schreef:
Ik hoop het ook, maar ik vrees voor favoriet Daði & Gagnamagnið (die dan wel concurrentie zou kunnen vormen voor Litouwen die ik veel leuker vind).
Onweerwolf schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel behoorlijk twijfel over de vraag of het ESC dit jaar wel gaat plaatsvinden in mei.
Misschien later in het jaar, maar of dat organisatorisch haalbaar is???
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 februari 2020, 15:46 uur
(quote)
Misschien later in het jaar, maar of dat organisatorisch haalbaar is???
Tsja, ik maak me sterk dat de EBU niet op z'n minst al aan het verkennen is wat er eventueel mogelijk is aan alternatieven.
0
Martial
geplaatst: 29 februari 2020, 16:34 uur
aERodynamIC schreef:
Ik hoop het ook, maar ik vrees voor favoriet Daði & Gagnamagnið (die dan wel concurrentie zou kunnen vormen voor Litouwen die ik veel leuker vind).
Daði & Gagnamagnið horen thuis op het Junior Songfestival
en het zal me trouwens ook weer niet verbazen als daarvoor wordt gekozen gezien deze matige editie van het ESF tot nu toe.Ook Litouwen is niet meer dan een 12 in een dozijn huppeldeuntje uit de Top 40
0
geplaatst: 29 februari 2020, 17:51 uur
Onweerwolf schreef:
Tsja, ik maak me sterk dat de EBU niet op z'n minst al aan het verkennen is wat er eventueel mogelijk is aan alternatieven.
Er zijn drie opties als het niet door kan gaan:
-Je doet dit jaar geen Eurovisie songfestival. En volgend jaar kom je naar Rotterdam. Vraag is dan wat doe je met de liedjes die al bekend zijn, gaan we daar gewoon een jaar naar luisteren en volgend jaar met dezelfde nummers. Of laat je de landen vrij om iets anders te kiezen of moeten ze een ander nummer gaan kiezen. Nummers van een dik jaar oud maakt het wel een fundamenteel andere wedstrijd.
-Je stelt het uit. Maar wat als het in juni, augustus of september ook niet kan? Je kunt moeilijk alles op een onzeker moment gaan doen en misschien alsnog niet doen. Is wel heel onzeker allemaal.
-Je laat het toch allemaal doorgaan, maar dan zonder dat iedereen naar Rotterdam komt. Dus alle acts treden in hun eigen land op en de uitzending wordt alleen gepresenteerd vanuit Nederland en heeft schakelverbindingen met alle 41 landen. Dan heeft niet iedereen een min of meer gelijke start omdat iedereen op een andere plek optreed. Risico op gesjoemel lijkt me ook groter. En het zou wel een aderlating zijn voor Nederland.
Tsja, welke van de drie zou je dan willen? Ik neig naar de eerste keus. Een jaar overslaan. En dan verder waar we gebleven waren, maar ik vermoed een beetje dat EBU voor de derde keus zal gaan.
Kans lijkt me nog altijd veel groter dat het wel gewoon doorgaat. Als het besmettingstempo nog eens een paar keer flink stijgt,. Als er veel meer haarden ontstaan in Europa zoals in Noord-Italie en het niet flink terugloopt als de lente komt, dan kan er een probleem ontstaan.
0
geplaatst: 29 februari 2020, 19:17 uur
Laten we hopen dat het meevalt en alles gewoon doorgaat. Winnen we eens een keer, krijg je dit weer.
0
geplaatst: 29 februari 2020, 20:16 uur
Een jaar overslaan is het beste ja, heeft Jan Smit extra tijd om te herstellen 

0
geplaatst: 29 februari 2020, 22:33 uur
Damir Kedžo voor Kroatië en Natalia Gordienko voor Moldavië.
0
geplaatst: 29 februari 2020, 23:33 uur
Op het eerste gehoor een aardige mix van jarentachtigpop en Frenchtronica, IJsland.
0
geplaatst: 29 februari 2020, 23:44 uur
We kennen de helft nu. Ik word nog niet warm van de toevoegingen van vanavond.
1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Albanië
9. Tsjechië
10. Duitsland
11. IJsland
12. Polen
13. Spanje
14. Verenigd Koninkrijk
15. Kroatië
16. Estland
17. Armenië
18. Moldavië
19. Wit-Rusland
20. Frankrijk
21. Letland
1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Albanië
9. Tsjechië
10. Duitsland
11. IJsland
12. Polen
13. Spanje
14. Verenigd Koninkrijk
15. Kroatië
16. Estland
17. Armenië
18. Moldavië
19. Wit-Rusland
20. Frankrijk
21. Letland
0
geplaatst: 1 maart 2020, 01:00 uur
Ik kom morgen nog wel met een korte review van dit alles, maar mijn eerdere uitspraak dat het een goed jaar leek te gaan worden neem ik alvast voorzichtig even terug 

0
geplaatst: 1 maart 2020, 02:57 uur
Om eerlijk te zijn (en op basis van heel beperkt luisteren, misschien vallen er nog kwartjes) vind ik de helft die we nu hebben duiden op een erg mager jaar, maar volgens mij kwam vorig jaar ook het beste naar het einde toe. Maar wat er bijvoorbeeld met Moldavië aan de hand is snap niet. Ooit veel leuke inzendingen. Nu al twee jaar een zeurderige draak. We zullen zien.
0
geplaatst: 1 maart 2020, 10:14 uur
Ik vind het ook mager, maar volgens mij roepen we dat elk jaar rond deze tijd 
Benieuwd waar Jeangu mee aan komt zetten deze week. Heel eerlijk verwacht ik eenzelfde scenario als bij landen waar het lied nu bekend van is en waar ook heel hoge verwachtingen waren. Nog een keer het wow-effect van Arcade lijkt me sterk, maar wie weet.....

Benieuwd waar Jeangu mee aan komt zetten deze week. Heel eerlijk verwacht ik eenzelfde scenario als bij landen waar het lied nu bekend van is en waar ook heel hoge verwachtingen waren. Nog een keer het wow-effect van Arcade lijkt me sterk, maar wie weet.....
0
geplaatst: 1 maart 2020, 21:58 uur
Met een Nederlands tintje (de zangeres komt er vandaan), maar ook dit is een matige riedel met wederom heel veel herhaling. Wat is dat toch dit jaar met die herhalingen?!
0
geplaatst: 1 maart 2020, 22:41 uur
Ze deed zelfs mee aan Junior Eurovisie voor Nederland in 2016 met meidengroepje Kisses, Pas 17 jaar trouwens.
0
geplaatst: 1 maart 2020, 22:49 uur
Filmpje van Roemenië klinkt alsof het liedje nog wat werk nodig heeft. En de zang staat veel te ver naar voren gemixt en als ze dan ook nog wat genuanceerder, met meer dynamiek zingt, kan het nog wel wat worden. Nu zingt ze vooral hard.
Edit> De studioversie is al een stuk beter en hoort bij de betere nummers van dit jaar tot nu toe (al hoop ik nog steeds dat het beste nog moet komen). Alleen die zangeres is toch niet echt mijn smaak vooralsnog. Goed oefenen om het live waar te maken.
Edit> De studioversie is al een stuk beter en hoort bij de betere nummers van dit jaar tot nu toe (al hoop ik nog steeds dat het beste nog moet komen). Alleen die zangeres is toch niet echt mijn smaak vooralsnog. Goed oefenen om het live waar te maken.
0
geplaatst: 1 maart 2020, 22:50 uur
En ze mag nog oefenen op haar uitspraak. Roemenië stond op 1 bij de bookmakers voordat het nummer bekend was. Kijken of dat ook nog zo blijft nu we weten met welk nummer ze gaat.
0
geplaatst: 1 maart 2020, 22:54 uur
Voor wat het waard is (in het artikel spreken ze over een online versie van het festival dit jaar):
Coronavirus is now a threat to the Eurovision song contest - pinknews.co.uk
Coronavirus is now a threat to the Eurovision song contest - pinknews.co.uk
0
geplaatst: 2 maart 2020, 00:21 uur
Servië:
1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Roemenië
7. Duitsland
8. Noorwegen
9. Oekraïne
10. Albanië
11. IJsland
12. Tsjechië
13. Polen
14. Spanje
15. Verenigd Koninkrijk
16.Griekenland
17. Servië
18. Kroatië
19. Estland
20. Armenië
21. Moldavië
22. Wit-Rusland
23. Frankrijk
24. Letland
1. Litouwen
2. Australië
3. Slovenië
4. Italië
5. België
6. Roemenië
7. Duitsland
8. Noorwegen
9. Oekraïne
10. Albanië
11. IJsland
12. Tsjechië
13. Polen
14. Spanje
15. Verenigd Koninkrijk
16.Griekenland
17. Servië
18. Kroatië
19. Estland
20. Armenië
21. Moldavië
22. Wit-Rusland
23. Frankrijk
24. Letland
0
geplaatst: 2 maart 2020, 20:04 uur
Nog niet geluisterd, maar kan interessant zijn:
Russia sends punk-pop-rave band Little Big to Rotterdam.
Russia sends punk-pop-rave band Little Big to Rotterdam.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.