MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Live uitvoering van Grow was heel goed! Ik hoop toch echt dat we de vloek van de afgelopen jaren wat betreft gastinzendingen nu wel gaan doorbreken.

Aoibhin schreef:
Live uitvoering van Grow was heel goed! Ik hoop toch echt dat we de vloek van de afgelopen jaren wat betreft gastinzendingen nu wel gaan doorbreken.

Ik zit de laatste dagen enorm in een José James bubbel en ergens voel ik eenzelfde vibe bij Jeangu (ook al is de vergelijking niet helemaal terecht).

Wat mij opvalt: bijna alle YouTube vloggers zijn lovend zoals vorig jaar bij Duncan, maar in de vele YouTube top lijstjes staat Jeangu juist meestal heel erg laag.

aERodynamIC schreef:

Wat mij opvalt: bijna alle YouTube vloggers zijn lovend zoals vorig jaar bij Duncan, maar in de vele YouTube top lijstjes staat Jeangu juist meestal heel erg laag.

Ja, dat is anders. De eerste die ik keek zette het nummer op 24/28, de tweede als 21e. Maar ik heb er ook al een gehad waar hij nummer 1 was. En net stond hij weer precies in het midden. Maar meestal is het rond tussen de 20 en 25 helaas. Lijkt meer op lijstjes van O'Gene of Waylon.

Reacties van de vloggers die reageren zijn dan weer veel beter dan Waylon en O'Gene

En het gaat toch vooral om die lijstjes makers. Dat belooft dus niet heel veel goeds.

Maar dit kan zomaar een Common Linnetje worden als het op het podium magisch wordt overgebracht.

Ach, ik wilde ooit een keer meemaken dat ons land zou winnen en die wens is uitgekomen en ook met een nummer dat ik echt mooi vind (ja, mooier dan deze van Jeangu).
Toen kwam de wens om er in eigen land bij te kunnen zijn en ook die wens komt uit door het in bezit hebben van kaarten voor de generale reptitie.

Ik maak me meer zorgen over het coronavirus dat de winst wel eens een heel vervelend tintje kan gaan geven. Ik ben toch bang dat dit een show gaat worden zonder publiek (dag kaarten), zonder feesten in de stad om de hoek (dag geweldige sfeer in Rotterdam) en dat is wat ik echt vreselijk zou vinden. Winnen, en toch met lege handen staan. Zoiets.

Wat deze inzending dan gaat doen boeit me niet zo erg. Het is er eentje waar we trots op kunnen zijn en dat vind ik voor dit jaar meer dan genoeg. Die spanning om te winnen heb ik niet meer (ook al zou ik het wel een stunt vinden).

Zojuist een nieuwtje op Wiwibloggs:

Traditioneel (zou ik haast zeggen) kiest San Marino ze weer voor iemand die al eens eerder geweest is. Namelijk Senhit. Die deed in 2011 mee met dit nummer, niet het slechtste wat ze ooit inzonden, maar wel degene die ik het meest vergeten was zo ongeveer en tevens het saaiste:

Ze is negen jaar ouder, heeft een opgehipt imago en schijnt nu met dansbare pop te komen.

Dit jaar gaat ze met het nummer Freaky of met het nummer Obsessed. En dat mogen de fans gaan kiezen. Morgen en overmorgen kun je via haar eigen website kiezen of je #teamfreaky of #teamobsessed bent.
Digital Battle Eurovision | Senhit

De Deense finale wordt zonder publiek gehouden, de andere finales van dit weekend niet. Dat krijg dus als elk land zijn eigen beleid voert.

En dan dit: Het meest zorgwekkende bericht tot nu toe mbt het doorgaan van het songfestival:

RIVM adviseert inwoners Noord-Brabant: blijf thuis bij milde klachten | NOS

Als er besmettingen in Nederland op behoorlijke schaal gaan plaatsvinden, dan komt alles echt ter discussie.

Cyprus:

Met Cyprus kan ik niet veel.

1. Litouwen
2. Australië
3. IJsland
4. Nederland
5. Slovenië
6. Israël
7. België
8. Zwitserland
9. Italië
10. Roemenië

11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Oekraïne
14. Albanië
15. Tsjechië
16. Kroatië
17. Polen
18. Spanje
19. Verenigd Koninkrijk
20. Griekenland

21. Oostenrijk
22. Servië
23. Estland
24. Armenië
25. Moldavië
26. Wit-Rusland
27. Ierland
28. Cyprus
29. Georgië
30. Frankrijk

31. Letland

Bulgarije:

Het festival der ballades dit jaar....

1. Litouwen
2. IJsland
3. Australië
4. Nederland
5. Slovenië
6. Israël
7. Zwitserland
8. Bulgarije
9. België
10. Roemenië

11. Italië
12. Duitsland
13. Noorwegen
14. Oekraïne
15. Albanië
16. Tsjechië
17. Kroatië
18. Polen
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk

21. Griekenland
22. Oostenrijk
23. Servië
24. Estland
25. Armenië
26. Moldavië
27. Wit-Rusland
28. Ierland
29. Cyprus
30. Georgië

31. Frankrijk
32. Letland

Bulgarije is fan van Billie Eilish blijkbaar. Mooi nummer, maar wederom een ballad en een ballad in het straatje van Zwitserland, Nederland, Roemenië, België enzovoort. Mooi, maar wat apart en er gebeurt niet heel veel, ze moeten het van de kwaliteit hebben en dat heeft dit nummer wel.

IK mag hopen dat de Finnen gek gaan doen vanavond en kiezen voor eurotrash in de vorm van Ciciolina. Erika Vikman mag van mij winnen. We hebben dit jaar zo'n nummer hard nodig.

aERodynamIC schreef:
Bulgarije:
(embed)
IK mag hopen dat de Finnen gek gaan doen vanavond en kiezen voor eurotrash in de vorm van Ciciolina. Erika Vikman mag van mij winnen. We hebben dit jaar zo'n nummer hard nodig.

Eens... Zou zo fijn zijn voor de afwisseling!

Ook zeer eens. Ook duidelijk de meest kansrijke in Rotterdam. Mede door de concurrentie.

(en het zou stiekem gewoon in mijn top 10 kunnen komen ook nog)

Martial
Als Finland durft moet het Sansa met Lover View sturen, zulk soort nummers hoor je sowieso al niet vaak voorbij komen op een Songfestival en voor de afwisseling al helemaal op deze ontzettend zwakke editie van het ESF.

En als Zweden Benjamin Ingrosso met The Dirt had gestuurd was de winnaar al bekend geweest voor 2020.

Lover View is muzikaal gezien behoorlijk interessant, maar gaat er vrijwel zeker uit in de halve finale. Het is een clubtrack die de aandacht van de eurovisiekijker niet gaat vasthouden en van de juries moet dit het al helemaal niet hebben.

En Ingrosso heeft in 2018 al eens gigantisch gefaald bij de televote door daar 23e te worden, waardoor Zweden van 2 naar 7 duikelde. Ik hoor eigenlijk weinig in dit nummer waardoor ik zou verwachten dat dit een heel ander lot zou treffen. Maar ik moet zeggen dat Ik bij Zweden ook in hun finale uberhaupt maar weinig hoor waarvan ik verwacht dat het het echt goed gaat doen in televote. Ik geloof ook niet echt in favoriet Dotter en outsiders The Mama's en Anna Bergdahl. Al kan die laatste nog wat gunfactor hebben omdat ze tien jaar na haar mislukking terugkomt (en toegegeven, met een sterker nummer ook).

Ik denk vooralsnog dat het tussen Duitsland, Litouwen, Noorwegen en misschien IJsland zal gaan dit jaar.

Martial
Ik ben het trouwens niet met je eens dat Ingrosso gigantisch gefaald heeft om met jouw woorden te spreken in 2018 als je 7e wordt in de finale en volgens mij stond Zweden op 1 voordat het televoten begon, maar dit weet ik niet helemaal zeker meer?

Als je dit al falen noemt dan hebben Douwe Bob, Anouk en O'G3NE ook gefaald als je zo redeneert.

Ik ben het trouwens wel met je eens over Zweden dit jaar die zouden beter moeten kunnen van wat ze nu in de finale hebben staan waarbij ik The Mama's nog het meest kansrijk acht in Rotterdam, al gaat Zweden niet met de overwinning aan de haal dit jaar, althans dat verwacht ik niet.

starbright boy schreef:
Ik denk vooralsnog dat het tussen Duitsland, Litouwen, Noorwegen en misschien IJsland zal gaan dit jaar.

Met Netflix achter zich (ook al ontkennen ze het) maakt IJsland zeker kans. Ik hoor van iedereen om me heen, festivalliefhebber of niet, dat ze het een leuk nummer vinden en waar de act voor mij afbreuk doet aan mijn beleving daar prijzen zij dat juist.
Laten we ook even afwachten waar Rusland mee komt. Die zijn heel populair namelijk.

Martial schreef:
Ik ben het trouwens niet met je eens dat Ingrosso gigantisch gefaald heeft om met jouw woorden te spreken in 2018 als je 7e wordt in de finale en volgens mij stond Zweden op 1 voordat het televoten begon, maar dit weet ik niet helemaal zeker meer?

Gefaald bij de televote, niet zozeer in totaal. 2e bij de jury, 23e bij de televote. Die 23e plek voelde in Zweden (en in de zaal, kijk maat eens terug) echt aan als een flop en is bovendien ook lager dan de Nederlandse inzendingen die je noemt en vooral veel slechter dan bijna iedereen had ingeschat. Zweden is bloedfanatiek als het op het eurovisie songfestival aankomt en als je de laatste 10 resultaten op een rij zet eindigt deze op nummer 8, als je alleen de televote meetelt is het op de enige keer dat ze de finale niet haalden na zelfs de minst populaire. Die lat is in Nederland minder hoog. Zweden scoort de laatste jaren standaard minder bij televote dan bij jury, maar hier was het verschil extreem.

aERodynamIC Mijn lichte twijfel bij IJsland zit 'm vooral in Oost-Europa. Ik weet niet zo zeker of vooral de act daar wel goed gaat vallen in pakweg Wit-Rusland of Armenie. Ik ben zekerder dat de andere drie Oost en West, jury en televote meekrijgen.

starbright boy schreef:
(quote)

Gefaald bij de televote, niet zozeer in totaal. 2e bij de jury, 23e bij de televote. Die 23e plek voelde in Zweden (en in de zaal, kijk maat eens terug) echt aan als een flop en is bovendien ook lager dan de Nederlandse inzendingen die je noemt en vooral veel slechter dan bijna iedereen had ingeschat. Zweden is bloedfanatiek als het op het eurovisie songfestival aankomt en als je de laatste 10 resultaten op een rij zet eindigt deze op nummer 8, als je alleen de televote meetelt is het op de enige keer dat ze de finale niet haalden na zelfs de minst populaire. Die lat is in Nederland minder hoog. Zweden scoort de laatste jaren standaard minder bij televote dan bij jury, maar hier was het verschil extreem.

Ik zie de beelden van in het perscentrum ook nog voor me. Wiwibloggs, Escunited, etc. gingen helemaal uit hun dak toen Zweden maar 21 punten kreeg. Het was echt een enorme shock, wat volgens mij echt meer te maken had met Zweden's status als Songfestivalland en niet omdat velen het nummer echt zo geweldig vonden.

Moet zeggen dat ik zelf Dance You Off echt ook heel matig vond als nummer. De act was - zoals vaker bij Zweden - wel geweldig gedaan, maar deze keer kon dat de boel echt niet redden. Andere voorbije jaren was het verschil tussen jury en televote ook altijd wel groot, maar dit was inderdaad echt extreem.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Met Netflix achter zich (ook al ontkennen ze het) maakt IJsland zeker kans. Ik hoor van iedereen om me heen, festivalliefhebber of niet, dat ze het een leuk nummer vinden en waar de act voor mij afbreuk doet aan mijn beleving daar prijzen zij dat juist.
Laten we ook even afwachten waar Rusland mee komt. Die zijn heel populair namelijk.

De act van IJsland vind ik juist wel leuk. Ik denk alleen dat IJsland en Litouwen wel eens in elkaar vaarwater kunnen gaan zitten. Ook met die dansjes erbij.

Ik heb vandaag voor het eerst vernomen dat IJsland nu ook op 1 staat bij de bookmakers. Nu zegt dat in dit stadium nog niet veel, maar had die niet echt nummer 1 verwacht eigenlijk. Al heb ik sowieso nog niet een nummer gehoord waarbij ik een winnaarsgevoel krijg.

Vanavond weer een hoop nummers erbij: Finland, Portugal, Zweden en Denemarken). En dan nog een paar de komende week en dan kennen we alle inzendingen. Ik wil volgend weekend of zo dan weer beginnen met de jaarlijkse reviews plus deze keer vergeten pareltjes uit het land dat aan bod kwam (dus nu eens niet persoonlijke favorieten of zo).

Dat lijkt me een prima idee. Ben erg voor vergeten pareltjes.

Heb trouwens een stream van Melodiefestivallen aan: wat mij betreft gaat Anna Bergendahl. Dat stond toch wel als een huis. Veel meer dan de concurrentie vond ik. Ook met een fijn camp-randje waar ik wel een beetje naar snak. Zag toch ook een aantal die vocaal flink onderuit gingen. Onder meer Victor Crone die nu in zijn thuisland meedoet en met een nummer komt vol hoge noten. En net als vorig jaar in de halve finale blijkt hij daar toch weer een aardig potje van te maken.

Finland waarom????? Hoe dom....

Die blijven dus in de halve finale hangen. Dit vond ik het minste nummer geloof ik.

In Zweden winnen The Mama's net aan van de favoriet Dotter.

aERodynamIC schreef:
Finland waarom????? Hoe dom....

(embed)

Echt he Wat een gemiste kans...

Denemarken:

starbright boy schreef:
In Zweden winnen The Mama's net aan van de favoriet Dotter.

(embed)

Mehh... Niet dat de rest van Melfest zo geweldig was trouwens.

Aoibhin schreef:
(quote)

Echt he Wat een gemiste kans...

En dan zo'n suf nummer.

aERodynamIC schreef:
Vanavond weer een hoop nummers erbij: Finland, Portugal, Zweden en Denemarken). En dan nog een paar de komende week en dan kennen we alle inzendingen. Ik wil volgend weekend of zo dan weer beginnen met de jaarlijkse reviews plus deze keer vergeten pareltjes uit het land dat aan bod kwam (dus nu eens niet persoonlijke favorieten of zo).

Jaaaa zin in! Zo'n heerlijke jaarlijkse traditie!

Met vergeten pareltjes bedoel je dan vooral nummers waar je nooit meer wat van hoort? Of gewoon ondergewaardeerd?

aERodynamIC schreef:
(quote)

En dan zo'n suf nummer.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Er worden in de NSF's echt rare keuzes gemaakt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:12 uur

geplaatst: vandaag om 19:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.