MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Aoibhin schreef:
(quote)

Ik doe in ieder geval niets expres. Dus kan iemand me dan even uitleggen hoe ik het voortaan anders moet doen? Want ik wil absoluut niet dat mensen het topic zo niet goed meer kunnen volgen.

Als je een youtubelink kopieert en er staat aan het einde ergens autoplay, dat gedeelte weghalen.

Als je op de quoteknop drukt bij je bericht over Roemenie zie je hoe de link niet moet zijn. Als je dat bij een ander bericht met een youtubefilmpje doet kun je het verschil zien.

Mobiel heb ik er overigens ook geen last van, op de desktopcomputer wel.

Poek schreef:
(quote)

Als je een youtubelink kopieert en er staat aan het einde ergens autoplay, dat gedeelte weghalen.

Als je op de quoteknop drukt bij je bericht over Roemenie zie je hoe de link niet moet zijn. Als je dat bij een ander bericht met een youtubefilmpje doet kun je het verschil zien.

Mobiel heb ik er overigens ook geen last van, op de desktopcomputer wel.

Ah, snap het! Dan zal ik daar voortaan op letten

Onweerwolf
Ik heb inmiddels alle nummers van YT geript en in blinde random playlistsjes gezet zodat ik ze onbevangen kan gaan scoren. Wilde morgen traditioneel een wandeling doen en dan alles voor het eerst luisteren maar het voelt wel een beetje zinloos nu eigenlijk. Ik schat de kans dat het ESC doorgaat heel laag in.

Zojuist werd bekend dat ook de Giro niet doorgaat.

Onweerwolf
Vanzelfsprekend zie ik het belang er van in en alles is relatief maar ik baal er wel van. Het ESC en alles er omheen is voor mij toch wel een hoogtepunt van ieder jaar. Eigenlijk een soort van anker in het voorjaar om het zo te zeggen.

Onweerwolf schreef:
Vanzelfsprekend zie ik het belang er van in en alles is relatief maar ik baal er wel van. Het ESC en alles er omheen is voor mij toch wel een hoogtepunt van ieder jaar. Eigenlijk een soort van anker in het voorjaar om het zo te zeggen.

Precies. Hoe begrijpelijk allemaal ook, het is echt een domper hoe het nu allemaal gaat. De organisatie deed het ook zo goed al die maanden en het leek er echt op dat dit een heel mooie editie ging worden. Ik vind het voor iedereen die er al zo lang aan werkt gewoon heel sneu. Wil me ook niet voorstellen hoe het nu voor de organisatie moet zijn. Naast natuurlijk ons als fans.

Zoveel voorpret ook al sinds de winst van Duncan, met de stedenstrijd, het gespeculeer, allemaal nieuwtjes die uitlekten, het hele NSF-seizoen achter de rug, etc. En dan nu zo'n virus dat roet in het eten gooit. De voorpret is hier ook wel weg bij mij, omdat ik toch wel sterk het gevoel heb dat het in ieder geval in mei niet doorgaat.

Mijn voorkeur heeft momenteel om het festival een paar maanden later te organiseren of het naar mei 2021 te halen. Dan kan de Nederlandse organisatie en Rotterdam gewoon het festival houden zoals het bedoeld was. Als het nu in mei doorgaat zonder publiek en met allemaal delegaties die zijn afgehaakt, events die niet door kunnen gaan, etc. dat moet je gewoon als organisatoren ook niet willen.

Martial
Kijk om je heen, zie andere mensen
Kijk naar jezelf en zie gelijk
Er is niet eens zoveel te wensen
Als je gezond bent, ben je rijk

1960:

-Frankrijk wint (Jacqueline Boyer - Tom Pilibi)
-Nederland eeindigt twaalfde met Rudi Carell's Wat een Geluk en België wordt zesde (Fud Leclerc - Mon Amour Pour Toi)
-Noorwegen debuteert

Een terechte winnaar wat mij betreft, maar de Belgen hadden zeker ook een prima inzending:

1960

Noorwegen: Nora Brockstedt - Voi Voi

Het jaar 1960 was het jaar dat Noorwegen debuteerde op het Songfestival. Nora Brockstedt zong Voi Voi; een nummer in de Noorse taal, maar de titel is in Sami taal. Ze zingt over een Sami meisje dat ze een nummer hoorde zingen over haar geliefde, en het refrein is het liedje dat ze hoorde. Eigenlijk dus een lied-in-een-lied. Het land debuteerde gelijk al goed met een 4e plek in een veld van 13 deelnemers.

Nieuwe versie voor Armenië:

aERodynamIC schreef:
Nieuwe versie voor Armenië:

(embed)

Wel een verbetering vind ik. Nummer stond bij mij stijf onderaan, maar zal misschien wel wat plekjes gaan stijgen.

Bij mij gaat ie nu ook stijgen.

Als dit waar is ga ik heel hard huilen denk ik....

RTVSLO Reveals EBU's Plan B For Eurovision 2020 - Eurovoix

Onweerwolf
Het is een ietwat vaag verhaal maar het idee is dus dat alle landen thuis spelen en het dan integraal wordt uitgezonden waarbij we telkens naar een andere broadcaster schakelen? Eigenlijk net als bij het stemmen maar dan ook voor de performances?

Persoonlijk zou ik dat het fijnste alternatief vinden maar ik snap dat het voor de mensen die graag bij de show willen zijn niet tof is. Het is wel beter dan een heel jaar overslaan.

aERodynamIC schreef:
Als dit waar is ga ik heel hard huilen denk ik....

RTVSLO Reveals EBU's Plan B For Eurovision 2020 - Eurovoix

Ik ook. Dit moet je niet willen. Geen publiek, niet optredend in Rotterdam, maar wel op tv doen alsóf het daar is, met Chantal, Jan en Edsilia die het zo zitten te spelen voor een leeg Ahoy terwijl iedereen weet dat het nep is.

Wat een domper dan voor de Nederlandse organisatie en alle fans die naar Rotterdam hadden gewild. Dit is een beetje als een online competitie, met meerdere NSF-winnaars die het onderling uit gaan maken i.p.v. een grootschalig samenbrengend evenement in een stad van het winnende land van het jaar ervoor.

Nee alsjeblieft, hak de knoop door en verplaats het gewoon. Is voor iedereen beter. En laat het dan aan de delegaties en gekozen artiesten om zelf te bepalen of ze nog met het huidige nummer mee willen doen volgend jaar of over een paar maanden, en ze eventueel de ruimte geven iets nieuws te organiseren. Maar een ESF op de "normale" manier, zij het vertraagd, heeft echt mijn voorkeur nu dan over twee maanden zo'n halfbakken iets te hebben.

Onweerwolf
Ik vermoed dat verplaatsen naar later dit jaar echt heel moeilijk gaat zijn en dan nog moet je je maar afvragen of het virus later dit jaar al voldoende is verdwenen. Verplaatsen naar volgend jaar betekent volgens mij effectief dat we geen 2020 ESC hebben want het zou me verbazen als ze er dan 2 doen in 2021.

Onweerwolf schreef:
Persoonlijk zou ik dat het fijnste alternatief vinden maar ik snap dat het voor de mensen die graag bij de show willen zijn niet tof is. Het is wel beter dan een heel jaar overslaan.

Ik ben er bij (generale repetitie) en heb er zo lang op moeten wachten... en dan ook nog eens zo enorm dicht bij huis, waardoor ik de sfeer in de stad kan meemaken. Echt vreselijk.

Maar ik geef ook eerlijk toe als dit nu in een ander land zou zijn ik ook zou willen dat het dan maar in deze vorm door zou gaan. Jammer voor dat land. Next.

Maar het is verdomme in Nederland, we hebben er zo lang op moeten wachten en zoveel jaar alleen halve finale voor over moeten hebben. Dat is voor mij als fan echt heel zuur. Winnen, en toch ook verliezen. Zoiets.

Maar een jaar overslaan of verplaatsen is een stuk lastiger denk ik en daarom geloof ik ook wel dat dit het officiële B-plan is....... en dat zou ik echt een enorme domper vinden.
Ik zie meer concerten en andere activiteiten al doo rmijn neus geboord, dat vind ik niet leuk, maar kan er mee leven. Dit is toch wel van een andere orde. Maar goed, ieder zijn ding. Mij boeit het niet dat sportevenementen niet doorgaan. Dus ik snap ook wel dat andere mensen het allemaal niet boeit.

Voor de organisatie, die het echt goed op de rails had en ongelooflijk leuke ideeën had vind ik het erg. Voor de stad Rotterdam idem. Hoe ongelooflijk sneu is dit.

Maar goed: deze crisis is heel erg, en daar moeten we uit zien te komen. dat staat op de eerste plaats.

Onweerwolf
Kijk, wat ze zouden kunnen doen als dit Plan B het wordt dan vervolgens de regel invoeren dat het eerstvolgende land dat vanaf nu voor de 2e keer wint na die 2e keer het recht van prioriteit om te kiezen of ze willen organiseren moet afstaan aan Nederland tenzij Nederland intussen zelf weer een keer heeft georganiseerd (of afstand heeft gedaan van het recht van prioriteit). Dat zou fair zijn.

Onweerwolf schreef:
Ik vermoed dat verplaatsen naar later dit jaar echt heel moeilijk gaat zijn en dan nog moet je je maar afvragen of het virus later dit jaar al voldoende is verdwenen. Verplaatsen naar volgend jaar betekent volgens mij effectief dat we geen 2020 ESC hebben want het zou me verbazen als ze er dan 2 doen in 2021.

Dat zou inderdaad betekenen dat er geen 2020 ESC is, maar dat is dan maar zo. Het heeft wel mijn voorkeur.

Zoals nu heb je gewoon geen hostland, geen hoststad, geen evenementen die de hele ESF-ervaring maken, niet de live shows met het publiek dat alles op dat moment samen meemaakt, geen eigen podium waar alles op gebeurt, etc. niet de ervaring van alle delegaties en landen die samen dit feestje vieren.

En natuurlijk is het grote gros kijkers die niet écht zodanig fan zijn dat ze alles volgen daaromtrent, maar die zullen het ook echt wel meekrijgen dat het niet allemaal in Rotterdam gebeurt en dat er een afstandelijker sfeertje heerst. Het zou de boeken ingaan als een van de minst leuke edities zijn om naar te kijken. Dan liever uitstel.

Onweerwolf schreef:
Verplaatsen naar volgend jaar betekent volgens mij effectief dat we geen 2020 ESC hebben

Zelf heb ik dit dan het liefst. Maar wat te doen met de ingezonden nummers? Geen idee eigenlijk. Dus het is en blijft lastig en dan is dat plan B (hoe erg voor mij en die andere fans die erbij willen zijn) toch het beste.
Het zal de rest van Europa worst wezen, want het is toch een tv show, en zelfs voor veel Nederlanders zal het niet uitmaken.
Was het in Maastricht geweest had ik ook misschien wat mindere emoties, gewoon omdat ik het dan ook bij de tv had gelaten. Het is dus puur zelfmedelijden zeg maar

Onweerwolf
Aoibhin schreef:
(quote)

Dat zou inderdaad betekenen dat er geen 2020 ESC is, maar dat is dan maar zo. Het heeft wel mijn voorkeur.

Zoals nu heb je gewoon geen hostland, geen hoststad, geen evenementen die de hele ESF-ervaring maken, niet de live shows met het publiek dat alles op dat moment samen meemaakt, geen eigen podium waar alles op gebeurt, etc. niet de ervaring van alle delegaties en landen die samen dit feestje vieren.

En natuurlijk is het grote gros kijkers die niet écht zodanig fan zijn dat ze alles volgen daaromtrent, maar die zullen het ook echt wel meekrijgen dat het niet allemaal in Rotterdam gebeurt en dat er een afstandelijker sfeertje heerst. Het zou de boeken ingaan als een van de minst leuke edities zijn om naar te kijken. Dan liever uitstel.

Ik snap je bezwaren maar wat mij betreft uitstel > virtueel > afstel en ik denk dat uitstel echt heel lastig wordt. Het zou mij in ieder geval verbazen als ze over 2 weken komen met 30 oktober oid. Daar geloof ik echt niet in.

Ik ook niet. Dat zogenaamd gelekte plan B zou zomaar eens kunnen kloppen, een alternatief is er gewoon bijna niet. Want zelfs een lege zaal is onhaalbaar omdat delegaties niet komen of mogen komen.

Kut voor Rotterdam? Ja, kut voor Rotterdam. Jammer dan.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Het is dus puur zelfmedelijden zeg maar

Dat snap ik wel. Ik zou morgen ook naar een concert en dat is afgelast. En ik zie er nog wel meer volgen, inclusief festivals in Duitsland deze zomer.

Onweerwolf schreef:
Dat snap ik wel. Ik zou morgen ook naar een concert en dat is afgelast. En ik zie er nog wel meer volgen, inclusief festivals in Duitsland deze zomer.

Er zijn voor mij al concerten afgelast (waaronder Salvador Sobral, over Songfestival gesproken). Dit gebeurt vaker en is nooit leuk, maar ach.... het is nu eenmaal zo. Het Songfestival is iets waar ik altijd zo vurig op hoopte en het geeft de winst gewoon een zeer nare bijsmaak. Daarbij heb ik ook het gevoel dat Duncan inmiddels al een vergeten niet echt ter zake doende winnaar is. Velen zijn hem al vergeten. Hij was niet de winnaar bij de televoters en niet bij de vakjuries. Veel fans miepen daar nog steeds over ('not the true winner').

En dat ze hem zijn vergeten? Daar werkt ie zelf hard aan mee. Hij pakt zijn momentum niet echt. Al met al winst met een zurig randje op deze manier.

Onweerwolf schreef:
Ik snap je bezwaren maar wat mij betreft uitstel > virtueel > afstel en ik denk dat uitstel echt heel lastig wordt. Het zou mij in ieder geval verbazen als ze over 2 weken komen met 30 oktober oid. Daar geloof ik echt niet in.

Gaat ook niet werken want er is ook nog het JSC in Polen.

Wat ik wel een idee zou vinden: doe inderdaad kleinschalige optredens in diverse studios in eigen land met een centrale presentatie vanuit Rotterdam. Laat het competitie element vervallen en begin volgend jaar opnieuw in Rotterdam: zelfde thema, zelfde decor enzovoort, maar wel met nieuwe inzendingen en dan gewoon weer voor de winst.

Ja, dan slaan we het dus een beetje over en is het een troostprijs voor de artiesten van dit jaar. Vraag of ze volgend jaar gewoon weer willen.

Maar dit zal zeker geen optie zijn denk ik zo

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik ben er bij (generale repetitie) en heb er zo lang op moeten wachten... en dan ook nog eens zo enorm dicht bij huis, waardoor ik de sfeer in de stad kan meemaken. Echt vreselijk.

Maar ik geef ook eerlijk toe als dit nu in een ander land zou zijn ik ook zou willen dat het dan maar in deze vorm door zou gaan. Jammer voor dat land. Next.

Maar het is verdomme in Nederland, we hebben er zo lang op moeten wachten en zoveel jaar alleen halve finale voor over moeten hebben. Dat is voor mij als fan echt heel zuur. Winnen, en toch ook verliezen. Zoiets.

Maar een jaar overslaan of verplaatsen is een stuk lastiger denk ik en daarom geloof ik ook wel dat dit het officiële B-plan is....... en dat zou ik echt een enorme domper vinden.
Ik zie meer concerten en andere activiteiten al doo rmijn neus geboord, dat vind ik niet leuk, maar kan er mee leven. Dit is toch wel van een andere orde. Maar goed, ieder zijn ding. Mij boeit het niet dat sportevenementen niet doorgaan. Dus ik snap ook wel dat andere mensen het allemaal niet boeit.

Voor de organisatie, die het echt goed op de rails had en ongelooflijk leuke ideeën had vind ik het erg. Voor de stad Rotterdam idem. Hoe ongelooflijk sneu is dit.

Maar goed: deze crisis is heel erg, en daar moeten we uit zien te komen. dat staat op de eerste plaats.

Eens; crisis staat op de eerste plaats, maar alles wat ervoor moet wijken is sneu. En het is inderdaad erg voor Rotterdam en de geweldige open organisatie die fans er maandenlang zo bij betrokken heeft.

Wat je al zei; voelt als winnen en toch verliezen. Want echt een ESF in eigen land heb je gewoon niet. Zelfs al had ik geen kaartjes gehad (voor alledrie de shows nota bene; 1x live en 2x familyshow) dan nog had ik de sfeer heel anders ervaren. Want je ziet toch in alle filmpjes van fans, nieuwsverslagen, etc. gewoon de hele sfeer in zo'n stad terug en de realisatie dat je land het gewoon echt organiseert.

Het zal inderdaad voor de organisatie en delegaties misschien ergens wel makkelijker zijn, maar wat een DOMPER. Het wordt voor mij en voor veel fans waarschijnlijk gewoon echt ongemakkelijk om naar te kijken En dat met de wetenschap dat het organiserende team zoveel moois in petto had en alles zo goed onder controle had... Andere landen hadden vaak wel gedoe in aanloop naar het festival, Nederland/Rotterdam niet; alles liep gesmeerd. En dan krijg je net zo'n pandemie. Pech inderdaad, maar laat al dat harde werk dan gewoon niet voor niets zijn en verplaats het naar een latere datum zodat het door kan gaan zoals gepland.

Vandaag van een ander concert (van eind april nota bene) bevestiging dat het niet doorgaat. Maar dat nieuws doet me zelfs niet eens echt veel; hoop gewoon heel erg dat er een goede oplossing voor het Songfestival wordt gevonden.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Wat ik wel een idee zou vinden: doe inderdaad kleinschalige optredens in diverse studios in eigen land met een centrale presentatie vanuit Rotterdam. Laat het competitie element vervallen en begin volgend jaar opnieuw in Rotterdam: zelfde thema, zelfde decor enzovoort, maar wel met nieuwe inzendingen en dan gewoon weer voor de winst.

Ja, dan slaan we het dus een beetje over en is het een troostprijs voor de artiesten van dit jaar. Vraag of ze volgend jaar gewoon weer willen.

Maar dit zal zeker geen optie zijn denk ik zo

Zonder competitie haak ik iig wel af ja.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Zonder competitie haak ik iig wel af ja.

Ja, maar ik hoop dan ook dat ze dit jaar gewoon overslaan zodat we volgend jaar gewoon opnieuw mogen organiseren en wat te doen met de nummers voor dit jaar? Nou dat dus.

ik kan wel leven met een jaartje geen Songfestival en je doet dan toch nog iets met de nummers van dit jaar. Leuk? Nee, maar niks is leuk dit jaar helaas.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Zelf heb ik dit dan het liefst. Maar wat te doen met de ingezonden nummers? Geen idee eigenlijk. Dus het is en blijft lastig en dan is dat plan B (hoe erg voor mij en die andere fans die erbij willen zijn) toch het beste.
Het zal de rest van Europa worst wezen, want het is toch een tv show, en zelfs voor veel Nederlanders zal het niet uitmaken.
Was het in Maastricht geweest had ik ook misschien wat mindere emoties, gewoon omdat ik het dan ook bij de tv had gelaten. Het is dus puur zelfmedelijden zeg maar

Ik vind het toch niet helemaal puur zelfmedelijden. Je krijgt toch heel erg in de rest van het land wel de sfeer mee, ziet beelden uit je eigen land terug, ziet hoe een hele menigte in een zaal zit toegesproken door presentatoren van eigen bodem, zie hoe online fans ervaringen delen van hun tijd in Nederland. Misschien volg ik dat ook gewoon wel veel meer dan anderen, maar zoiets steekt dan gewoon alsnog.

Wat betreft de nummers is het wel een dingetje, maar ik hoop dat de delegaties en de artiesten zelf uit mogen maken om de huidige inzending over te hevelen naar een jaar later of om een ander nummer te kiezen of een nieuwe selectie te houden. Dat de keuze bij hen wordt gelegd en de niet-voor-september-regel voor even wordt losgelaten.

Onweerwolf schreef:
(quote)

We hebben het over het ESF. Dat gaat echt ineens helemaal niet meer door als er een latere datum moet komen, dus afstel kan ik me niet voorstellen. Het is de grootste muziekshow ter wereld. Dat gaat hoe dan ook door, ook al moet het later.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:41 uur

geplaatst: vandaag om 02:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.