menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
kleine man
Ja, heel jammer. Vind het ook wel leuk altijd, dat Songfestival, hoewel ik niet echt heel erg meeleef in de tijd er naar toe.
Maar stel dat het pas in november komt, is dat dan echt zo erg?

avatar van Onweerwolf
kleine man schreef:
Ja, heel jammer. Vind het ook wel leuk altijd, dat Songfestival, hoewel ik niet echt heel erg meeleef in de tijd er naar toe.
Maar stel dat het pas in november komt, is dat dan echt zo erg?


Nee, dat zou fantastisch zijn maar die kans acht ik erg klein.

kleine man
Onweerwolf schreef:
(quote)


Nee, dat zou fantastisch zijn maar die kans acht ik erg klein.

Nou ja, dan een jaar overslaan en volgend jaar in Rotterdam.
Dit is een heel bijzondere periode die je meemaakt. Daar horen heel bijzondere verrassingen bij. Is het Songfestival dan echt één van de zaken waar je heel erg mee zit?
Weet je hoeveel prachtige concerten er ondertussen afgezegd zijn? Hoeveel bedrijven er dicht zijn? Hoeveel dit en dat er afgelast is?

Ja, dat Songfestival is een leuke bijkomstigheid, maar niet iets om heel druk om te doen.

avatar van nclo
Ik vraag me af wat dat zal betekenen voor de deelnemers. Zullen de inzendingen van dit jaar doorschuiven naar volgend jaar?

avatar van Onweerwolf
kleine man schreef:
(quote)

Nou ja, dan een jaar overslaan en volgend jaar in Rotterdam.
Dit is een heel bijzondere periode die je meemaakt. Daar horen heel bijzondere verrassingen bij. Is het Songfestival dan echt één van de zaken waar je heel erg mee zit?
Weet je hoeveel prachtige concerten er ondertussen afgezegd zijn? Hoeveel bedrijven er dicht zijn? Hoeveel dit en dat er afgelast is?

Ja, dat Songfestival is een leuke bijkomstigheid, maar niet iets om heel druk om te doen.


Dat lijkt me subjectief. Die concerten zijn voor mij ook afgelast. Andere dingen ook en de zomerfestivals zie ik ook niet doorgaan, maar het ESC vind ik veruit het ergste voor wat betreft afgelaste evenementen, daar komt niets ook maar bij in de buurt.

kleine man
Onweerwolf schreef:
(quote)


Dat lijkt me subjectief. Die concerten zijn voor mij ook afgelast. Andere dingen ook en de zomerfestivals zie ik ook niet doorgaan, maar het ESC vind ik veruit het ergste voor wat betreft afgelaste evenementen, daar komt niets ook maar bij in de buurt.


Natuurlijk is het subjectief, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het Songfestival, hoewel ik er graag naar kijk, vooral zie als een festival vol vals gezongen zeikliedjes.
En als ik dan zie hoeveel goede concerten er afgelast worden, kost het me moeite om me druk te maken om een afgelast festival vol vals gezongen zeikliedjes.

dit postte ik even geleden ook, maar blijkbaar werd het niet geplaatst. bugje?

avatar van nclo
De organiserende organisaties NPO, NOS en AVRTOTROS laten verder nog weten dat “in deze buitengewone tijden garanties niet zijn te geven. Maar het is zowel voor de EBU, als voor NPO/NOS/AVROTROS, als voor de Gemeente Rotterdam het meest logische scenario als het 65ste Eurovisie Songfestival op een ander moment alsnog in Nederland plaatsvindt. Wat ons betreft is én blijft Rotterdam de gaststad voor het eerstvolgende Eurovisie Songfestival en we zijn enorm trots dat Rotterdam bereid is deze rol ook in 2021 op zich te nemen. De komende periode zullen wij gebruiken om met elkaar in kaart te brengen hoe we dit samen voor elkaar kunnen krijgen.


In het gunstigste scenario kan het songfestival alsnog in het najaar plaatsvinden. Dan zou ik er genoeg vrede mee hebben, want dan hebben landen vervolgens de tijd om zich op te maken voor de volgende editie die hoogstwaarschijnlijk weer in mei zal plaatsvinden.

Het hoort volgens mij er ook wel bij dat er een bijzondere situatie ontstaat als Nederland het gastland is. Volgens mij is Nederland eerder het gastland geweest omdat Israël niet het songfestival wilde houden op hun nationale trouwdag in 1980.

avatar van Aoibhin
Geen verrassing natuurlijk en de enige juiste oplossing vind ik. Naar het najaar opschuiven zou nog veel te riskant zijn; grote kans dat het probleem dan nog niet volledig weg is overal.

Maar wat een bizar jaar is dit sowieso nu al. Best een vreemd idee dat er sinds het begin van het festival in 1956 elk jaar een editie is geweest, behalve nu. Wat een vreemde aanloop naar de volgende editie zal dit worden. Zo'n groot gat ertussen. Maar het is gewoon echt niet anders.

Dat Rotterdam ook voor 2021 naar alle waarschijnlijkheid de hoststad zal blijven stemt me dan wel helemaal gerust. Ik geloof ook wel dat het wat dat betreft goed komt.

Wat mij betreft krijgen artiesten en delegaties de keuze om de inzending van dit jaar te behouden of dezelfde artiest met een ander nummer, of een heel nieuwe selectie te maken.

avatar van NewYorkCityLight
Vreemd genoeg zit ik er niet zo mee. Maar goed ik ben dan ook niet zo'n grote liefhebber als de meesten hier. Het is jammer, maar het schuift gewoon een jaartje op .

Ben wel benieuwd of de inzendingen dan gewoon blijven staan. Zonder iets gehoord te hebben ga ik er van uit dat veel landen een nieuwe inzending zullen kiezen.

avatar van Emile93
We komen er op deze manier wel achter wat de houdbaarheid van de liedjes/inzendingen is... -_-

Ik vind het erg jammer dat het Eurovisie Songfestival dit jaar niet doorgaat, maar dit was helaas onvermijdelijk en wat mij betreft de enige juiste oplossing. Kunnen we er volgend jaar alsnog een feestje van maken in eigen land (en dan zijn we hopelijk ook van dat kutvirus af).

kleine man
Het zou overigens, symbolisch gezien, wel tof zijn om in 2021 een wildcard voor de finale te geven aan China. De ellende die corona veroorzaakt moet zoveel mogelijk worden omgezet in samenhang tussen landen. Laat dit een opstapje zijn naar een betere tijd.

avatar van aERodynamIC



Zuur voor Ola Sand: dit was zijn laatste jaar, een jaar waarin alles op rolletjes leek te lopen.

Het was te verwachten, alleen wisten we nog niet hoe. Afstel dus. In 2021 opnieuw proberen.

Voor mij als NL-fan met kaartjes de beste oplossing. Ja, ik kan wel een jaartje zonder. Nee, ik had het vreselijk gevonden als er een alternatieve vorm zou komen (vanuit studios, lege zaal, geen feesten etc.).

Wat er met de nummers gebeurt is niet duidelijk. Het lijkt erop dat die allemaal komen te vervallen (zou de cd nu ook niet uitkomen?). Jeangu heeft al gezegd dat hij weer van de partij zal zijn in 2021.

Wat er met de kaartjes gaat gebeuren is ook niet duidelijk. Blijven ze geldig of niet. Duimen maar dat ze geldig blijven. Moet er niet aan denken dat ik mijn geld terug krijg en volgend jaar opnieuw moet proberen.

Alleen nu de vraag aan jullie. Gaan we door met de besprekingen als soort onderlinge troost? Zelf neig ik hier wel naar, maar ik kan me ook voorstellen dat niemand daar nog zin in heeft. Ik was al erg blij met mijn medefans die ook hun oordeel velden.

Roept u maar. Wat doen we? Gewoon doorgaan met Italië vandaag?

avatar van Masimo
aERodynamIC schreef:
Alleen nu de vraag aan jullie. Gaan we door met de besprekingen als soort onderlinge troost? Zelf neig ik hier wel naar, maar ik kan me ook voorstellen dat niemand daar nog zin in heeft. Ik was al erg blij met mijn medefans die ook hun oordeel velden.
Ik ga niet door, maar pak het juist op! Vind het jammer dat het niet doorgaat, en zie dit als mogelijkheid om toch nog iets met de nummers te doen

avatar van Aoibhin
aERodynamIC schreef:

Alleen nu de vraag aan jullie. Gaan we door met de besprekingen als soort onderlinge troost? Zelf neig ik hier wel naar, maar ik kan me ook voorstellen dat niemand daar nog zin in heeft. Ik was al erg blij met mijn medefans die ook hun oordeel velden.

Roept u maar. Wat doen we? Gewoon doorgaan met Italië vandaag?


Wat mij betreft gaan we door. Dan doen we toch nog iets met de nummers; die zijn er immers gewoon en horen bij dit jaar, ook al is er geen Songfestival. En het werkt denk ik zeker wel als een soort troost.

Sommige inzendingen zullen in ieder geval al niet terugkeren in 2021 (Estland en Zweden hebben al laten weten dat ze volgend jaar gloednieuwe inzendingen gaan selecteren, en meer landen met NSF's zullen wel volgen).

Enkele intern geselecteerde artiesten keren wel volgend jaar terug, zoals inderdaad Jeangu voor Nederland, Destiny voor Malta, Blas Canto voor Spanje. Al lijkt het mij dat dit met andere nummers zal zijn.

avatar van aERodynamIC
Masimo schreef:
(quote)
Ik ga niet door, maar pak het juist op! Vind het jammer dat het niet doorgaat, en zie dit als mogelijkheid om toch nog iets met de nummers te doen

Nou dan krijg jij het alleenrecht

(edit: Aoibhin sluit aan terwijl ik al begonnen was)

Ik zie het als een soort troost ja. De nummers verdienen het nu meer dan ooit, dus kom op allemaal. Strooi uw ongezouten mening neer over:

4. Italië: Diodato - Fai Rumore




De big five scoort niet goed, maar daar kunnen we de Italianen toch niet onder scharen, want die vormen de uitzondering.
In 1998 deed het land niet meer mee. Hun eigen San Remo (tevens leverancier voor het Songfestival) vonden ze veel belangrijker.
En toen was het 2011 en waren ze er weer in de vorm van Raphael Gualazzi die gelijk tweede werd. In 2012 en 2013 wist het land de top 10 te behalen met in 2014 een 21e plaats (vond ik onterecht). In 2015 een derde plaats, in 2016 16e en toen wederom alleen maar top 10 met Mahmood als runner up vorig jaar.

En waarom? Gewoon omdat ze sterke nummers stuurden en dat is dit jaar niet anders. Ja, Fai Rumore is een typische Italiaanse ballade, maar wel heel degelijk. Zeker een kanshebber om wederom hoog te scoren.

Wat mij betreft gaat dit nummer gewoon mee naar 2021 in Rotterdam (dat ik ooit deze zin op zou schrijven... het is nog even onwerkelijk, maar dat is wel meer op dit moment).

1. Nederland
2. Italië
3. Duitsland
4. Frankrijk

avatar van aERodynamIC
Weet iemand al of de cd nog uitgebracht gaat worden dit jaar? Ik hoop het eigenlijk wel.

avatar van aERodynamIC
Hier meer info:

https://www.songfestival.nl/nieuws/q-and-a-gevolgen-annulering-eurovisie-songfestival-2020

(Dus ook info over de kaarten).

Heel helder allemaal: even lezen dus!

avatar van Aoibhin
aERodynamIC schreef:
Hier meer info:

https://www.songfestival.nl/nieuws/q-and-a-gevolgen-annulering-eurovisie-songfestival-2020

(Dus ook info over de kaarten).

Heel helder allemaal: even lezen dus!


Ik vind het tof dat ze zo snel na het officiële bericht al een FAQ klaar hebben staan. Is wederom weer zo goed over nagedacht

avatar van aERodynamIC
En de brief van het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders:

https://rotterdam.raadsinformatie.nl/document/8555252/4/s20bb003650_1_50307_tds

avatar van Aoibhin
4. Italië: Diodato - Fai Rumore

Italië is misschien wel mijn favoriete land op het Songfestival. De status die het San Remo festival daar heeft is zodanig groot dat het jaarlijks zeer veel talent en erg goede nummers oplevert, waar ook virtueel altijd een kwalitatief goede winnaar uit komt rollen die dan vervolgens ook terecht goed scoort op het Songfestival. De uitzendingen zijn altijd een lange zit, maar wat een kwaliteit! Dit jaar zaten er ook weer meerdere favoriete nummers tussen die van mij allemaal naar Rotterdam in 2020 (R.I.P) hadden mogen gaan, waarvan Fai Rumore van Diodato er één was.

Een Italiaanse ballad zoals we die vaker hebben gehoord, maar wel gewoon mooi en kwalitatief, tijdloos. Ik denk dat dit nummer wederom een mooie plaats voor Italië op zou hebben geleverd. Of deze overgeheveld gaat worden naar 2021 betwijfel ik wel, zelfs al keurt de EBU die optie goed. Het San Remo festival zal hoe dan ook doorgaan volgend jaar want heilig voor de Italianen, maar wie weet dat er een uitzondering kan worden gemaakt dat de winnaar automatisch het eerste recht heeft op ESF-deelname. We zullen zien. Tot die tijd zal ik dit nummer nog zeker wel eens luisteren.

Afgelopen week ook een mooie video gezien van Italianen in lockdown die vanuit hun huizen dit nummer gezamenlijk zongen. Daar krijg ik dan toch wel kippenvel van, dat zo'n ESF-inzending in deze bizarre tijden wel voor verbroedering en troost zorgt.

Top 41:

1. Nederland
2. Italië
3. Duitsland
4. Frankrijk

Martial
Ach ja geen verrassing natuurlijk als je zag wat er allemaal al afgelast werd, maar dat ik momenteel niet naar mijn lieve ma in het verzorgingshuis kan vind ik veel erger heb hier ongelofelijk veel moeite mee

Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen met hoop ik wat betere nummers inclusief een nieuw nummer voor Nederland.

avatar van Aoibhin
Don't take it personally
Don't be offended
Don't mind my mood
Changing like the weather
God knows I try to hold it all together
Oh, I'm getting older
And it ain't what I thought it would be

Tekst van Grow krijgt voor mij nu toch ook een soort extra lading.

avatar van Aoibhin
Martial schreef:
Ach ja geen verrassing natuurlijk als je zag wat er allemaal al afgelast werd, maar dat ik momenteel niet naar mijn lieve ma in het verzorgingshuis kan vind ik veel erger heb hier ongelofelijk veel moeite mee

Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen met hoop ik wat betere nummers inclusief een nieuw nummer voor Nederland.


Er zijn inderdaad gewoon veel belangrijkere zaken op dit moment. Ieders veiligheid en gezondheid is op dit moment prioriteit.

Vreselijk naar dat je niet naar je moeder in het verzorgingstehuis kan. Niet bij naasten kunnen zijn nu omdat ze zwakker zijn is nu heel frustrerend voor ieder die ermee te maken heeft. Heel veel sterkte! Maar hopen dat het virus zo snel mogelijk bestreden is en we allemaal de draad hopelijk weer op kunnen pakken.

avatar van stoepkrijt
aERodynamIC schreef:
Roept u maar. Wat doen we? Gewoon doorgaan met Italië vandaag?
Gewoon doorgaan wat mij betreft, ik doe mee!

avatar van stoepkrijt

Is er gekeken naar een (veilig) alternatief? Bijvoorbeeld alle landen vanuit hun eigen land mee te laten doen of door videoclips te vertonen?
[...]
Ook zijn er vanuit de fan community veel signalen gekomen waaruit overduidelijk bleek dat dit niet de voorkeur van de fans heeft.
Blij om dit antwoord te lezen.

avatar van aERodynamIC
stoepkrijt schreef:
(quote)
Gewoon doorgaan wat mij betreft, ik doe mee!

Ben al begonnen

avatar van aERodynamIC
Aoibhin schreef:
Afgelopen week ook een mooie video gezien van Italianen in lockdown die vanuit hun huizen dit nummer gezamenlijk zongen. Daar krijg ik dan toch wel kippenvel van, dat zo'n ESF-inzending in deze bizarre tijden wel voor verbroedering en troost zorgt.




avatar van Aoibhin
stoepkrijt schreef:
(quote)

(quote)
Blij om dit antwoord te lezen.


Ja ze hebben wederom echt weer naar de fans geluisterd. Dat blijf ik wel ook echt bijzonder vinden aan het team wat we dit jaar hadden (en zeer waarschijnlijk volgend jaar weer hebben).

avatar van aERodynamIC
Wat een geweldige kerel die Sietse en wat een prima boodschap van Jeangu:

Dit jaar geen Songfestival in Rotterdam, 'alles op alles voor 2021' | NOS

Hij zegt dat de kaarten geldig blijven. Yes!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.