MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Polen: Tulia - Fire of Love (Pali Się)

Polen is het land dat dit jaar als enige met etnische klanken komt (op wat speldenprikjes bij andere landen na), maar dan wel in een modern en hip jasje. Doet me een beetje denken aan Las Ketchup uit Spanje, maar dan is dit wel leuker.
Een beetje het gekke zusje van het festival dit jaar, het zwarte schaap in de familie. De vraag is wat dit gaat doen. Ik durf er geen enkele voorspelling aan te wagen eigenlijk. Zelf vind ik het de ene keer een geweldig nummer en de andere keer doet het me weinig. Dit kan nog alle kanten op, ook voor mij persoonlijk. Afwachten hoe ze het gaan presenteren....

Top 41 over 2019:

1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. Polen
5. Verenigd Koninkrijk
6. Cyprus
7. Frankrijk
8. Spanje
9. Finland
10. Montenegro

11. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 2de (1994)
Laagste positie: laatste (2011 HF)

Persoonlijke favoriet: Anna Maria Jopek - Ale Jestem (1997)

1. Italië
2. Polen ****
Je wil 'm niet op je wekker hebben, maar die eerste keer dat je 'm hoort schudt je wel wakker. Zowel Fire als Love.
3. Spanje
4. Israël
5. Verenigd Koninkrijk
6. Montenegro
7. Hongarije
8. Frankrijk
9. Finland 
10. Cyprus
11. Duitsland

11. Polen: Tulia - Fire of Love (Pali Się)

Polen vind ik zelf vaak erg wisselvallig op het Songfestival. Het ene jaar vind ik het nummer geweldig, het andere jaar heb ik er niet zoveel mee. Wel durven ze vaak iets te sturen wat een beetje out of the box is en dat waardeer ik sowieso altijd wel.

Wat ik ook vaak waardeer aan Songfestival inzendingen zijn etnische klanken. Muziek uit de verschillende culturen van Europa hoor je normaal gesproken niet veel. Het nummer Fire of Love vind ik eigenlijk ook best goed, maar de stemmen van Tulia vind ik niet heel prettig klinken. De vraag is hoe die live overeind blijft. Over twee weken ga ik het live meemaken bij EIC, maar neem uit voorzorg wel oordoppen mee.

Persoonlijke favoriet: Michal Szpak - Color of Your Life (2016)

Top 41 over 2019:

1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. Spanje
5. Verenigd Koninkrijk
6. Polen
7. Frankrijk
8. Cyprus
9. Montenegro
10. Finland

11. Duitsland

Martial
Polen weet me zelden te bekoren op het songfestival en een uitgesproken topfavoriet heb ik ook niet echt, maar het uit 2004 afkomstige Love Song van Blue Cafe is dan wel weer aardig, maar ook weer niet meer dan dat.

Een leuk zomers getint plaatje met een refrein dat behoorlijk blijft hangen, tot vervelends toe overigens
Het nummer zelf kwam op het songfestival live niet helemaal uit de verf, ondanks de gewaagde kleding van de zangeres en schopte het tot een 17e plek in de finale.

De PF Top 41:

1. Italië | Alice & Battiato | I Treni Di Tozeur | 1984
2. Duitsland | Sürpriz | Reise Nach Jerusalem | 1999
3. Verenigd Koninkrijk | Imaani | Where Are You | 1998
4. Spanje | Azucar Moreno | Bandidio | 1990
5. Hongarije | Kállay-Saunders | Running | 2014
6. Israël | Izhar Cohen & The Alpha-Beta | A-Ba-Ni-Bi | 1978
7. Frankrijk | Virginie Pouchain | Il Était Temps | 2006
8. Cyprus | Minus One | Alter Ego | 2016
9. Finland | CatCat | Bye Bye Baby | 1994
10. Montenegro | Highway | The Real Thing | 2016
11. Polen | Blue Cafe | Love Song | 2004

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Lieve festival fans. Zoals jullie weten is user Cerclezot hier een graag en veel geziene user.

We hebben meer dan een week niets meer van hem vernomen en het lijkt er op dat hij is overleden. Uiteraard is deze mededeling met de nodige voorzichtigheid, omdat we dit niet persoonlijk van een naaste hebben vernomen, maar verschillende signalen lijken dit vreselijke nieuws te bevestigen.

Dit bericht komt hard aan, en mochten er hier bekenden van hem zijn dan wens ik deze heel veel sterkte.

Ik meen me te herinneren dat dit nummer de grote Songfestival favoriet van Wouter was:

(embed)

Ik kom hier weer even kijken omdat ik inmiddels ook ben begonnen met luisteren en mijn bevindingen wilde delen en ik scroll hier toevallig overheen. Damn.

Is dit inmiddels echt bevestigd?

Ik vond Cerclezot altijd een gezellige user met wie ik een groot aantal ESC guilty pleasures deelde en het aantal echte fans van het ESC op dit forum is al erg klein en met hem verliezen we een hele grote.

Onweerwolf
Ik wilde zeggen dat, hoewel mijn rangschikking nog niet vaststaat, ik de Nederlandse inzending dit jaar echt heel behoorlijk sterk vind. Eindelijk weer eens. Persoonlijk vind ik dit de beste inzending sinds Joan Franka en samen met Anouk een van de drie beste van de afgelopen 25 jaar. Het is eindelijk weer eens een echt goed liedje zonder die vervelende Troskompas zweem er overheen.

En ik heb er eigenlijk wel een heel goed gevoel bij. Ik denk dat we kans maken. Serieus kans maken. Het is geen gelopen race en misschien mist het liedje net ergens die baard, kip of pacemaker maar toch.. ik denk dat we écht kans maken.

Onweerwolf schreef:
Is dit inmiddels echt bevestigd?

Er is een rouwkaart online te vinden met naam en zelfde geboortedatum, ook de woonomgeving klopt, plus dat wij hem hier ineens niet meer zagen. Het is geen officiële bevestiging vanuit zijn familie of vriendenkring, laat dat wel duidelijk zijn.

Het heeft me wel behoorlijk geraakt. Misschien omdat het zo'n kleine vaste kern is hier.

Onweerwolf schreef:
En ik heb er eigenlijk wel een heel goed gevoel bij. Ik denk dat we kans maken. Serieus kans maken. Het is geen gelopen race en misschien mist het liedje net ergens die baard, kip of pacemaker maar toch.. ik denk dat we écht kans maken.

Ik ook, maar durf het niet te hopen. Echt bijna alle YouTube besprekingen zijn lovend (soms gaan mensen zelfs huilen zo mooi vinden ze het). Ik ben dan bang dat ik een soort tunnelvisie heb omdat ik niet kijk bij besprekingen van van andere inzendingen. Maar ja: 1 in bijna alle polls, 1 bij de bookmakers...... er hangt een positieve vibe. Maar ik durf het niet te geloven en inderdaad... je zegt het perfect: misschien mist het toch een kip of baard (en ik ben bang een Rus)

We moeten de staging afwachten, want dat kan heel veel verpesten (hallo Waylon!). Dat hoor je wel heel veel terug in de commentaren: kan hij dit live ook zo overbrengen in de juiste setting?! Het is ook mijn angst. Maar als we dit jaar winnen met dit lied. Dat heb ik liever dan dat we het WK winnen of zo Ik geloof dat ik dan gek ga worden.

Onweerwolf
Mijn voorlopige lijstje waarbij alle nummers 1-5 keer zijn beluisterd en gescoord, dus nog verre van definitief:

01 | Iceland | Hatari - Hatrið Mun Sigra
02 | Netherlands | Duncan Laurence - Arcade
03 | Italy | Mahmood - Soldi
04 | Portugal | Conan Osíris - Telemóveis
05 | Slovenia | Zala Kralj & Gašper Šantl - Sebi
06 | Norway | KEiiNO - Spirit In The Sky
07 | France | Bilal Hassani - Roi
08 | Hungary | Joci Pápai - Az Én Apám
09 | Albania | Jonida Maliqi - Ktheju Tokës
10 | Latvia | Carousel - That Night
11 | Israel | Kobi Marimi - Home
12 | Finland | Darude Feat. Sebastian Rejman - Look Away
13 | Switzerland | Luca Hänni - She Got Me
14 | Australia | Kate Miller-Heidke - Zero Gravity
15 | Denmark | Leonora - Love Is Forever
16 | Germany | S!sters - Sister
17 | Serbia | Nevena Božović - Kruna
18 | Cyprus | Tamta - Replay
19 | Russia | Sergey Lazarev - Scream
20 | Estonia | Victor Crone - Storm
21 | Belgium | Eliot - Wake Up
22 | Czech Republic | Lake Malawi - Friend Of A Friend
23 | Lithuania | Jurijus - Run With The Lions
24 | Azerbaijan | Chingiz - Truth
25 | Armenia | Srbuk - Walking Out
26 | San Marino | Serhat - Say Na Na Na
27 | Poland | Tulia - Pali Się
28 | Spain | Miki - La Venda
29 | Georgia | Oto Nemsadze - Sul Tsin Iare
30 | Greece | Katerine Duska - Better Love
31 | Croatia | Roko - The Dream
32 | Ireland | Sarah McTernan - 22
33 | Macedonia | Tamara Todevska - Proud
34 | Austria | Pænda - Limits
35 | Malta | Michela - Chameleon
36 | Moldova | Anna Odobescu - Stay
37 | Sweden | John Lundvik - Too Late For Love
38 | Romania | Ester Peony - On A Sunday
39 | UK | Michael Rice - Bigger Than Us
40 | Belarus | ZENA - Like It
41 | Montenegro | D-Moll - Heaven

Servië: Nevena Božović - Kruna

Servië heef best regelmatig mooie inzendingen gehad ook al is ook dit land relatief jong op het festival.
Dit jaar gaan ze weer voor 'mooi'. Maar mooi moet ook raken en ergens glijdt dit te gemakkelijk langs me heen. Ik krijg geen kippenvel, ik voel het nummer niet en ik ben na 3 minuten alweer vergeten hoe het klonk. Zelfs op moment van schrijven moest ik weer nadenken hoe dit lied ook al weer ging. Dat is geen goed teken. Het is verre van slecht, maar te veel een grijze muis. En die winnen niet, kan ze nog zo leuk haar vuisten in de lucht ballen.

Top 41 over 2019:

1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. Polen
5. Verenigd Koninkrijk
6. Cyprus
7. Frankrijk
8. Spanje
9. Servië
10. Finland

11. Montenegro
12. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 1ste (2007)
Laagste positie: 11de (2013 HF, 2017 HF)

Persoonlijke favoriet: Marija Šerifović - Molitva (2007)

Onweerwolf
Ik heb nog geen bookmakers gezien en ook geen fansites gelezen maar het feit dat Nederland blijkbaar daar ook een favoriet is sterkt mij in mijn gevoel. Het zou de allereerste keer in mijn leven zijn dat het gaat gebeuren.

Onweerwolf schreef:
Ik heb nog geen bookmakers gezien en ook geen fansites gelezen maar het feit dat Nederland blijkbaar daar ook een favoriet is sterkt mij in mijn gevoel. Het zou de allereerste keer in mijn leven zijn dat het gaat gebeuren.

Vrij overtuigend ook telkens. Het is bijna te mooi om waar te zijn, ook al die schitterende YouTube reacties. Het is onwerkelijk dat Nederland nu eens die rol te pakken heeft.

Zeer sympathieke gozer, schitterend lied: als we dan ooit nog eens mogen winnen dan graag met dit nummer.

Pas ik gelijk mijn NL top 10 maar eens aan:

1. Duncan Laurence - Arcade (2019)
2. Ruth Jacott - Vrede (1993)
3. Anouk - Birds (2013)
4. The Common Linnets - Calm After the Storm (2014)
5. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998)
6. Michelle - Out on My Own (2001)
7. Heddy Lester - De Mallemolen (1977)
8. Bernadette - Sing Me a Song (1983)
9. Waylon - Outlaw in 'em (2018)
10. Marlayne - One Good Reason (1999)

Onweerwolf
Wat voor mij teleurstellend is dat Roemenië na 5 achtereenvolgende inzendingen die allemaal uitstekend tot fantastisch waren met zelfs 2x Top 40 Aller Tijden ze nu echt bij blijkbaar helemaal niet meedoen. Ik heb alles blind beluisterd dus ik kan de meeste nummers nog niet koppelen aan landen maar ik ben wel benieuwd wat nou Roemenië dit jaar is. Schokkend om ze als 3-na-laatste in mijn lijst te zien.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Vrij overtuigend ook telkens. Het is bijna te mooi om waar te zijn, ook al die schitterende YouTube reacties. Het is onwerkelijk dat Nederland nu eens die rol te pakken heeft.

Zeer sympathieke gozer, schitterend lied: als we dan ooit nog eens mogen winnen dan graag met dit nummer.

Mee eens. Ik geniet ook heel erg van deze voorpret nu Nederland voor het eerst een vroege favoriet is. Natuurlijk kan alles altijd nog ineen storten met een slechte staging, maar daar heb ik eigenlijk ook wel vertrouwen in.
Het is inderdaad bijna té mooi om waar te zijn. Maar als Nederland dan inderdaad nog een keer mag winnen, dan zou het wel echt perfect zijn met dit nummer. Het nummer is inderdaad prachtig en Duncan gun ik het ook zo enorm.
Ik weet nu al dat ik er echt zwaar de pest in zou hebben als het straks toch net weer niet lukt; dat we weer 2e worden ofzo.

Montenegro: D mol - Heaven

Wat een enorme overdosis aan kitsch, zeg. Voor mij maken de etnische instrumenten het in dat opzicht niet veel beter. En die uitspraak, hahaha. Wat een drama.

Polen: Tulia - Fire of Love (Pali Się)

Arrie schreef:
Ik heb tot nog toe eigenlijk nooit nummers voorbeluisterd voor het Songfestival, maar dit jaar heb ik ze bijna allemaal al meerdere keren gehoord omdat iemand in mijn omgeving mijn enthousiasme nogal heeft aangewakkerd.

Arrie schreef:

Ik heb inmiddels ruzie omdat ik Tamta leuker vind dan Eleni.

Ik zal het inmiddels maar bekennen en niet zo vaag meer lopen doen: ik heb een crush op een enorme Songfestivalfan (en Elenifan). Máár het is allemaal nog een beetje vaag. We hebben wel al een date gehad die leuk genoeg was dat er een vervolg op gaat komen (helaas hebben we het allebei ook druk) en we appen aardig wat met elkaar, maar het is me niet geheel duidelijk of het naar vriendschap gaat of naar meer dan dat. Ik zou met allebei blij zijn maar met dat laatste natuurlijk toch wel iets meer. Hoe dan ook: ik volgde Eurovisie de laatste jaren sowieso al steeds meer, maar zij was net het duwtje waardoor ik er dit jaar best actief mee bezig ben.

Het leuke is dat we ook aardig op één lijn liggen. Maar toen ik vertelde dat Polen in mijn top 3 stond, kon ze haar verbazing toch niet onderdrukken. Begrijp ik ook wel: het lijkt me behoorlijk 'hate it or love it'. Die vocalen vooral. Ik vind vooral de coupletten ijzersterk: die voelen voor mij onheilspellend en juist de vocalen passen daar perfect. Het refrein vind ik toch wel wat minder, daar klinkt het wel erg kinderlijk. Maar toch: spannend, uniek, het grijpt me behoorlijk. Ik hoop heel erg dat dit live ook uit de verf gaat komen.

Servië: Nevena Božović - Kruna

Ik ben meestal niet zo van de met veel pathos gebrachte ballads, maar soms kan ik het gek genoeg ineens wel hebben. Een echte favoriet is Kruna ook weer niet, maar toch wil ik voor Nevena dit jaar best een uitzondering maken. Hier valt het allemaal net de goede kant op voor me. Uitleggen waar dat hem in zit vind ik dan toch lastig... dus die uitleg blijf ik jullie nog even schuldig.

Karl schreef:
1. Italië
2. Polen
Gaan we weer dezelfde kant op Zouden we ook dezelfde nummer 1 hebben als we alles gehad hebben?

Top 41:

1. Italië
2. Polen ****
- Ja, hier werd ik gelijk bij de eerste keer beluisteren heel blij van. Polen durft wel dit jaar en ik vind dit een verademing tav de meeste nummers. En toch is het in volledig Pools veel mooier. Jammer dat ze Fire of Love erbij zingen. Verwacht ze eerlijk gezegd niet in de finale, maar zou wel erg leuke verrassing zijn.
3. Hongarije
4. Israël
5. Cyprus
6. Frankrijk
7. Spanje
8. Finland
9. Montenegro
10. Verenigd Koninkrijk
11. Duitsland
12. Servië *1/2
- Nou, mag hopen dat dit de finale niet gaat halen, wat een draak zeg.

1. Polen
2. Italië
3. Hongarije
4. Cyprus
5. Israël
6. Servië
7. Frankrijk
8. Spanje
9. Finland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Duitsland
12. Montenegro

Onweerwolf schreef:
Ik wilde zeggen dat, hoewel mijn rangschikking nog niet vaststaat, ik de Nederlandse inzending dit jaar echt heel behoorlijk sterk vind. Eindelijk weer eens. Persoonlijk vind ik dit de beste inzending sinds Joan Franka en samen met Anouk een van de drie beste van de afgelopen 25 jaar. Het is eindelijk weer eens een echt goed liedje zonder die vervelende Troskompas zweem er overheen.

Ik ben inmiddels ook om. Ik zal er meer woorden aan wijden als Eric hem bespreekt, maar het was een kwestie van vooroordelen overboord gooien om de schoonheid van het liedje te kunnen zien. Ik gun het de IJslanders stiekem nog net wat meer dit jaar, dat wel.

Onweerwolf
Ik was vorig jaar heel erg overtuigd van Italië en dat bleek niet bevestigd te worden helaas. Dus het is een beetje eng om nu al overtuigd te zijn van Nederland en ik moet veel nummers nog meer beluisteren. Maar toch, als het niet Nederland wordt.. IJsland? Wellicht is dat toch net iets te plastic en is de zang net iets te apart. Wel vergelijkbaar met Israël 2018 qua plastic en apart maar Israël had een boodschap en die heb ik bij IJsland nog niet ontwaard, kan aan mij liggen en Lordi had natuurlijk ook geen sterke boodschap. Portugal? Vind ik een uitstekend nummer (en een dikke +1 voor experimenteren) en het is modern op de wijze waarop Oekraïne 2016 dat ook was, maar ook dat land had een boodschap. Heeft Portugal die ook? Ik zie Portugal wel beter scoren dan menigeen verwacht op basis van het feit dat het echt enorm offbeat is. Verder.. Italië? Goed nummer, maar nét niet, heeft geen winnaarsvibe. Slovenië als outsider? Zwitserland? Ubercatchy maar te weinig inhoud. Nee, Nederland staat er mijns inziens echt heel goed voor, zeker als we terugdenken aan Bulgarije 2017 waar dit heel erg aan doet denken.

Aoibhin schreef:
Ik weet nu al dat ik er echt zwaar de pest in zou hebben als het straks toch net weer niet lukt; dat we weer 2e worden ofzo.

Mijn grootste angst en ook wel voorgevoel. Wederom tweede worden (hoop mensen natuurlijk verontwaardigd zoals zo vaak met tweede plaatsen) en dan zien dat Rusland toch wint of dat men gaat voor de gekkigheid uit IJsland (vind ik best leuk, maar winnen... neuh) of dat we een lekkere hupsefluts uit Zwitserland voor moeten laten gaan. Zo'n nummer dat iedereen wel leuk vindt en dan piept dat voor of zo.

Deze voorpret is heerlijk, maar voor de nervositeit is het niet best Ik hoop het, ik weet dat er nu eens een echte kans bestaat, maar ik vrees het ergste. Dan liever tiende worden.

Onweerwolf
Ik zou met een tweede plaats dit jaar wel heel erg goed kunnen leven, waar ik dat de vorige keer absoluut niet kon.

En Arrie als onze nieuwe Songfestivalexpert.... geweldige aanleiding en ik had je hier nooit op deze manier verwacht. Het toont ook aan dat het Songfestival makkelijk naast de dagelijkse smaak kan bestaan. Sterker: het is een heerlijke zijweg. Alleen al het 'nietsige geleuter' in een topic als dit. Heerlijk hoor.

Onweerwolf
Ik vind het trouwens stom dat Bulgarije niet meedoet dit jaar. Moeilijkdoenerij landen zoals Turkije en Oekraïne.. whatever maar Bulgarije hoort er gewoon bij. Hopelijk gaan ze niet dezelfde kant op als Slowakije, dat ook wordt gemist.

Onweerwolf schreef:
Oekraïne.. whatever

Maruv Baal ik nog steeds van.

Onweerwolf schreef:
Nee, Nederland staat er mijns inziens echt heel goed voor, zeker als we terugdenken aan Bulgarije 2017 waar dit heel erg aan doet denken.

En je weet waar Bulgarije eindigde he

Ik vind het ook jammer dat ze er niet bij zijn dit jaar.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

En je weet waar Bulgarije eindigde he

Klopt. Maar Bulgarije was toen niet vooraf een topfavoriet, die inzending groeide pas echt in de ESC week. Dus daar heeft Nederland alvast een voorsprongetje op.

Overigens was de uitmuntende staging van Bulgarije toen wel een belangrijke factor dus dat moet Nederland wel goed gaat doen. Ik hoop echt dat ze daar, nu we favoriet zijn, nog eens extra middelen voor aanwenden om er zeker van te zijn dat dat goed zit.

En ja, Kristian Kostov zong fantastisch (overigens wel iets beter in de halve dan in de finale). Of Duncan dat ook gaat doen moeten we natuurlijk gewoon afwachten.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Maruv Baal ik nog steeds van.

Even gecheckt: Lisa Stansfield goes bondage. Sure. Goed nummer wel.

Onweerwolf schreef:
Klopt. Maar Bulgarije was toen niet vooraf een topfavoriet, die inzending groeide pas echt in de ESC week.

Dat was met The Common Linnets toen precies zo.

Dus daar heeft Nederland alvast een voorsprongetje op.

De favorietenrol kan ook tegen Duncan werken. 'Oh is dat dat nummer dat zo goed zou moeten zijn?' (Italië 2017). Je ziet nu ook wel wat negatieve opmerkingen die een beetje uit jaloezie voortkomen. Altijd leuker om voor de underdog te zijn.

Overigens was de uitmuntende staging van Bulgarije toen wel een belangrijke factor dus dat moet Nederland wel goed gaat doen. Ik hoop echt dat ze daar, nu we favoriet zijn, nog eens extra middelen voor aanwenden om er zeker van te zijn dat dat goed zit.

En ja, Kristian Kostov zong fantastisch (overigens wel iets beter in de halve dan in de finale). Of Duncan dat ook gaat doen moeten we natuurlijk gewoon afwachten.

Dat lees je overal en dat heeft iedereen hier ook wel. Mensen worden geraakt door een paar zaken: zijn stem (hij kan live zingen, maar met nervositeit zijn met name de eerste regels een gevaar.... zag je ook bij de eerste live performance bij DWDD), ze worden geraakt door de tekst (maar daar let oma in Griekenland niet op), ze vinden de clip prachtig (ja die zien we niet op het podium). Dus het valt of staat deze keer zeker met hoe het gebracht wordt. Weet Duncan de magie te vertalen naar het grote podium.

Anouk werd indertijd slecht in beeld gebracht vond ik, dat hadden ze zo mooi kunnen oplossen. Loreen heeft ook geprofiteerd van de combinatie sterk en pakkend nummer plus uitmuntende staging.

Hans Pannecoucke gaat het weer doen: hij hielp The Common Linnets een handje om hun nummer tot grotere hoogtes te brengen, maar de jaren erna wist hij ook weer veel te verprutsen voor zowel Nederland als België. Gelukkig schijnt Ilse DeLange zich er ook mee te bemoeien, dus wie weet.

Het team heeft goud in handen. Het zou zonde zijn als we straks krumpers met duikbrillen om Duncan zien dansen

Hier in 1 filmpje verschillende reacties uit verschillende landen. Zelfs degene die het nummer suf vindt geeft toe dat zijn stem erg mooi is.

Ik zie ook vaak voorbijkomen dat ze het intro mooi vinden. Iedereen is gelijk bij de les. Ook belangrijk.

Maar ik ben echt bang dat Nederland te vroeg piekt: de verwachtingen zijn veel te hoog! het kan alleen nog maar tegenvallen.

Onweerwolf
Leuke video wel. Die koptelefoon van die blonde gast is trouwens wel heel erg ESC circus verantwoord. Wat een ding.

Nu moet ik trouwens denken aan een podiumact met Duncan halfnaakt in een zeemeerman pak in een groot aquarium in het midden van de zaal.

Arrie wat een geweldige aanleiding dat jij nu ook het Songfestival gaat volgen! Leuk om er weer iemand bij te hebben hier.

Onweerwolf schreef:
Leuke video wel. Die koptelefoon van die blonde gast is trouwens wel heel erg ESC circus verantwoord. Wat een ding.

Nu moet ik trouwens denken aan een podiumact met Duncan halfnaakt in een zeemeerman pak in een groot aquarium in het midden van de zaal.

The horror Zie het de Pannenkoek wel verzinnen, maar denk echt wel dat Duncan en Ilse daar dan een stokje voor zouden steken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.