menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
avatar van stoepkrijt
2016 is zo ongeveer de enige editie waarvan ik de nummer 1 niet goed meer ken. Ja, ik weet nog dat Jamala gewonnen heeft, maar hoe ging dat nummer ook alweer? Ik ben het kwijt en heb het gevoel dat ik daarin niet de enige ben. De meeste winnaars in de jaren ervoor en erna hebben meer eeuwigheidswaarde.

De nummer 2 van dat jaar was ik trouwens wél volledig kwijt: Sound of Silence, het liedje van Australië. Dat had nog bijna gewonnen ook...

Mijn favorieten Italië en Letland eindigden beide in de grauwe middenmoot, dus die zou ik hier best kunnen plaatsen, maar ik kies toch voor de grote revelatie: Kansloos één-na-laatste na de jury-stemmen, maar daarna de top 10 in gekatapulteerd door de televotes. En ik moet toegeven: mijn sympathie had Michal ook, terwijl ik het aanvankelijk geen geweldig nummer vond.


avatar van Aoibhin
aERodynamIC schreef:
(quote)

Mijn nummer 1 dat jaar (inderdaad vervelend ventje, maar dat tel ik niet mee) en Nika was mijn nummer 2.


Ik denk dat ik ze om had gedraaid; Nika op 1 en Hovi op 2. Maar beide hoe dan ook geweldige nummers die meer hadden verdiend.

stoepkrijt ook helemaal eens met jouw keuzes. Polen vond ik zelf ook echt een verrassing dat jaar; gaf er van tevoren niet heel erg veel om, maar live wist hij me heel erg te verrassen en wat mij betreft echt een terechte plek in de top 10. Italië en Letland vond ik dat jaar ook heel erg goed.

avatar van aERodynamIC
Normaal zou het vanavond druk zijn in dit topic: ieder zijn meningen en voorspellingen.

We weten niet hoe het er live uit zou zien, maar een beetje voorspellen wie door zouden gaan naar de finale moet kunnen (doen we ook wel vaker vooraf en dan nog een keer als we de optredens gezien hebben).

https://www.mupload.nl/img/4qs9vh.03.06.png

In de enveloppen:

Australië
Litouwen
Rusland
Zweden
Azerbeidzjan
België
Malta
Noorwegen
Oekraïne
Roemenië

avatar van Aoibhin
Voor de liefhebbers is er straks op Youtube nog Eurovision Song Celebration, georganiseerd vanuit de EBU ter vervanging van de eerste halve finale.

Eurovision Song Celebration 2020 - Part One - YouTube

De nummers die eigenlijk vanavond aan zouden hebben getreden staan centraal, met nog wat extra filmpjes er tussendoor.

avatar van Aoibhin
aERodynamIC schreef:
Normaal zou het vanavond druk zijn in dit topic: ieder zijn meningen en voorspellingen.

We weten niet hoe het er live uit zou zien, maar een beetje voorspellen wie door zouden gaan naar de finale moet kunnen (doen we ook wel vaker vooraf en dan nog een keer als we de optredens gezien hebben).

(afbeelding)

In de enveloppen:

Australië
Litouwen
Rusland
Zweden
Azerbeidzjan
België
Malta
Noorwegen
Oekraïne
Roemenië


Dit was mijn voorspelling geweest:

Litouwen
Rusland
Zweden
Azerbeidzjan
Noorwegen
Roemenië
Malta
Israël
Australië
Oekraïne

Waarbij ik eventueel nog België of Slovenië in de plaats van Oekraïne of Australië had gezien.

avatar van stoepkrijt
29. Polen: Alicja - Empires

Zo, hier zit flink wat dramatiek in! Ze zouden er zo een James Bond-film bij kunnen schrijven. Mij raakt het niet echt, hoewel het wel meer body en impact heeft dan de live-versie die ik eerste hoorde. Wat dan weer zou betekenen dat dit live had kunnen tegenvallen. Niet echt mijn ding in ieder geval.

30. San Marino: Senhit - Freaky!

San Marino komt vaak met guilty pleasures aanzetten. Échte kwaliteit leveren lukt ze niet, dus dan is dit misschien wel het slimst mogelijke alternatief. Ook dit liedje voelt weer behoorlijk guilty, maar is stukken beter dan die disco-miskleun van Valentina van een paar jaar geleden. San Marino verrast me positief!

31. Servië: Hurricane - Hasta la Vista

Man man man, wat goedkoop. Een riedeltje van niks, een irritant refrein en omdat het oog ook wat wil niet één, niet twee, maar drie Servische schonen. Als ze daar zulke ordinaire types voor kiezen werkt dat voor mij niet en het liedje was ook al niks. Dus zou mijn plaspauze of mijn glas-bijvul-moment zijn geweest.

32. Tsjechië: Benny Cristo - Kemama

De vibe is absoluut interessant en origineel, maar om die vibe heen gebeurt er weinig. Ik vind het vrij eentonig en mijn stijl is het ook niet echt. Was denk ik kansloos geweest voor de finale, want een uptempo liedje dat nergens iets catchy's heeft gaat niet werken.

33. Albanië: Arilena Ara - Fall from the Sky

De laatste jaren heb ik een zwak voor Albanië, dus mijn verwachtingen waren hoog. Die zijn deels ingelost (want zoals wel vaker sturen ze een grootse powerballad met Balkan-wortels), maar niet helemaal (want dit hebben ze al eens beter gedaan). 'Gewoon goed' voor Albanië betekent gelukkig nog steeds een behoorlijk niveau en live zou ik waarschijnlijk weer keihard zijn gevallen voor deze uithalen. Deze kan Slovenië nog wel eens gaan passeren de komende tijd.

34. Armenië: Athena Manoukian - Chains on You

Popmuziek met een intrigerende, kwaadaardige twist. Die twist is misschien iets te groot voor de hitlijsten, maar daarom kan dit op een Songfestival juist wel werken, omdat je daar toch wat aandachtiger naar de liedjes luistert en kijkt. Ik hoor wel heel veel effecten over haar vocalen heen, dus live kan dit ook helemaal verkeerd uitpakken, maar de studioversie vind ik boeiend.

35. Bulgarije: VICTORIA - Tears Getting Sober

Mij doet dit eerder aan Lorde denken dan aan Billie Eilish, maar wat maakt het uit. Een mooi en lief liedje met fluisterzang dat anno 2020 goed in de smaak valt bij het grote publiek. Ook ik zie er de schoonheid wel van in, maar vind het stiekem ook een beetje saai tussen de andere deelnemers.

1. IJsland
2. Ierland
3. Australië
4. Litouwen
5. Italië
6. Slovenië
7. Albanië*
8. Duitsland
9. Armenië*
10. Rusland

11. Oostenrijk
12. San Marino*
13. Roemenië
14. Spanje
15. Azerbeidzjan
16. Noord-Macedonië
17. Noorwegen
18. Griekenland
19. Malta
20. Bulgarije*

21. Zweden
22. Verenigd Koninkrijk
23. Nederland
24. Oekraïne
25. Tsjechië*
26. Polen*
27. Kroatië
28. Estland
29. Israël
30. Cyprus

31. Moldavië
32. Servië*
33. België
34. Wit-Rusland
35. Frankrijk

Morgen luister ik de laatste liedjes en de dagen daarna ga ik waarschijnlijk nog flink husselen.

avatar van aERodynamIC
Vrijdag komt de cd uit en dan ga ik maar weer op standje hoge rotatie.

Ik ben bij de uitzending op Youtube vanavond afgehaakt. Daar scroll ik later wel versneld doorheen, op de videoclips zit ik niet te wachten.

avatar van aERodynamIC
Zo zou de startvolgorde zijn geweest:

https://www.mupload.nl/img/us4sle6z0w.png

avatar van stoepkrijt
De loting voor de halve finales alsnog laten doorgaan vind ik wat overdreven, hoor. Maar goed, leuk voor in de archieven!

avatar van aERodynamIC
2017:

-Portugal won overtuigend, favoriet bij jury en televoting
-Nederland werd weer 11e dankzij O'G3NE met Lights and Shadows
-België werd 4e dankzij Blanche met City Lights

Lastig kiezen dit jaar. Salvador was mijn grote favoriet; het enige jaar waarin ik een sms-je heb gestuurd omdat ik zo graag wilde dat hij zou winnen. Blanche (België) mijn nummer 2 en Kristian Kostov (Bulgarije) 3.

Maar welke nummers zijn nu echt al vergeten? Het is lastig want toch vrij recent. Blanche en Kristian worden toch wel geroemd dus laat ik dan voor mijn nummer 4 gaan: Francesco Gabbani met Occidentali's Karma.
Iedereen dacht dat hij zou gaan winnen en het viel toch een beetje tegen, want hij werd uiteindelijk zesde.



avatar van Aoibhin
2017

Finland: Norma John - Blackbird





Een van de grootste teleurstellingen van mij van de afgelopen Songfestival jaren, dat dit nummer de finale niet eens haalde. Waar zou het aan hebben gelegen? Blackbird stond in mijn persoonlijke top 10 en nog steeds vind ik het een prachtig nummer, maar daar was de rest van Europa het dus niet zo mee eens.

avatar van stoepkrijt
Ach ja, Blackbird! Die was ik even kwijt, ondanks dat het inderdaad nog vrij recent is. Ik weet nog dat dat hier in het topic vrij goed in de smaak viel. Alleen bij mij wat minder ( ), maar leuk om 'm weer eens te horen, hoor!

avatar van aERodynamIC
Oh ja, die was ik even vergeten. Die was mijn nummer vier geworden (deze keer even niet gekeken wat er in de halve finale was blijven steken).

avatar van stoepkrijt
2017 is voor mij het jaar van de beste Nederlandse inzending in járen. Lights and Shadows staat nog altijd hoog in mijn toplijstjes. Het is ook het jaar waarin Portugal ein-de-lijk eens een succes wist te boeken, en hoe! Stiekem vond ik de versie die hij samen met zijn zus zong na de uitslag nog wat mooier, maar daar sta ik denk ik redelijk alleen in.

De leukste vergeten liedjes zijn diegenen waarvan je na een aantal jaren ineens een flits voorbij ziet komen in een compilatie en die zo'n fijn 'o ja'-momentje opleveren. Yodel It uit Roemenië is er zo een, maar een nog grotere glimlach ga ik krijgen van Montenegro, want werkelijk alles aan deze act was fouter dan fout.


avatar van stoepkrijt
De laatste zes liedjes. Here we go!

36. Denemarken: Ben & Tan - Yes

Hij klinkt als Ed Sheeran, zij als Taylor Swift in haar country-tijd. Zijn stem ligt me niet, die van haar gelukkig wel. Het liedje zelf heeft weinig om het lijf en daarom waarschijnlijk geen lange houdbaarheidsdatum, maar de luchtige sound en de opgewekte blazers klinken best prettig. Mwah, toch niet zo heel beroerd dit, maar geen hoogvlieger.

37. Finland: Aksel Kankaanranta - Looking Back

De zanglijnen in dit liedje vind ik echt mooi. Het zit aardig in elkaar en ademt een fijne sfeer uit, maar ik mis ook iets. Het is ontzettend vlak, niet alleen qua zang, maar zeker ook qua muziek. Oké, de muziek zwelt een beetje aan, maar veel gebeurt er niet. Typisch een jurylied denk ik.

38. Georgië: Tornike Kipiani - Take me as I am

Ieder jaar is er wel een land dat het probeert met een rocksong, meestal zonder succes. Dit jaar waagt Georgië het erop, maar dan met een zwak exemplaar. Kansloos voor de finale. Zelfs een rockliefhebber als ik loopt hier niet warm voor. En by the way: die klemtoon op 'Italian' is echt tenenkrommend.

39. Letland: Samanta Tīna - Still Breathing

Bij het horen van dit akelige, schreeuwerige stemgeluid haak ik al direct af, maar ik heb toch even doorgezet. Ik vind dit onnodig druk en chaotisch en de overstuurde, dik aangezette beats vallen bij mij verkeerd. Ook melodieus hoor ik weinig waar ik enthousiast van word, dus dit bungelt héél ver onderaan mijn ranglijst.

40. Portugal: Elisa - Medo de Sentir

Een lief liedje, maar ook een beetje saai. Er blijft weinig hangen en de Portugese taal waarin ik geen woorden herken helpt daar niet aan mee. De brug had veel indrukwekkender kunnen zijn als Elisa wat meer kracht in haar stem gehad zou hebben, maar helaas. Over de gehele linie is dit gewoon te flets.

41. Zwitserland: Gjon's Tears - Répondez-Moi

'Stijlvol' is het eerste dat me te binnen schiet. Een nummer met uitstraling, oprecht sfeervol en niet gekunsteld of stereotyp. Dit liedje weet me aardig te pakken op de een of andere manier, zonder dat ik echt kan aanwijzen waar 'm dat in zit. Laten we het maar de X-factor noemen. Met de uptempo liedjes van IJsland, Litouwen en Rusland die elkaar in de weg zitten had dit best wel eens een hele grote verrassing kunnen worden.

1. IJsland
2. Ierland
3. Australië
4. Litouwen
5. Italië
6. Slovenië
7. Albanië
8. Duitsland
9. Armenië
10. Zwitserland*

11. Rusland
12. Oostenrijk
13. San Marino
14. Roemenië
15. Spanje
16. Azerbeidzjan
17. Noord-Macedonië
18. Noorwegen
19. Frankrijk
20. Griekenland

21. Finland*
22. Malta
23. Bulgarije
24. Zweden
25. Verenigd Koninkrijk
26. Nederland
27. Denemarken*
28. Oekraïne
29. Tsjechië
30. Polen

31. Kroatië
32. Estland
33. Israël
34. Cyprus
35. Moldavië
36. Portugal*
37. Georgië*
38. Servië
39. België
40. Wit-Rusland

41. Letland*

De eerste volledige rangschikking is er na alle liedjes minimaal twee keer gehoord te hebben. De komende tijd gaat er vast nog van alles schuiven. Zeker ook bovenin, omdat ik die liedjes waarschijnlijk nog flink ga luisteren de komende tijd en de houdbaarheid ga testen.

avatar van stoepkrijt
Misschien was het de oplettende lezer al opgevallen dat Frankrijk ineens als een komeet omhoog in geschoten: van de laatste plaats naar numero 19. Ik kom er namelijk net achter dat ze een nieuwe versie hebben uitgebracht. Alles wat de oorspronkelijke versie zo ontzettend kut maakte is ineens weg! Het misplaatste bombast, de kleffe zang, de gladjanus-look van een zanger én het Engels.

Hier de nieuwe versie: akoestisch, ingetogen en Frans.


avatar van aERodynamIC
Hopelijk komt deze versie op de cd (maar ik betwijfel het ernstig).

En gewoon tussendoor, omdat ik er steeds naar terugkeer. Wat een heerlijke versie en chemie tussen die twee.



stoepkrijt schreef:
Misschien was het de oplettende lezer al opgevallen dat Frankrijk ineens als een komeet omhoog in geschoten: van de laatste plaats naar numero 19. Ik kom er namelijk net achter dat ze een nieuwe versie hebben uitgebracht. Alles wat de oorspronkelijke versie zo ontzettend kut maakte is ineens weg! Het misplaatste bombast, de kleffe zang, de gladjanus-look van een zanger én het Engels.

Hier de nieuwe versie: akoestisch, ingetogen en Frans.
(embed)

Mis ik iets? Het Engels is toch nog niet verdwenen uit deze versie?

avatar van stoepkrijt
Karl schreef:
(quote)

Mis ik iets? Het Engels is toch nog niet verdwenen uit deze versie?
Niet helemaal nee, maar nu zingt hij nog maar één zinnetje in het Engels. Alleen de titel en verder niks meer.

avatar van stoepkrijt
2018: Het jaar van het winnende Toy en van runner-up Fuego die er samen een spannende strijd van maakten. Twee hoogvliegers die op voorhand al waren verwacht. Nu ik de rest van de top 10 bekijk zie ik daar eigenlijk een hoop nummers tussen staan die me nu nog steeds verrassen met hun hoge noteringen. Cesar Sampson uit Oostenrijk op 3 en Michael Schulte uit Duitsland (die vooral indruk maakte met zijn totale gebrek aan uitstraling) op 4. ik kan me er nog steeds over verbazen. Was het dan zo'n mager jaar? Misschien wel.

Mager jaar of niet, er zijn altijd liedjes die een glimlach op je gezicht toveren, ook jaren later nog. Het liedje (en dan vooral de act!) van Moldavië was er zo een.


avatar van aERodynamIC
2018:

-Israël wint voor de vierde keer dankzij Netta's Toy
-Nederland haalt de finale, maar de act verpest het toch wel en Waylon wordt 18e met Outlaw in 'em
-Sennek haalt de finale niet voor België terwijl A Matter of time vooraf toch echt wel grote kans had dat gewoon te doen

Favoriet? Italië. Nummer 2 en geheel onverwacht opvallend? Albanië. Net de top 10 niet gehaald maar ik vond hem ijzersterk, terwijl het vooraf niet zo heel erg opviel bij mij.



Ik zie dat ik een beetje achterloop, dus laat ik maar even een kleine inhaalslag maken.

2016:

Ik zei bij het behandelen van het ESF van 2013 dat de Zweden het qua productie al heel goed deden. Nou, drie jaar later deden ze er nog een flinke schep bovenop. Tot in de perfectie toonden ze hoe een songfestival zou moeten zijn. Petra Mede werd deze keer vergezeld door de winnaar van vorig jaar, Mans Zelmerlöw en ze lieten beide een masterclass qua presenteren zien. Ze zijn grappig, prettig om naar te luisteren, houden de vaart er goed in en hebben een leuke chemie. Die chemie komt goed naar voren in de liedjes die zij vertolkten. Love Love Peace Peace is daar een voorbeeld van, maar zelf ben ik meer gecharmeerd van Story of ESC, het liedje dat diende als intro-act in de tweede halve finale.

Ook qua inzendingen vond ik dit een van de betere festivals die ik heb gekeken. Daarbij moet ik wel zeggen dat qua verhouding de tweede halve finale veel beter was dan de eerste. Ik denk zelfs dat als een aantal afgevallen inzendingen uit de tweede semi in de eerste hadden gezeten, dat ze nog een goeie kans hadden om door te gaan. Maar vrijwel de meeste inzendingen die de finale haalden waren ook terecht door. Zowel België als Nederland zaten bij die finalisten. De Belgen stuurden een funky disconummer van Laura Tesoro en de Nederlanders kwamen met een zeer degelijke popsong van Douwe Bob. Beide inzendingen kunnen me tot op de dag van vandaag nog goed smaken.

Van de andere landen zijn er een hele hoop nummers die ik op z'n minst kan verteren. Oekraïne had een hele goede inzending, maar ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben dat dit gewonnen heeft. Dit is een van die winnaars die voor mij niet aanvoelt als winnaarsmateriaal. Maar het is in elk geval beter dan Australië, waar ik niet verder kom dan oké. Het val bij dit festival op dat mijn favoriete inzendingen voornamelijk uit Oost-Europa komen. Oekraïne, Rusland, Armenië, Georgië, Letland, allemaal hadden ze inzendingen die ik erg sterk vond. Israël was ook erg goed (ondanks dat ik Hovi Star erg glibberig vind), net als Hongarije en Oostenrijk. Polen, Zweden, Bulgarije en Servië waren ook zeer acceptabel.

Maar het nummer dat ik uitgebreid wil behandelen is een guilty pleasure van mij die de finale helaas niet haalde: Wit-Rusland. Zij kwamen met een synthpopnummer dat eigenlijk net iets te zoet is: Help You Fly. Het nummer werd gezongen door Ivan. Deze man viel al gelijk op met zijn plannen voor de act in Stockholm: hij wilde blijkbaar naakt met een wolf op het podium staan. Daar heeft de EBU een stokje voor gestoken en hierdoor maakten ze uiteindelijk gebruik van een hologramscherm (waarop genoemd schouwspel voor enkele seconden toch getoond zou worden). Maar goed, het nummer zelf. Ik heb er een zwak voor. Het lied is sowieso al vrij catchy en de instrumentatie vind ik zelf erg fijn. De act mag dan misschien gedeeltelijk gekopieerd zijn van Mans, maar ik vind hem toch vrij sterk. Bij de vocals kun je misschien je vraagtekens zetten, maar ik heb er zelf weinig problemen mee. Dat het nummer de finale niet heeft gehaald mag geen grote verrassing heten, maar stiekem vind ik het erg jammer.



avatar van aERodynamIC
En de startvolgorde voor de tweede halve finale zou als volgt geweest zijn:

https://www.mupload.nl/img/vcolmi8v672.png


2017:

Tja, dit vind ik toch echt wel een zwak jaar. Drie hele hoge uitschieters, een aantal leuke nummers en dan nog een aantal nummers die nog het predikaat goed krijgen. Maar een hele hoop nummers zijn gewoon matig. Ik kan me vooral de eerste halve finale nog herinneren. En niet vanwege hele positieve redenen. Veel te veel ballads, de meeste ook nog erg cliché. Nee, dit was de meest slaapverwekkende halve finale die ik ooit heb gezien. De tweede semi was een stuk beter en de finale was ook te doen, maar de schade was al geleden.

Nederland kwam aanzetten met Lights and Shadows door O'G3NE. Op zich een goed nummer en op de zang valt niks aan te merken. Maar ik had al snel in de gaten dat dit waarschijnlijk geen winst ging worden. Daarvoor was het nummer toch net iets tè cliché. Ik moet nog wel altijd lachen als ik dat gitaarsolootje na het tweede couplet hoor. Dat komt zó uit het niets dat ik altijd een beetje het gevoel krijg van: waar komt dat ineens vandaan? België was een van de drie uitschieters: Blanche had met City Lights een schitterend nummer te pakken. Dit verdiende het om ver te komen en dat gebeurde ook, met een terechte vierde plaats.

Dan de andere landen: Portugal is de tweede uitschieter. Wat een ongelofelijke bijdrage van Salvador Sobral was dat zeg. Het komt niet vaak voor dat zo'n nummer iedereen met zich meekrijgt, maar bij hem gebeurde het. Ik kan niets anders zeggen dan dat het een dik verdiende winst was. Hongarije, Armenië, Noorwegen, Italië, Frankrijk, Oostenrijk en Wit-Rusland hadden allemaal erg fijne bijdrages en ook Zweden en Denemarken vond ik nog wel redelijk. Wat betreft Finland ben ik het eens: dit had door gemoeten, maar ik vermoed dat dit helaas ten onder ging in de zee van ballades. Moldavië en Roemenië plaats ik in het kader van hele leuke bijdrages. Deze twee weten bij mij vaak een lach op het gezicht te brengen.

De spotlight gaat voor dit jaar naar mijn derde uitschieter, de uiteindelijke runner-up en mijn persoonlijke favoriet: Bulgarije. Kristian Kostov had zijn naam al enigszins gevestigd bij het Oost-Europese publiek door zijn deelname aan de Russische The Voice Kids en de Bulgaarse X Factor, waar hij het bij beide talentenjachten tot de finale schopte. Het was dus al enigszins duidelijk dat deze jongen in die regio een vrij grote carrière in het vooruitzicht had. In maart 2017 werd bekend dat hij Bulgarije zou vertegenwoordigen met Beautiful Mess. Hij werd met dat nummer al gelijk gebombardeerd tot een favoriet en het is niet onbegrijpelijk waarom hij die status kreeg. Het popnummer brengt je vanaf de eerste seconde in een trance en weet je drie minuten lang mee te slepen met een verdraaid goede opbouw en de fantastische zang van Kostov maakt het voor mij helemaal af. Het nummer valt hierdoor gelijk op en wist daarmee zeer goed te scoren op alle fronten. Hij had de pech dat hij in Salvador zijn meerdere moest erkennen, maar Kristian mag desondanks terugkijken op een geweldig festival, waarbij hij en Salvador qua punten de rest van het veld ver achter zich lieten.



avatar van aERodynamIC

Allemaal goed, maar eentje klopte gewoon niet (daar twijfelde ik dan ook wat ik moest invullen):

Welk lid van de Toppers nam ook als solo-act deel aan het Eurovisie Songfestival?

Het zit hem in dat woord 'ook'. Gerard Joling mag dan wel hebben gezongen in de Toppers, maar niet als Topper op het Songfestival. Beetje misleidend dus. Gordon heeft solo wel meegedaan aan een nationale voorronde. Dus hoe moet je dit nu lezen?!

avatar van stoepkrijt
8 uit 10, maar ik moet toegeven dat er twee gecalculeerd gokjes bij zaten.

Duncan Laurence die voor San Marino wilde uitkomen trouwens? Wist ik dus helemaal niet.

avatar van Aoibhin
aERodynamIC schreef:
(quote)

Allemaal goed, maar eentje klopte gewoon niet (daar twijfelde ik dan ook wat ik moest invullen):

Welk lid van de Toppers nam ook als solo-act deel aan het Eurovisie Songfestival?

Het zit hem in dat woord 'ook'. Gerard Joling mag dan wel hebben gezongen in de Toppers, maar niet als Topper op het Songfestival. Beetje misleidend dus. Gordon heeft solo wel meegedaan aan een nationale voorronde. Dus hoe moet je dit nu lezen?!


Daar zat ik ook over te twijfelen ja! Maar toch Gerard ingevuld, want had het idee dat ze die bedoelden, en Gordon haalde nooit solo het Songfestival, ondanks pogingen. Maar was wel een misleidende vraag ja.

avatar van Aoibhin
stoepkrijt schreef:
(quote)
8 uit 10, maar ik moet toegeven dat er twee gecalculeerd gokjes bij zaten.

Duncan Laurence die voor San Marino wilde uitkomen trouwens? Wist ik dus helemaal niet.


Duncan wilde graag een keer naar het Songfestival, maar had nooit verwacht gevraagd te worden namens Nederland, omdat de jaren daarvoor vaak gevestigde artiesten werden gevraagd. Dus hij had overwogen om zich bij de commissie van San Marino aan te melden.

avatar van stoepkrijt
Aoibhin schreef:
(quote)


Duncan wilde graag een keer naar het Songfestival, maar had nooit verwacht gevraagd te worden namens Nederland, omdat de jaren daarvoor vaak gevestigde artiesten werden gevraagd. Dus hij had overwogen om zich bij de commissie van San Marino aan te melden.
Leuk om te weten.
Stel je voor dat hij echt voor San Marino had meegedaan en dat ze Ralph Siegel een liedje voor hem hadden laten schrijven. Wat zou dát opgeleverd hebben?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:56 uur

geplaatst: vandaag om 08:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.