Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2021, 03:20 uur
De ommekeer voor Frankrijk, na een rampzalige inzending die er nooit kwam vorig jaar zijn ze dit jaar fantastisch en de eerste echt sterke inzending. Heb korte clipjes van hun nationale finale gezien en dit was ook verreweg het beste. Vorig jaar was het bottom 5 geweeest, dit jaar wellicht top 5.
0
geplaatst: 31 januari 2021, 14:55 uur
Ik ben zo blij met de keuze voor Voila voor Frankrijk! Persoonlijk favorietje hier. Niks meer veranderen aan die staging, gewoon heel mooi 
1. Frankrijk
2. Israël
3. Albanië

1. Frankrijk
2. Israël
3. Albanië
0
geplaatst: 31 januari 2021, 16:03 uur
De meningen zijn verdeeld (ook bij de Songfestivalliefhebbers die ik persoonlijk ken). Degenen die Salvador Sobral een vreselijke winnaar vonden gruwen hier ook van: Edith Piaf rip-off. Ook denken ze dat zij niet veel kans maakt omdat het nummer geen jonger publiek trekt. Dat snap ik, maar ze vergeten dan toch even hoe Salvador het deed.
Toch denk ik dat mensen juist in deze tijd even snakken naar iets luchtigs en dat dit dan even wat minder gaat scoren, zeker ook als de staging een beetje op die van Duncan lijkt.
Zelf denk ik dat top 10 toch zeker haalbaar moet zijn, want hoe dan ook valt het op en ze staat al in de finale. Nu hoop ik nog meer dat ik er toch bij kan zijn met mijn family show kaarten, want ik ben wel benieuwd hoe dit live in zo'n zaal overkomt.
Toch denk ik dat mensen juist in deze tijd even snakken naar iets luchtigs en dat dit dan even wat minder gaat scoren, zeker ook als de staging een beetje op die van Duncan lijkt.
Zelf denk ik dat top 10 toch zeker haalbaar moet zijn, want hoe dan ook valt het op en ze staat al in de finale. Nu hoop ik nog meer dat ik er toch bij kan zijn met mijn family show kaarten, want ik ben wel benieuwd hoe dit live in zo'n zaal overkomt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 februari 2021, 18:13 uur
Alle drie inzendingen 1x gehoord nu. Albanië en Frankrijk vond ik beide vrij aardig, van eerstgenoemde vooral het begin en van laatstgenoemde dan juist weer het einde.
Israël deed me vooralsnog weinig.
1. Frankrijk
2. Albanië
3. Israël
Israël deed me vooralsnog weinig.
1. Frankrijk
2. Albanië
3. Israël
0
geplaatst: 3 februari 2021, 14:12 uur
Nou, dag kaartjes. Geld terug. Misschien nog een beetje kans als het opnieuw in de verkoop gaat (met de nadruk op als). Baal enorm 
Uiteraard waag ik wel een poging als het toch nog kan, maar de kansen zijn geslonken uiteraard en of het echt leuk is bij zo'n halfbakken editie?!

Uiteraard waag ik wel een poging als het toch nog kan, maar de kansen zijn geslonken uiteraard en of het echt leuk is bij zo'n halfbakken editie?!
2
geplaatst: 3 februari 2021, 19:04 uur
Sneu inderdaad!!! Snap erg goed dat dat een flinke teleurstelling is! Sterkte.
0
geplaatst: 4 februari 2021, 22:30 uur
Oekraïne is ook bekend. Er zal een andere clip komen en deze versie wordt ingekort.
Wat mij betreft beter dan hun inzending van 2020.
Wat mij betreft beter dan hun inzending van 2020.
0
geplaatst: 4 februari 2021, 23:00 uur
O wat leuk! Ik hoop dat deze wint.
1. Oekraïne
2. Israël.
Laatste: Frankrijk, Albanië
1. Oekraïne
2. Israël.
0
geplaatst: 5 februari 2021, 19:29 uur
Weet iemand waarom Arcade ineens weer in de Britse top 100 staat en deze week zelfs stijgt van 98 naar 78?
1
geplaatst: 5 februari 2021, 20:17 uur
motel matches schreef:
Weet iemand waarom Arcade ineens weer in de Britse top 100 staat en deze week zelfs stijgt van 98 naar 78?
Schijnt op TikTok een hit te zijn. Is nu het meest gedraaide Songfestival nummer ooit op Spotify en heeft Soldi ingehaald die het record had.
Duncan Laurence's "Arcade" goes viral in Harry Potter TikTok videos - wiwibloggs.com
0
geplaatst: 6 februari 2021, 21:50 uur
The Roop gaat naar Rotterdam. Terecht. Kanshebber voor de winst. Ze staan nu op 1 bij de bookmakers.
0
geplaatst: 6 februari 2021, 22:05 uur
Was ook totaal niet spannend, The Roop heeft héél overtuigend gewonnen 
Ik gun ze een heel hoge eindpositie. Erg tof dat ze na een jaar als favoriet terug kunnen keren met nóg een geweldig nummer zonder dat het gelijk een enorme een kopie is van de voorganger. Chapeau.

Ik gun ze een heel hoge eindpositie. Erg tof dat ze na een jaar als favoriet terug kunnen keren met nóg een geweldig nummer zonder dat het gelijk een enorme een kopie is van de voorganger. Chapeau.
1
geplaatst: 6 februari 2021, 22:10 uur
Of ze naar Rotterdam gaan lijkt me nog wel spannend te worden. Maar goed nummer inderdaad.
Eens kijken hoe lang ik dit volhoud:
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Israël.
#kiev2022
Eens kijken hoe lang ik dit volhoud:
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Israël.
#kiev2022
0
geplaatst: 6 februari 2021, 22:13 uur
1. Frankrijk
2. Litouwen
3. Oekraïne
4. Israël
5. Albanië
Momenteel mijn lijstje, hoewel ik Frankrijk en Litouwen erg moeilijk te vergelijken vind.
2. Litouwen
3. Oekraïne
4. Israël
5. Albanië
Momenteel mijn lijstje, hoewel ik Frankrijk en Litouwen erg moeilijk te vergelijken vind.
0
geplaatst: 6 februari 2021, 22:29 uur
Normaal start ik met mijn lijstje wanneer alle inzendingen bekend zijn, maar waarom ook niet nu (bouw ik opnieuw op als de voorbesprekingen beginnen)
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Albanië
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Albanië
0
geplaatst: 7 februari 2021, 08:52 uur
Gisteravond de eerste voorronde van Melodifestivalen gekeken. Ze hebben het slim in elkaar gezet dit jaar. Je had helemaal niet zo het gevoel dat het publiek miste. Was weer een goede show. Zat er al een winnaar voor Zweden tussen? Ik denk het niet.
0
geplaatst: 8 februari 2021, 14:26 uur
Teunnis schreef:
#kiev2022
Ik vind die track ook geweldig. Heel hypnotiserend. Vorig jaar was Oekraïne al mijn favoriet (samen met Nederland), maar hiermee zijn ze erop vooruitgegaan. De track is wat minder lomp, en toch eigenzinnig en in-your-face. De zang en electronica gaan ook verrassend goed samen. Benieuwd hoe het klinkt als er nog een minuut is afgeschaafd.#kiev2022
Ook de track van Frankrijk vind ik mooi. Mooie stem, en ook de violen zijn smaakvol. Dit is 100% de track waar mijn moeder op gaat stemmen, haha. Opvallend: tweemaal de track met de versnelling aan het einde

Litouwen is qua act wel leuk, maar het liedje mist iets dat me echt weet te pakken.
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Israël
4. Litouwen
5. Albanië
0
geplaatst: 8 februari 2021, 14:29 uur
Martial schreef:
Na alle typische songfestival standaard deuntjes die we al voorbij horen komen is het nu tijd voor Blind Channel met Dark Side die op 20 februari in de Finse finale staan.
Wat een heerlijkheid en ik zou zeggen put your middlefingers up
en u raad het al wat mij betreft mag dit naar de finale.
Hier is Linkin Park 2.0
(embed)
Aksel zien we trouwens ook terugkeren in de finale met wederom een ballad.
Teflon Brothers x Pandora met I Love You kan trouwens ook wel eens hoge ogen gaan gooien.
(embed)
Hopen op 'I Love You'. Mega catchy.Na alle typische songfestival standaard deuntjes die we al voorbij horen komen is het nu tijd voor Blind Channel met Dark Side die op 20 februari in de Finse finale staan.
Wat een heerlijkheid en ik zou zeggen put your middlefingers up
en u raad het al wat mij betreft mag dit naar de finale.Hier is Linkin Park 2.0
(embed)
Aksel zien we trouwens ook terugkeren in de finale met wederom een ballad.
Teflon Brothers x Pandora met I Love You kan trouwens ook wel eens hoge ogen gaan gooien.
(embed)
0
geplaatst: 11 februari 2021, 19:55 uur
Kan iemand me vertellen wat dit moest voorstellen???? We zijn het lachtertje van Eurovision
(lees de terechte comments).
De 'show' van afgelopen mei werd ook al niet door iedereen goed ontvangen, maar dit doet het echt geen goed zo.
(lees de terechte comments).De 'show' van afgelopen mei werd ook al niet door iedereen goed ontvangen, maar dit doet het echt geen goed zo.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 20:04 uur
Slim. Na het zien van deze show denkt iedereen "Hier hoef ik niet bij te zijn."
0
geplaatst: 11 februari 2021, 21:14 uur
Op zich is het nog best een aardig showtje, hoewel het blijkbaar lage budget er wel aan alle kanten vanaf spat. Ik vraag me vooral af waarom het allemaal zo amateuristisch is gefilmd en in beeld is gebracht. Dat maakt echt een wereld van verschil.
Edit: Hoewel... Ik typte dit toen ik halverwege het filmpje was, maar inmiddels voel ik toch wel een behoorlijke schaamte opkomen. Toch wel érg kneuterig allemaal.
Edit: Hoewel... Ik typte dit toen ik halverwege het filmpje was, maar inmiddels voel ik toch wel een behoorlijke schaamte opkomen. Toch wel érg kneuterig allemaal.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 21:14 uur
Oh mijn God! De liveshow van Kinder Voor Kinderen is nog spectaculairder 

0
geplaatst: 11 februari 2021, 21:26 uur
Wie heeft toch verzonnen om die Jan Smit dit te laten presenteren. Hij heeft nog minder uitstraling dan een zak aardappelen. Wat een aanfluiting die knul 

0
geplaatst: 12 februari 2021, 18:57 uur
aERodynamIC schreef:
Kan iemand me vertellen wat dit moest voorstellen???? We zijn het lachtertje van Eurovision
(lees de terechte comments).
(embed)
De 'show' van afgelopen mei werd ook al niet door iedereen goed ontvangen, maar dit doet het echt geen goed zo.
(lees de terechte comments).(embed)
De video is "private". Wat viel er te zien?
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 februari 2021, 19:01 uur
Ik kan het ook niet zien maar als er iemand verrast is dat het kut is omdat Nederland geen smaak heeft dan heeft 'ie zeker lang in het buitenland gewoond. Hashtag Troskompas.
0
geplaatst: 12 februari 2021, 19:08 uur
Teunnis schreef:
TERUGKIJKEN: Kick-off van het songfestival - YouTube
Snel kijken voordat ook deze link verdwijnt (wat terecht zou zijn)

Ongetwijfeld een fout, maar daar is nog steeds niks over gezegd en zelfs dan nog: hier is niks van te maken.
“In verband met de huidige coronamaatregelen vond de kick-off van het aftelmoment vandaag op bescheiden wijze plaats, zonder aanwezigheid van publiek. Wel werd het moment omlijst door enkele Rotterdamse artiesten onder regie van Rajiv Bhagwanbali, in samenwerking met Stichting Urban Culture Lab, op de soundtrack van de Rotterdamse formatie De Likt: John van Beek en Giorgi Kuiper. Een voorproefje op het Rotterdamse Stadsprogramma waarvoor de stad momenteel nog diverse scenario’s uitwerkt.”
0
geplaatst: 13 februari 2021, 00:27 uur
Waar de f heb ik naar zitten kijken?
Ik neem aan dat het een repetitie o.i.d. was, maar ook dan is dit treurig.
Ik neem aan dat het een repetitie o.i.d. was, maar ook dan is dit treurig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.