Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 februari 2021, 10:29 uur
Ierland:
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Cyprus
6. Ierland
7. Tsjechië
8. Albanië
9. Kroatië
10. Finland
11. Spanje
12. Noorwegen
13. Duitsland
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Cyprus
6. Ierland
7. Tsjechië
8. Albanië
9. Kroatië
10. Finland
11. Spanje
12. Noorwegen
13. Duitsland
0
geplaatst: 27 februari 2021, 22:03 uur
Slovenië: Voda was vorig jaar mijn nummer 2 (daar waren maar weinig mensen het mee eens), Amen vind ik helaas minder, maar nog steeds prima.
https://postimg.cc/WDcWhjhV
https://postimg.cc/WDcWhjhV
0
geplaatst: 28 februari 2021, 13:26 uur
De clip van Cyprus (met head and shoulders...
):
En er is nu ook een clip bij Tick-Tock van Albina:
):En er is nu ook een clip bij Tick-Tock van Albina:
2
Martial
geplaatst: 1 maart 2021, 16:59 uur
Van mij mag Portugal EU.CLIDES met VOLTE-FACE sturen, wat een prachtnummer en sinds jaren weer eens echt onder de indruk van een Songfestvalnummer en of dit nu wel of niet naar Rotterdam gaat dit is en blijft een favoriet en inmiddels al 450x beluisterd of zoiets 

0
geplaatst: 1 maart 2021, 20:17 uur
De laatste jaren steeds meer gebruikelijk: de zogenaamde revamp. Albanië komt met de eerste.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Slovenië
5. Albanië
6. Israël
7. Cyprus
8. Ierland
9. Tsjechië
10. Finland
11. Kroatië
12. Spanje
13. Noorwegen
14. Duitsland
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Slovenië
5. Albanië
6. Israël
7. Cyprus
8. Ierland
9. Tsjechië
10. Finland
11. Kroatië
12. Spanje
13. Noorwegen
14. Duitsland
0
geplaatst: 1 maart 2021, 20:39 uur
Dat gaat vlug ineens. Even bijbenen: de gospelinvloeden ten spijt, blijven de coupletten van Slovenië net zo vlak als vorig jaar (toen met een geslaagder refrein imo), die revamp doet Albanië imo wel goed en aan welk Gorillaz-liedje doet Litouwen ('dance alone, dance alone') me nou denken?
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Tsjechië
4. Litouwen
5. Israël
6. Noorwegen
7. Kroatië
8. Albanië
9. Cyprus
10. Ierland
11. Spanje
12. Slovenië
13. Finland
14. Duitsland
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Tsjechië
4. Litouwen
5. Israël
6. Noorwegen
7. Kroatië
8. Albanië
9. Cyprus
10. Ierland
11. Spanje
12. Slovenië
13. Finland
14. Duitsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 maart 2021, 18:37 uur
Tsjechië.
Niet onaardig en vrij catchy modern nummer. Dit is het type doordachte dance gezongen door een man dat de laatste jaren goed scoort maar niet wint. Ik zie dit ook wel in de finale staan.
Noorwegen.
Een boyband met een wat gezapig liedje. Ik vond het vrij matig en gedateerd klinken. Jammer, vorig jaar hadden ze met KEiiNO toch wel een van de grootste esc oorwurmen aller tijden te pakken dus dit is wel een aanfluiting als je ze naast elkaar legt.
Finland
Tsja, het is knap bizar te noemen dat een land waar echte metal met gemak mainstream succes boekt komt met zo'n afgekloven Limp Bizkit mallcore kloon. Ga je schamen, Finland.
Spanje
Oei, deze zang is niet best, dat geknepen geluid doet me denken aan iemand die volgens mij in de afgelopen paar jaar best populair is maar ik heb geen idee wie. Mijn ding is het niet. Het nummer an sich is niet vervelend maar ook weer niet opzienbarend. Ik denk dat Spanje hiermee wel weer opweg is naar een bottom 4 in de finale.
Inmiddels begint Israël toch wat lichtjes te groeien hier trouwens en Litouwen wordt ook steeds beter.
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Tsjechië
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Noorwegen
9. Kroatië
10. Finland
Niet onaardig en vrij catchy modern nummer. Dit is het type doordachte dance gezongen door een man dat de laatste jaren goed scoort maar niet wint. Ik zie dit ook wel in de finale staan.
Noorwegen.
Een boyband met een wat gezapig liedje. Ik vond het vrij matig en gedateerd klinken. Jammer, vorig jaar hadden ze met KEiiNO toch wel een van de grootste esc oorwurmen aller tijden te pakken dus dit is wel een aanfluiting als je ze naast elkaar legt.
Finland
Tsja, het is knap bizar te noemen dat een land waar echte metal met gemak mainstream succes boekt komt met zo'n afgekloven Limp Bizkit mallcore kloon. Ga je schamen, Finland.
Spanje
Oei, deze zang is niet best, dat geknepen geluid doet me denken aan iemand die volgens mij in de afgelopen paar jaar best populair is maar ik heb geen idee wie. Mijn ding is het niet. Het nummer an sich is niet vervelend maar ook weer niet opzienbarend. Ik denk dat Spanje hiermee wel weer opweg is naar een bottom 4 in de finale.
Inmiddels begint Israël toch wat lichtjes te groeien hier trouwens en Litouwen wordt ook steeds beter.
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Tsjechië
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Noorwegen
9. Kroatië
10. Finland
0
Martial
geplaatst: 4 maart 2021, 11:24 uur
En dit is Belgie met Hooverphonic met alweer een nieuwe zangeres.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 12:23 uur
Ik vind het een prima lied van België
Beter dan Release Me van vorig jaar, en dat vond ik al een alleraardigste inzending. Die ging alleen na een aantal luisterbeurten wat vervelen en ik verwacht dat ik dat bij deze wat minder snel zal hebben.
Beter dan Release Me van vorig jaar, en dat vond ik al een alleraardigste inzending. Die ging alleen na een aantal luisterbeurten wat vervelen en ik verwacht dat ik dat bij deze wat minder snel zal hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 maart 2021, 13:18 uur
Zij is juist de oude zangeres van Hooverphonic die weer terug is.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 14:53 uur
Vind het een afgrijselijk nummer.. Hooverphonic heeft zijn beste dagen achter de rug jammer genoeg...
0
geplaatst: 4 maart 2021, 16:15 uur
Ik vind het wel een prima nummer. Beter dan vorig jaar.
Roemenië stuurt Roxen weer met nu het nummer Amnesia. Die vind ik dan weer iets minder dan haar vorige nummer Alcohol You.
Jeangu komt vanavond om 19.00 uur met zijn nummer Birth of a New Age.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Slovenië
6. Albanië
7. Israël
8. Cyprus
9. Roemenië
10. Ierland
11. Tsjechië
12. Finland
13. Kroatië
14. Spanje
15. Noorwegen
16. Duitsland
Roemenië stuurt Roxen weer met nu het nummer Amnesia. Die vind ik dan weer iets minder dan haar vorige nummer Alcohol You.
Jeangu komt vanavond om 19.00 uur met zijn nummer Birth of a New Age.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Slovenië
6. Albanië
7. Israël
8. Cyprus
9. Roemenië
10. Ierland
11. Tsjechië
12. Finland
13. Kroatië
14. Spanje
15. Noorwegen
16. Duitsland
0
Martial
geplaatst: 4 maart 2021, 17:21 uur
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben
echt volgen doe ik Hooverphonic niet meer, maar elke keer als ik ze weer zie of hoor is er een 'andere' zangeres in de frontlinie.
1
Onweerwolf
geplaatst: 4 maart 2021, 17:34 uur
Martial schreef:
echt volgen doe ik Hooverphonic niet meer, maar elke keer als ik ze weer zie of hoor is er een 'andere' zangeres in de frontlinie.
(quote)
echt volgen doe ik Hooverphonic niet meer, maar elke keer als ik ze weer zie of hoor is er een 'andere' zangeres in de frontlinie. Dit is Geike, eigenlijk was zij bij alle 'hits' van Hooverphonic de zangeres. De afgelopen 10 jaar hebben ze twee andere dames uitgeprobeerd maar dat was niet echt wat en nu is Geike dus terug.
1
geplaatst: 4 maart 2021, 17:44 uur
Ik vind deze inzending van Hooverphonic ook beter dan die van vorig jaar mede dankzij Geike (de beste zangeres voor Hooverphonic), het heeft terug iets van de magie van hun hoogtijdagen.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 19:18 uur
Justus18 schreef:
Die Jeangu kan helemaal niet zingen.
Die Jeangu kan helemaal niet zingen.
Mijn hemel, het was onzeker en af en toe niet echt zuiver.
Nummer is mwoah. Doe mij maar Grow.
0
Martial
geplaatst: 4 maart 2021, 19:19 uur
Vind het helemaal niks en door 
Plek 20 t/m 24 gaat dit worden.

Plek 20 t/m 24 gaat dit worden.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 19:26 uur
Ik was positief verrast door Jeangu's nieuwe liedje. De titel ben ik alweer kwijt (kon die niet korter?), maar het refreintje blijft wel hangen. Dat het refrein maar uit één zin bestaat vind ik wel een manco, maar de coupletten vind ik erg sterk.
Ik ben dus wel positief. Winnen zal hij niet doen, maar dit nummer kan zeker leuk gaan meedoen.
Ik ben dus wel positief. Winnen zal hij niet doen, maar dit nummer kan zeker leuk gaan meedoen.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 20:24 uur
De videoclip komt morgen. Dit is de hoes van de single.
Het valt me op dat zijn zang hier ook niet heel krachtig is, wat juist wel zou passen bij dit nummer. Nu randje top 10, maar daar zal het dus wel niet in blijven staan.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Slovenië
6. Albanië
7. Israël
8. Cyprus
9. Roemenië
10. Nederland
11. Ierland
12. Tsjechië
13. Finland
14. Kroatië
15. Spanje
16. Noorwegen
17. Duitsland
Het valt me op dat zijn zang hier ook niet heel krachtig is, wat juist wel zou passen bij dit nummer. Nu randje top 10, maar daar zal het dus wel niet in blijven staan.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Slovenië
6. Albanië
7. Israël
8. Cyprus
9. Roemenië
10. Nederland
11. Ierland
12. Tsjechië
13. Finland
14. Kroatië
15. Spanje
16. Noorwegen
17. Duitsland
0
geplaatst: 4 maart 2021, 20:28 uur
Verrassend nummer! Als het qua instrumentarium wat voller/kleurrijker en minder monotoon (die piano...) wordt, denk ik dat dit wel een tof nummer kan worden. Het is nu nog te vlak, de live-performance was nou niet echt vlekkeloos, maar het is wel eigenzinnig en dat Suriname met dit lied uitgedragen wordt vind ik ook leuk.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 21:02 uur
Het is geen slecht nummer, maar wat een brakke uitvoering was het. Daar moet nog aan gesleuteld worden.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 21:29 uur
Ik vind de studioversie best behoorlijk. Geen nummer dat ik me over tien jaar nog zal herinneren, maar zeker niet slecht.
0
geplaatst: 4 maart 2021, 22:29 uur
Teunnis schreef:
Ik vind de studioversie best behoorlijk.
Ik vind de studioversie best behoorlijk.
Die klinkt zeker beter dus werk aan de winkel op live gebied.
Maar goed: The Common Linnets wisten ook niet te overtuigen met hun presentatie en we weten hoe dat afliep...
Ondertussen is ook Moldavië van de partij:
Zou dit mijn guilty pleasure van deze editie gaan worden? Vorig jaar was dat Azerbeidzjan.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Slovenië
6. Moldavië
7. Albanië
8. Israël
9. Cyprus
10. Roemenië
11. Nederland
12. Ierland
13. Tsjechië
14. Finland
15. Kroatië
16. Spanje
17. Noorwegen
18. Duitsland
0
geplaatst: 5 maart 2021, 00:20 uur
Goed om de stem van Geike terug te horen in combinatie met de typische Hooverphonic-sound. Zij blijft voor mij de enige echte. Dit nummer vind ik duidelijk beter dan Release Me, maar ik denk dat het iets is dat moet groeien. Of dat voldoende gaat zijn in een wedstrijd waar vooral de eerste indruk moet bijblijven? Ik betwijfel het. Voorlopig vind ik het ietwat aan de flauwe kant. Ik mis een hook of dergelijke.
0
geplaatst: 5 maart 2021, 07:44 uur
Australië lijkt veel op Marina and the Diamonds. Leuk nummer, maar vond haar vorige beter.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Australië
6. Slovenië
7. Moldavië
8. Albanië
9. Israël
10. Cyprus
11. Roemenië
12. Nederland
13. Ierland
14. Tsjechië
15. Finland
16. Kroatië
17. Spanje
18. Noorwegen
19. Duitsland
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Australië
6. Slovenië
7. Moldavië
8. Albanië
9. Israël
10. Cyprus
11. Roemenië
12. Nederland
13. Ierland
14. Tsjechië
15. Finland
16. Kroatië
17. Spanje
18. Noorwegen
19. Duitsland
0
geplaatst: 5 maart 2021, 19:44 uur
Servië:
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Slovenië
6. Australië
7. Albanië
8. Israël
9. Cyprus
10. Roemenië
11. Nederland
12. Moldavië
13. Ierland
14. Tsjechië
15. Servië
16. Finland
17. Kroatië
18. Spanje
19. Noorwegen
20. Duitsland
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. België
5. Slovenië
6. Australië
7. Albanië
8. Israël
9. Cyprus
10. Roemenië
11. Nederland
12. Moldavië
13. Ierland
14. Tsjechië
15. Servië
16. Finland
17. Kroatië
18. Spanje
19. Noorwegen
20. Duitsland
0
geplaatst: 5 maart 2021, 19:52 uur
Armenië trekt zich terug dit jaar en die gaan we dus niet terugzien in mei.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.