Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2021, 00:37 uur
Teunnis schreef:
Waar de f heb ik naar zitten kijken?
Waar de f heb ik naar zitten kijken?
Ik had je nog zo gewaarschuwd

Ongetwijfeld een vergissing, maar waarom is er dan geen verklaring uitgegaan? En zelfs dan nog, zo'n treurige vertoning die leuk zijn voor de plaatselijke braderie..... hiermee is het startsein gegeven en de grote fans vreten alles en zagen dit ook. Niet zo gek dat hun vertrouwen in het festival enorm gekelderd is.
Daarbij gaan we sowieso al een 'gehandicapt' festival krijgen, maar daar is niets aan te doen, maar doe het dan wel goed. Wat dit was? Echt geen idee, maar de start kon niet beroerder dan dit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 februari 2021, 11:15 uur
Echt vreselijk wat een gênante bagger. 
Nikki is de enige die Engels spreekt, de anderen doen vertalingen in hun hoofd voor het eruit komt of lezen een rijtje buitenlandse woorden op in volgorde van een briefje.
En wat is dat met die "beatboxende" downerclowns? Ze hoeven toch niet letterlijk te laten zien wat Rotterdam voorstelt? Ze kunnen het ook een beetje verbloemen.

Nikki is de enige die Engels spreekt, de anderen doen vertalingen in hun hoofd voor het eruit komt of lezen een rijtje buitenlandse woorden op in volgorde van een briefje.
En wat is dat met die "beatboxende" downerclowns? Ze hoeven toch niet letterlijk te laten zien wat Rotterdam voorstelt? Ze kunnen het ook een beetje verbloemen.
0
geplaatst: 13 februari 2021, 22:38 uur
Kroatië heeft gekozen:
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Albanië
6. Kroatië
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Albanië
6. Kroatië
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 februari 2021, 18:13 uur
Oekraïne is leuk! Doet me sterk denken aan Bulgarije 2007 en 2013, beiden Elitsa & Stoyan en die staan allebei nog steeds diep in mijn Top 250 genoteerd. Ik hou enorm van deze sound. Overigens hoor ik daar als het goed is een mondharp of een vergelijkbaar instrument, daar ben ik ook wel fan van. Wordt ook in Oost-Europese black- en folkmetal veel gebruikt.
Ook Litouwen vind ik wel wat hebben, beetje postpunkerige popdisco ofzo. Prima inzending met groeigevaar.
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Litouwen
4. Albanië
5. Israël
Ook Litouwen vind ik wel wat hebben, beetje postpunkerige popdisco ofzo. Prima inzending met groeigevaar.
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Litouwen
4. Albanië
5. Israël
0
geplaatst: 16 februari 2021, 18:39 uur
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Israël.
Twee na laatste: Kroatië
Laatste: Frankrijk, Albanië
2. Litouwen
3. Israël.
0
geplaatst: 16 februari 2021, 19:34 uur
Tsjechië:
1. Litouwen
2. Oekraïne
3. Frankrijk
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
1. Litouwen
2. Oekraïne
3. Frankrijk
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
0
geplaatst: 16 februari 2021, 19:38 uur
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Israël.
4. Tsjechië
2. Litouwen
3. Israël.
4. Tsjechië
1
geplaatst: 17 februari 2021, 11:21 uur
Oh my 
Eefje de Visser opent tweede halve finale songfestival | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Een bijzondere combinatie van artiesten opent op 20 mei de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival in Ahoy. Breakdancer Redouan Ait Chitt (Redo) treedt op met zangeres Eefje de Visser. Zij zal voor deze gelegenheid in het Engels zingen. Het lied is nog niet klaar, momenteel werkt De Visser samen met componist Eric van Tijn aan de muziek.
https://i.vgy.me/opRruN.jpg

Eefje de Visser opent tweede halve finale songfestival | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Een bijzondere combinatie van artiesten opent op 20 mei de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival in Ahoy. Breakdancer Redouan Ait Chitt (Redo) treedt op met zangeres Eefje de Visser. Zij zal voor deze gelegenheid in het Engels zingen. Het lied is nog niet klaar, momenteel werkt De Visser samen met componist Eric van Tijn aan de muziek.
https://i.vgy.me/opRruN.jpg
1
Onweerwolf
geplaatst: 17 februari 2021, 13:55 uur
Überhaupt wel bijzonder dat ze bij de Avrotroskompasclub al eens van Eefje hadden gehoord.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 14:09 uur
Jammer dat het in het Engels is. De muziek van Eefje de Visser is universeel en overstijgt de taalbarrière.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 14:17 uur
harm1985 schreef:
Jammer dat het in het Engels is. De muziek van Eefje de Visser is universeel en overstijgt de taalbarrière.
Lil' Eve The Fisherwoman... Spannend! Jammer dat het in het Engels is. De muziek van Eefje de Visser is universeel en overstijgt de taalbarrière.

Zou Eric van Tijn een harde eis zijn geweest van de organisatie?
0
geplaatst: 17 februari 2021, 14:23 uur
harm1985 schreef:
Ja, mee eens dat haar muziek nu al universeel is. Ken genoeg mensen die geen Nederlands spreken maar wel fan zijn.
Maar wie weet kan ze in het Engels ook perfect uit te voeten en levert het een grotere doorbraak op

1
geplaatst: 17 februari 2021, 15:02 uur
Hm, Eefje is toch wel ooit Engelstalig begonnen, mij lijkt om het een "Nederlands" tintje te geven het juist bij het Nederlands te houden, maar goed ik kijk er na uit.
Ik gebruik overigens deze blessure week om eens stevig de discografie van Eefje flink af te stoffen en wat vooral opvalt is dat de teksten wel heel prima te verstaan zijn, toch iets waar ik veel gezeur over hoor
Ik gebruik overigens deze blessure week om eens stevig de discografie van Eefje flink af te stoffen en wat vooral opvalt is dat de teksten wel heel prima te verstaan zijn, toch iets waar ik veel gezeur over hoor

0
geplaatst: 17 februari 2021, 15:03 uur
Zou er dan ook een Engelstalig album komen? Ben benieuwd wat de bijdrage van Van Tijn aan de muziek zal zijn.
1
geplaatst: 17 februari 2021, 15:28 uur
harm1985 schreef:
Zou er dan ook een Engelstalig album komen?
Zou er dan ook een Engelstalig album komen?
Dat is dan weer iets waar ik niet echt op zit te wachten, maar om bij haar eigen woorden te blijven : Als ik wil, kan ik alles doen wat ik wil
Kan ik alles doen wat ik,
wil

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 februari 2021, 16:19 uur
Rudi S schreef:
Hm, Eefje is toch wel ooit Engelstalig begonnen, mij lijkt om het een "Nederlands" tintje te geven het juist bij het Nederlands te houden, maar goed ik kijk er na uit.
Ze zijn wel te verstaan alleen niet te begrijpen, maar goed er zijn ook mensen die dat over Bløf zeggen..
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 februari 2021, 16:23 uur
Masimo schreef:

(quote)
Lil' Eve The Fisherwoman... Spannend! 
Dat lijkt me wel.
Ik denk dat Eefje zelf muziek schrijft en Van Tijn dan selecteert wat past binnen de rest van het concept wat ze neer willen zetten.
1
geplaatst: 20 februari 2021, 14:43 uur
https://postimages.org/https://postimages.org/nl/]
[url=https://postimg.cc/r0VvBtqv[/url]
Het is een heerlijke dag om buiten te zijn, dus even een rondje wandelen in de stad. Nog 91 dagen te gaan, en vanavond weten we of KEiiNO weer gaat voor Noorwegen en wie Finland stuurt (mag Aksel opnieuw?) en welk nummer het gaat worden voor de Spaanse Blas Cantó.
[url=https://postimg.cc/r0VvBtqv[/url]
Het is een heerlijke dag om buiten te zijn, dus even een rondje wandelen in de stad. Nog 91 dagen te gaan, en vanavond weten we of KEiiNO weer gaat voor Noorwegen en wie Finland stuurt (mag Aksel opnieuw?) en welk nummer het gaat worden voor de Spaanse Blas Cantó.
0
geplaatst: 20 februari 2021, 22:16 uur
Finland heeft gekozen. Aksel die vorig jaar zou gaan werd vijfde. Martial zal tevreden zijn. Ik vind er geen reet aan.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
8. Finland
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
8. Finland
0
geplaatst: 20 februari 2021, 22:44 uur
Noorwegen wat hebben jullie gedaan???? KEiiNO 
En was dit live gezongen? Background vocals mogen dit jaar al op band, maar dit klinkt nu niet als live gezongen in mijn oren.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
8. Finland
9. Noorwegen

En was dit live gezongen? Background vocals mogen dit jaar al op band, maar dit klinkt nu niet als live gezongen in mijn oren.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
8. Finland
9. Noorwegen
0
geplaatst: 20 februari 2021, 22:54 uur
Pieter Gabriel doet de openingsmuziek voor de finale. Het is niet zijn echte naam.
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Israël.
4. Tsjechië
Drie na laatste: Finland
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Israël.
4. Tsjechië
Drie na laatste: Finland
0
geplaatst: 21 februari 2021, 00:16 uur
En de laatste voor vandaag is Spanje:
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
8. Spanje
9. Finland
10. Noorwegen
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Tsjechië
6. Albanië
7. Kroatië
8. Spanje
9. Finland
10. Noorwegen
0
Martial
geplaatst: 21 februari 2021, 10:26 uur
Dat is duidelijke taal

Echt verrassend is dit misschien niet dat Finland koos voor Blind Channel, want dit land loopt wel weg met dit soort muziek, qua kansen had ik misschien meer voor de Teflon Brothers x Pandora met I Love You gekozen.
Jammer van die vreselijke act van Noorwegen, want het nummer an sich is niet eens zo heel verkeerd voor songfestivalbegrippen dan wel te verstaan

Spanje doet er overigens weer alles aan om niet al te hoog te hoog eindigen deze jaargang.
En als we het over Nederland hebben zou ik volgend jaar Lakshmi wel eens willen zien, afgezien of ze er zelf oren naar heeft?
Haar nieuwe video Empty (2 dagen geleden in premiere gegaan) is van ongekende klasse.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 10:37 uur
Martial schreef:
[Jammer van die vreselijke act van Noorwegen, want het nummer an sich is niet eens zo heel verkeerd voor songfestivalbegrippen dan wel te verstaan
[Jammer van die vreselijke act van Noorwegen, want het nummer an sich is niet eens zo heel verkeerd voor songfestivalbegrippen dan wel te verstaan
Die act is te erg, maar dat was Erika Vikman vorig jaar (ze werd het niet voor Finland) ook. Alleen Erika had er ook een nummer bij dat over de top was. Heel erg is het niet als dit soort acts erbij zitten, een beetje Songfestival kitsch is en blijft leuk, anders kijken we wel naar andere shows.
Maar dit nummer van TIX is zo zouteloos 'Backstreet Boys jaren '90'. Ik kan er echt niks mee, en dan gaat die act op je lachspieren werken. Het schijnt dat TIX heel populair is in Noorwegen dus dat zal de verklaring zijn.
Het kan met dat nummer alle kanten op straks: ik sta niet raar te kijken als het nog hoog eindigt ook.
Welke naam voor Nederland moet gaan vind ik nooit interessant. Het gaat om het nummer. Laten we eerst maar afwachten waar Jeangu mee komt

0
geplaatst: 21 februari 2021, 10:50 uur
Opvallende uitslagen! Ook een andere track waar Kroatië niet voor heeft gekozen zou ik qua lied wel vertrouwen in hebben gehad. Tick Tock heeft niet zo'n sterke zangeres: ze moeten sowieso die eerste hoge noot uit het liedje weghalen, die komt niet goed uit de verf. Er wordt in het refrein best het een en ander door de achtergrondzang op band en met aanwezige productie gered.
Zou het niet gewoon te vroeg zijn geweest voor een terugkeer van KEiiNO? Onverwachte winnaar wel!
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Israël
4. Litouwen
5. Tsjechië
6. Noorwegen
7. Kroatië
8. Albanië
9. Spanje
10. Finland
Zou het niet gewoon te vroeg zijn geweest voor een terugkeer van KEiiNO? Onverwachte winnaar wel!
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Israël
4. Litouwen
5. Tsjechië
6. Noorwegen
7. Kroatië
8. Albanië
9. Spanje
10. Finland
0
geplaatst: 21 februari 2021, 17:33 uur
Albina is afgelopen jaar viraal gegaan door haar duet met Filip in de Voice van Kroatië. Zingen kan ze dus wel, maar wellicht past dit liedje niet zo goed bij haar stem. Ben het overigens niet eens met de lauwe reacties op haar nummer, vind het namelijk een best sterk liedje dat zomaar de finale kan halen (waar het anoniem in de kelder van de ranglijst zal eindigen ben ik bang).
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 februari 2021, 18:15 uur
Kroatië klonk op het eerste gehoor vrij nietszeggend, net als Israël eigenlijk.
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Litouwen
4. Albanië
5. Israël
6. Kroatië
1. Oekraïne
2. Frankrijk
3. Litouwen
4. Albanië
5. Israël
6. Kroatië
0
geplaatst: 24 februari 2021, 23:32 uur
Nog niet op YouTube (ik meen vanaf zaterdag), maar wie niet kan wachten op de nieuwe Lady Gaga. Het is hier te vinden:
EL DIABLO: ΔΕΙΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΟ MUSIC VIDEO ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ EUROVISION | Panik - panikmusic.gr
Pardon: de inzending voor Cyprus....
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Cyprus
6. Tsjechië
7. Albanië
8. Kroatië
9. Finland
10. Spanje
11. Noorwegen
EL DIABLO: ΔΕΙΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΟ MUSIC VIDEO ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ EUROVISION | Panik - panikmusic.gr
Pardon: de inzending voor Cyprus....
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Cyprus
6. Tsjechië
7. Albanië
8. Kroatië
9. Finland
10. Spanje
11. Noorwegen
0
geplaatst: 25 februari 2021, 18:26 uur
Duitsland:
Nou nee. Dit gaat een love / hate inzending worden denk ik. Voor mij is dit het niet: hier irriteer ik me aan.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Cyprus
6. Tsjechië
7. Albanië
8. Kroatië
9. Finland
10. Spanje
11. Noorwegen
12. Duitsland
Nou nee. Dit gaat een love / hate inzending worden denk ik. Voor mij is dit het niet: hier irriteer ik me aan.
1. Litouwen
2. Frankrijk
3. Oekraïne
4. Israël
5. Cyprus
6. Tsjechië
7. Albanië
8. Kroatië
9. Finland
10. Spanje
11. Noorwegen
12. Duitsland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.