Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 12 mei 2021, 22:16 uur
De zangeres van Oekraïne was ziek vandaag. Van mij mag ze ziek blijven, want haar stand-in vind ik een stuk prettiger klinken:
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2021, 22:29 uur
Ik vind Litouwen echt ontzettend goed de rehearsals uitkomen. Die ga ik nu wel serieus meenemen naast IJsland en Frankrijk en Zwitserland. De zanger van Litouwen heeft 'het'.
Zou natuurlijk kunnen dat IJsland en Litouwen elkaar in de weg gaan zitten maar dit moet toch wel de beste score voor Litouwen ooit gaan worden. (6e in 2006)
Malta ziet er niet uit trouwens.
Zou natuurlijk kunnen dat IJsland en Litouwen elkaar in de weg gaan zitten maar dit moet toch wel de beste score voor Litouwen ooit gaan worden. (6e in 2006)
Malta ziet er niet uit trouwens.
0
geplaatst: 12 mei 2021, 23:11 uur
stoepkrijt schreef:
Maar er is ook positief nieuws! Litouwen komt goed uit de verf en stijgt in mijn achting en ook Kroatië en Cyprus komen goed over en ga ik zowaar allebei best leuk vinden!
Maar er is ook positief nieuws! Litouwen komt goed uit de verf en stijgt in mijn achting en ook Kroatië en Cyprus komen goed over en ga ik zowaar allebei best leuk vinden!
Bij mij stijgt Rusland enorm. Wat een heerlijk mens is dat en ik vind het op het podium allemaal erg 'wow'.
Typisch zo'n nummer dat dan ineens komt opzetten (en ze lijkt enorm op mijn oudste nicht).
Litouwen? Oh wat gun ik het hen toch! Blijft mijn nummer twee na Italië. En wie weet wat daarmee gebeurt als zij hun repetitie hebben gehad (misschien zakken ze dan weer bij mij).
0
geplaatst: 12 mei 2021, 23:49 uur
De reacties op de repetitie van Zweden zijn behoorlijk vernietigend en ik wordt ook niet erg blij van het nummer. Zou dit het eerste jaar sinds 2010 zijn dat ze de finale gaan missen of is de juryliefde voor het land nog steeds alive and kicking.
En om eens een knuppel in wat hokjes te gooien, als ik een nieuw NL lijstje zou maken zou ik Grow waarschijnlijk bovenaan zetten.
En om eens een knuppel in wat hokjes te gooien, als ik een nieuw NL lijstje zou maken zou ik Grow waarschijnlijk bovenaan zetten.
0
geplaatst: 12 mei 2021, 23:51 uur
Grow zou bij mij ongeveer op de 14e plaats komen. Vooral de live in Ahoy versie geeft mij nog steeds kippenvel. Hoe mooi is dat einde toch.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2021, 00:04 uur
starbright boy schreef:
De reacties op de repetitie van Zweden zijn behoorlijk vernietigend en ik wordt ook niet erg blij van het nummer. Zou dit het eerste jaar sinds 2010 zijn dat ze de finale gaan missen of is de juryliefde voor het land nog steeds alive and kicking.
Zweden gaat echt met gemak de finale halen.
Dat was de inzending van vorig jaar dus die doet niet mee.

3
geplaatst: 13 mei 2021, 09:26 uur
Het Songfestival was nu iets geworden waar je gewoon aan mee kon doen en een mega-podium kreeg. Waylon wilde nog wel een keer in 2018. Hij koos zelf een nummer uit verschillende die hij in een week bij DWDD presenteerde. Het nummer, waar ik ook voor gekozen zou hebben: Outlaw in 'em.
Ik zag hier wel potentie in en Waylon was een bekend Songfestival gezicht. Ik had er vertrouwen in. Totdat de repetities begonnen. Het omgekeerde van The Common Linnets: een rare act met 'krumpende mannen'. Ik snapte de combinatie niet en dat deed niemand verder. Toch werd de finale gehaald waar hij 18e werd (in de tweede halve finale 7e).
En toen was het 2019. Cornald Maas wist ons te vertellen dat ze nu een inzending had waarmee we konden winnen. Ik nam dat met een korrel zout. Daarna werd gezegd dat ene Duncan Laurence voor ons land zou gaan. De reacties waren lauw. Zelf had ik zo iets van: het gaat niet om de naam, maar om het nummer. Dat nummer werd wederom in DWDD gepresenteerd, maar nu eens niet live. De clip werd getoond.
Al bij de eerste tonen was ik om. Ik voelde het ook: dit had echt kans te gaan winnen. De clip was mooi, Duncan als persoon ongelooflijk aaibaar en zijn stem prachtig. Een nummer waar je gelijk in zat en helemaal anno nu was.
Op dat moment stond Rusland nog op 1 bij de bookmakers, ondanks dat het nummer nog niet bekend was. De naam Sergey Lazarev was al genoeg. Maar toen Nederland zijn inzending presenteerde stond ons land ineens op 1 bij de bookmakers en is daar nooit meer vandaan gegaan. Fans online uit alle landen waren lyrisch en in polls stond hij meestal ook bovenaan.
Onbetwiste nummer 1 van de jury dacht iedereen. En dat viel tegen. Hij werd zelfs derde. En toen bleek Noorwegen ook de nummer 1 van de televoters en werd het billen knijpen, want wat zou Zweden krijgen? Die beelden kennen we inmiddels. Overigens bleek achteraf dat Zweden helemaal niet op die bank had moeten zitten maar Macedonië. Boeiend allemaal: Duncan won en voor mij kwam één van de grootste wensen ooit uit: meemaken het Songfestival te winnen. Als dat dan ook met een nummer gebeurt die zo goed is..... nog steeds komen de emoties boven als ik die winnende beelden zie. Inmiddels heb ik Duncan twee keer live zien optreden en mogen constateren dat hij echt heel goed kan zingen.
Het jaar 2020 is het jaar waar het Songfestival voor de eerste keer niet doorging. Jeangu Macrooy zou Grow zingen. Dit nummer zou ongeveer op de 14e plaats in mijn lijst eindigen, maar het wordt dit jaar dus Birth of a New Age. Ik vind het niet zo slecht als iedereen doet voorkomen. Ik zie veel positieve reacties van mensen online, maar iedereen is het er wel over eens dat het niet veel kans maakt hoog te komen omdat niet iedereen het goed zal oppakken of begrijpen. We gaan het zien....
NL-top:
1. Duncan Laurence (2019)
2. Ruth Jacott - Vrede (1993)
3. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998)
4. The Common Linnets - Calm after the Storm (2014)
5. Anouk - Birds (2013)
6. Lenny Kuhr - de Troubadour (1969)
7. Michelle - Out on My Own (2001)
8. Heddy Lester - De Mallemolen (1977)
9. Marlayne - One Good Reason (1999)
10. Maribelle - Ik Hou van Jou (1984)
11. Bernadette - Sing Me a Song (1983)
12. Justine Pelmelay - Blijf Zoals Je Bent (1989)
13. Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen (1990)
14. Waylon - Outlaw In'em (2018)
15. Douwe Bob - Slow Down (2016)
16. Teach-In - Ding-A-Dong (1975)
17. Maggie MacNeal - Amsterdam (1980)
18. Saskia en Serge - Tijd (1971)
19. Frizzle Sizzle - Alles Heeft een Ritme (1986)
20. Linda Wagenmakers - No Goodbyes (2000)
21. Marcha - Rechtop in de Wind (1987)
22. Mouth and MacNeal - I See a Star (1974)
23. Annie Palmen - Een Speeldoos (1963)
24. Humphrey Campbell - Wijs Me de Weg (1992)
25. Gerard Joling - Shangri-La (1988)
26. Esther Hart - One More Night (2003)
27. Maxine en Franklin Brown - De Eerste Keer (1996)
28. Edsilia Rombley - On Top of the World (2007)
29. Teddy Scholten - Een Beetje (1959)
30. Jeangu Macrooy - Birth of a New Age (2021)
31. Sandra & Andres - Als het Om de Liefde Gaat (1972)
32. Xandra - Colorado (1979)
33. Willeke Alberti - Waar Is de Zon? (1994)
34. De Spelbrekers - Katinka (1962)
35. Harmony - 't Is OK (1978)
36. Hearts of Soul - Waterman (1970)
37. Sandra Reemer - The Party's Over Now (1976)
38. Ben Cramer - De Oude Muzikant (1973)
39. Corry Brokken - Net Als Toen (1957)
40. Hind - Your Heart Belongs to Me (2008)
41. OG3NE - Lights and Shadows (2017)
42. Joan Franka - You and Me (2012)
43. Re-Union - Without You (2004)
44. Conny Vandenbos - 'T Is Genoeg (1965)
45. Anneke Grönloh - Jij Bent Mijn Leven (1964)
46. Glennis Grace - My Impossible Dream (2005)
47. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij (1956)
48. Milly Scott - Fernando en Filippo (1966)
49. Ronnie Tober - Morgen (1968)
50. Corry Brokken - Heel de Wereld (1958)
51. Treble - Amambanda (2006)
52. Mrs. Einstein - Niemand Heeft Nog Tijd (1997)
53. Trijntje Oosterhuis - Walk Along (2015)
54. Linda Williams - Het Is een Wonder (1981)
55. Thérèse Steinmetz - Ring-Dinge-Ding (1968)
56. Bill van Dijk - Jij en Ik (1982)
57. Greetje Kaufeld - Wat een Dag (1961)
58. Jetty Paerl - De Vogels van Holland (1956)
59. Rudi Carrell - Wat een Geluk (1960)
60. 3 J's - Never Alone (2011)
61 . Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-La-Lie) (2010)
62. De Toppers - Shine (2009)
Ik zag hier wel potentie in en Waylon was een bekend Songfestival gezicht. Ik had er vertrouwen in. Totdat de repetities begonnen. Het omgekeerde van The Common Linnets: een rare act met 'krumpende mannen'. Ik snapte de combinatie niet en dat deed niemand verder. Toch werd de finale gehaald waar hij 18e werd (in de tweede halve finale 7e).
En toen was het 2019. Cornald Maas wist ons te vertellen dat ze nu een inzending had waarmee we konden winnen. Ik nam dat met een korrel zout. Daarna werd gezegd dat ene Duncan Laurence voor ons land zou gaan. De reacties waren lauw. Zelf had ik zo iets van: het gaat niet om de naam, maar om het nummer. Dat nummer werd wederom in DWDD gepresenteerd, maar nu eens niet live. De clip werd getoond.
Al bij de eerste tonen was ik om. Ik voelde het ook: dit had echt kans te gaan winnen. De clip was mooi, Duncan als persoon ongelooflijk aaibaar en zijn stem prachtig. Een nummer waar je gelijk in zat en helemaal anno nu was.
Op dat moment stond Rusland nog op 1 bij de bookmakers, ondanks dat het nummer nog niet bekend was. De naam Sergey Lazarev was al genoeg. Maar toen Nederland zijn inzending presenteerde stond ons land ineens op 1 bij de bookmakers en is daar nooit meer vandaan gegaan. Fans online uit alle landen waren lyrisch en in polls stond hij meestal ook bovenaan.
Onbetwiste nummer 1 van de jury dacht iedereen. En dat viel tegen. Hij werd zelfs derde. En toen bleek Noorwegen ook de nummer 1 van de televoters en werd het billen knijpen, want wat zou Zweden krijgen? Die beelden kennen we inmiddels. Overigens bleek achteraf dat Zweden helemaal niet op die bank had moeten zitten maar Macedonië. Boeiend allemaal: Duncan won en voor mij kwam één van de grootste wensen ooit uit: meemaken het Songfestival te winnen. Als dat dan ook met een nummer gebeurt die zo goed is..... nog steeds komen de emoties boven als ik die winnende beelden zie. Inmiddels heb ik Duncan twee keer live zien optreden en mogen constateren dat hij echt heel goed kan zingen.
Het jaar 2020 is het jaar waar het Songfestival voor de eerste keer niet doorging. Jeangu Macrooy zou Grow zingen. Dit nummer zou ongeveer op de 14e plaats in mijn lijst eindigen, maar het wordt dit jaar dus Birth of a New Age. Ik vind het niet zo slecht als iedereen doet voorkomen. Ik zie veel positieve reacties van mensen online, maar iedereen is het er wel over eens dat het niet veel kans maakt hoog te komen omdat niet iedereen het goed zal oppakken of begrijpen. We gaan het zien....
NL-top:
1. Duncan Laurence (2019)
2. Ruth Jacott - Vrede (1993)
3. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998)
4. The Common Linnets - Calm after the Storm (2014)
5. Anouk - Birds (2013)
6. Lenny Kuhr - de Troubadour (1969)
7. Michelle - Out on My Own (2001)
8. Heddy Lester - De Mallemolen (1977)
9. Marlayne - One Good Reason (1999)
10. Maribelle - Ik Hou van Jou (1984)
11. Bernadette - Sing Me a Song (1983)
12. Justine Pelmelay - Blijf Zoals Je Bent (1989)
13. Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen (1990)
14. Waylon - Outlaw In'em (2018)
15. Douwe Bob - Slow Down (2016)
16. Teach-In - Ding-A-Dong (1975)
17. Maggie MacNeal - Amsterdam (1980)
18. Saskia en Serge - Tijd (1971)
19. Frizzle Sizzle - Alles Heeft een Ritme (1986)
20. Linda Wagenmakers - No Goodbyes (2000)
21. Marcha - Rechtop in de Wind (1987)
22. Mouth and MacNeal - I See a Star (1974)
23. Annie Palmen - Een Speeldoos (1963)
24. Humphrey Campbell - Wijs Me de Weg (1992)
25. Gerard Joling - Shangri-La (1988)
26. Esther Hart - One More Night (2003)
27. Maxine en Franklin Brown - De Eerste Keer (1996)
28. Edsilia Rombley - On Top of the World (2007)
29. Teddy Scholten - Een Beetje (1959)
30. Jeangu Macrooy - Birth of a New Age (2021)
31. Sandra & Andres - Als het Om de Liefde Gaat (1972)
32. Xandra - Colorado (1979)
33. Willeke Alberti - Waar Is de Zon? (1994)
34. De Spelbrekers - Katinka (1962)
35. Harmony - 't Is OK (1978)
36. Hearts of Soul - Waterman (1970)
37. Sandra Reemer - The Party's Over Now (1976)
38. Ben Cramer - De Oude Muzikant (1973)
39. Corry Brokken - Net Als Toen (1957)
40. Hind - Your Heart Belongs to Me (2008)
41. OG3NE - Lights and Shadows (2017)
42. Joan Franka - You and Me (2012)
43. Re-Union - Without You (2004)
44. Conny Vandenbos - 'T Is Genoeg (1965)
45. Anneke Grönloh - Jij Bent Mijn Leven (1964)
46. Glennis Grace - My Impossible Dream (2005)
47. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij (1956)
48. Milly Scott - Fernando en Filippo (1966)
49. Ronnie Tober - Morgen (1968)
50. Corry Brokken - Heel de Wereld (1958)
51. Treble - Amambanda (2006)
52. Mrs. Einstein - Niemand Heeft Nog Tijd (1997)
53. Trijntje Oosterhuis - Walk Along (2015)
54. Linda Williams - Het Is een Wonder (1981)
55. Thérèse Steinmetz - Ring-Dinge-Ding (1968)
56. Bill van Dijk - Jij en Ik (1982)
57. Greetje Kaufeld - Wat een Dag (1961)
58. Jetty Paerl - De Vogels van Holland (1956)
59. Rudi Carrell - Wat een Geluk (1960)
60. 3 J's - Never Alone (2011)
61 . Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-La-Lie) (2010)
62. De Toppers - Shine (2009)
1
geplaatst: 13 mei 2021, 15:35 uur
Ik hoorde gisteren onder het thuiswerken de Bulgaarse inzending voor het eerst via mijn oortjes, en jeetje, wat een dijk van een nummer zeg! Ik kreeg er zowaar kippenvel van.
De afgelopen weken is mijn lijstje sowieso al een paar keer op de schop gegaan, geen idee waar het uiteindelijk op zal uitkomen. Geen echte uitschieters dit jaar, wel veel sterke inzendingen.
De kriebels beginnen langzaamaan wel weer te komen nu!
De afgelopen weken is mijn lijstje sowieso al een paar keer op de schop gegaan, geen idee waar het uiteindelijk op zal uitkomen. Geen echte uitschieters dit jaar, wel veel sterke inzendingen.
De kriebels beginnen langzaamaan wel weer te komen nu!
0
geplaatst: 13 mei 2021, 17:15 uur
Vergeten we niet voor de top 50 te stemmen?
Stem voor de Internationale Songfestival Top 50 - NPO Radio 2 - stem.nporadio2.nl
Stem voor de Internationale Songfestival Top 50 - NPO Radio 2 - stem.nporadio2.nl
0
geplaatst: 13 mei 2021, 17:24 uur
jasper1991 schreef:
Al lang gedaan.
1
geplaatst: 13 mei 2021, 17:44 uur
Nou, die eerste beleden van Italië bevallen me wel! Of de staging straks goed in elkaar zit is nog niet te zeggen, maar de attitude van de band spreekt mij wel aan.
Het tweede clipje van IJsland belooft ook veel goeds. Volgens mij maken ze er echt iets leuks van op het podium dat net zo'n lach op ons gezicht gaat toveren als de videoclip.
Het tweede clipje van IJsland belooft ook veel goeds. Volgens mij maken ze er echt iets leuks van op het podium dat net zo'n lach op ons gezicht gaat toveren als de videoclip.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 17:47 uur
Italië steeg gelijk bij de bookmakers.
Jeangu heeft zijn repetitie er net op zitten.
Jeangu heeft zijn repetitie er net op zitten.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 17:50 uur
Italië tikt op sommige websites al de eerste plek aan! 
En ik weet niet wat er ineens met Oekraïne is gebeurd, maar die zijn ineens omhoog geschoten naar een achtste plek bij de bookies. Nou ja, van mij mag het.

En ik weet niet wat er ineens met Oekraïne is gebeurd, maar die zijn ineens omhoog geschoten naar een achtste plek bij de bookies. Nou ja, van mij mag het.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 18:14 uur
De eerste Jeangu foto's:
Photo gallery: The Netherlands First Rehearsal 2021 - Eurovision Song Contest
En beeld:
Photo gallery: The Netherlands First Rehearsal 2021 - Eurovision Song Contest
En beeld:
0
geplaatst: 13 mei 2021, 18:25 uur
Pfff Italië stijgt enorm inderdaad... Ik hoop niet dat het wint hoor, want ik vind het nummer 3x niks...
0
geplaatst: 13 mei 2021, 18:28 uur
Geweldig nummer van Italië
samen met Ijsland en Frankrijk wel mijn favorieten 
samen met Ijsland en Frankrijk wel mijn favorieten 
0
geplaatst: 13 mei 2021, 18:50 uur
Emile93 schreef:
Pfff Italië stijgt enorm inderdaad... Ik hoop niet dat het wint hoor, want ik vind het nummer 3x niks...
Ik zou er heel blij mee zijn. Mijn nummer 1 en ik ga er deze zomer weer eens heen. Dus kom maar op met die trofee voor Maneskin.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:00 uur
stoepkrijt schreef:

Oekraïne heeft geweldige rehearsals gehad!

0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:01 uur
aERodynamIC schreef:
Ik zou er heel blij mee zijn. Mijn nummer 1 en ik ga er deze zomer weer eens heen. Dus kom maar op met die trofee voor Maneskin.
(quote)
Frankrijk, Italië, IJsland, Portugal, Litouwen nu voor mij (ook wel enigszins op die volgorde)
0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:04 uur
Aoibhin schreef:
Frankrijk, Italië, IJsland, Portugal, Litouwen nu voor mij (ook wel enigszins op die volgorde)
(quote)
Dan zijn we het weer gigantisch eens. Ik heb exact dezelfde vijf favorieten!
En dan hoop ik voor de winst het meest op Litouwen of IJsland, omdat dat hun eerste keer zou zijn. Gun ik ze wel.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:10 uur
Maar wel met een andere zangeres.
Benieuwd of dat nog een rol speelt.
Benieuwd of dat nog een rol speelt.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:10 uur
1
geplaatst: 13 mei 2021, 19:12 uur
De eerste was wel met "de echte" en die werd ook super ontvangen!
0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:12 uur
Zou zomaar kunnen, maar om het zeker te weten wil ik eerst de climax horen in de tweede repetitie. 

1
geplaatst: 13 mei 2021, 19:17 uur
Hoe dan ook een leuk jaar; heel spannend en het kunnen meerdere landen zijn die er met de winst vandoor gaan. Dat is altijd al wel natuurlijk, maar voor mijn gevoel is het nu echt niet duidelijk.
En over ruim een week zelf gewoon in de zaal zitten. Hoe gaaf is dat. Na alle teleurstelling van vorig jaar is dit toch wel erg fijn, hoe jammer het ook is dat het in de stad daardoor niet wordt wat had kunnen zijn.
En over ruim een week zelf gewoon in de zaal zitten. Hoe gaaf is dat. Na alle teleurstelling van vorig jaar is dit toch wel erg fijn, hoe jammer het ook is dat het in de stad daardoor niet wordt wat had kunnen zijn.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:17 uur
Frankrij, Italië en IJsland staan bij mij ook hoog op het favorietenlijstje en die geef ik alle drie ook goede kans om te winnen. Voor Zwitserland geldt hetzelfde, maar die zien jullie wat minder zitten geloof ik.
Als Litouwen wint heb ik daar ook meer dan vrede mee.
Van de grote favorieten doet Malta me verreweg het minst en hun repetities trekken me ook zeker niet over de streep.
Als Litouwen wint heb ik daar ook meer dan vrede mee.Van de grote favorieten doet Malta me verreweg het minst en hun repetities trekken me ook zeker niet over de streep.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.