MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Nee hoor, ik vind Zwitserland ook goed, maar dat zie ik toch niet echt winnen gek genoeg. Te veel een Arcade-gevoel, alhoewel hij dat met zijn performance wel heeft weggenomen. Barbara Pravi pakt het veel meer op de Arcade-manier aan wat dat aan gaat.

aERodynamIC schreef:
Hoe dan ook een leuk jaar; heel spannend en het kunnen meerdere landen zijn die er met de winst vandoor gaan. Dat is altijd al wel natuurlijk, maar voor mijn gevoel is het nu echt niet duidelijk.

En over ruim een week zelf gewoon in de zaal zitten. Hoe gaaf is dat. Na alle teleurstelling van vorig jaar is dit toch wel erg fijn, hoe jammer het ook is dat het in de stad daardoor niet wordt wat had kunnen zijn.

Ja dit jaar is er zo duidelijk nog geen echte winnaar van tevoren! Het kan nog zoveel kanten op, ik vind het echt heerlijk spannend zo En juist omdat we dit jaar een winkans hebben en het toch al hier is, is het niet echt van die nagelbijtende spanning.

En ja het is bijna zover, en we zijn erbij Ik moet me in totaal 6 keer (!) laten testen, maar ik heb het ervoor over. Ik ga hier zo ontzettend van genieten!

Het blijft een domper als je je bedenkt wat het in een normaal jaar had kunnen zijn, maar het is niet anders. En ik denk dat ze van de EBU en in het buitenland qua pers, delegaties, etc. ook heel opgelucht zijn dat het uitgerekend in dit jaar in Nederland is met zo'n goede strakke organisatie waar er geen gedoe is en er niks mis gaat (echt, niet normaal hoe smooth alles gaat dit jaar, de buitenlandse pers in het perscentrum geeft ook continu aan dat dit misschien wel het beste jaar is wat ze in dat opzicht hebben meegemaakt ). Je zult toch maar een crappy organisatie hebben in toch al zo'n moeilijk jaar. Ben daar best trots op ook!

stoepkrijt schreef:
Frankrij, Italië en IJsland staan bij mij ook hoog op het favorietenlijstje en die geef ik alle drie ook goede kans om te winnen. Voor Zwitserland geldt hetzelfde, maar die zien jullie wat minder zitten geloof ik. Als Litouwen wint heb ik daar ook meer dan vrede mee.

Van de grote favorieten doet Malta me verreweg het minst en hun repetities trekken me ook zeker niet over de streep.

Zwitserland vind ik ook prachtig hoor! Maar nog net een tier onder de eerdere landen die ik noemde.

Malta vind ik leuk, maar van alle favorieten tot nu toe inderdaad wel het minst. Ik zou dan ook best teleurgesteld zijn als zij gaan winnen, maar meer vanwege de sterke concurrentie.

Bulgarije vind ik ook mooi trouwens! Maar haar nummer van vorig jaar wel echt nog tig keer mooier.

Ik mis mijn besprekingen een beetje

Ik begin meer en meer fan van Portugal te worden, ik was het al, maar ze stijgen net weer wat verder bij mij. Wat een prachtig optreden geven die zeg!

Nu in mijn top 3 geslopen!

Emile93 schreef:
Hebben jullie de repetitie van VICTORIA gezien? Ook al was het maar een klein stukje, ik had kippenvel! Winnaar???
De eerste repetitie deed mij niet zo veel, maar de tweede des te meer. Dat stukje is echt schitterend! Ja, ik begin langzaamaan wel te geloven in een (erg) goed resultaat voor Bulgarije.

Dim
Voor degenen die een avondje willen genieten van de muzikale geschiedenis van het Eurovisie Songfestival: morgenavond (zaterdag 15 mei) zendt Orinoco Radio een special uit. DJ's van dienst zijn Scorpion_21 en kaj_666, die men ook kent van de Verrukkelijke 500.

www.orinocoradio.nl

Rotterdamse Emmie vervangt Oekraïnse zangeres

Haha, geweldig voor Emmie. Ze doet het nog goed ook!

Ik denk dat Frankrijk toch echt moet gaan oppassen voor mijn favoriet dit jaar! Ik zie Italië nu toch ook wel winnen. Tijd voor een rocksong als winnaar.

Met al die repetities (waar is de tijd dat je nog verrast werd op de avond zelf?!) is er wat geschoven in mijn lijstje:

12 Italië
10 Litouwen
8 Portugal
7 Frankrijk
6 IJsland
5 Oekraïne
4 België
3 Israël
2 Zwitserland
1 Rusland

Hier ook maar even een top 10!

12 Frankrijk
10 Italië
8 Portugal
7 IJsland
6 Litouwen
5 Oekraïne
4 Bulgarije
3 Rusland
2 Georgië
1 Zwitserland

Zwitserland wat gezakt (ik vind die staging niet echt passen) en Roemenië is zelfs helemaal uit mijn top 10 verdwenen.

Ja, die tweede repetitie van Italië was erg overtuigend, maar dan vind ik van Frankrijk net zo goed. Twee Big Five-landen die om de winst gaan vechten, dat is lang geleden.

De outfits van Maneskin zijn er trouwens niet op vooruitgegaan. Ik vind dit echt spuuglelijk en het leidt enorm af.
https://static.eurovision.tv/hb-cgi/images/936f7603-753d-4cd4-94d6-53f5dcaf9408.jpg

Aoibhin schreef:
Zwitserland wat gezakt (ik vind die staging niet echt passen)
Eens. Hij staat ook veel te druk te bewegen en te gebaren, meer ingetogenheid zou veel beter passen vind ik.
en Roemenië is zelfs helemaal uit mijn top 10 verdwenen.
Als ik afga op de liveversies in plaats van studioverises: bij mij ook. (Helaas )

stoepkrijt schreef:
(quote)
Eens. Hij staat ook veel te druk te bewegen en te gebaren, meer ingetogenheid zou veel beter passen vind ik.
(quote)
Als ik afga op de liveversies in plaats van studioverises: bij mij ook. (Helaas )

Nu al superveel memes voorbij zien komen op o.a. Twitter die dan rapmuziek (o.a. Soldi) hebben gemonteerd onder de Zwitserse staging en dat past dan ineens veel beter

Ik denk dat ze heel graag zich wilden onderscheiden van Arcade om vergelijkingen te voorkomen (vist toch een beetje in dezelfde vijver), maar daarbij de plank wat hebben misgeslagen.

Roemenië vind ik eeuwig zonde, maar met die vocals van haar die gewoon écht niet goed zijn, blijft er weinig van over.

Martial
En natuurlijk moet er ook iemand zijn met een afwijkende smaak, want mijn 12 punten gaan namelijk naar Servië.

Ik vind dit helemaal geweldig en heerlijk over de top, maar bovenal het ziet er geweldig uit en zal Rotterdam aanstaande donderdag trillen op zijn grondvesten en ik hoop dat het dak Ahoy stevig genoeg is, want het wordt 3 minuten lang na ademhappen

Ook lyrische reacties op YouTube en qua views wedijveren ze al helemaal mee met de favorieten, mocht dit de finale halen voorspel ik een Top 10 notering in de finale.

En hier is het perfecte plaatje uit Servië => Hurricane met Loco Loco

De uitslag van de Internationale Songfestival Top 50 op NPO2

Waterloo van ABBA bovenaan Internationale Songfestival Top 50 - Nieuwsbericht - NPO Radio 2 - nporadio2.nl

En mijn nummer 1, I Treni di Tozeur, staat er gewoon niet bij

Martial schreef:
En natuurlijk moet er ook iemand zijn met een afwijkende smaak, want mijn 12 punten gaan namelijk naar Servië.

Het gaat om het nummer he, niet de stoeipoezen

Het is wel een nummer dat wanneer het voorbij komt je even doet glimlachen ja. Beetje categorie 'fout, maar erg lekker'.

Ik heb van alle nummers voor het eerst iets van flarden gehoord en we hebben de fastforward functie gebruikt (deden mijn zoon van 16 en dochter van 17). Zo op het eerste gehoor leek me daarbij Griekenland het leukste nummer te hebben. En ook Estland viel me op, evenals Azerbeidzjan. En Frankrijk komt met een vreselijk nummer (de enige die ik tot nu toe volledig heb afgespeeld om te horen wat er dan zo goed aan moet zijn).
Daarmee komt wederom de jaarlijkse bevestiging dat mijn smaak meestal haaks staat op die van de algehele tendens

P.S. Lordi 10e in de Internationale Songfestival Top 50 van NPO2

Met al die besprekingen hier begin ik echt wel benieuwd te worden naar hoe de nummers waar jullie het over hebben nou eigenlijk klinken Maar goed, ik heb me nu eenmaal voorgenomen dit jaar niks van tevoren te gaan luisteren, dus ik hou nog een paar daagjes vol

aERodynamIC schreef:
De uitslag van de Internationale Songfestival Top 50 op NPO2

Waterloo van ABBA bovenaan Internationale Songfestival Top 50 - Nieuwsbericht - NPO Radio 2 - nporadio2.nl

En mijn nummer 1, I Treni di Tozeur, staat er gewoon niet bij

Op Fok waren we ook verbouwereerd; meerdere users hadden die erbij (waaronder ikzelf, nummer 2 allertijden)

Verder wel een lijstje wat je kon verwachten. Duncan buiten de top 3 had ik dan weer niet verwacht ook.

Tja ik zit op Facebook wel in een paar muziekgerelateerde groepen en daar stemmen dan ook veel mensen op zo'n lijst. Maar dat zijn wel mensen die eigenlijk alleen de winnaars, de Nederlandse inzendingen, Eres Tu, Gente Di Mare en Congratulations kennen, zeg maar.. Dus het verbaast me niet dat het zo'n ontzettend voorspelbaar lijstje is geworden.

Overigens: ben ik nou de enige die What's Another Year echt 100x beter vindt dan Hold Me Now?

kaj_666 schreef:
Tja ik zit op Facebook wel in een paar muziekgerelateerde groepen en daar stemmen dan ook veel mensen op zo'n lijst. Maar dat zijn wel mensen die eigenlijk alleen de winnaars, de Nederlandse inzendingen, Eres Tu, Gente Di Mare en Congratulations kennen, zeg maar.. Dus het verbaast me niet dat het zo'n ontzettend voorspelbaar lijstje is geworden.

Overigens: ben ik nou de enige die What's Another Year echt 100x beter vindt dan Hold Me Now?

Nee hoor, ik vind What's Another Year ook mooier Beide vind ik het prima winnaars, al zitten ze ook niet in mijn top 10 favorieten winnaars.

Ik weet niet of ik dit nu zo voorspelbaar moet vinden. Lordi zo hoog? Ik vind het leuk hoor, maar verbazen doet het me wel. Een geheel Zweedse top 3? Måns Zelmerlöw zo hoog? Lena? Echt?

Zo'n Francesco Gabbani in de top 50 vind ik ook verrassend, en dan zie je geen Alice e Battiato die toch vaak zeer gewaardeerd worden.

Momenteel openingsceremonie in de Eurovision Village, voor de liefhebber!

Via www.orinocoradio.nl/luister kun je intussen meeluisteren hoe ik er van 32 landen mijn favoriete songfestival-inzending allertijden doorheen probeer te draaien in 2 uur tijd Now playing: Anabel Conde - Vuelve Conmigo

Aoibhin schreef:
Momenteel openingsceremonie in de Eurovision Village, voor de liefhebber!

Ik zag het ja. Benieuwd of dat gaat lopen.

Dat is toch iets wat ik nu mis in de stad. Wat had dat leuk geweest om echt mee te maken i.p.v. alweer een online gebeuren (ben daar eigenlijk helemaal klaar mee, en ik weet dat het niet anders kan).

kaj_666 schreef:
Via www.orinocoradio.nl/luister kun je intussen meeluisteren hoe ik er van 32 landen mijn favoriete songfestival-inzending allertijden doorheen probeer te draaien in 2 uur tijd Now playing: Anabel Conde - Vuelve Conmigo

Dat is een mooi nummer. Ik haak nu in en hoor mijn favoriet van dit jaar: Italië.

En wat een afknapper dat dat vreselijke Save Your Kisses for Me er dan achteraan komt

aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat is een mooi nummer. Ik haak nu in en hoor mijn favoriet van dit jaar: Italië.

En wat een afknapper dat dat vreselijke Save Your Kisses for Me er dan achteraan komt

Haha inmiddels heeft Jorg (Scorpion_21) het van me overgenomen...

Mijn playlist:
Aysel & Arash - Always (Azerbeidzjan)
Tolmachevy Sisters - Shine (Rusland)
Zeljko Joksimovic - Lane Moje (Servië)
Anabel Conde - Vuelve Conmigo (Spanje)
Luca Hänni - She Got Me (Zwitserland)
Dschinghis Khan - Dschinghis Khan (Duitsland)
Kalomira - Secret Combination (Griekenland)
ByeAlex - Kedvesem (Hongarije)
Eleni Foureira - Fuego (Cyprus)
Brainstorm - My Star (Letland)
France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son (Luxemburg)
Koit Toome & Laura - Verona (Estland)
Katrina & The Waves - Love Shine A Light (Verenigd Koninkrijk)
Roger Pontare - When Spirits Are Calling My Name (Zweden)
Sofia Nizharadze - Shine (Georgië)
Ich Troje - Follow My Heart (Polen)
Mihai Traistariu - Tornero (Roemenië)
Paradise Oskar - Da Da Dam (Finland)
Dami Im - Sound Of Silence (Australië)
Urban Trad - Sanomi (België)
Zoë - Loin d'Ici (Oostenrijk)
Dana - All Kinds Of Everything (Ierland)
Poli Genova - If Love Was A Crime (Bulgarije)
Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen (Nederland)
Ruslana - Wild Dances (Oekraïne)
Zala Kralj & Gasper Santl - Sebi (Slovenië)
Mørland & Debrah Scarlett - Monster Like Me (Noorwegen)
Yohanna - Is It True? (IJsland)
Marie Myriam - L'Oiseau Et L'Enfant (Frankrijk)
Emmelie de Forest - Only Teardrops (Denemarken)
LT United - We Are The Winners (Litouwen)
Alice & Franco Battiato - I Treni Di Tozeur (Italië)

kaj_666 schreef:

Zeljko Joksimovic - Lane Moje (Servië)
Anabel Conde - Vuelve Conmigo (Spanje)
ByeAlex - Kedvesem (Hongarije)
Brainstorm - My Star (Letland)
France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son (Luxemburg)
Katrina & The Waves - Love Shine A Light (Verenigd Koninkrijk)
Ich Troje - Follow My Heart (Polen)
Paradise Oskar - Da Da Dam (Finland)
Urban Trad - Sanomi (België)
Dana - All Kinds Of Everything (Ierland)
Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen (Nederland)
Zala Kralj & Gasper Santl - Sebi (Slovenië)
Mørland & Debrah Scarlett - Monster Like Me (Noorwegen)
Yohanna - Is It True? (IJsland)
Marie Myriam - L'Oiseau Et L'Enfant (Frankrijk)
Alice & Franco Battiato - I Treni Di Tozeur (Italië)

Potjandorie dat is toch wel een mooie keuze hoor

Ik heb eens tien enorme persoonlijke favorieten opgezocht uit de recente jaren, die niet echt wisten te scoren en die iedereen wel weer vergeten is of niet zal begrijpen waarom ik die zo goed vind.

Frankrijk 2003:

Polen 2006:

Griekenland 2006:

Israël 2009:

Zweden 2010:

Slovenië 2012:

Albanië 2013:

Israël 2014:

Portugal 2015:

Slovenië 2019:

En natuurlijk zijn er meer

Benieuwd naar die van jullie!

Leuk idee! Hier ook even 10 (heb wel een schifting moeten maken, want er zijn er nog meer )

Portugal 2009:

Finland 2011:

IJsland 2011:

Kroatië 2013:

Albanië 2014:

Ierland 2015:

Georgië 2016:

Georgië 2018:

Hongarije 2019:

Portugal 2019:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.