MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Ook terecht litouwen

Nog geen verrassingen.

Kan Cornald niet stoppen met jinxen door Oekraïne als zekerheid te noemen

België, toch leuk

Zo dan das best belgie

Toch een verrassing, België.

Traditioneel noemen ze als laatste de publieksfavoriet.

BAM! De underdog. In het algemeen erg goed onthaald, maar ik had eigenlijk niet verwacht dat het TV-kijkende publiek zou volgen.

Oekraïne godzijdank door.

België, die zag ik niet aankomen

Begon m ff te knijpen voor Oekraïne. Had het ook helemaal niet raar gevonden als Kroatië of Roemenië door had geweest.

Tevreden met deze uitslag.

Kroatie en Roemenie toch niet. Belgie en Zweden wel 8 uit 10. Ik denk beide op jurypunten. Ik denk dat ik met televote gelijk had gekregen.

Poek schreef:
Traditioneel noemen ze als laatste de publieksfavoriet.

Toch? Volgens mij werd Duncan ook als laatste genoemd bijvoorbeeld.

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Voorspelling voor vanavond:

Zeker door:

Lithuania
Sweden
Cyprus
Azerbaijan
Ukraine
Malta

Net door:

Norway
Belgium
Russia
Romania

Net niet door:

Australia
Israel

Zeker niet door:

Slovenia
North Macedonia
Ireland
Croatia

9/10

Israël dus wel en Roemenië niet, wat Roemenië heeft te danken aan de abominabele zang.

Perfecte uitslag!!!! 9 van mijn top 10 door (en ik kan leven met Noorwegen want die gast heeft de afgelopen weken mijn hart wel gestolen ondanks zijn suffe nummer).

Jemig ik was er echt zeker van dat mijn favo alweer eruit lag nadat België werd doorgegeven. Kroatië klonk als een zekerheidje.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Jemig ik was er echt zeker van dat mijn favo alweer eruit lag nadat België werd doorgegeven. Kroatië klonk als een zekerheidje.

Serieus? Dat TikTok gedoe?

Ja, ik kneep hem ook Teunnis.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Serieus? Dat TikTok gedoe?

Ik vond hem wel leuk gedaan, maar dacht vooral dat het wel aan zou slaan bij het publiek.

Toch spannend hoe het zou gaan. Maar:

-strakke organisatie met lekker tempo
-Nikkie ongelooflijk leuk
-Jan viel gewoon mee
-mooi decor
-eindelijk weer een joelend publiek
-leuke app om alles bij te houden
-prima nummers en de zang viel een jaar redelijk goed mee
-geen camera's die de hele tijd over de zaal vliegen

Top gedaan Nederland!

Blijkbaar is Coop ook sponsor. Vandaar dat ze wel heel vaak genoemd werden in dat wiwiblogsfilmpje dat ik gisteren zag.

9/10 enkel Kroatië fout in plaats van Noorwegen (als laatste gezet). Mooi.

Ik heb de presentatiestukjes grotendeels geskipt, maar ben nu wel benieuwd. Volgende keer ga ik gewoon helemaal kijken.

Heel erg eens met aero. We hebben als Nederland een hele goede show neergezet. Een van de betere landen vind ik ons wel.

Onweerwolf
De show is tot nu toe prima. Jan, Edsilia en die ene waarvan ik de naam telkens vergeet hadden van mij overigens weg mogen blijven maar het was niet ergerlijk. Nikki is fantastisch. De nieuwe Linda de Mol.

Vrees dat Israël toch behoorlijk heeft geprofiteerd van de huidige politieke situatie aldaar. Mensen met een Joodse achtergrond die hun steun willen betuigen. Onderschat de diaspora niet.

Eens met OWW (dus niet allen qua liedjes voorkeur), Edsilia vind ik zo leuk en spontaan altijd, maar hier voegde ze weinig toe.

En Sander Lantinga mag blijven.

Nikki en Chantal for president!

Leuke halve finale. Jammer van Rozen... Ze had een goed nummer maar was live niet sterk helaas

Gretz schreef:
Vrees dat Israël toch behoorlijk heeft geprofiteerd van de huidige politieke situatie aldaar. Mensen met een Joodse achtergrond die hun steun willen betuigen. Onderschat de diaspora niet.

Geloof ik geen reet van, ik zou juist denken dat het nadelig zou zijn.

De zangeres was echt zo leuk deze week. Zo lief en spontaan.

Onweerwolf
Ik dacht ook dat Israël juist minpunten zou krijgen vanwege de oorlog.

Onweerwolf schreef:
Ik dacht ook dat Israël juist minpunten zou krijgen vanwege de oorlog.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Geloof ik geen reet van, ik zou juist denken dat het nadelig zou zijn.

Maar je kan geen minpunten doorgeven via de app. Ik denk dat mensen die het nummer muzikaal erg goed vinden er sowieso wel op stemmen.
Maar goed, hier geen hele analyse naar gedaan natuurlijk. Het is maar een onderbuikgevoel.

Ik denk dat wel onderschat wordt hoeveel sympathie er wereldwijd nog is voor 🇮🇱 in dit hele conflict (niet dat ik mezelf daar toe reken, maak jullie geen zorgen).

En nu weer terug naar de muziek voordat de wordt ingezet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:21 uur

geplaatst: vandaag om 15:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.