Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
2
geplaatst: 18 mei 2021, 23:19 uur
Israël heeft gewoon een catchy modern liedje (in 2020 nog sterker vond ik).
Zweden vond ik niet sterk en gewoon weer door. Maar ja, catchy nummer.
Zweden vond ik niet sterk en gewoon weer door. Maar ja, catchy nummer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 mei 2021, 23:20 uur
Mensen kunnen toch simpelweg niet voor Israël stemmen vanwege de oorlog terwijl ze dat normaal gesproken wel hadden gedaan?
1
geplaatst: 18 mei 2021, 23:21 uur
Ik vond de show vrij tof. Staging fraai (de toon werd gelijk goed gezet met de visuals bij Duncan's optreden), prima tussenstukjes en de presentatoren doen het goed. Nikki is hier idd als een vis in het water. Geen ongemakkelijke grapjes die niet aanslaan (en vooral dat gewacht op een publiek dat helemaal niet op die grapjes reageert) en geen vreselijk steenkolen Engels. Kan menig ander land van leren. Daarnaast zat voor mijn gevoel het tempo er ook wel lekker in. Geen moment verveeld.
0
Vond het een erg toffe halve finale. Productie zat goed in elkaar en ook de presentatie was goed. Ik ben blij dat Litouwen en Oekraïne door zijn. Ik heb echt wel zin gekregen in de volgende halve finale met Italie, Frankrijk en IJsland.
Van mij had Zweden trouwens niet door hoeven te gaan. Ik had liever Noord-Macedonië gezien. Tuurlijk het is een vaag nummer, maar het was wel zuiver terwijl de Zweed er af en toe nog wel wat naast zat.
Van mij had Zweden trouwens niet door hoeven te gaan. Ik had liever Noord-Macedonië gezien. Tuurlijk het is een vaag nummer, maar het was wel zuiver terwijl de Zweed er af en toe nog wel wat naast zat.
0
Ik ben tevreden! Oekraïne, Rusland en België door. Azerbeidzjan vond ik ook verrassend sterk, vooral dat einde. Litouwen een gave opener. Israel ook blij mee, beetje de concurrent van Kroatië denk ik, en het was ook gewoon een tikkie beter!
2
geplaatst: 18 mei 2021, 23:22 uur
In mijn omgeving is Oekraïne niet geliefd en veel mensen vinden het niks, maar dit is zo lekker opzwepend en goed. Ik vind het goed dat mensen steeds minder stemmen op die standaard nummers en ook hier voor kiezen. Chapeau!
0
geplaatst: 18 mei 2021, 23:23 uur
aERodynamIC schreef:
In mijn omgeving is Oekraïne niet geliefd en veel mensen vinden het niks, maar dit is zo lekker opzwepend en goed. Ik vind het goed dat mensen steeds minder stemmen op die standaard nummers en ook hier voor kiezen. Chapeau!
+ ik vind het tof dat ze ook echt wat eigen cultuur laten zien!In mijn omgeving is Oekraïne niet geliefd en veel mensen vinden het niks, maar dit is zo lekker opzwepend en goed. Ik vind het goed dat mensen steeds minder stemmen op die standaard nummers en ook hier voor kiezen. Chapeau!
1
geplaatst: 18 mei 2021, 23:23 uur
Maar vonden jullie ook niet dat er eens een keer goed gezongen werd in een halve finale. We hebben dit wel eens slechter meegemaakt.
Dat vind ik verrassend en heeft niks met de organisatie te maken lijkt me.
Mooie pauze-act trouwens. Genieten! En ik heb niks met Davina.
Dat vind ik verrassend en heeft niks met de organisatie te maken lijkt me.
Mooie pauze-act trouwens. Genieten! En ik heb niks met Davina.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 mei 2021, 23:24 uur
Mensen die verbaasd zijn dat Oekraïne door (Jamai e.d.) is keken duidelijk in 2007 nog niet naar het ESC.
5e plek voor Bulgarije.
5e plek voor Bulgarije.
0
geplaatst: 18 mei 2021, 23:24 uur
Ik mis dat wel: eigen taal, orkest... nostalgie voorruit, maar eigen taal: moet gewoon nog kunnen. Ik vind het te gek. Jammer dat dat nu weg is.
0
geplaatst: 18 mei 2021, 23:25 uur
Onweerwolf schreef:
Mensen die verbaasd zijn dat Oekraïense door (Jamai e.d.) is keken duidelijk in 2007 nog niet naar het ESC.
(embed)
5e plek voor Bulgarije.
Mensen die verbaasd zijn dat Oekraïense door (Jamai e.d.) is keken duidelijk in 2007 nog niet naar het ESC.
(embed)
5e plek voor Bulgarije.
En toch vond ik die stukken prettiger dan Oekraïne
1
geplaatst: 18 mei 2021, 23:30 uur
Over het algemeen tevreden met de uitslag, jammer van Scandinavia Privilege en had nog wel gehoopt op Roemenië.
0
geplaatst: 18 mei 2021, 23:31 uur
Ik ben team aero. Ik heb niets met haar als zangeres maar het was een prima pauze act.
0
starbright boy schreef:
Ik ben team aero. Ik heb niets met haar als zangeres maar het was een prima pauze act.
sluit ik me bij aanIk ben team aero. Ik heb niets met haar als zangeres maar het was een prima pauze act.
0
Ik hoor nu pas voor de eerste keer Italië volledig. Vet nummer zeg. Staat terecht zo hoog bij de bookies.
0
starbright boy schreef:
Dat, helemaal niks, maar zo mooi in beeld gebracht.
Duncan trouwens ook in het begin.
0
Onweerwolf
Ik vond het een beetje een Troskompas minimusical. Niet mijn ding.
0
geplaatst: 18 mei 2021, 23:33 uur
aERodynamIC schreef:
Bij Vrienden van Amstel live deed hij hetzelfde nummer en toen was het super vals. Gelukkig ging het dit keer prima.(quote)
1
geplaatst: 18 mei 2021, 23:33 uur
Onweerwolf Dat vond ik nou net niet. Veel meer understated dan ik me daarbij voorstel.
0
geplaatst: 18 mei 2021, 23:36 uur
jasper1991 schreef:
Over het algemeen tevreden met de uitslag, jammer van Scandinavia Privilege en had nog wel gehoopt op Roemenië.
Oja, België leuke meevaller. Niet verwacht, maar is gewoon een goed nummer ondanks de duffe uitstraling.Over het algemeen tevreden met de uitslag, jammer van Scandinavia Privilege en had nog wel gehoopt op Roemenië.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 mei 2021, 23:39 uur
Waarom wordt die improvisatie van die blonde daar zo geprezen? Dat was toch gewoon knap cringy met dat klap geleuter?
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 mei 2021, 23:41 uur
starbright boy schreef:
Onweerwolf Dat vond ik nou net niet. Veel meer understated dan ik me daarbij voorstel.
mmm, echt? Ik vond het kitsch.
Maar goed, ik vind de pauze act doorgaans niet leuk op het ESC. De historische filmpjes daarentegen zijn meestal wel leuk, dit jaar ook.
1
geplaatst: 18 mei 2021, 23:52 uur
aERodynamIC schreef:
Zeker, dat was visueel indrukwekkend. Het duurde sowieso even voordat ik 'bijgekomen' was van de visuals/hoe alles in beeld gebracht werd, met name dan ook bij Litouwen en Rusland (dat publiek!). Ik was op de een of andere manier zelf zodanig mee met de show als show dat ik zelfs Slovenië wel meeslepend vond. Pas na het eerste rustpunt (pauzepraatje) kwam dat een beetje tot bedaren. Misschien ben ik al te lang niet meer naar concerten geweest... Duncan trouwens ook in het begin.

0
geplaatst: 18 mei 2021, 23:54 uur
Dat was ook wel wat ik aan België waardeerde, trouwens, dat de band als band werd geportretteerd. Er was veel vrij overgeproduceerd, en dat bandgevoel naar voren brengen sprak mij wel aan en viel me op. Zo'n concertgevoel ben ik echt weer aan toe, herinnert zo'n optreden je dan aan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 mei 2021, 23:55 uur
Masimo schreef:
(quote)
Dat was ook wel wat ik aan België waardeerde, trouwens, dat de band als band werd geportretteerd. Er was veel vrij overgeproduceerd, en dat bandgevoel naar voren brengen sprak mij wel aan en viel me op. Zo'n concertgevoel ben ik echt weer aan toe, herinnert zo'n optreden je dan aan. Ha, dat is exact wat ik ook had bij België: ik wil weer bandjes kijken. *zucht*
0
geplaatst: 19 mei 2021, 00:08 uur
Jammer dat Nick, Jamai etc. Oekraïne niets vonden, terwijl ik dat het beste nummer van de avond vond. Gelukkig is Cornald Maas het met me eens.
Ik verwacht overigens dat het niet gaat winnen, maar wel hoog gaat eindigen. Van de favorieten vind ik Italië het best.
Ik verwacht overigens dat het niet gaat winnen, maar wel hoog gaat eindigen. Van de favorieten vind ik Italië het best.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 00:08 uur
Onweerwolf schreef:
Ik moet zeggen dat ik Nederland toch wel erg lastig te schatten vind dit jaar. Het zou nog wel eens mee kunnen vallen.
Dat idee heb ik ook wel. Ik heb ook wel het gevoel dat ik veel boze, serieuze mensen op het podium heb gezien. Niet dat dat slecht is, vaak ook goed (Rusland imo!), maar dingen als Litouwen, IJsland en Nederland zouden er om die reden wel uit kunnen springen misschien?Ik moet zeggen dat ik Nederland toch wel erg lastig te schatten vind dit jaar. Het zou nog wel eens mee kunnen vallen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.