MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Dan toch maar waarom?

Fan van Flo Rida

Gewoon omdat ik die kreeg. Eigenlijk niet meer dan dat

Onweerwolf schreef:
en Malta kan het nu denk ik wel vergeten.

Ik vond en vind het een prima lied, ze kan zingen, maar de bijan agressieve manier van reclame maken voor dit nummer vanuit Malta staat me wat tegen en ik vond haar op de een of andere manier niet zo sympathiek overkomen (beetje arrogant of zo). Is puur een gevoel.

Noorwegen vond en vind ik een draak van een nummer, maar die gast heeft me wel voor zich gewonnen. Maakt toch wel degelijk uit in de waardering merk ik.

Ik hoop het meest op IJsland of Litouwen als winnaar, ben fan van Italië en Frankrijk en Portugal. Dus als hier de winnaar uit voortkomt ben ik blij. Malta zou toch een domper voor me zijn (en dat had ik eerder eigenlijk niet, dat is sinds gisteren ontstaan).

Oekraïne is ook helemaal te gek, maar ze hoeven niet te winnen

Heel veel plezier!!!!!! Lijkt me zo gaaf om gewoon weer in een publiek te zitten.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Vraag niet waarom maar met een vlaggetje van san marino

Ter ere hiervan mijn San Marino top 10 Aller Tijden:

Plaats. [Jaar] Artiest - Titel (Einduitslag)

01. [2013] Valentina Monetta - Crisalide (Vola) (27)

02. [2014] Valentina Monetta - Maybe (Forse) (24)

03. [2019] Serhat - Say Na Na Na (19)

04. [2016] Serhat - I Didn't Know (30)
05. [2008] Miodio - Complice (43)
06. [2011] Senit - Stand By (37)
07. [2018] Jessika Feat. Jenifer Brening - Who We Are (40)
08. [2012] Valentina Monetta - The Social Network Song (36)
09. [2015] Michele Perniola & Anita Simoncini - Chain Of Lights (39)
10. [2017] Valentina Monetta & Jimmie Wilson - Spirit Of The Night (42)

San Marino: alleen dit jaar vind ik leuk, met alle andere inzendingen heb ik helemaal niks.

Onweerwolf
Het is ook niet mijn favoriete land nee.

Onweerwolf
Ik gooi ook mijn Slowaakse Top 7 Aller Tijden er nog even in.

Volgend jaar is het namelijk al 10 jaar geleden dat Slowakije voor het laatst meedeed en dat vind ik enorm jammer.

(Met natuurlijk die schitterende inzending uit 1998, Eén van de meest onderschatte inzendingen uit de geschiedenis van het ESC.)

Plaats. [Jaar] Artiest - Titel (Einduitslag)

01. [1998] Katarína Hasprová - Modlitba (21)

02. [2010] Kristina - Horehronie (35)

03. [2012] Max Jason Mai - Don't Close Your Eyes (38)

04. [1996] Marcel Palonder - Kým Nás Máš (18)
05. [1994] Tublatanka - Nekonečná Pieseň (19)
06. [2009] Kamil Mikulčík And Nela - Let' Tmou (38)
07. [2011] TWiiNS - I'm Still Alive (30)

Kom terug, Slowakije!

Katarina: één van de allermooiste inzendingen ooit.

Onweerwolf schreef:
en Malta kan het nu denk ik wel vergeten.
aERodynamIC schreef:
Oekraïne is ook helemaal te gek, maar ze hoeven niet te winnen
Zou Oekraïne de televoting hebben gewonnen gisteren? Zou me eigenlijk niet verbazen. Malta die de uithaal die keer op keer in de snippets terugkeerde niet goed raakte tov een opvallende en bijzondere performance met vrij weinig concurrentie in zijn soort? (of loop ik nu te hard van stapel?)
Het was in ieder geval niet Malta's liedje dat in mijn hoofd bleef zitten na afloop.

En nog maar een gokje: zou de jury Zweden over Kroatië heen gewipt hebben?

starbright boy schreef:
Vraag niet waarom maar met een vlaggetje van san marino
En als San Marino dan doorgaat, mag je ook naar de finale?

Masimo schreef:
(quote)
(quote)
En nog maar een gokje: zou de jury Zweden over Kroatië heen gewipt hebben?

Lijkt me best logisch dat Kroatië het beter deed bij de televoting en Zweden beter bij de jury. Of ik onderschat enorm hoe populair Zweden is.

Masimo schreef:
(quote)
En wat waren de favorieten van je huisgenoot?

Israël vooral. En ook Oekraïne wel. Litouwen vond ie echt helemaal niks en hij kon zich er niks bij voorstellen dat dit een kanshebber is. Verder vielen de vrouwen van Azerbeidzjan positief op en denkt hij dat Zweden kans maakt om te winnen.

Ik vond Kroatië echt helemaal niks. Het was wel enigszins catchy, maar zo platgeslagen cliché en ook nog matig uitgevoerd dat ik het een beetje armoedig had gevonden als ze door waren geweest...

Blij wel met Noorwegen door. Geen idee waarom, maar ik vond het een heerlijk liedje en die act was meer dan theatraal genoeg om het af te maken

Teunnis schreef:
(quote)

Lijkt me best logisch dat Kroatië het beter deed bij de televoting en Zweden beter bij de jury. Of ik onderschat enorm hoe populair Zweden is.
Zweden tiende zou toch best opvallend (als in: gokwaardig) zijn?

Ah op die fiets. Dat is wel een wat hetere take.

België is denk ik nog wel wat extremer qua verschil publiek / jury. Ondanks dat Hooverphonic een internationaal bekende naam is, verwacht ik niet dat veel mensen thuis direct zijn gaan stemmen na dat spectaculaire optreden…

Overigens, Malta... Objectief gezien een stuk minder irritant dan Netta in 2018, maar het werkte me wel net zo hard op de zenuwen. Als zij maar niet wint zeg, wat een ellende.

Wel erg leuk: Litouwen, Oekraïne en ook Azerbeidzjan had wel wat. En dus Noorwegen. Cyprus, ach ja, waarom niet, idem voor Israel. Maar voor de rest zit er weinig bij dat echt beklijft. Ook Hooverphonic niet, dit moet wel een van de matigere nummers uit hun oeuvre zijn.

Gelukkig lees ik wat gelijkgestemde reacties hier, dus ik doe ook even een duit in het zakje: Malta vond ik maar niks. Ik vind de manier waarop ze steeds 'je me casse' zingt echt bloedirritant, vooral met die handbeweginkjes erbij. Brrrr.

Ik zie Malta ook niet meer gaan meedoen om de podiumplaatsen, want de uithaal was inderdaad niet sterk en de staging vond ik maar flauw.

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
Ik vond Kroatië echt helemaal niks. Het was wel enigszins catchy, maar zo platgeslagen cliché en ook nog matig uitgevoerd dat ik het een beetje armoedig had gevonden als ze door waren geweest...

Precies mijn idee.

Masimo schreef:
(quote)
(quote)
Zou Oekraïne de televoting hebben gewonnen gisteren? Zou me eigenlijk niet verbazen.
Ik denk dat we Oekraïne hier toch een beetje overschatten. Op deze site met een wat alternatiever publiek vinden we dit tof, maar of heel Europa dit trekt betwijfel ik. Ik tip Cyprus voor het winnen van de televote.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Zweden scoort bij beide goed, zaterdag gewoon linkerrijtje hoor.

Nouhou, niet zo haten op Kroatië jullie! Nummer was hartstikke leuk. En de zangeres ook, maar dat is bijzaak.

Kroatië was wel de minste van de zangeressen die soortgelijke nummers hadden dus daarom in mijn ogen terecht niet door. Overigens vond ik Malta dan wel weer overtuigend, lekker catchy nummer en goed gezongen.

Onweerwolf
Btw: krijgen we nou morgen en zaterdag dezelfde opname van IJsland te zien of zijn dat verschillende?

stoepkrijt schreef:
Nouhou, niet zo haten op Kroatië jullie! Nummer was hartstikke leuk. En de zangeres ook, maar dat is bijzaak.

Mijn sympathie krijgt het ook. Niet alleen de uitstraling van de dame was prettig, maar ook haar stem en het liedje vond ik aangenaam. Dat ze af en toe wat mis zat neem ik voor lief mee.

Onweerwolf schreef:
Btw: krijgen we nou morgen en zaterdag dezelfde opname van IJsland te zien of zijn dat verschillende?
Geen idee, ik heb daar nog nergens duidelijk regels over gelezen. Als ze zaterdag nog steeds niet kunnen optreden en dus ook geen nieuwe rehearsal meer kunnen doen lijkt het logisch dat we twee keer dezelfde te zien krijgen.

Australië liet een live-on-tape recording zien, daar zullen er überhaupt geen twee van gemaakt zijn neem ik aan.

Vanuit de zaal meld ik dat Zwitserland niet uitgevlakt moet worden
Live indrukwekkend goed.

Deze dame had gisteren een kleine cameo appearance, dus dat lijkt me reden genoeg om middels deze evergreen - nog altijd een van mijn favoriete oud-winnaars - nog maar eens te hopen dat Luxemburg weer eens mee gaat doen

De Britten zouden best eens weer laatste kunnen worden. Vocaal e een van de minst goede en de staging is kinderachtig

kaj_666 schreef:
Deze dame had gisteren een kleine cameo appearance, dus dat lijkt me reden genoeg om middels deze evergreen - nog altijd een van mijn favoriete oud-winnaars - nog maar eens te hopen dat Luxemburg weer eens mee gaat doen
(embed)

Helemaal mee eens. Geweldig nummer!

Ik zag haar in de Ziggo Dome, bijna niet terug te herkennen (die filmpjes die ze gisteren lieten zijn moeten ongetwijfeld die week zijn opgenomen, dus liggen al even op de plank dan).
Ze was schor en haar stem kwijt maar deed het toch live in tegenstelling tot anderen en vroeg de hulp in van het publiek. Dat vond ik dan wel weer tof, ook al was het jammer om juist dit mooie nummer niet z'n pracht terug te horen.

Volgens mij wil Luxemburg niet meer vanwege de kosten. Toch leverancier van maar liefst 5 winnaars.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.