Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2021, 00:26 uur
En nu ik toch aan het typen ben (ik heb tenslotte niet tijdens de show gepost, gebruik ik dan maar als smoesje? net de berichten teruggelezen!), viel het me ook mee dat je als artiest je niet achter de backingtrack kon verschuilen, wat aanvankelijk wel een beetje de vrees was met vooraf opgenomen achtergrondzang. Ook van Noorwegen (in die nationale voorronde met de zang diep in de mix) en Kroatië was de zang gewoon goed te horen. Bij Azerbeidzjan had ik zelfs het idee dat de muziek soms een beetje te zacht stond tov de zang. Of lag dat aan mijn boxjes? 

0
geplaatst: 19 mei 2021, 00:51 uur
Nee ik had dat idee ook. Sowieso vond ik het geluid en de soundmix niet altijd even top notch.
Had gehoopt op Kroatië en Roemenië en op Twitter is er een heuse klaagzang gaande dat Kroatië niet door is gegaan. Daar hoor ik overigens ook bij. Lekker nummer en best goed gezongen. België vond ik echt heel saai en eentonig. Die had van mij niet naar de finale gehoeven.
Er zitten best veel nummers tussen die ik in eerste instantie niet geweldig vond maar nu ik ze zo terugluister en de finalisten zie vind ik het jammer dat sommigen niet door zijn gegaan. Ik had Ierland bijvoorbeeld best een plek in de finale gegund.
Had gehoopt op Kroatië en Roemenië en op Twitter is er een heuse klaagzang gaande dat Kroatië niet door is gegaan. Daar hoor ik overigens ook bij. Lekker nummer en best goed gezongen. België vond ik echt heel saai en eentonig. Die had van mij niet naar de finale gehoeven.
Er zitten best veel nummers tussen die ik in eerste instantie niet geweldig vond maar nu ik ze zo terugluister en de finalisten zie vind ik het jammer dat sommigen niet door zijn gegaan. Ik had Ierland bijvoorbeeld best een plek in de finale gegund.
2
geplaatst: 19 mei 2021, 01:57 uur
Ongeveer een halfuurtje geleden thuis gekomen. Wat geweldig om mee te maken live
Echt een ervaring om nooit meer afgepakt te worden!
De uitslag vind ik ook niet heel verrassend. Geen shock-qualifiers of landen waarvan het me verbaast dat ze zijn blijven steken.
Echt een ervaring om nooit meer afgepakt te worden!De uitslag vind ik ook niet heel verrassend. Geen shock-qualifiers of landen waarvan het me verbaast dat ze zijn blijven steken.
1
geplaatst: 19 mei 2021, 07:04 uur
[quote]laxus11 schreef:
Ook maar een voorspelling aan mijn kant:
Cyprus
Malta
België
Noorwegen
Azerbeidzjan
Rusland
Oekraïne
Zweden
Litouwen
Israel
10/10 goed, dat was wel eens ooit anders
Oekraïne (wat normaal niet echt mijn smaak is) vond ik echt geweldig, wat een performance. Roemenië viel mij het meest tegen want qua nummer had ze wel doorgemogen maar ongelooflijk matig gezongen.
Ook maar een voorspelling aan mijn kant:
Cyprus
Malta
België
Noorwegen
Azerbeidzjan
Rusland
Oekraïne
Zweden
Litouwen
Israel
10/10 goed, dat was wel eens ooit anders

Oekraïne (wat normaal niet echt mijn smaak is) vond ik echt geweldig, wat een performance. Roemenië viel mij het meest tegen want qua nummer had ze wel doorgemogen maar ongelooflijk matig gezongen.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 07:32 uur
Masimo schreef:
Bij Azerbeidzjan had ik zelfs het idee dat de muziek soms een beetje te zacht stond tov de zang. Of lag dat aan mijn boxjes?
Bij Azerbeidzjan had ik zelfs het idee dat de muziek soms een beetje te zacht stond tov de zang. Of lag dat aan mijn boxjes?
Je was afgeleid door de performance.

Oekraïne was natuurlijk wel tof.
1
geplaatst: 19 mei 2021, 07:51 uur
Gretz schreef:
Zuchtmeisjespop altijd
♥️, zelfs als het soms van iets mindere kwaliteit is.
Witte Trui = Zuchtpopheaven
Laat Casartelli of Joren999 het maar niet horen
Te laat. Weet ik waar mijn punten niet heen gaan!(quote)
Zuchtmeisjespop altijd
♥️, zelfs als het soms van iets mindere kwaliteit is.Witte Trui = Zuchtpopheaven
Laat Casartelli of Joren999 het maar niet horen
Moet even kijken of het uitkomt, maar waarschijnlijk ga ik wel een deel van de finale meepakken!
3
geplaatst: 19 mei 2021, 08:12 uur
Ik hoorde de inzending van Italië gisteren op de radio voor het Songfestival....wat een verademing is dat zeg... en een goed nummer.. ik ben voor Italië 

2
geplaatst: 19 mei 2021, 08:29 uur
Oekraine! Zou het prima doen met een stel uit de grond geplukte takken op een Lowlands
0
geplaatst: 19 mei 2021, 09:38 uur
Zojuist maar eens de 1e halve finale bekeken:
1. Oekraïne
Folk music van zeer hoog niveau mede ook omdat er in het Oekraïens gezongen wordt.
2. Litouwen
Klinkt heel anders maar wel leuk, mede ook door die danspasjes van die blonde dame.
3. Azerbeidzjan
Erg goed. Hoort ook tot de betere
4. België
Hooverphonic. Mooi. Altijd een van de betere bands van onze zuiderburen gevonden.
5. Israël
Klinkt ook zeker niet slecht.
Al met al viel mij de 1e halve finale niet tegen. Ik heb het wel eens aanzienlijk minder gezien.
1. Oekraïne

Folk music van zeer hoog niveau mede ook omdat er in het Oekraïens gezongen wordt.
2. Litouwen
Klinkt heel anders maar wel leuk, mede ook door die danspasjes van die blonde dame.

3. Azerbeidzjan
Erg goed. Hoort ook tot de betere
4. België
Hooverphonic. Mooi. Altijd een van de betere bands van onze zuiderburen gevonden.
5. Israël
Klinkt ook zeker niet slecht.
Al met al viel mij de 1e halve finale niet tegen. Ik heb het wel eens aanzienlijk minder gezien.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 11:22 uur
starbright boy schreef:
(heb ergens een voorgevoel dat we Davina volgend jaar weer zien in Parijs, Rome of Nicosia)
(heb ergens een voorgevoel dat we Davina volgend jaar weer zien in Parijs, Rome of Nicosia)
Dat lijkt me een gegeven...

0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2021, 11:24 uur
Gezien Davina 100% Troskompas verantwoord is zit dat er wel in ja.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 11:47 uur
0
geplaatst: 19 mei 2021, 11:59 uur
Poek schreef:
Traditioneel noemen ze als laatste de publieksfavoriet.
Traditioneel noemen ze als laatste de publieksfavoriet.
Ik vermoed dat dit ook bij de bookmakers bekend is en mede daarom Oekraïne gestegen is naar plek 4 bij de bookmakers.
2
geplaatst: 19 mei 2021, 13:23 uur
IJsland gaat zijn Live-On-Tape opname gebruiken omdat een bandlid positief is getest... Jammer! Had ze graag live gezien! Ik denk dat we nu ook zeker kunnen zeggen dat IJsland niet gaat winnen...
https://twitter.com/dadimakesmusic/status/1394965951473389573
IJsland vanwege coronabesmetting niet live in tweede halve finale Songfestival | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
https://twitter.com/dadimakesmusic/status/1394965951473389573
IJsland vanwege coronabesmetting niet live in tweede halve finale Songfestival | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 19 mei 2021, 14:40 uur
Zeer zuur nieuws
Een van de leukste acts van dit jaar al verwacht ik nog wel dat ze doorgaan naar de finale.
Een van de leukste acts van dit jaar al verwacht ik nog wel dat ze doorgaan naar de finale.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 17:46 uur
IJsland... zo erg, en dit breekt je hart toch:
Songfestivaldeelnemer IJsland in tranen om missen liveshows | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ik hoop zo dat ze de finale halen en winnen zou ik te gek vinden (ook al is Italië mijn persoonlijke favoriet).
Songfestivaldeelnemer IJsland in tranen om missen liveshows | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ik hoop zo dat ze de finale halen en winnen zou ik te gek vinden (ook al is Italië mijn persoonlijke favoriet).
1
geplaatst: 19 mei 2021, 17:48 uur
Het was leuk gisteren! Prima presentatie, leuke show en eigenlijk een heel logische uitslag zonder grote verrassingen. Hoewel: Bij het noemen van de naam België heb ik wel even mijn wenkbrauwen gefronst. Saai nummer en die ongeïnspireerde bandleden hadden nul komma nul uitstraling, het zag er niet uit. En ik snap niet waarom Kroatië niet door is, want ik hoor niet waarom dit minder is dan bijvoorbeeld Cyprus.
Roemenië niet door was te verwachten, hoewel de zang helemaal niet zo beroerd was als ik had gevreesd.
Sowieso werd er best goed gezongen door de meeste landen, ook door de mensen die in de repetities nogal wankel waren. Ook Australië is me 100% meegevallen.
Het enige land dat diep, diep door de ondergrens zakte (sorry Gretz
) was Ierland. Het liedje was oké, maar echt alles aan deze uitvoering was gewoon volkomen kut.
Roemenië niet door was te verwachten, hoewel de zang helemaal niet zo beroerd was als ik had gevreesd.
Sowieso werd er best goed gezongen door de meeste landen, ook door de mensen die in de repetities nogal wankel waren. Ook Australië is me 100% meegevallen.Het enige land dat diep, diep door de ondergrens zakte (sorry Gretz
) was Ierland. Het liedje was oké, maar echt alles aan deze uitvoering was gewoon volkomen kut.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 17:51 uur
Misschien was dat voor mij wel het mooiste. Dat publiek!!!! Verschillende bekenden zaten gisterenavond in de zaal en die zeiden ook hoe onwerkelijk en gaaf dat wel niet was.
Daar kijk ik zaterdag enorm naar uit: met anderen weer een concert beleven. Het is nu zo lang geleden!
0
geplaatst: 19 mei 2021, 17:55 uur
Onweerwolf schreef:
Davina vond ik erg goed en ben geen fan. Maar dat iedereen roept dat zij moet gaan?! Ook nu weer: eerst het nummer dan maar eens horen, dat is en blijft het belangrijkst. Nederland stuurt eigenlijk altijd wel artiesten die kunnen zingen (en ja een enkel jaar is het niet helemaal je van het, maar denk wel dat wij er als land best bovenuit steken met kwaliteit, alleen de nummers... daar schort het nogal eens aan).
0
geplaatst: 19 mei 2021, 17:56 uur
Ai, wat zuur voor IJsland!
Laten we hopen dat het liedje goed genoeg is om ook zonder live-uitvoering op donderdag gewoon door te gaan naar de finale en laten we vooral hopen dat ze zaterdag alsnog wél mogen optreden. (Hoewel ik niet weet wanneer hij besmet is geraakt, tot hoe lang zijn quarantaine moet duren, etc.) Echt heel zuur dit, zeker voor IJsland die zowel vorig jaar als dit jaar tot de absolute kanshebbers behoort.
Laten we hopen dat het liedje goed genoeg is om ook zonder live-uitvoering op donderdag gewoon door te gaan naar de finale en laten we vooral hopen dat ze zaterdag alsnog wél mogen optreden. (Hoewel ik niet weet wanneer hij besmet is geraakt, tot hoe lang zijn quarantaine moet duren, etc.) Echt heel zuur dit, zeker voor IJsland die zowel vorig jaar als dit jaar tot de absolute kanshebbers behoort.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 17:56 uur
Nederland trouwens voor het eerst gestegen bij de bookmakers. Opvallend. Toch dat enthousiaste onthaal gisteren???
1
geplaatst: 19 mei 2021, 18:01 uur
Ik weet niet waar Nederland nu staat en waar ze tot gisteren stonden, maar er zijn natuurlijk wel 6 landen tussenuit gevallen na gisteren. Misschien scheelt dat.
2
geplaatst: 19 mei 2021, 18:02 uur
stoepkrijt schreef:
Ik weet niet waar Nederland nu staat en waar ze tot gisteren stonden, maar er zijn natuurlijk wel 6 landen tussenuit gevallen na gisteren. Misschien scheelt dat.
Ja, dat is het gewoon (je hebt gelijk)

0
geplaatst: 19 mei 2021, 18:05 uur
De huilende IJslander, is dat de jongen met bril rechts van Dadi in Daði Freyr (Daði & Gagnamagnið) – Think About Things (Official Video) - YouTube ? Ik verwacht in ieder geval wel dat ze de finale halen en hopelijk kunnen ze dan wel live optreden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2021, 18:41 uur
Schrijft die Davina Michelle überhaupt wel nummers? Voor mij klinkt ze als zo'n standaard generiek zangeresje dat gewoon wordt geplakt op zo'n Ewbank of Van Tijn liedje dat de hele dag in de HEMA en Blokker wordt gedraaid. Ze kunnen wel zingen maar dat zegt me verder weinig. Ik hoor liever iemand die slecht een goed nummer zingt dan iemand goed een slecht nummer zingt.
edit: ik heb net die pauze act nog even terug gekeken maar ik vind het echt helemaal niets. Ik snap niet waarom mensen hier nou juist enthousiast over zijn. Muzikaal gezien is het echt enorm 13 in het dozijn Troskompasmusicalpop en dat suffe filmpje met die Zeeland tsunami is echt kitsch tot en met.
Laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan met onze ESC inzendingen maar gewoon dezelfde weg blijven bewandelen zoals met Duncan en Jeangu die gewoon echte liedjes schrijven.
Of als je dan toch voor kitsch gaat doe dan iets als Roemenië 2013.
edit: ik heb net die pauze act nog even terug gekeken maar ik vind het echt helemaal niets. Ik snap niet waarom mensen hier nou juist enthousiast over zijn. Muzikaal gezien is het echt enorm 13 in het dozijn Troskompasmusicalpop en dat suffe filmpje met die Zeeland tsunami is echt kitsch tot en met.
Laten we alsjeblieft niet deze kant op gaan met onze ESC inzendingen maar gewoon dezelfde weg blijven bewandelen zoals met Duncan en Jeangu die gewoon echte liedjes schrijven.
Of als je dan toch voor kitsch gaat doe dan iets als Roemenië 2013.
0
geplaatst: 19 mei 2021, 18:51 uur
Niet dat het uiteindelijk veel zal uitmaken, maar voor wie geïnteresseerd is (en voor wie de persconferentie niet heeft gezien), de 10 finalisten hebben als volgt geloot voor de finale:
Eerste helft (1-13):
-Israël
-Rusland
-Malta
-Cyprus
-België
Tweede helft (14-26):
-Noorwegen
-Azerbeidzjan
-Litouwen
-Zweden
-Oekraïne
Eerder hadden de Big 5 al geloot voor in welke helft ze mochten aantreden en van hen hebben het VK en Spanje in de eerste helft geloot en Italië, Duitsland en Frankrijk in de tweede helft. Nederland is het enige land dat momenteel een startpositie heeft: nummer 23.
Eerste helft (1-13):
-Israël
-Rusland
-Malta
-Cyprus
-België
Tweede helft (14-26):
-Noorwegen
-Azerbeidzjan
-Litouwen
-Zweden
-Oekraïne
Eerder hadden de Big 5 al geloot voor in welke helft ze mochten aantreden en van hen hebben het VK en Spanje in de eerste helft geloot en Italië, Duitsland en Frankrijk in de tweede helft. Nederland is het enige land dat momenteel een startpositie heeft: nummer 23.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2021, 18:53 uur
Porcupine Head schreef:
Niet dat het uiteindelijk veel zal uitmaken, maar voor wie geïnteresseerd is (en voor wie de persconferentie niet heeft gezien), de 10 finalisten hebben als volgt geloot voor de finale:
Eerste helft (1-13):
-Israël
-Rusland
-Malta
-Cyprus
-België
Tweede helft (14-26):
-Noorwegen
-Azerbeidzjan
-Litouwen
-Zweden
-Oekraïne
Eerste helft (1-13):
-Israël
-Rusland
-Malta
-Cyprus
-België
Tweede helft (14-26):
-Noorwegen
-Azerbeidzjan
-Litouwen
-Zweden
-Oekraïne
Dat kan zeker wel wat uitmaken. Dit is in ieder geval erg positief voor Litouwen en Malta kan het nu denk ik wel vergeten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.