Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2019, 18:04 uur
Top 41:
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Slovenië
5. Hongarije
6. Ierland
7. België
8. Griekenland
9. Tsjechië
10. Armenië
11. Zwitserland ***
- In het begin vond ik dit een bijzonder leuk nummer, maar dit is niet bepaald lang houdbaar, begin het al aardig beu te worden. Benieuwd of hij nog verder gaat zakken. Maar top 5 zal hij zeker wel halen in de finale denk ik.
12. Israël
13. Cyprus
14. Frankrijk
15. Spanje
16. Wit-Rusland
17. Ijsland
18. Estland
19. Finland
20. Montenegro
21. Verenigd Koninkrijk
22. Duitsland
23. Australië
24. San Marino
25. Moldavië *
- Dacht eerst dat ik naar Celine Dion zat te luisteren, haar stem lijkt er wel op. Maar ik ben allergisch voor Celine Dion, dus helaas voor deze dame.
26. Servië
27. Letland *
- Zelden zo'n slap en saai nummer gehoord, exit in de halve finale aub.
28. Georgië
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Slovenië
5. Hongarije
6. Ierland
7. België
8. Griekenland
9. Tsjechië
10. Armenië
11. Zwitserland ***
- In het begin vond ik dit een bijzonder leuk nummer, maar dit is niet bepaald lang houdbaar, begin het al aardig beu te worden. Benieuwd of hij nog verder gaat zakken. Maar top 5 zal hij zeker wel halen in de finale denk ik.
12. Israël
13. Cyprus
14. Frankrijk
15. Spanje
16. Wit-Rusland
17. Ijsland
18. Estland
19. Finland
20. Montenegro
21. Verenigd Koninkrijk
22. Duitsland
23. Australië
24. San Marino
25. Moldavië *
- Dacht eerst dat ik naar Celine Dion zat te luisteren, haar stem lijkt er wel op. Maar ik ben allergisch voor Celine Dion, dus helaas voor deze dame.
26. Servië
27. Letland *
- Zelden zo'n slap en saai nummer gehoord, exit in de halve finale aub.
28. Georgië
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 april 2019, 00:03 uur
Wandeling gemaakt en alle nummers daarbij weer beluisterd. Ik ben blij dat de opwaartse spiraal van meer kwaliteit die vorig jaar is begonnen wordt doorgezet dit jaar. Gemiddeld nog iets beter dan 2018 al mist het een knaller voor mij zoals Italië vorig jaar. Gelukkig wordt het supermatige 2017 weggespoeld. Ik heb Nederland nu gewoon op 1. Onvoorstelbaar voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik Portugal wel echt steeds gaver begin te vinden, die zou die plek nog kunnen afpakken. Ik hoor trouwens weinig positiefs over Duitsland. Waarom? Zit bij mij in de hoge middenmoot. Verder begin ik Zwitserland, Servië en België steeds meer te waarderen.
01 | Netherlands | Duncan Laurence - Arcade
02 | Iceland | Hatari - Hatrið Mun Sigra
03 | Portugal | Conan Osíris - Telemóveis
04 | Italy | Mahmood - Soldi
05 | Slovenia | Zala Kralj & Gašper Šantl - Sebi
06 | France | Bilal Hassani - Roi
07 | Norway | KEiiNO - Spirit In The Sky
08 | Albania | Jonida Maliqi - Ktheju Tokës
09 | Hungary | Joci Pápai - Az Én Apám
10 | Switzerland | Luca Hänni - She Got Me
11 | Latvia | Carousel - That Night
12 | Finland | Darude Feat. Sebastian Rejman - Look Away
13 | Serbia | Nevena Božović - Kruna
14 | Denmark | Leonora - Love Is Forever
15 | Germany | S!sters - Sister
16 | Israel | Kobi Marimi - Home
17 | Belgium | Eliot - Wake Up
18 | Estonia | Victor Crone - Storm
19 | Australia | Kate Miller-Heidke - Zero Gravity
20 | Lithuania | Jurijus - Run With The Lions
21 | Cyprus | Tamta - Replay
22 | Russia | Sergey Lazarev - Scream
23 | San Marino | Serhat - Say Na Na Na
24 | Spain | Miki - La Venda
25 | Poland | Tulia - Pali Się
26 | Azerbaijan | Chingiz - Truth
27 | Czech Republic | Lake Malawi - Friend Of A Friend
28 | Georgia | Oto Nemsadze - Sul Tsin Iare
29 | Croatia | Roko - The Dream
30 | Greece | Katerine Duska - Better Love
31 | Armenia | Srbuk - Walking Out
32 | Ireland | Sarah McTernan - 22
33 | Malta | Michela - Chameleon
34 | Moldova | Anna Odobescu - Stay
35 | Macedonia | Tamara Todevska - Proud
36 | Austria | Pænda - Limits
37 | Sweden | John Lundvik - Too Late For Love
38 | UK | Michael Rice - Bigger Than Us
39 | Romania | Ester Peony - On A Sunday
40 | Belarus | ZENA - Like It
41 | Montenegro | D-Moll - Heaven
01 | Netherlands | Duncan Laurence - Arcade
02 | Iceland | Hatari - Hatrið Mun Sigra
03 | Portugal | Conan Osíris - Telemóveis
04 | Italy | Mahmood - Soldi
05 | Slovenia | Zala Kralj & Gašper Šantl - Sebi
06 | France | Bilal Hassani - Roi
07 | Norway | KEiiNO - Spirit In The Sky
08 | Albania | Jonida Maliqi - Ktheju Tokës
09 | Hungary | Joci Pápai - Az Én Apám
10 | Switzerland | Luca Hänni - She Got Me
11 | Latvia | Carousel - That Night
12 | Finland | Darude Feat. Sebastian Rejman - Look Away
13 | Serbia | Nevena Božović - Kruna
14 | Denmark | Leonora - Love Is Forever
15 | Germany | S!sters - Sister
16 | Israel | Kobi Marimi - Home
17 | Belgium | Eliot - Wake Up
18 | Estonia | Victor Crone - Storm
19 | Australia | Kate Miller-Heidke - Zero Gravity
20 | Lithuania | Jurijus - Run With The Lions
21 | Cyprus | Tamta - Replay
22 | Russia | Sergey Lazarev - Scream
23 | San Marino | Serhat - Say Na Na Na
24 | Spain | Miki - La Venda
25 | Poland | Tulia - Pali Się
26 | Azerbaijan | Chingiz - Truth
27 | Czech Republic | Lake Malawi - Friend Of A Friend
28 | Georgia | Oto Nemsadze - Sul Tsin Iare
29 | Croatia | Roko - The Dream
30 | Greece | Katerine Duska - Better Love
31 | Armenia | Srbuk - Walking Out
32 | Ireland | Sarah McTernan - 22
33 | Malta | Michela - Chameleon
34 | Moldova | Anna Odobescu - Stay
35 | Macedonia | Tamara Todevska - Proud
36 | Austria | Pænda - Limits
37 | Sweden | John Lundvik - Too Late For Love
38 | UK | Michael Rice - Bigger Than Us
39 | Romania | Ester Peony - On A Sunday
40 | Belarus | ZENA - Like It
41 | Montenegro | D-Moll - Heaven
0
geplaatst: 11 april 2019, 10:55 uur
28. Letland: Carousel - That Night
De Letse voorronde Supernova was dit jaar een van de eerste waarvan de nummers bekend gemaakt werden. De middag dat ik de nummers toen voor het eerst luisterde was behoorlijk lollig, want wat zat er toch een troep bij en wat heb ik er heerlijk om moeten lachen.
Het winnende nummer was uiteindelijk That Night van Carousel en dat was inderdaad nog een van de betere opties. Alsnog vind ik het nogal middelmatig. In eerste instantie vond ik het nog wel wat hebben, maar dit nummer heeft geen lange houdbaarheidsdatum. Het nummer is nogal repetitief en dat maakt dat ik het na 2 minuten al wel beu ben. Niet vreselijk, maar erg onopvallend en daardoor denk ik dat de finale halen erg moeilijk gaat worden voor de Letten.
Persoonlijke favoriet: Brainstorm - My Star (2000)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland
11. Estland
12. Australië
13. Tsjechië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Servië
17. Ierland
18. Armenië
19. Frankrijk
20. Cyprus
21. Letland
22. Finland
23. Montenegro
24. San Marino
25. Moldavië
26. Georgië
27. Wit-Rusland
28. Duitsland
De Letse voorronde Supernova was dit jaar een van de eerste waarvan de nummers bekend gemaakt werden. De middag dat ik de nummers toen voor het eerst luisterde was behoorlijk lollig, want wat zat er toch een troep bij en wat heb ik er heerlijk om moeten lachen.
Het winnende nummer was uiteindelijk That Night van Carousel en dat was inderdaad nog een van de betere opties. Alsnog vind ik het nogal middelmatig. In eerste instantie vond ik het nog wel wat hebben, maar dit nummer heeft geen lange houdbaarheidsdatum. Het nummer is nogal repetitief en dat maakt dat ik het na 2 minuten al wel beu ben. Niet vreselijk, maar erg onopvallend en daardoor denk ik dat de finale halen erg moeilijk gaat worden voor de Letten.
Persoonlijke favoriet: Brainstorm - My Star (2000)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland
11. Estland
12. Australië
13. Tsjechië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Servië
17. Ierland
18. Armenië
19. Frankrijk
20. Cyprus
21. Letland
22. Finland
23. Montenegro
24. San Marino
25. Moldavië
26. Georgië
27. Wit-Rusland
28. Duitsland
0
geplaatst: 11 april 2019, 17:07 uur
Roemenië: Ester Peony - On a Sunday
Zoals heel veel andere landen doet ook Roemenië dit jaar voor de 20e keer mee. Soms met vreselijke draken en soms echt sterke nummers.
Ester Peony valt dit jaar wat mij betreft in de categorie zoals al vaker aangehaald: niet heel erg opvallend, niet slecht, maar ook geen winnaarsmateriaal. Het komt dit jaar vooral bij de dames voor.
Wederom hoor ik het, vind ik het wel best en ben ik het vergeten als het is afgelopen en als iets niet de bedoeling is op het Songfestival. Er gebeurt te weinig in dit nummer om het interessant te maken en dat gepiep van haar af en toe staat me dan toch wel tegen. Nu Madonna komt optreden moeten we nummers als deze maar als plaspauze gaan gebruiken.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Polen
11. Verenigd Koninkrijk
12. Cyprus
13. Spanje
14. Frankrijk
15. Estland
16. Ierland
17. Tsjechië
18. Letland
19. Servië
20. Finland
21. Armenië
22. Moldavië
23. Australië
24. Georgië
25. San Marino
26. Roemenië
27. Montenegro
28. Wit-Rusland
29. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 3de (2005, 2010)
Laagste positie: 11de (2018 HF)
Persoonlijke favoriet: Voltaj - De la Capăt (All over Again) (2015)
Zoals heel veel andere landen doet ook Roemenië dit jaar voor de 20e keer mee. Soms met vreselijke draken en soms echt sterke nummers.
Ester Peony valt dit jaar wat mij betreft in de categorie zoals al vaker aangehaald: niet heel erg opvallend, niet slecht, maar ook geen winnaarsmateriaal. Het komt dit jaar vooral bij de dames voor.
Wederom hoor ik het, vind ik het wel best en ben ik het vergeten als het is afgelopen en als iets niet de bedoeling is op het Songfestival. Er gebeurt te weinig in dit nummer om het interessant te maken en dat gepiep van haar af en toe staat me dan toch wel tegen. Nu Madonna komt optreden moeten we nummers als deze maar als plaspauze gaan gebruiken.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Polen
11. Verenigd Koninkrijk
12. Cyprus
13. Spanje
14. Frankrijk
15. Estland
16. Ierland
17. Tsjechië
18. Letland
19. Servië
20. Finland
21. Armenië
22. Moldavië
23. Australië
24. Georgië
25. San Marino
26. Roemenië
27. Montenegro
28. Wit-Rusland
29. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 3de (2005, 2010)
Laagste positie: 11de (2018 HF)
Persoonlijke favoriet: Voltaj - De la Capăt (All over Again) (2015)
0
geplaatst: 11 april 2019, 20:35 uur
Letland: Carousel - That Night
Het is misschien verrassend maar dit vind ik het minste nummer van dit jaar. Waarom? Omdat het geen enkele indruk bij me achterlaat, en geen enkel gevoel bij me oproept. Het gaat gewoon langs me heen.
Dit heeft weer een bepaalde sound die meteen in mijn straatje ligt. Vooral productioneel gezien. Ik heb het gevoel dat dit soort nummer de laatste tijd vaker voorbij komt op het Songfestival en dat vind ik helemaal niet erg. Ergens wel wat in het verlengde van Jamala ook. Ook vergelijkbaar met Armenië van dit jaar vind ik. Het is niet precies hetzelfde ofzo, maar het is een bepaalde vibe. Maar in tegenstelling tot die voorbeelden vind ik hier het liedje niet zo boeiend. Alsnog vind ik het niet vervelend, maar daardoor geen topper voor mij.
Het is misschien verrassend maar dit vind ik het minste nummer van dit jaar. Waarom? Omdat het geen enkele indruk bij me achterlaat, en geen enkel gevoel bij me oproept. Het gaat gewoon langs me heen.
Dit heeft weer een bepaalde sound die meteen in mijn straatje ligt. Vooral productioneel gezien. Ik heb het gevoel dat dit soort nummer de laatste tijd vaker voorbij komt op het Songfestival en dat vind ik helemaal niet erg. Ergens wel wat in het verlengde van Jamala ook. Ook vergelijkbaar met Armenië van dit jaar vind ik. Het is niet precies hetzelfde ofzo, maar het is een bepaalde vibe. Maar in tegenstelling tot die voorbeelden vind ik hier het liedje niet zo boeiend. Alsnog vind ik het niet vervelend, maar daardoor geen topper voor mij.
0
geplaatst: 12 april 2019, 08:57 uur
29. Roemenië: Ester Peony - On a Sunday
De Roemeense nationale finale was dit jaar nogal een rommeltje. Topfavoriet was Laura Bretan, ware het niet dat men erachter kwam dat ze homofobe uitspraken had gedaan en die niet wilde terugnemen. Dit viel niet in goede aarde bij de veelal internationale jury, en gezien dat de jury 84% invloed had op de uitslag, kon de volle mep punten van de televote er geen verandering meer in brengen dat niet Laura, maar Ester Peony de verrassende winnares werd, tot woede van Roemeense fans. Gelukkig zijn ze - net als in Italië - inmiddels bedaard.
Het liedje is wel oké, maar vooral het repetitieve ervan staat me tegen. Ik ben het na een minuut of 2 al wel zat. Wat dat betreft vind ik de nummers van Roemenië en Letland wel een beetje in hetzelfde straatje zitten en daarom ook opvallend dat die na elkaar moeten optreden. Roemenië dicht ik dan wat meer kansen toe om de finale te halen, maar ik denk dat het na de eerste non-kwalificatie van vorig jaar ook dit jaar nog wel lastig voor ze gaat worden.
Persoonlijke favoriet: Voltaj - De la Capat (2015)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland
11. Estland
12. Australië
13. Tsjechië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Servië
17. Ierland
18. Armenië
19. Frankrijk
20. Cyprus
21. Roemenië
22. Letland
23. Finland
24. Montenegro
25. San Marino
26. Moldavië
27. Georgië
28. Wit-Rusland
29. Duitsland
De Roemeense nationale finale was dit jaar nogal een rommeltje. Topfavoriet was Laura Bretan, ware het niet dat men erachter kwam dat ze homofobe uitspraken had gedaan en die niet wilde terugnemen. Dit viel niet in goede aarde bij de veelal internationale jury, en gezien dat de jury 84% invloed had op de uitslag, kon de volle mep punten van de televote er geen verandering meer in brengen dat niet Laura, maar Ester Peony de verrassende winnares werd, tot woede van Roemeense fans. Gelukkig zijn ze - net als in Italië - inmiddels bedaard.
Het liedje is wel oké, maar vooral het repetitieve ervan staat me tegen. Ik ben het na een minuut of 2 al wel zat. Wat dat betreft vind ik de nummers van Roemenië en Letland wel een beetje in hetzelfde straatje zitten en daarom ook opvallend dat die na elkaar moeten optreden. Roemenië dicht ik dan wat meer kansen toe om de finale te halen, maar ik denk dat het na de eerste non-kwalificatie van vorig jaar ook dit jaar nog wel lastig voor ze gaat worden.
Persoonlijke favoriet: Voltaj - De la Capat (2015)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland
11. Estland
12. Australië
13. Tsjechië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Servië
17. Ierland
18. Armenië
19. Frankrijk
20. Cyprus
21. Roemenië
22. Letland
23. Finland
24. Montenegro
25. San Marino
26. Moldavië
27. Georgië
28. Wit-Rusland
29. Duitsland
0
geplaatst: 12 april 2019, 10:16 uur
1. Griekenland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. Estland
10. Israël
11. Verenigd Koninkrijk
12. San Marino
13. Letland ***
Zondagochtendmuziek. Sober en toch warm.
14. Cyprus
15. Montenegro
16. Hongarije
17. Portugal
18. IJsland
19. Servië
20. Wit-Rusland
21. België
22. Frankrijk
23. Zwitserland
24. Armenië
25. Roemenië **
De zoveelste in de categorie Oostblokzangeressen die ik vergeten ben zodra het liedje klaar is.
26. Moldavië
27. Finland
28. Georgië
29. Duitsland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. Estland
10. Israël
11. Verenigd Koninkrijk
12. San Marino
13. Letland ***
Zondagochtendmuziek. Sober en toch warm.
14. Cyprus
15. Montenegro
16. Hongarije
17. Portugal
18. IJsland
19. Servië
20. Wit-Rusland
21. België
22. Frankrijk
23. Zwitserland
24. Armenië
25. Roemenië **
De zoveelste in de categorie Oostblokzangeressen die ik vergeten ben zodra het liedje klaar is.
26. Moldavië
27. Finland
28. Georgië
29. Duitsland
0
geplaatst: 12 april 2019, 13:47 uur
Laat ik ook even een late aanhaker zijn.
Israel.
Ik hou niet zo van zijn gezwollen stemgeluid en het nummer is veel te veel musical voor mijn smaak. Maar het is wel een mooie compositie. Winnen gaat Israel niet en het succes van dit nummer zal best afhankelijk zijn van zijn het plekje in de startrij. Hoge middenmoot zit er wel in.
Duitsland
Zo lang maar een van de twee zingt en het nummer nog klein is in de coupletten kan ik er nog wel naar luisteren. Maar zodra het grootser moet en ze vervolgens ook nog samen gaan zingen haak ik echt af. Tegen het einde vind ik het echt niet te harden. Gaat ook niet scoren op het festival. Ergens bij de onderste drie.
Frankrijk
Goed verhaal natuurlijk. Nummer is wel aardig maar kan op worden gewaardeerd met een goede podiumpresentatie. Heb er geen hekel aan, maar een echte klik ontbreekt.
Italië
Italie heeft best alweer een aantal sterke inzendingen gebracht sinds de comeback. Deze mag daar zo bij. Een van mijn absolute favorieten dit jaar. Sterk nummer met ingehouden emotie die er net niet uitkomt. En dat houdt het spannend. En hij heeft veel uitstaling. Bijna net zo goed als vorig jaar.
Spanje
Spanje komt weer met een zomers deuntje. Niet zo slecht als verschillende andere zomerse deuntjes van ze (de verschikkelijke inzending van 2017 bijvoorbeeld). en behoorlijk catchy. Maar behoorlijk forgettable. En daar hebben ze wel vaker last van.
UK
Geen herstel bij de Britten. Het beste dat je erover kunt zeggen is dat veel inzendingen deze eeuw van ze slechter waren, maar ze zijn dan ook de laatste 15-20 jaar een van de minste landen. Ik hoor vooral een van clichés aan elkaar hangend nummer met een irritant aanstellerige zanger. Ik moet bij dit soort zangers altijd denken aan de Soundmix show van vroeger. En dan met name aan het eindliedje: Reach Out and Touch, dan mocht elke kandidaat nog een zinnetje zingen en er zaten er altijd wel een paar tussen die aanstellerij met schoonheid en emotie verwarden.
Cyprus
Beetje een herhaling van volgend jaar inderdaad. Ik kan het goed hebben zonder enthousiast te worden. Bij een optreden zie ik dit wel in de onderste helft van de top 10.
Finland
Ik denk dat ze het in Finland zeker niet verwachten, maar dit zou best weleens de finale kunnen missen. Matig nummer en ook nog eens de verkeerde zanger erbij.
Hongarije
Het is niet altijd zo, maar gemiddeld genomen is Hongarije vaak het smaakvolste Oostblokland. Ook dit verdient een finaleplaats, maar ik ben nog niet 100% zeker dat dat ook lukt.
Montenegro
Hoe zit de selectie van Montenegro eigenlijk in elkaar? Dit klinkt als een weinig samenhangende remix van een slap nummer met twee overdramatische zeikstemmen. Wie kiest hier in godsnaam voor? Enige geinige is dat snaarinstrument.
Polen
Vind dit echt leuk. Beetje horror en een beetje zomer ofzo, Wijkt behoorlijk af van de rest en zie ik het daarom nog best goed doen.
Tot nu toe
1. Italie
2. Polen
3. Hongarije
4. Frankrijk
5. Israel
6. Cyprus
7. Spanje
8. Finland
9. UK
10. Duitsland
11. Montenegro
(wordt vervolgd)
Israel.
Ik hou niet zo van zijn gezwollen stemgeluid en het nummer is veel te veel musical voor mijn smaak. Maar het is wel een mooie compositie. Winnen gaat Israel niet en het succes van dit nummer zal best afhankelijk zijn van zijn het plekje in de startrij. Hoge middenmoot zit er wel in.
Duitsland
Zo lang maar een van de twee zingt en het nummer nog klein is in de coupletten kan ik er nog wel naar luisteren. Maar zodra het grootser moet en ze vervolgens ook nog samen gaan zingen haak ik echt af. Tegen het einde vind ik het echt niet te harden. Gaat ook niet scoren op het festival. Ergens bij de onderste drie.
Frankrijk
Goed verhaal natuurlijk. Nummer is wel aardig maar kan op worden gewaardeerd met een goede podiumpresentatie. Heb er geen hekel aan, maar een echte klik ontbreekt.
Italië
Italie heeft best alweer een aantal sterke inzendingen gebracht sinds de comeback. Deze mag daar zo bij. Een van mijn absolute favorieten dit jaar. Sterk nummer met ingehouden emotie die er net niet uitkomt. En dat houdt het spannend. En hij heeft veel uitstaling. Bijna net zo goed als vorig jaar.
Spanje
Spanje komt weer met een zomers deuntje. Niet zo slecht als verschillende andere zomerse deuntjes van ze (de verschikkelijke inzending van 2017 bijvoorbeeld). en behoorlijk catchy. Maar behoorlijk forgettable. En daar hebben ze wel vaker last van.
UK
Geen herstel bij de Britten. Het beste dat je erover kunt zeggen is dat veel inzendingen deze eeuw van ze slechter waren, maar ze zijn dan ook de laatste 15-20 jaar een van de minste landen. Ik hoor vooral een van clichés aan elkaar hangend nummer met een irritant aanstellerige zanger. Ik moet bij dit soort zangers altijd denken aan de Soundmix show van vroeger. En dan met name aan het eindliedje: Reach Out and Touch, dan mocht elke kandidaat nog een zinnetje zingen en er zaten er altijd wel een paar tussen die aanstellerij met schoonheid en emotie verwarden.
Cyprus
Beetje een herhaling van volgend jaar inderdaad. Ik kan het goed hebben zonder enthousiast te worden. Bij een optreden zie ik dit wel in de onderste helft van de top 10.
Finland
Ik denk dat ze het in Finland zeker niet verwachten, maar dit zou best weleens de finale kunnen missen. Matig nummer en ook nog eens de verkeerde zanger erbij.
Hongarije
Het is niet altijd zo, maar gemiddeld genomen is Hongarije vaak het smaakvolste Oostblokland. Ook dit verdient een finaleplaats, maar ik ben nog niet 100% zeker dat dat ook lukt.
Montenegro
Hoe zit de selectie van Montenegro eigenlijk in elkaar? Dit klinkt als een weinig samenhangende remix van een slap nummer met twee overdramatische zeikstemmen. Wie kiest hier in godsnaam voor? Enige geinige is dat snaarinstrument.
Polen
Vind dit echt leuk. Beetje horror en een beetje zomer ofzo, Wijkt behoorlijk af van de rest en zie ik het daarom nog best goed doen.
Tot nu toe
1. Italie
2. Polen
3. Hongarije
4. Frankrijk
5. Israel
6. Cyprus
7. Spanje
8. Finland
9. UK
10. Duitsland
11. Montenegro
(wordt vervolgd)
0
geplaatst: 12 april 2019, 13:47 uur
Omdat ik maar een handjevol aantal nummers leuk vind zal ik er niet een lange lijst van maken.
1. Tsjechië
2. Nederland
3. Slovenië
4. Italië
5. IJsland
6. Griekenland
7. Zweden
8. België
1. Tsjechië
2. Nederland
3. Slovenië
4. Italië
5. IJsland
6. Griekenland
7. Zweden
8. België
0
geplaatst: 12 april 2019, 16:34 uur
Zit me nu overigens te verdiepen in hoe de Nederlandse inzendingen het in de top 40 deden. Er is een inzending in de laatste 20 jaar die de top 40 niet haalde. 3x raden welke dat is. Denk dat het antwoord jullie zal vebazen...
One More Night van Esther Hart
One More Night van Esther Hart
0
geplaatst: 12 april 2019, 16:53 uur
Denemarken: Leonora - Love Is Forever
Denemarken is een land met best vaak van die huppeldepup popnummers. Ook dit jaar is het best cheesy en het doet me denken aan die ene grote zomerhit van jaren geleden... maar welke was het ook al weer?!
Dat dus. Zo'n inwisselbaar nummer, eigenlijk heel irritant en tegelijkertijd ook best charmant. Het voordeel voor dit nummer zit 'em in het feit dat het dit jaar opvalt tussen de andere nummers. Het is redelijk enig in z'n soort. Zelf vond ik het in begin leuk, maar inmiddels staat het me meer en meer tegen. Zo'n zoete kauwgumbal waar de smaak zeer snel van verloren gaat. En mensen stop eens met dat husselen van talen. U mag allemaal in het Engels zingen dus het hoeft helemaal niet meer om puntjes te scoren.
Iets te veel een trutnummer. Sorry Denemarken.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Polen
11. Verenigd Koninkrijk
12. Cyprus
13. Spanje
14. Frankrijk
15. Estland
16. Ierland
17. Tsjechië
18. Letland
19. Servië
20. Finland
21. Armenië
22. Denemarken
23. Moldavië
24. Australië
25. Georgië
26. San Marino
27. Roemenië
28. Montenegro
29. Wit-Rusland
30. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (1963, 2000, 2013)
Laagste positie: laatste (2002)
Persoonlijke favoriet: Grethe & Jørgen Ingmann - Dansevise (1963)
Denemarken is een land met best vaak van die huppeldepup popnummers. Ook dit jaar is het best cheesy en het doet me denken aan die ene grote zomerhit van jaren geleden... maar welke was het ook al weer?!
Dat dus. Zo'n inwisselbaar nummer, eigenlijk heel irritant en tegelijkertijd ook best charmant. Het voordeel voor dit nummer zit 'em in het feit dat het dit jaar opvalt tussen de andere nummers. Het is redelijk enig in z'n soort. Zelf vond ik het in begin leuk, maar inmiddels staat het me meer en meer tegen. Zo'n zoete kauwgumbal waar de smaak zeer snel van verloren gaat. En mensen stop eens met dat husselen van talen. U mag allemaal in het Engels zingen dus het hoeft helemaal niet meer om puntjes te scoren.
Iets te veel een trutnummer. Sorry Denemarken.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Polen
11. Verenigd Koninkrijk
12. Cyprus
13. Spanje
14. Frankrijk
15. Estland
16. Ierland
17. Tsjechië
18. Letland
19. Servië
20. Finland
21. Armenië
22. Denemarken
23. Moldavië
24. Australië
25. Georgië
26. San Marino
27. Roemenië
28. Montenegro
29. Wit-Rusland
30. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (1963, 2000, 2013)
Laagste positie: laatste (2002)
0
geplaatst: 13 april 2019, 08:50 uur
Top 41:
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Slovenië
5. Hongarije
6. Ierland
7. België
8. Griekenland
9. Tsjechië
10. Armenië
11. Zwitserland
12. Israël
13. Cyprus
14. Ijsland
15. Frankrijk
16. Spanje
17. Wit-Rusland
18. Estland
19. Finland
20. Montenegro
21. Verenigd Koninkrijk
22. Roemenië *1/2
- Iedereen dacht dat Laura Bretan zou winnen in de voorrondes, maar het werd Ester Peony. Jammer, dit zie ik de finale niet halen, te doorsnee.
23. Duitsland
24. Australië
25. San Marino
26. Denemarken *
- Te truttig, al zingend lekker met je beentjes schommelend en maar hopen dat we je schattig gaan vinden. Werkt totaal niet voor mij. Next.
27. Moldavië
28. Servië
29. Letland
30. Georgië
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Slovenië
5. Hongarije
6. Ierland
7. België
8. Griekenland
9. Tsjechië
10. Armenië
11. Zwitserland
12. Israël
13. Cyprus
14. Ijsland
15. Frankrijk
16. Spanje
17. Wit-Rusland
18. Estland
19. Finland
20. Montenegro
21. Verenigd Koninkrijk
22. Roemenië *1/2
- Iedereen dacht dat Laura Bretan zou winnen in de voorrondes, maar het werd Ester Peony. Jammer, dit zie ik de finale niet halen, te doorsnee.
23. Duitsland
24. Australië
25. San Marino
26. Denemarken *
- Te truttig, al zingend lekker met je beentjes schommelend en maar hopen dat we je schattig gaan vinden. Werkt totaal niet voor mij. Next.
27. Moldavië
28. Servië
29. Letland
30. Georgië
0
geplaatst: 13 april 2019, 09:54 uur
1. Griekenland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. Estland
10. Israël
11. San Marino
12. Letland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Cyprus
15. Montenegro
16. Hongarije
17. Portugal
18. IJsland
19. Servië
20. Wit-Rusland
21. België
22. Frankrijk
23. Denemarken **
"Truttig" is het juiste woord, inderdaad. Niet heel slecht, vooral gewoon niet interessant.
24. Zwitserland
25. Armenië
26. Roemenië
27. Moldavië
28. Finland
29. Georgië
30. Duitsland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. Estland
10. Israël
11. San Marino
12. Letland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Cyprus
15. Montenegro
16. Hongarije
17. Portugal
18. IJsland
19. Servië
20. Wit-Rusland
21. België
22. Frankrijk
23. Denemarken **
"Truttig" is het juiste woord, inderdaad. Niet heel slecht, vooral gewoon niet interessant.
24. Zwitserland
25. Armenië
26. Roemenië
27. Moldavië
28. Finland
29. Georgië
30. Duitsland
0
geplaatst: 13 april 2019, 15:59 uur
Ik begin behoorlijk verslaafd te raken aan Chameleon van Malta. Die moeten we niet onderschatten, zeker een dark horse
I Never Walk Away Na Na, krijg het niet meer uit mijn hoofd.
Ik heb deze editie 2 guilty pleasures, deze en de 2e komt ook nog.
I Never Walk Away Na Na, krijg het niet meer uit mijn hoofd.Ik heb deze editie 2 guilty pleasures, deze en de 2e komt ook nog.
0
geplaatst: 13 april 2019, 19:00 uur
Zweden: John Lundvik - Too Late for Love
Zweden: oppermachtig op het festival. Al zes keer gewonnen en een enorm dikke vinger in de Eurovisie-pap. En dan een voorronde die misschien nog wel populairder is in eigen land en ook daarbuiten erg geliefd.
Ook zien we ineens overal Zweedse producties bij andere landen verschijnen.
Misschien is het wel de reden dat ik een beetje een 'hekel' aan Zweden als Eurovisie-land heb gekregen en dat is gewoon niet terecht. Maar telkens weer dat gelikte, dat gericht willen scoren. En het erge? Ik vind ze vaak gewoon goed. Laten we het maar een soort jaloezie noemen of zo, want ook dit jaar gaat Zweden vast en zeker door naar de finale om daar wederom hoog te eindigen. Mag het eens een keertje anders verlopen alstublieft?!
Nee hoor, niet dit jaar en ook niet wat mij betreft, want het is toegeven: de Zweden flikken het weer. Nu met een soort 'Oostenrijk 2018'. Lekker swingend, donkere zanger, flinke portie popsoul. Ja hoor, het is weer sterk.
Dan maar weer die jaloezie aan de kant schuiven en toegeven dat het een goed popnummer is. Spannend is het niet, maar who cares?! Ze scoren er toch wel mee. Winnen? Het zou kunnen, maar zelf verwacht ik geen zevende winst, dus de Ieren mogen zich nog even koning blijven noemen.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Zweden
11. Polen
12. Verenigd Koninkrijk
13. Cyprus
14. Spanje
15. Frankrijk
16. Estland
17. Ierland
18. Tsjechië
19. Letland
20. Servië
21. Finland
22. Armenië
23. Denemarken
24. Moldavië
25. Australië
26. Georgië
27. San Marino
28. Roemenië
29. Montenegro
30. Wit-Rusland
31. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (1974, 1984, 1991, 1999, 2012, 2015)
Laagste positie: laatste (1963, 1977)
Persoonlijke favoriet: Loreen - Euphoria (2012)
Ik twijfelde nog even aan mijn 'darlings' van The Ark, maar die gingen met één van hun zwakste nummers ooit helaas, dus dan is het Loreen uiteraard.
Zweden: oppermachtig op het festival. Al zes keer gewonnen en een enorm dikke vinger in de Eurovisie-pap. En dan een voorronde die misschien nog wel populairder is in eigen land en ook daarbuiten erg geliefd.
Ook zien we ineens overal Zweedse producties bij andere landen verschijnen.
Misschien is het wel de reden dat ik een beetje een 'hekel' aan Zweden als Eurovisie-land heb gekregen en dat is gewoon niet terecht. Maar telkens weer dat gelikte, dat gericht willen scoren. En het erge? Ik vind ze vaak gewoon goed. Laten we het maar een soort jaloezie noemen of zo, want ook dit jaar gaat Zweden vast en zeker door naar de finale om daar wederom hoog te eindigen. Mag het eens een keertje anders verlopen alstublieft?!
Nee hoor, niet dit jaar en ook niet wat mij betreft, want het is toegeven: de Zweden flikken het weer. Nu met een soort 'Oostenrijk 2018'. Lekker swingend, donkere zanger, flinke portie popsoul. Ja hoor, het is weer sterk.
Dan maar weer die jaloezie aan de kant schuiven en toegeven dat het een goed popnummer is. Spannend is het niet, maar who cares?! Ze scoren er toch wel mee. Winnen? Het zou kunnen, maar zelf verwacht ik geen zevende winst, dus de Ieren mogen zich nog even koning blijven noemen.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Zweden
11. Polen
12. Verenigd Koninkrijk
13. Cyprus
14. Spanje
15. Frankrijk
16. Estland
17. Ierland
18. Tsjechië
19. Letland
20. Servië
21. Finland
22. Armenië
23. Denemarken
24. Moldavië
25. Australië
26. Georgië
27. San Marino
28. Roemenië
29. Montenegro
30. Wit-Rusland
31. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (1974, 1984, 1991, 1999, 2012, 2015)
Laagste positie: laatste (1963, 1977)
Persoonlijke favoriet: Loreen - Euphoria (2012)
Ik twijfelde nog even aan mijn 'darlings' van The Ark, maar die gingen met één van hun zwakste nummers ooit helaas, dus dan is het Loreen uiteraard.
0
geplaatst: 14 april 2019, 01:24 uur
30. Denemarken: Leonora - Love Is Forever
Denemarken stuurt inderdaad vaak van die vrolijke wegluisterliedjes en scoort daar soms wel mee en soms niet. Vorig jaar werd er even een andere koers gevaren met Higher Ground van Rasmussen en daarmee scoorden ze top 5 in de televote.
Nu zijn we weer terug bij het ‘wereldvrede, we houden van elkaar, bloemetjes en bijtjes’-thema met Love Is Forever. Het suiker druipt ervan af en het is muzikaal geen hoogvlieger, maar toch heeft het wel wat. Bij mij heeft dit nummer op dit moment nog niet de irritatiegrens overschreden. Of dit tot mei hetzelfde gaat blijven durf ik nog niet te voorspellen, maar voor nu staat dit in mijn hoge middenmoot.
31. Zweden: John Lundvik - Too Late for Love
Als we iets de Zweden moeten nageven dan is het een enorm enthousiasme en veel bedrevenheid in hoe ze het aan moeten pakken om elk jaar weer erg hoog te scoren (in ieder geval bij de jury’s). Ook de staging is bij hen altijd verzorgd en gelikt; hun optredens zijn elk jaar weer een feest voor het oog, wat voor niveau het nummer zelf dan ook mag hebben.
John Lundvik heeft dit jaar een bijzondere positie op het Songfestival, want niet alleen is hij zelf de Zweedse vertegenwoordiger met het zelfgeschreven Too Late for Love; hij schreef óók de Britse inzending Bigger Than Us. Er gaan geruchten dat hij zelfs in eerste instantie zelf Bigger Than Us zou zingen en op het laatst naar Too Late for Love is geswitched.
Dit nummer klinkt inderdaad wel wat moderner dan het VK afdankertje, maar helemaal enthousiast ben ik ook weer niet. Het is een prima inzending; goed nummer, goede productie, maar er mist “iets” waardoor ik toch niet heel erg enthousiast kan worden. Vooralsnog wel een zekere finalist en ook daar verwacht ik momenteel top 5. Al verwacht ik ook weer zeker geen 7e winst voor de Zweden.
Persoonlijke favoriet: One More Time - Den Vilda (1996)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland
11. Tsjechië
12. Estland
13. Zweden
14. Denemarken
15. Australië
16. Verenigd Koninkrijk
17. Polen
18. Servië
19. Ierland
20. Armenië
21. Frankrijk
22. Cyprus
23. Roemenië
24. Letland
25. Finland
26. Montenegro
27. San Marino
28. Moldavië
29. Georgië
30. Wit-Rusland
31. Duitsland
Denemarken stuurt inderdaad vaak van die vrolijke wegluisterliedjes en scoort daar soms wel mee en soms niet. Vorig jaar werd er even een andere koers gevaren met Higher Ground van Rasmussen en daarmee scoorden ze top 5 in de televote.
Nu zijn we weer terug bij het ‘wereldvrede, we houden van elkaar, bloemetjes en bijtjes’-thema met Love Is Forever. Het suiker druipt ervan af en het is muzikaal geen hoogvlieger, maar toch heeft het wel wat. Bij mij heeft dit nummer op dit moment nog niet de irritatiegrens overschreden. Of dit tot mei hetzelfde gaat blijven durf ik nog niet te voorspellen, maar voor nu staat dit in mijn hoge middenmoot.
31. Zweden: John Lundvik - Too Late for Love
Als we iets de Zweden moeten nageven dan is het een enorm enthousiasme en veel bedrevenheid in hoe ze het aan moeten pakken om elk jaar weer erg hoog te scoren (in ieder geval bij de jury’s). Ook de staging is bij hen altijd verzorgd en gelikt; hun optredens zijn elk jaar weer een feest voor het oog, wat voor niveau het nummer zelf dan ook mag hebben.
John Lundvik heeft dit jaar een bijzondere positie op het Songfestival, want niet alleen is hij zelf de Zweedse vertegenwoordiger met het zelfgeschreven Too Late for Love; hij schreef óók de Britse inzending Bigger Than Us. Er gaan geruchten dat hij zelfs in eerste instantie zelf Bigger Than Us zou zingen en op het laatst naar Too Late for Love is geswitched.
Dit nummer klinkt inderdaad wel wat moderner dan het VK afdankertje, maar helemaal enthousiast ben ik ook weer niet. Het is een prima inzending; goed nummer, goede productie, maar er mist “iets” waardoor ik toch niet heel erg enthousiast kan worden. Vooralsnog wel een zekere finalist en ook daar verwacht ik momenteel top 5. Al verwacht ik ook weer zeker geen 7e winst voor de Zweden.
Persoonlijke favoriet: One More Time - Den Vilda (1996)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland
11. Tsjechië
12. Estland
13. Zweden
14. Denemarken
15. Australië
16. Verenigd Koninkrijk
17. Polen
18. Servië
19. Ierland
20. Armenië
21. Frankrijk
22. Cyprus
23. Roemenië
24. Letland
25. Finland
26. Montenegro
27. San Marino
28. Moldavië
29. Georgië
30. Wit-Rusland
31. Duitsland
0
geplaatst: 14 april 2019, 09:05 uur
Ik krijg bij Zweden op het einde een gospel-associatie. Ik verwacht ook top vijf.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 april 2019, 10:21 uur
Ik voorspel dat Zweden dit jaar niet gaat scoren. Althans niet op de wijze waarop ze dat bijna elk jaar dit decennium deden. De inzending is niet goed genoeg. Het liedje is gewoon best wel een niemendalletje en de sound is oubollig. Finale zal het wel halen al zou ik dat persoonlijk nog niet eens terecht vinden maar daarna rechterrijtje.
0
geplaatst: 14 april 2019, 10:59 uur
Oostenrijk: PÆNDA - Limits
Ik weet niet wat het is met de vrouwen dit jaar, maar allemaal leveren ze soortgelijke nummers: prima, maar zo onopvallend. Zelfs het blauwe haar van mevrouw wil niet helpen om mij eraan te herinneren hoe dit nummer nu ook al weer ging. En als ik het hoor dan vind ik het zeker zo slecht nog niet, maar daarna ben ik het weer kwijt. Ik heb dit al vaker geschreven.
Het is een donker liedje, maar haar manier van zingen staat me een klein beetje tegen en dan krijg je een leuke middenmoter.
Geen idee hoe Europa hier over gaat denken. Dit soort inzendingen kunnen alle kanten op. Dat ze niet de opvolger van Conchita gaat worden lijkt me duidelijk. Blauw haar is dan ook minder spannend dan die baard en mijn favoriete Songfestival land zal het wel nooit gaan worden.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. Portugal
6. IJsland
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Polen
11. Zweden
12. Verenigd Koninkrijk
13. Cyprus
14. Spanje
15. Ierland
16. Frankrijk
17. Estland
18. Tsjechië
19. Letland
20. Oostenrijk
21. Servië
22. Armenië
23. Finland
24. Denemarken
25. Moldavië
26. Australië
27. Georgië
28. San Marino
29. Roemenië
30. Montenegro
31. Wit-Rusland
32. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (1966, 2014)
Laagste positie: laatste (1957, 1961, 1962, 1979, 1984, 1988, 1991, 2012 HF, 2015)
Oostenrijk heeft de twijfelachtige eer het vaakst laatste te eindigen op het festival en is het enige gastland dat ooit nul punten behaalde (dat was in 2015, wat ik nog steeds niet begrijp, want ik vond dat een leuk nummer).
Persoonlijke favoriet: Cesár Sampson - Nobody But You (2018)
Ik weet niet wat het is met de vrouwen dit jaar, maar allemaal leveren ze soortgelijke nummers: prima, maar zo onopvallend. Zelfs het blauwe haar van mevrouw wil niet helpen om mij eraan te herinneren hoe dit nummer nu ook al weer ging. En als ik het hoor dan vind ik het zeker zo slecht nog niet, maar daarna ben ik het weer kwijt. Ik heb dit al vaker geschreven.
Het is een donker liedje, maar haar manier van zingen staat me een klein beetje tegen en dan krijg je een leuke middenmoter.
Geen idee hoe Europa hier over gaat denken. Dit soort inzendingen kunnen alle kanten op. Dat ze niet de opvolger van Conchita gaat worden lijkt me duidelijk. Blauw haar is dan ook minder spannend dan die baard en mijn favoriete Songfestival land zal het wel nooit gaan worden.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. Portugal
6. IJsland
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Polen
11. Zweden
12. Verenigd Koninkrijk
13. Cyprus
14. Spanje
15. Ierland
16. Frankrijk
17. Estland
18. Tsjechië
19. Letland
20. Oostenrijk
21. Servië
22. Armenië
23. Finland
24. Denemarken
25. Moldavië
26. Australië
27. Georgië
28. San Marino
29. Roemenië
30. Montenegro
31. Wit-Rusland
32. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (1966, 2014)
Laagste positie: laatste (1957, 1961, 1962, 1979, 1984, 1988, 1991, 2012 HF, 2015)
Oostenrijk heeft de twijfelachtige eer het vaakst laatste te eindigen op het festival en is het enige gastland dat ooit nul punten behaalde (dat was in 2015, wat ik nog steeds niet begrijp, want ik vond dat een leuk nummer).
Persoonlijke favoriet: Cesár Sampson - Nobody But You (2018)
0
geplaatst: 14 april 2019, 11:04 uur
Nederland blijft bij de bookmakers maar uitlopen: nu op 27% tegenover Rusland op twee met 10% en Zwitserland op drie met 9% (Italië en Zweden op vier en vijf met 8%).
En toch zegt mijn onderbuikgevoel dat we weer afgescheept gaan worden met een tweede plaats of zo. Pfffff, was het al maar zo ver. Niet eerder was de aanloop voor ons land zo spannend
En toch zegt mijn onderbuikgevoel dat we weer afgescheept gaan worden met een tweede plaats of zo. Pfffff, was het al maar zo ver. Niet eerder was de aanloop voor ons land zo spannend

0
geplaatst: 14 april 2019, 12:04 uur
Vanavond ga ik naar de Londense preparty (ik ben al in Londen sinds donderdag). Ik ben echt heel erg benieuwd! Duncan zal wederom als laatst optreden. Italië, Zweden, Frankrijk, Estland en Letland zal ik voor het eerst live horen (zij waren niet bij EIC).
1
geplaatst: 14 april 2019, 13:14 uur
Aoibhin schreef:
Vanavond ga ik naar de Londense preparty (ik ben al in Londen sinds donderdag). Ik ben echt heel erg benieuwd! Duncan zal wederom als laatst optreden. Italië, Zweden, Frankrijk, Estland en Letland zal ik voor het eerst live horen (zij waren niet bij EIC).
Doe je goed! Lijkt me geweldig om dat ook eens mee te maken en jij gaat dus al voor de 2e keer. Een echte liefhebber dus Vanavond ga ik naar de Londense preparty (ik ben al in Londen sinds donderdag). Ik ben echt heel erg benieuwd! Duncan zal wederom als laatst optreden. Italië, Zweden, Frankrijk, Estland en Letland zal ik voor het eerst live horen (zij waren niet bij EIC).
Vreemd dat Portugal er beide keren niet bij is. Hebben het vast te druk in eigen land met optredens 
Jij mag niet meer raden

0
geplaatst: 14 april 2019, 13:18 uur
aERodynamIC schreef:
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel, dat we het wederom weer net niet gaan halen.. Maar spannend gaat het zeker worden, ik kan ook niet wachten haha en heb er verschrikkelijk veel zin in, heb zelfs de finale-avond vrij genomen om deze editie helemaal te kunnen zien En toch zegt mijn onderbuikgevoel dat we weer afgescheept gaan worden met een tweede plaats of zo. Pfffff, was het al maar zo ver. Niet eerder was de aanloop voor ons land zo spannend

0
geplaatst: 14 april 2019, 13:40 uur
Heb er zelf ook niks mee, dat nummer, te oubollig
Calm After the Storm vind ik kwalitatief stukken beter, maar ja, we weten hoe het allemaal afgelopen is.
Calm After the Storm vind ik kwalitatief stukken beter, maar ja, we weten hoe het allemaal afgelopen is.
0
geplaatst: 14 april 2019, 13:54 uur
Ik ben het rijtje Oostenrijkse inzendingen nog eens afgegaan en ik kon niet veel leuks ontdekken (of ik heb wat over het hoofd gezien). De act an sich vind niet veel en het feit dat The Common Linnets daarom waarschijnlijk net wat te kort kwamen vind ik nog steeds jammer. Het nummer zelf is verder wel prima (niet voor winst, maar daar gaat het hier niet om).
Heb nog even getwijfeld over de inzending met nul punten als favoriet

musicfriek schreef:
Calm After the Storm vind ik kwalitatief stukken beter, maar ja, we weten hoe het allemaal afgelopen is. Absoluut!
Maar ga alle Oostenrijkse inzendingen maar eens na en je kunt niet veel echt leuke dingen ontdekken. Ik geef hiermee niet aan dat ik de winst toen terecht vond (die had voor Nederland moeten zijn, ware het niet dat...... juist ja).
Edit: ja natuurlijk heb ik er eentje over het hoofd gezien. Deze vind ik de beste:
Gelijk even aanpassen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.