MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf
De beste Oostenrijkse inzendingen:

01. [2014] Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
02. [1978] Springtime - Mrs. Caroline Robinson
03. [2012] Trackshittaz - Woki Mit Deim Popo
04. [1989] Thomas Forstner - Nur Ein Lied
05. [1966] Udo Jürgens - Merci, Chérie
06. [1994] Petra Frey - Für Den Frieden Der Welt
07. [2013] Natália Kelly - Shine
08. [1967] Peter Horton - Warum Es Hunderttausend Sterne Gibt
09. [1979] Christina Simon - Heute In Jerusalem
10. [1988] Wilfried - Lisa Mona Lisa

Top 41:

1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Slovenië
5. Hongarije
6. Ierland
7. België
8. Griekenland
9. Tsjechië
10. Armenië

11. Zwitserland
12. Israël
13. Cyprus
14. Ijsland
15. Frankrijk
16. Spanje
17. Wit-Rusland
18. Estland
19. Finland
20. Zweden **1/2
- Weer zo'n typisch wegwerpnummer uit Zweden. Ik heb vaak niet zoveel met nummers uit Zweden (op Euphoria na dan). En wat heerlijk dat ze vorig jaar maar 21 punten kregen van de televoters

21. Montenegro
22. Verenigd Koninkrijk
23. Roemenië
24. Duitsland
25. Australië
26. San Marino
27. Denemarken
28. Oostenrijk *
- Het nummer klinkt te fragiel, overtuigt totaal niet (clip dan, mss is het op het podium anders) en haar stem vind ik niet erg prettig. En idd, de zangeressen vallen wat tegen dit jaar.
29. Moldavië
30. Servië

31. Letland
32. Georgië

Onweerwolf schreef:
De beste Oostenrijkse inzendingen

Voor mij juist een hoog 'brrrrrr' gehalte.

Terug van de Londense preparty! Ik doe morgen of overmorgen verder verslag, maar kan alvast vertellen dat Duncan het heel goed heeft gedaan!
Ik ben ook nog op de foto geweest met SuRie en John Lundvik. Met Michael Rice ben ik ook nog op de foto geweest en heb ik mee gesproken, maar daar krijg je echt geen zinnig antwoord uit; wat een grapjas

Er komt ook nog een verrassing aan, maar die moet nog heel even wachten.

1. Griekenland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. Estland
10. Israël
11. San Marino
12. Letland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Cyprus
15. Montenegro
16. Hongarije
17. Portugal
18. IJsland
19. Servië
20. Wit-Rusland
21. Zweden **
Oostenrijk 2018 > Zweden 2019. De Zweedse songfestivalfabriek heeft in de loop der jaren toch wat aan zijn glans verloren. Het klinkt vooral te veilig allemaal. Dan hoor ik eigenlijk - als enige hier, zie ik - zelfs nog liever Michael Rices wat aanstellerige vertolking van Lundviks materiaal.
22. België
23. Frankrijk
24. Denemarken
25. Zwitserland
26. Armenië
27. Roemenië
28. Moldavië
29. Finland
30. Oostenrijk *
Kan iemand wat prozac voor dit arme vrouwtje regelen?
31. Georgië
32. Duitsland

Kroatië: Roko - The Dream

Roko. De man uit Kroatië met vleugels. Hopelijk laat hij ze thuis deze tweede halve finale, want die kitsch is zelfs op het Songfestival gedateerd. Over gedateerd gesproken: dat is het nummer ook.
Lekker meebleren kan dan weer wel. Kitsch in het kwadraat. De oude foute Songfestival nummers zijn toch nog steeds wel te ontwaren. Aan Roko de eer om daarmee voor de dag te komen.

Lekker dramatisch clipje trouwens Roko.... doe dat ook eens die halve finale. Valt er nog iets te lachen, want het festival wordt een beetje te serieus en zelfs 'echte muziekliefhebbers' gaan het nu leuk vinden. Hiermee kunnen we nog aantonen dat het natuurlijk allemaal non-muziek is op dat Eurovisiepodium

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. Portugal
6. IJsland
7. Zwitserland
8. Israël
9. België
10. Polen

11. Zweden
12. Verenigd Koninkrijk
13. Cyprus
14. Spanje
15. Ierland
16. Frankrijk
17. Estland
18. Tsjechië
19. Letland
20. Oostenrijk

21. Servië
22. Armenië
23. Finland
24. Denemarken
25. Moldavië
26. Australië
27. Georgië
28. San Marino
29. Roemenië
30. Montenegro

31. Wit-Rusland
32. Kroatië
33. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 4de (1996, 1999)
Laagste positie: 17de (2018 HF)

Persoonlijke favoriet: Danijela - Neka Mi Ne Svane (1998)

Top 41:

1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Slovenië
5. Hongarije
6. Ierland
7. België
8. Griekenland
9. Tsjechië
10. Armenië

11. Zwitserland
12. Israël
13. Cyprus
14. Ijsland
15. Frankrijk
16. Spanje
17. Wit-Rusland
18. Estland
19. Finland
20. Zweden

21. Montenegro
22. Verenigd Koninkrijk
23. Roemenië
24. Duitsland
25. Australië
26. San Marino
27. Denemarken
28. Oostenrijk
29. Moldavië
30. Servië

31. Letland
32. Georgië
33. Kroatië
- Ah, daar is ie, mijn nummer 41. Dream On was een betere titel geweest, wat een aanstelleritus met deze meneer zeg. Ik gun je nog niet eens 1 ster, maarre, succes hoor.

Martial
Arrie schreef:
(quote)

Wat is er mis met dat nummer?

Dan gelijk de tegenvraag wat is er wel dan goed aan dit nummer?

Als ik voor mezelf spreek hou ik helemaal niet van dit soort overdreven acts en je kan je gelijk afvragen of dit nummer zonder verkleedpartij ook had gewonnen?
Ik denk zelf van niet, maar ja dat zullen we nooit weten, maar als iemand anders er wel plezier aan beleefd prima natuurlijk, maar mijn ding is het absoluut niet en ben ik toch meer van doe maar gewoon …….

Martial
aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik ben het rijtje Oostenrijkse inzendingen nog eens afgegaan en ik kon niet veel leuks ontdekken (of ik heb wat over het hoofd gezien). De act an sich vind niet veel en het feit dat The Common Linnets daarom waarschijnlijk net wat te kort kwamen vind ik nog steeds jammer. Het nummer zelf is verder wel prima (niet voor winst, maar daar gaat het hier niet om).
Heb nog even getwijfeld over de inzending met nul punten als favoriet

Je kan je ook de vraag stellen moet ik van elk land een favoriet hebben?

Martial schreef:
(quote)

Je kan je ook de vraag stellen moet ik van elk land een favoriet hebben?

Nee maar lijstjes zijn leuk! Wat is dit nou weer voor vraag op een site als deze? ?

1. Griekenland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. Estland
10. San Marino
11. Letland
12. Israël
13. Verenigd Koninkrijk
14. Cyprus
15. Montenegro
16. Hongarije
17. Portugal
18. IJsland
19. Servië
20. Wit-Rusland
21. Kroatië **
Dit nummer is van zichzelf al zo kitscherig dat ik niet eens weet of die vleugels het nou erger maken of niet.
22. Zweden
23. België
24. Frankrijk
25. Denemarken
26. Zwitserland
27. Armenië
28. Roemenië
29. Moldavië
30. Finland
31. Oostenrijk
32. Georgië
33. Duitsland

Martial schreef:
(quote)

Dan gelijk de tegenvraag wat is er wel dan goed aan dit nummer?

Als ik voor mezelf spreek hou ik helemaal niet van dit soort overdreven acts en je kan je gelijk afvragen of dit nummer zonder verkleedpartij ook had gewonnen?
Ik denk zelf van niet, maar ja dat zullen we nooit weten, maar als iemand anders er wel plezier aan beleefd prima natuurlijk, maar mijn ding is het absoluut niet en ben ik toch meer van doe maar gewoon …….

Wat een ironie dat dit afkomstig is van iemand met Peter Gabriel als favoriete artiest. Of heb je bij hem ook liever dat ie 'gewoon' doet?

Ik heb toch wat moeite met zulke uitspraken, merk ik. Het is persoonlijke expressie van Conchita. Wat is überhaupt 'gewoon'? En waarom is die 'verkleedpartij' overdreven?

Het voelt voor mij enigszins intolerant. Drag wordt nog steeds als afwijkend of vreemd gezien.

Dat drag afwijkt van de norm, lijkt me toch evident. Is verder niks mis mee, hoor. Daar niks mee hebben lijkt me ook niks mis mee. Tolerantie gaat immers per definitie over dingen waar je niks mee hebt of zelfs een afkeer van hebt. Wat is het probleem?

Wat het liedje betreft: toch wel een moderne songfestivalklassieker als je het mij vraagt. De act heeft zeker een groot aandeel gehad in de winst, maar laten we eerlijk zijn: zonder die fantastische act van de Common Linnets was Nederland ook geen tweede geworden

Sure, maar ben wel een beetje allergisch voor de opmerking ‘doe maar gewoon’.

Het is vooral: persoonlijke smaak is prima maar het is de verwoording die voor mij niet helemaal lekker voelt. ‘Verkleedpartij’ is ook zo’n woord: het voelt net niet helemaal prettig.

Edit: ik ga er ook wel een beetje met gestrekt been in, moet ik zeggen. Sorry daarvoor. Soms ben ik iets te gepassioneerd over dingen.

Onweerwolf
Het punt is ook vooral dat 'doe maar gewoon' nou juist nooit het geval is bij geen enkele act. We zitten hier immers jaar in jaar uit elkaar te vertellen dat de act, aankleding en presentatie belangrijk is? Elke artiest op en buiten het ESC heeft een imago op het podium er zit er geen enkele bij die op het podium precies zo is als vrijdagavond op de bank voor de TV.

Daarnaast is het drag imago van Wurst ook nog eens iets dat al jaren bestond voor het ESC en niet eens specifiek voor het ESC is bedacht om extra aandacht te genereren.

En ja, het is 2019, iets als drag is toch nauwelijks nog bijzonder genoeg om het zo bijzonder te vinden?

Martial
Arrie schreef:
(quote)

Wat een ironie dat dit afkomstig is van iemand met Peter Gabriel als favoriete artiest. Of heb je bij hem ook liever dat ie 'gewoon' doet?

Ik heb toch wat moeite met zulke uitspraken, merk ik. Het is persoonlijke expressie van Conchita. Wat is überhaupt 'gewoon'? En waarom is die 'verkleedpartij' overdreven?

Het voelt voor mij enigszins intolerant. Drag wordt nog steeds als afwijkend of vreemd gezien.

Arrie dit is gewoon een persoonlijke smaak kwestie meer niet al probeer jij er wel meer van te maken en mij in een bepaalde hoek te drukken en daar ben ik eerlijk gezegd niet zo van gediend.

Ik ben de nuchterheid zelve en je vindt haast geen "gewonere jongeman' als deze jongen, maar dit terzijde en zoals ik al zei als iemand anders het wel geweldig vindt prima toch?
Smaken verschillen om er eens een cliché in te gooien.

En van mij mag iedereen doen en laten wat die zelf wil dat zal me eerlijk gezegd wurst zijn.

Ik ben nog steeds wel benieuwd hoe je denkt over de verkleedpartijen van Peter Gabriel.

Martial
Had van mij ook niet gehoeven als je daarom vraagt en dat was in zijn Genesis tijd en die specifieke tijdsperiode, daarna toen die solo ging was het wel over met die verkleedpartijen.

Malta: Michela - Chameleon

Malta heeft lang geprofiteerd van het feit dat ze Engelstalige nummers konden inzenden. De laatste jaren doen ze het absoluut niet goed meer op het festival.
Hun deelname is sowieso grillig: eerste deelname in 1971, gevolgd door 1972 en 1975 om pas in 1991 weer terug te keren en daar is Nederland mede verantwoordelijk voor, omdat ons land in 1991 niet meedeed vanwege dodenherdenking en toen werd Malta gevraagd voor een eenmalige deelname om dat gat op te vullen. Het was een succes en daarom mocht het land mee bijven doen en werd het aantal deelnemers ook opgerekt.

Een tweede plaats in 2002 en 2005 is de hoogste notering, winst moet nog gebeuren. Misschien dit jaar met Michela? Ik zie Chameleon niet als winnend lied, maar ik denk wel dat we eens aangenaam verrast kunnen gaan worden. Want dit nummer is catchy en nestelt zich gelijk in je brein. Ook bij mij en in tegenstelling tot andere uptempo nummers verveelt het mem nog steeds niet.

Zullen we de term 'dark horse' maar van stal halen dan?

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. Malta
6. Portugal
7. IJsland
8. Zwitserland
9. Israël
10. België

11. Polen
12. Zweden
13. Verenigd Koninkrijk
14. Cyprus
15. Spanje
16. Ierland
17. Frankrijk
18. Estland
19. Tsjechië
20. Letland

21. Oostenrijk
22. Servië
23. Armenië
24. Finland
25. Denemarken
26. Moldavië
27. Australië
28. Georgië
29. San Marino
30. Roemenië

31. Montenegro
32. Wit-Rusland
33. Kroatië
34. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 2de (2002, 2005)
Laagste positie: laatste (1971, 1972, 2006)

Persoonlijke favoriet: Firelight - Coming Home (2014)

Denemarken: Leonora - Love Is Forever

Een positieve boodschap is natuurlijk oké, maar zoals Leonora haar boodschap van liefde predikt is er voor mij over. Vooral als ze het dan ook nog eens in het Frans gaat zingen. En als ze dan aan het eind heen en weer zit te wiegen... alweer een gevalletje té schattig en aandoenlijk. Er mag best iets van een randje aan zitten.

Zweden: John Lundvik - Too Late for Love

Ik heb zeker geen hekel aan de Zweden, maar erg interessant vind ik ze vaak niet op het Songfestival. Het zijn goede popsongs maar voor mij vaak toch te doorsnee. Heroes vind ik toch niet zo’n boeiende winnaar, als ik eerlijk ben, eentje die het heel erg van de visuals moest hebben. Deze positieve gospelpop kan zo aansluiten in het rijtje ‘niet zo interessant’. Het zit prima in elkaar maar het doet me totaal niks. Kan het nog zo’n leuke jongen zijn.

Oostenrijk: PÆNDA - Limits

Inderdaad zit het in een hoek die je de laatste tijd vaker ziet. Ingetogen liedjes van zangeressen over een elektronische achtergrond. Best wel ding, zoals ik eerder aangaf, maar Limits vind ik een matig liedje en PAENDA een matige zangeres. De muziek erachter is nog wel aardig maar ook niet heel boeiend en kan het niet redden. Voor mij os het grootste euvel dat haar stem te kort komt om de emoties over te brengen.

Kroatië: Roko - The Dream

Wat mij iedere keer weer opvalt aan dit liedje: de muziek is zwaar dramatisch en wat is zijn boodschap in het refrein? Dat we allemaal van liefde dromen. Dat is toch niet zo dramatisch of heftig? Moet je daar zo voor aanstellen? En dan de engelen er nog bij halen ook. Wat hebben die er nou weer mee te maken? Overdreven gedoe, niet mijn ding.

Malta: Michela - Chameleon

Een lekker hedendaagse popsong. Haar manier van zingen doet denken aan meerdere populaire zangeressen van nu (beetje Bebe, beetje Dua). Qua opbouw doet het me toch telkens weer denken aan Fuego, behalve dat het tot een ander soort drop leidt. Gewoon een lekker nummer dat toch net niet inwisselbaar klinkt, wat best knap is. Het voelt vertrouwd maar je hebt niet meteen het gevoel dat het als duizend andere nummers klinkt.

1. IJsland
2. Portugal
3. Polen
4. Slovenië
5. Armenië
6. Italië
7. Georgië
8. Hongarije
9. Cyprus
10. Malta
11. Israël
12. Servië
13. Tsjechië
14. Australië
15. Zwitserland
16. Frankrijk
17. San Marino
18. Roemenië
19. Spanje
20. Wit-Rusland
21. Estland
22. Finland
23. België
24. Oostenrijk
25. Griekenland
26. Zweden
27. Verenigd Koninkrijk
28. Ierland
29. Duitsland
30. Moldavië
31. Montenegro
32. Kroatië
33. Denemarken
34. Letland

Aoibhin schreef:
Er komt ook nog een verrassing aan, maar die moet nog heel even wachten.

Je kwam Sarah McTernan tegen en ze deed aardig?

Poek schreef:
(quote)

Je kwam Sarah McTernan tegen en ze deed aardig?

Nee! Niet de kans voor gekregen veel artiesten te spreken. Het is me alleen bij SuRie, John Lundvik en Michael Rice gelukt.

Top 41:

1. Portugal
2. Italië
3. Malta ****
- Ja, hier word ik heel blij van. Geloof dat ze nog maar 18 is, maar wat een o zo verslavend liedje. De term dark horse is hier zeker van toepassing, dik in de top 10 verwacht ik haar wel. Alleen jammer dat het einde zo abrupt is.
4. Polen
5. Slovenië
6. Hongarije
7. Ierland
8. België
9. Griekenland
10. Tsjechië

11. Armenië
12. Zwitserland
13. Israël
14. Cyprus
15. Ijsland
16. Frankrijk
17. Spanje
18. Wit-Rusland
19. Estland
20. Finland

21. Zweden
22. Montenegro
23. Verenigd Koninkrijk
24. Roemenië
25. Duitsland
26. Australië
27. San Marino
28. Denemarken
29. Oostenrijk
30. Moldavië

31. Servië
32. Letland
33. Georgië
34. Kroatië

1. Griekenland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. San Marino
10. Estland
11. Letland
12. Israël
13. Verenigd Koninkrijk
14. Servië
15. Cyprus
16. Malta ***
De tegen het irritante aan zittende drop stond me bij de eerste luisterbeurten nogal tegen, maar eerlijk is eerlijk: deze Fuego-kloon heeft zeker potentie om nog wat plaatsjes te groeien. Het is alleen niet iets wat ik zelf gauw op zou zetten (opnieuw: die tegen het irritante aan zittende drop), dus ik ben benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren.
17. Montenegro
18. Hongarije
19. Portugal
20. IJsland
21. Wit-Rusland
22. Kroatië
23. Zweden
24. België
25. Frankrijk
26. Denemarken
27. Zwitserland
28. Armenië
29. Roemenië
30. Moldavië
31. Finland
32. Oostenrijk
33. Georgië
34. Duitsland

32. Oostenrijk: PÆNDA - Limits

Jaren ging het niet goed met Oostenrijk op het festival. Eigenlijk nooit echt m.u.v. van de winst in 1966. Maar toen kwam daar ineens de ommeslag in 2014 met hun tweede overwinning door Conchita Wurst. Hier is er al aardig over gediscussieerd, maar ik vind het zelf nog altijd een goed nummer. Sindsdien zijn hun inzendingen altijd heel erg bij me in de smaak gevallen, dus het lijkt erop of Oostenrijk heeft het inmiddels helemaal gesnopen.

Maar toen kwam dit. En, ja, hoe moet ik het omschrijven. Dit is niet slecht te noemen, maar wat dan wel? Ik weet totaal niet wat dit lied nou eigenlijk wil. Het lijkt ingetogen emotioneel te moeten zijn, maar ik voel er helemaal niets bij. De muziek zelf klinkt ook niet al te bijzonder. Wat het ook wil zijn; uiteindelijk weet het mij noch te raken noch te boeien.

Persoonlijke favoriet: Cesar Sampson - Nobody But You (2018)

33. Kroatië: Roko - The Dream

Kroatië het land van een aantal heel mooie inzendingen, het land van een aantal heerlijke guilty pleasures en het land van draken. Dit jaar is het een draak met vleugels.

Ik wil hier niet teveel woorden aan vuilmaken. Deze jongen doet duidelijk zijn best (iets téveel zijn best eigenlijk), dus ik wil niet al te gemeen zijn, maar dit is toch niks? Dit klinkt als een B-single die Gerard Joling dertig jaar geleden uit had kunnen brengen. Het is ook net niet fout genoeg om op een kitscherige manier leuk te kunnen zijn.

Persoonlijke favoriet: Doris Dragovic - Marija Magdalena (1999)

34. Malta: Michela - Chameleon

Malta is zo’n land waarvan ik vaak vergeet dat het meedoet aan het Songfestival. De inzendingen uit dat land die ik überhaupt ook maar een beetje interessant vind zijn op een vingertop te tellen.

Dit jaar is het nog best goed voor hun doen, al vind ik het ook in zijn soort niet heel boeiend. Ik vind het lied best wel oké, maar ik vind haar stemgeluid niet zo aangenaam klinken (hoewel we nog geen live versie hebben; misschien vind ik het dan beter) en iets aan het nummer vind ik irritant, al kan ik er niet zo mijn vinger op leggen.

Persoonlijke favoriet: Gianluca - Tomorrow (2013)

Top 41 over 2019:

1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland

11. Tsjechië
12. Estland
13. Zweden
14. Denemarken
15. Polen
16. Australië
17. Verenigd Koninkrijk
18. Polen
19. Servië
20. Ierland

21. Armenië
22. Malta
23. Frankrijk
24. Cyprus
25. Roemenië
26. Letland
27. Finland
28. Oostenrijk
29. Montenegro
30. San Marino

31. Moldavië
32. Georgië
33. Wit-Rusland
34. Kroatië
35. Duitsland

Onweerwolf
Mijn Malta Top 5:

01. [1997] Debbie Scerri - Let Me Fly
02. [1992] Mary Spiteri - Little Child
03. [2015] Amber - Warrior
04. [2009] Chiara - What If We
05. [2010] Thea Garrett - My Dream

Niet een van de sterkere landen nee.

Litouwen: Jurij Veklenko - Run With The Lions

Het jaar van de mannen, en net als bij Nederland zet deze meneer zijn falsetto in, maar oei dat vind ik live toch niet zo lekker klinken. De studioversie is wel te doen.
Het nummer is behoorlijk cliché en weet niet echt te raken. Het jammere is dan ook wel weer dat het niet kitcherig fout is of zo en dan komen we bij het probleem dat ik ook bij veel dames dit jaar ervaar. Het is niet slecht, maar weinig interessant en het blijft niet hangen. Als je er dan ook geen guilty pleasure van kunt maken kunnen we constateren dat het prima is dat hij in dezelfde halve finale zit als Duncan: niet echt concurrentie!

Top 41 over 2019:

1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. Malta
6. Portugal
7. IJsland
8. Zwitserland
9. Israël
10. België

11. Polen
12. Zweden
13. Verenigd Koninkrijk
14. Cyprus
15. Spanje
16. Ierland
17. Frankrijk
18. Estland
19. Tsjechië
20. Letland

21. Oostenrijk
22. Servië
23. Armenië
24. Finland
25. Georgië
26. Litouwen
27. Denemarken
28. Moldavië
29. Australië
30. San Marino

31. Roemenië
32. Montenegro
33. Wit-Rusland
34. Kroatië
35. Duitsland

Statistieken

Hoogste positie: 6de (2006)
Laagste positie: laatste (1994, 2005 HF)

Persoonlijke favoriet: Aivaras - Happy You (2002)

35. Litouwen: Jurij Veklenko - Run With the Lions

Litouwen, tja. Weer zo'n land dat geen bron van favorieten heeft opgeleverd in de loop der jaren. Ook de resultaten blijven uit. Hun hoogste notering ooit is nog altijd We Are the Winners van LT United uit 2006, één van de opvallendste joke acts.

Dit jaar stuurt Litouwen een leuke knul genaamd Jurij die in het dagelijks leven werkt bij een IT-bedrijf. Hij was ook eerder al backing vocal op het Songfestival. Zo te horen aan veel van zijn live optredens gaat hij die zelf echter ook wel nodig hebben.

Het is een sympathiek nummertje; er is weinig mis mee, het is niet iets waar mensen een hekel aan gaan krijgen. Maar dat is ook de valkuil, want dit lijkt me niet bijzonder genoeg om erg veel punten binnen te harken. Ik verwacht Litouwen dan ook niet in de finale; het is echt te onopvallend.

Persoonlijke favoriet: Ieva Zasimauskaite - When We're Old (2018)

Top 41 over 2019:

1. Hongarije
2. Italië
3. Israël
4. IJsland
5. Griekenland
6. België
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Zwitserland

11. Tsjechië
12. Estland
13. Zweden
14. Denemarken
15. Polen
16. Australië
17. Verenigd Koninkrijk
18. Servië
19. Ierland
20. Armenië

21. Malta
22. Frankrijk
23. Cyprus
24. Litouwen
25. Letland
26. Roemenië
27. Finland
28. Oostenrijk
29. Montenegro
30. San Marino

31. Moldavië
32. Georgië
33. Wit-Rusland
34. Kroatië
35. Duitsland

1. Griekenland
2. Slovenië
3. Italië
4. Ierland
5. Australië
6. Polen
7. Tsjechië
8. Spanje
9. San Marino
10. Estland
11. Letland
12. Israël
13. Verenigd Koninkrijk
14. Servië
15. Cyprus
16. Malta
17. Montenegro
18. Hongarije
19. Portugal
20. IJsland
21. Wit-Rusland
22. Litouwen ***
Niet goed, niet slecht, of toch: niet bijster interessant.
23. Kroatië
24. Zweden
25. België
26. Frankrijk
27. Denemarken
28. Zwitserland
29. Armenië
30. Roemenië
31. Moldavië
32. Finland
33. Oostenrijk
34. Georgië
35. Duitsland

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.