Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:00 uur
starbright boy schreef:
Net als na Lordi krijg je nu een rockgolfje de komende jaren, zeker in Oost-Europa Tot dat er een flink aantal de finale niet gaan halen, dan is het weer weg. #beentheredonethat
Net als na Lordi krijg je nu een rockgolfje de komende jaren, zeker in Oost-Europa Tot dat er een flink aantal de finale niet gaan halen, dan is het weer weg. #beentheredonethat
Vrees het ook. Worden jaren teruggeworpen nu. Anouk maar weer sturen.
1
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:01 uur
Ik ga straks al mijn Eurovisie verzamel CD's verbranden. 

1
Zeer mooie editie met een prachtige winnaar.
Italië was samen met Oekraïne mijn favoriet. Frankrijk was ook een zeer mooie winnaar geweest (stond op 4 hier, achter Litouwen). Gelukkig niet Zwitserland; wel mooi maar iets te gelijkaardig aan NL 2019 en toch ietske minder.
Afschaffen die jury trouwens. Oekraïne en Litouwen helaas volledig genaaid door de jury voor een echte topnotering.
Italië was samen met Oekraïne mijn favoriet. Frankrijk was ook een zeer mooie winnaar geweest (stond op 4 hier, achter Litouwen). Gelukkig niet Zwitserland; wel mooi maar iets te gelijkaardig aan NL 2019 en toch ietske minder.
Afschaffen die jury trouwens. Oekraïne en Litouwen helaas volledig genaaid door de jury voor een echte topnotering.
0
Krokus schreef:
Lekker gaan slapen. Er is niks gebeurd. Volgens mij is er morgen weer een nieuwe dag.
Lekker gaan slapen. Er is niks gebeurd. Volgens mij is er morgen weer een nieuwe dag.
Ja, ja,..."gezond weer op".
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:02 uur
Mijn favoriet was Litouwen, maar ik gun het Italië vooral als een soort van oeuvreprijs, jarenlang sterke inzendingen. Inmiddels Zweden wellicht voorbijgestreefd als songfestivalland.
1
Zoals voorgaande jaren was dit topic weer veel amusanter dan de show zelf, tot volgend jaar!
1
Heerlijke winnaar
De 4 nullen van het publiek oververdiend. En schaf die jury toch af.
De 4 nullen van het publiek oververdiend. En schaf die jury toch af.
2
FinisTerra schreef:
Italië was samen met Oekraïne mijn favoriet. Frankrijk was ook een zeer mooie winnaar geweest (stond op 4 hier, achter Litouwen).
Italië was samen met Oekraïne mijn favoriet. Frankrijk was ook een zeer mooie winnaar geweest (stond op 4 hier, achter Litouwen).
Weer iemand (en je bent hier niet de enige) die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:03 uur
Je stem was geloof ik alleen binnengekomen bij die IJslandse presentator
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:04 uur
Ik vond het al gek dat ik Atkvæði þitt hefur verið afgreitt als bevestiging kreeg.
0
Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Eefje? Trijntje Oosterhuis? Hazes Junior?
0
starbright boy schreef:
Weer iemand die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.
(quote)
Weer iemand die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.
Ik keek toen ook al.

Maar wat bedoel je precies? Ik kreeg de indruk dat jury evenzeer gewoon meedoet met belachelijke burenstemmen. En ze stemmen vaak erg conservatief (Zwitserland vs Oekraïne bv). Zeer vreemd dat Litouwen helemaal niet in de smaak viel bij de jury.
0
itchy schreef:
Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Eefje? Trijntje Oosterhuis? Hazes Junior?
Flo Rida hoeven we in ieder geval niet meer te vragen
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:05 uur
starbright boy schreef:
(quote)
Ik zie niet wat de jury op deze manier toevoegd. Alsof je wat willekeurige kijkers laat beslissen.
1
Onweerwolf
starbright boy schreef:
Weer iemand (en je bent hier niet de enige) die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.
(quote)
Exactly.
50/50 is de enige juiste manier.
3
Ik ben wel tevreden met de winnaar maar man wat was het gaaf geweest als Oekraïne er met de winst vandoor was gegaan met dit nummer. Dan baal ik toch wel dat de juryvote nog bestaat.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:06 uur
Op zijn minst een paar politieke 12-punters
Azerbeidjan --> Rusland
Noord-Macedonië --> Servië
Azerbeidjan --> Rusland
Noord-Macedonië --> Servië
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:07 uur
catdog schreef:
Pfff die jurys weer hoor. Had t zo vet gevonden als Oekraïne met dit nummer had gewonnen.
(quote)
Pfff die jurys weer hoor. Had t zo vet gevonden als Oekraïne met dit nummer had gewonnen.
Sorry misrekening, het waren 364 punten voor Oekraïne totaal, en dus slechts 267 punten van de televotes.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:07 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik ben wel tevreden met de winnaar maar man wat was het gaaf geweest als Oekraïne er met de winst vandoor was gegaan met dit nummer. Dan baal ik toch wel dat de juryvote nog bestaat.
Zonder de juryvote had Oekraïne ook niet gewonnen. Italië kreeg veruit de meeste televoting stemmen met 318.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:09 uur
Ben best verbaasd dat Italie zoveel televote stemmen kreeg terwijl finland ook zo'n hoog aantal haalde.
0
Ataloona schreef:
Zonder de juryvote had Oekraïne ook niet gewonnen. Italië kreeg veruit de meeste televoting stemmen met 318.
(quote)
Oh begreep iets anders van Gretz maar hij heeft zich inmiddels gecorrigeerd. Dan kan ik nog beter leven met de winst van Italië.
2
Hier de link naar de uitslagen van de eerste en tweede halve finale: Link
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.