MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Gretz schreef:
(quote)

Ja, een nog slechtere Italiaanse versie van Greta Van Fleet. Dat zegt genoeg

Met snuif en zanger aanstoten, “niet doen joh, camera!”

starbright boy schreef:
Net als na Lordi krijg je nu een rockgolfje de komende jaren, zeker in Oost-Europa Tot dat er een flink aantal de finale niet gaan halen, dan is het weer weg. #beentheredonethat

Vrees het ook. Worden jaren teruggeworpen nu. Anouk maar weer sturen.

WOOOOOOHOOOOOOOO ITALIË!!!!

Onweerwolf
Ik ga straks al mijn Eurovisie verzamel CD's verbranden.

Zeer mooie editie met een prachtige winnaar.

Italië was samen met Oekraïne mijn favoriet. Frankrijk was ook een zeer mooie winnaar geweest (stond op 4 hier, achter Litouwen). Gelukkig niet Zwitserland; wel mooi maar iets te gelijkaardig aan NL 2019 en toch ietske minder.

Afschaffen die jury trouwens. Oekraïne en Litouwen helaas volledig genaaid door de jury voor een echte topnotering.

Krokus schreef:
Lekker gaan slapen. Er is niks gebeurd. Volgens mij is er morgen weer een nieuwe dag.

Ja, ja,..."gezond weer op".

Ik had trouwens gestemd op deze:

Mijn favoriet was Litouwen, maar ik gun het Italië vooral als een soort van oeuvreprijs, jarenlang sterke inzendingen. Inmiddels Zweden wellicht voorbijgestreefd als songfestivalland.

Zoals voorgaande jaren was dit topic weer veel amusanter dan de show zelf, tot volgend jaar!

Heerlijke winnaar
De 4 nullen van het publiek oververdiend. En schaf die jury toch af.

Wat een avond, wat een winnaar! Rock never dies!!!♥️

FinisTerra schreef:
Zeer mooie editie met een prachtige winnaar.

Italië was samen met Oekraïne mijn favoriet. Frankrijk was ook een zeer mooie winnaar geweest (stond op 4 hier, achter Litouwen).

Afschaffen die jury trouwens. Oekraïne en Litouwen helaas volledig genaaid door de jury voor een echte topnotering.

Weer iemand (en je bent hier niet de enige) die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.

Poek schreef:
Ik had trouwens gestemd op deze:

(embed)

Je stem was geloof ik alleen binnengekomen bij die IJslandse presentator

Ha, de after show. Mss komt Prince nog optreden.

dix
Ik heb me vanavond vermaakt.
En liever Italië dan Zwitserland.

aerobag schreef:
(quote)

Je stem was geloof ik alleen binnengekomen bij die IJslandse presentator

Ik vond het al gek dat ik Atkvæði þitt hefur verið afgreitt als bevestiging kreeg.

Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Eefje? Trijntje Oosterhuis? Hazes Junior?

starbright boy schreef:
(quote)

Weer iemand die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.

Ik keek toen ook al.

Maar wat bedoel je precies? Ik kreeg de indruk dat jury evenzeer gewoon meedoet met belachelijke burenstemmen. En ze stemmen vaak erg conservatief (Zwitserland vs Oekraïne bv). Zeer vreemd dat Litouwen helemaal niet in de smaak viel bij de jury.

itchy schreef:
Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Eefje? Trijntje Oosterhuis? Hazes Junior?

Flo Rida hoeven we in ieder geval niet meer te vragen

starbright boy schreef:
(quote)

Weer iemand die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.

Ik zie niet wat de jury op deze manier toevoegd. Alsof je wat willekeurige kijkers laat beslissen.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Weer iemand (en je bent hier niet de enige) die niet meer weet hoe Eurovisie eraan toe was eind jaren '00. De jury is nodig. Zonder was het hele evenement nu in verval geweest.

Exactly.

50/50 is de enige juiste manier.

Ik ben wel tevreden met de winnaar maar man wat was het gaaf geweest als Oekraïne er met de winst vandoor was gegaan met dit nummer. Dan baal ik toch wel dat de juryvote nog bestaat.

Op zijn minst een paar politieke 12-punters

Azerbeidjan --> Rusland
Noord-Macedonië --> Servië

aerobag schreef:
(quote)

Flo Rida hoeven we in ieder geval niet meer te vragen

Jammer, maar misschien wil Gucci Mane

catdog schreef:
(quote)

Pfff die jurys weer hoor. Had t zo vet gevonden als Oekraïne met dit nummer had gewonnen.

Sorry misrekening, het waren 364 punten voor Oekraïne totaal, en dus slechts 267 punten van de televotes.

NewYorkCityLight schreef:
Ik ben wel tevreden met de winnaar maar man wat was het gaaf geweest als Oekraïne er met de winst vandoor was gegaan met dit nummer. Dan baal ik toch wel dat de juryvote nog bestaat.

Zonder de juryvote had Oekraïne ook niet gewonnen. Italië kreeg veruit de meeste televoting stemmen met 318.

Ben best verbaasd dat Italie zoveel televote stemmen kreeg terwijl finland ook zo'n hoog aantal haalde.

Ataloona schreef:
(quote)

Zonder de juryvote had Oekraïne ook niet gewonnen. Italië kreeg veruit de meeste televoting stemmen met 318.

Oh begreep iets anders van Gretz maar hij heeft zich inmiddels gecorrigeerd. Dan kan ik nog beter leven met de winst van Italië.

Hier de link naar de uitslagen van de eerste en tweede halve finale: Link

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.