Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
5
geplaatst: 23 mei 2021, 01:10 uur
FinisTerra schreef:
Ik keek toen ook al.
Maar wat bedoel je precies? Ik kreeg de indruk dat jury evenzeer gewoon meedoet met belachelijke burenstemmen. En ze stemmen vaak erg conservatief (Zwitserland vs Oekraïne bv). Zeer vreemd dat Litouwen helemaal niet in de smaak viel bij de jury.
(quote)
Ik keek toen ook al.

Maar wat bedoel je precies? Ik kreeg de indruk dat jury evenzeer gewoon meedoet met belachelijke burenstemmen. En ze stemmen vaak erg conservatief (Zwitserland vs Oekraïne bv). Zeer vreemd dat Litouwen helemaal niet in de smaak viel bij de jury.
Kijk voor de aardigheid eens een uitzending terug. Het was oneindig veel erger tot het niveau dat alle balkan en de meeste scandinavische landen makkelijk naar de finale zouden gaan. Landen als Rusland en Turkije en Armenie hadden altijd veel punten wat ze ook inzonden, maakte geen zak meer uit. Omdat is gebleken dat de invloed door de jury minder is ook televoten minder beinvloed door burenstemmen en vooral de diaspora. Het veranderde door het systeem in die tijd in een carnavalsoptocht. En verschillende landen waren bezig af te haken. Een jaar of drie zonder jury en we zijn daar weer. Weg variatie, weg kansen van veel landen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:11 uur
starbright boy schreef:
En wederom een combiwinnaar. Niet de jurykeuze en niet de publiekskeuze. Net als bij 1944 en Arcade.
En wederom een combiwinnaar. Niet de jurykeuze en niet de publiekskeuze. Net als bij 1944 en Arcade.
Correctie, Italië dus wel de meeste telestemmen. Geen nieuwe combiwinnaar.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:13 uur
sereen schreef:
Ben best verbaasd dat Italie zoveel televote stemmen kreeg terwijl finland ook zo'n hoog aantal haalde.
Ben best verbaasd dat Italie zoveel televote stemmen kreeg terwijl finland ook zo'n hoog aantal haalde.
Gretz schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
536 van de 2262 punten van de tv-kijkers gingen dus naar twee gedateerde rocknummers. 23,7%

Ik wist niet dat er zo'n groot rockpubliek naar het Songfestival keek

4
geplaatst: 23 mei 2021, 01:14 uur
itchy schreef:
Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Eefje? Trijntje Oosterhuis? Hazes Junior?
Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Eefje? Trijntje Oosterhuis? Hazes Junior?
Ben & Ruurd zijn toch weer bij elkaar?
2
Onweerwolf
Al die complimenten waar Astrid het over heeft die zijn voor Nikki, niet voor "de presentatoren".
0
Nou, al met al een anticlimax, want een matige winnaar en een matig podium.
Eurovisie bedankt.
De show zelf was wel uitstekend. Puike productie.
Eurovisie bedankt.
De show zelf was wel uitstekend. Puike productie.
1
Gretz schreef:
536 van de 2262 punten van de tv-kijkers gingen dus naar twee gedateerde rocknummers. 23,7%
(quote)
Ik vond de Edith Piaf en Duncan clonen anders ook behoorlijk gedateerd

0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:15 uur
Iemand die mij kan uitleggen hoe Rusland 9e, Moldavie 13e en Servie 15e hebben kunnen worden? Het meest bizarre van de avond...
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:15 uur
Gretz schreef:
(quote)
Fuck de televoters. Smakeloos volk.

0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:16 uur
starbright boy schreef:
Kijk voor de aardigheid eens een uitzending terug. Het was oneindig veel erger tot het niveau dat alle balkan en de meeste scandinavische landen makkelijk naar de finale zouden gaan. Landen als Rusland en Turkije en Armenie hadden altijd veel punten wat ze ook inzonden, maakte geen zak meer uit. Omdat is gebleken dat de invloed door de jury minder is ook televoten minder beinvloed door burenstemmen en vooral de diaspora. Het veranderde door het systeem in die tijd in een carnavalsoptocht. En verschilllende landen waren bezig af te haken. Een jaar of drie zonder jury en we zijn daar weer. Weg variatie, weg kansen van veel landen.
(quote)
Kijk voor de aardigheid eens een uitzending terug. Het was oneindig veel erger tot het niveau dat alle balkan en de meeste scandinavische landen makkelijk naar de finale zouden gaan. Landen als Rusland en Turkije en Armenie hadden altijd veel punten wat ze ook inzonden, maakte geen zak meer uit. Omdat is gebleken dat de invloed door de jury minder is ook televoten minder beinvloed door burenstemmen en vooral de diaspora. Het veranderde door het systeem in die tijd in een carnavalsoptocht. En verschilllende landen waren bezig af te haken. Een jaar of drie zonder jury en we zijn daar weer. Weg variatie, weg kansen van veel landen.
Ok, zou inderdaad best kunnen dat het toen nog erger was.
Ik betrap er me alleen wel ieder jaar op dat ik enkele keuzes van de jury echt totaal niet kan begrijpen (vaak niet het geval bij de publieksstemmen). Nu dit jaar met Oekraïne en Litouwen - wat wel iets specialere nummers waren maar toch zeker geen carnaval. Ik zal morgen eens terugkijken naar de vorige jaren. Het briljante Italië van 2018 (Non mi avete fatto niente) werd bijvoorbeeld ook volledig genaaid door de jury als ik het me goed herinner. Dat begrijp ik toch echt niet van een professionele jury.
0
catdog schreef:
Iemand die mij kan uitleggen hoe Rusland 9e, Moldavie 13e en Servie 15e hebben kunnen worden? Het meest bizarre van de avond...
Servië en Rusland verdienden inderdaad veel beter.
0
Van mij mocht Frankrijk ook winnen. Zwitserland gooide een beetje roet in het eten.
1
Onweerwolf
Ik vind Jeangu een goede zanger en een leuke gozer. Hij mag nog wel eens terugkomen met een beter nummer.
0
catdog schreef:
Servië heeft goede connecties met de jury's van buurlanden en Moldavië heeft op twee manieren stemmen geronseld. Rusland geen idee, bizar dat zij nauwelijks minder punten hebben dan Litouwen.
1
Dus alles door de jury laten beslissen?
Die hadden niet eens het vermogen om de klasse van Oekraïne en Litouwen te waarderen.
Smakeloos volk.

0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:17 uur
San Marino slechts 9e in de semi. Bijna kon Flo al 2 dagen eerder terug naar de VS.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:18 uur
horizon schreef:
Die hadden niet eens het vermogen om de klasse van Oekraïne en Litouwen te waarderen.
Smakeloos volk.
(quote)
Smakeloos volk.
Nee zoals gezegd: 50/50 is het beste. Helaas resulteert dat niet altijd in de juiste uitslag, zoals dit jaar, maar vaak ben ik het ook gewoon eens met de uitslag,
0
NewYorkCityLight schreef:
San Marino slechts 9e in de semi. Bijna kon Flo al 2 dagen eerder terug naar de VS.
Wel met wat meer geld op de bankrekening
0
Jan uit Berlijn
catdog schreef:

0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:19 uur
Onweerwolf schreef:
Al die complimenten waar Astrid het over heeft die zijn voor Nikki, niet voor "de presentatoren".
Chantal was ook geweldig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:20 uur
Lolwhut? Het is dat Jantje Smit nog veel slechter was en het daardoor lijkt dat die blonde wel okay is, maar dat is gezichtsbedrog.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:21 uur
Ik meende ook een beat van Kendrick Lamar te horen. Wel een wat rommelig nummer, maar had zeker de finale mogen halen van mij.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:21 uur
Iemand die de gesplitste resultaten van de halve finales al een beetje heeft weten te doorgronden?
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:27 uur
starbright boy schreef:
Kijk voor de aardigheid eens een uitzending terug. Het was oneindig veel erger tot het niveau dat alle balkan en de meeste scandinavische landen makkelijk naar de finale zouden gaan. Landen als Rusland en Turkije en Armenie hadden altijd veel punten wat ze ook inzonden, maakte geen zak meer uit. Omdat is gebleken dat de invloed door de jury minder is ook televoten minder beinvloed door burenstemmen en vooral de diaspora. Het veranderde door het systeem in die tijd in een carnavalsoptocht. En verschillende landen waren bezig af te haken. Een jaar of drie zonder jury en we zijn daar weer. Weg variatie, weg kansen van veel landen.
(quote)
Jep, het huidige 50/50 systeem voorkomt zowel het overmatig 'omkopen' / beïnvloeden van juryleden als het aansporen van buurlanden om veel televotes te geven (combinatie van diaspora en andere burgers die betaald worden om te stemmen). Want om te winnen zul je van beiden een aanzienlijk aantal punten moeten krijgen. Of een goed liedje moeten hebben.
In de jaren 2000 t/m 2008 werden bepaalde landen er elk jaar behendiger in om de televoting te beïnvloeden. Er zullen vast ook meerdere winnaars zijn in die periode die het niet helemaal eerlijk hebben gespeeld.
Ik ben ook niet altijd blij met de jury's, maar een eerlijker systeem gaan we niet krijgen vrees ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:28 uur
Even vergeleken maar dit was wat mij betreft de slechtste winnaar sinds 2002. Maar dat is geen kunst want dat was echt abominabel. (2000 en 2001 ook en 1999 was ook zeer matig). Verder kon ik sindsdien alle winnaars wel in meer of minder mate waarderen, uitgezonderd 2017. 2015 vond ik ook niet best maar niet extreem matig.
3
geplaatst: 23 mei 2021, 01:29 uur
Jan Smit zong zijn regeltje alsof hij in de soundmixshow anno 1986 stond
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:29 uur
Geweldige winnaar
ik ben blij dat die heerlijke rockmeuk heeft gewonnen al is het maar om Gretz te pesten (grapje he
)
Rome 2022!!
Of toch Milaan
ik ben blij dat die heerlijke rockmeuk heeft gewonnen al is het maar om Gretz te pesten (grapje he
)Rome 2022!!
Of toch Milaan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.