MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
starbright boy schreef:
Op Twitter gaat het bij een deel van de Britten over Brexit (een deel is wel wijzer gelukkig en ziet ook dat ze bagger insturen niet kunnen stagen).

Dat lees ik ook op het internet. Ze hebben niet door dat niet alle deelnemende landen in de EU zitten. Hoe dan ook, ben erg blij met de overwinning van Italië. Samen met Oekraïne was dat mijn favoriet. Blijkbaar ben ik niet zo 'hipster' aangezien dit ook de twee acts waren met de meeste publieksstemmen.

Onweerwolf schreef:
5 plek voor Portugal bij de Nederlandse televoters vind ik ook wel een dingetje.

Dat verbaast je toch niet? Dit soort aanstellerig, quasi-rock Sky Radio-gekweel vind nu eenmaal gretig aftrek in ons land; zie ook populariteit van Maroon 5, Gavin DeGraw, James Bay etc...

Titmeister schreef:
(quote)

Dat verbaast je toch niet? Dit soort aanstellerig, quasi-rock/Sky Radio-gekweel vind nu eenmaal gretig aftrek in ons land; zie ook populariteit van Maroon 5, Gavin DeGraw, James Bay etc...

Die laatste 2 kende ik nog niet, maar gaan op de luisterlijst.
Bedankt voor de tip
Als jij nog meer hebt mag je ook een pm sturen

Onweerwolf
Dat gebarentolk filmpje van Finland.. :

dix
Vannacht om half drie wakker geSMSt om mij te laten weten dat mijn stem op Noorwegen niet werd geteld. Hoezo te laat? Dit stinkt, ik zit in kamp Trump

luigifort schreef:
De website DroidApp meldt dat er van hun redactie maar één stem geldig is verklaard, terwijl alle stemmen tegelijkertijd uit waren gebracht via het nummer 9090. Degenen van wie de stemmen niet zijn meegenomen, kregen uren later het bericht dat 'de voting al is afgelopen'. DroidApp beweert dat er uit hun inventarisatie blijkt dat honderden stemmen niet mee zijn geteld.

Dus de uitslag zoals ie uiteindelijk geworden is klopt ms voor geen meter...

Ik had twee stemmen voor Italië uitgebracht en kreeg vanochtend de sms dat mijn stemmen niet mee zijn geteld.

Rudi S schreef:
(quote)

Denk jij echt na vanavond dat cocaïne de sleutel tot succes is

Ik zie een lijn.

Ik heb zoals elk jaar op de BBC gekeken

Some of Graham Norton's best lines:

"It's less Destiny's Child ... more Destiny's Inappropriate Auntie."

"Finland are still very cross about the conditioner in the hotel."

"If you ever wondered what had happened to Orville, the lead singer is wearing him."

"I'm not sure if she hit that note but I've definitely got a nosebleed."

"I wear this every time I go to the smelting plant."

"This is Marmite if everyone hated Marmite."

"Maybe it will grow on me, like mould on a bathroom ceiling."

"She's dressed like a zebra for some reason. Do you think it comes with a head?"

James Newman was het laatste puzzelstukje in de totale ineenstorting van het British Empire. Het is volbracht.

starbright boy schreef:
Op Twitter gaat het bij een deel van de Britten over Brexit (een deel is wel wijzer gelukkig en ziet ook dat ze bagger insturen niet kunnen stagen).

Op Facebook ook, al zie ik af en toe ook wat meer realistische berichten:

Forget the nationalistic views.
James Newan is an average singer,the song was average, the presentation was shocking.
If you wanted Rag and Bone man use the Rag and Bone man dont dress a Karaoke singer up in an undersized plastic coat and expect to win.

Ikzelf heb een liedje geschreven wat mij geschikt lijkt voor het Eurovisiesongfestival. Waar zou ik dat het beste kunnen indienen?

spinout schreef:
Ikzelf heb een liedje geschreven wat mij geschikt lijkt voor het Eurovisiesongfestival. Waar zou ik dat het beste kunnen indienen?
Londen, daar ligt de lat het laagst.

Ik ben helemaal niet onder de indruk van de inzendingen, dus lijkt me elk land wel open te staan voor mijn inbreng.

Onweerwolf
spinout schreef:
Ik ben helemaal niet onder de indruk van de inzendingen, dus lijkt me elk land wel open te staan voor mijn inbreng.

Wat ontzettend interessant.

Rudi S schreef:
Jeangu komt met de neus omhoog verder
Da's ook nog een idee, we sturen volgend jaar Rowwen Heze.

Poeha schreef:
(quote)
Da's ook nog een idee, we sturen volgend jaar Rowwen Heze.

Precies daar komt ie van

Misschien moet het hele festival nu over en winnen ze!

Sabotage, zijn een concurent van Nederland.

Onweerwolf
itchy schreef:
(quote)

Misschien moet het hele festival nu over en winnen ze!

Dat zou in ieder geval een vooruitgang zijn tov Italië.

meneer schreef:
(quote)

Kijk uit hè met dit soort uitspraken...

Misschien heb ik ook een glas laten vallen en raapte ik de scherven op. Ik zal een test laten doen (en nee niet eentje waar een stokje in je neus gaat... toch weer die neus).

Rudi S schreef:
Jeangu komt met de neus omhoog verder

Mijn Limburgs is niet zo goed, maar ik weet nog wel dat 'de neus omhoog' staat voor dood zijn. Hij heeft het niet zo goed gedaan, maar hem dood verklaren gaat toch wel wat ver?

Ik wil niet afgeven op het Songfestival hoor. Het is een leuke traditie en het geeft veel mensen veel plezier.
Ik vond het ook erg vermakelijk. Mar er is één ding dat wat mij betreft erg bijdraagt aan het gevoel dat ik soms naar klassenvond stukjes aan het kijken ben. Waarom moeten deelnemers wel live zingen, maar kan een stel jokers wel staan te luchtgitaren of doen of ze trompet of saxofoon kunnen spelen? Als dat nou eens als regel werd ingesteld, dan heb je gelijk een enorme upgrade (dat het meer om muziek gaat) denk ik.

Ik volg Eurovisie niet constant, maar heb wel het idee dat het niveau laatste paar jaar qua producties stuk hoger ligt dan in de 00's. Had het idee dat toen 50% in de finale niet om aan te horen was. Nu zijn in ieder geval de producties wel op orde (als in zou op radio 538 of andere saaie zender) zo gedraaid kunnen worden.

Genoten van een prachtige show gisteravond. Met Italië als winnaar kan ik prima leven. Eén van mijn favoriete nummers, en het komt ze ook toe met al die sterke inzendingen het afgelopen decennium. Toch had ik nog wat liever Frankrijk of Oekraïne gezien, die maakten het meeste indruk.

Ik lees hier en daar dat mensen het nummer van Italië oubollig vonden klinken, maar daar ben ik het niet mee eens. Vond het een erg fris rocknummer. Die van Finland daarentegen was echt 20 jaar te laat uitgebracht. Dat rock zo goed scoort snap ik wel. Rock is natuurlijk een hartstikke populair genre, en als er dan maar twee rocknummers in de finale staan, dan heb je als fan weinig te kiezen.

Het vakjurysysteem blijft bijzonder. Hoe serieus kun je die nemen als Griekenland Cyprus 12 punten blijft geven en vice versa. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Aan de andere kant kan ik me nog goed de 100% televoting edities herinneren die werden gedomineerd door Oost-Europa. Dus misschien is het huidige systeem toch maar het beste.

Het is de day after en ik kan terugkijken op een mooie, spannende en memorabele finale en op een heerlijke Songfestivalweek! De uiteindelijke top 3 vormt misschien wel het mooiste podium dat ik sinds ik het ESC volg heb meegemaakt.

Italië was van begin af aan mijn favoriet: de videoclip blies me de eerste direct van de sokken. Frankrijk en Zwitserland eigenlijk idem dito. De uitvoering van Italië gisteren vond ik iets minder overweldigend dan ik had gehoopt (misschien omdat het nieuwe er al een beetje af was?) en Frankrijk maakte meer indruk. Barbara als winnaar had ik daarom misschien iets terechter gevonden, maar ik klaag zeker niet met Måneskin!

Tof festival, toffe winnaar. Het is Italië gegund na zoveel jaren top 10.

Poek schreef:

maar hem dood verklaren

Om de dooie dood niet.

Minneapolis schreef:
Ik wil niet afgeven op het Songfestival hoor. Het is een leuke traditie en het geeft veel mensen veel plezier.
Ik vond het ook erg vermakelijk. Mar er is één ding dat wat mij betreft erg bijdraagt aan het gevoel dat ik soms naar klassenvond stukjes aan het kijken ben. Waarom moeten deelnemers wel live zingen, maar kan een stel jokers wel staan te luchtgitaren of doen of ze trompet of saxofoon kunnen spelen? Als dat nou eens als regel werd ingesteld, dan heb je gelijk een enorme upgrade (dat het meer om muziek gaat) denk ik.

Vroeger was alles beter en alles live, zelfs met orkest

Ter uwer informatie: alleen Italië was en beetje live in de zaal, de drummer drumde keihard mee en dat viel ineens echt op.

Onweerwolf
Minneapolis schreef:

Songfestival, niet musicfestival.

Op veler verzoek nog even mijn top 26 naar aanleiding van gisteravond. Best veel veranderingen ten opzichte van daarvoor:

1. Ukraine
2. Russia
3. Switzerland
4. Norway
5. Lithuania
6. Italy
7. Iceland
8. France
9. Serbia
10. Israel

11. Greece
12. Finland
13. Albania
14. Cyprus
15. Azerbaijan
16. San Marino
17. Sweden
18. Malta
19. The Netherlands
20. Moldova

21. Belgium
22. Portugal
23. Germany
24. United Kingdom
25. Spain
26. Bulgaria

Polen (The Ride ), Roemenië en Denemarken waren wel echt een gemist in de finale.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.