Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2021, 11:41 uur
aERodynamIC schreef:
Vroeger was alles beter en alles live
Ter uwer informatie: alleen Italië was en beetje live in de zaal, de drummer drumde keihard mee en dat viel ineens echt op.
(quote)
Vroeger was alles beter en alles live

Ter uwer informatie: alleen Italië was en beetje live in de zaal, de drummer drumde keihard mee en dat viel ineens echt op.
Maar de gitarist viel ook erg op door een slecht toneelstukje. Duitsland en nog een ander land (even vergeten welke) sloeg helemaal nergens op met een dansje met trompetten en sax. Dat vind ik gewoon kinderachtig. Maar verder was het, zoals ik als zei, leuk te volgen hoor. Ik had persoonlijk bij die Mata Hari een hogere eindstand verwacht. Maar ik heb er geen verstand van.

0
geplaatst: 23 mei 2021, 11:43 uur
Onweerwolf schreef:
San Marino is boos op de Nederlandse podiumbouwers: San Marino files formal protest after rotating platform "endangers" Senhit during Eurovision jury rehearsal | wiwibloggs
San Marino is boos op de Nederlandse podiumbouwers: San Marino files formal protest after rotating platform "endangers" Senhit during Eurovision jury rehearsal | wiwibloggs
Hoe zit dat nou eigenlijk met de televotes uit San Marino? Ik begrijp dat ze geen eigen telefoonnetwerk hebben en er een bepaalde rekenmethode aan te pas komt, omdat de stemmen via het Italiaanse netwerk worden uitgebracht of zoiets?
0
geplaatst: 23 mei 2021, 11:45 uur
stoepkrijt schreef:
Ik heb trouwens een voorgevoel dat er vanavond wel eens meerdere landen nul punten zouden kunnen scoren bij de televoting. Ik heb nu al zin in dat ongemakkelijke moment.
Ik heb trouwens een voorgevoel dat er vanavond wel eens meerdere landen nul punten zouden kunnen scoren bij de televoting. Ik heb nu al zin in dat ongemakkelijke moment.
stoepkrijt schreef:
UK, Spanje en Duitsland zie ik allemaal gerust nul punten halen via de televoting.
Ik heb zitten genieten! UK, Spanje en Duitsland zie ik allemaal gerust nul punten halen via de televoting.
Wel erg sneu en erg hard voor James Newman, dus ik vond dat applaus voor hem wel mooi en sympathiek.
1
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 11:51 uur
kaj_666 schreef:
Hoe zit dat nou eigenlijk met de televotes uit San Marino? Ik begrijp dat ze geen eigen telefoonnetwerk hebben en er een bepaalde rekenmethode aan te pas komt, omdat de stemmen via het Italiaanse netwerk worden uitgebracht of zoiets?
(quote)
Het is een simulatie maar de parameters zijn helaas onbekend. Er is wel onderzoek naar gedaan maar niemand heeft deze code nog kunnen kraken.
Helaas is Alan Turing niet meer in leven.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:01 uur
In een land als San Marino zou je lijkt me sowieso maar heel weinig stemmen nodig hebben om in de punten te vallen, er woont bijna niemand
1
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 12:03 uur
kaj_666 schreef:
In een land als San Marino zou je lijkt me sowieso maar heel weinig stemmen nodig hebben om in de punten te vallen, er woont bijna niemand
Daarom is het dus ook een simulatie omdat ze de drempel niet halen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:07 uur
Deed Monaco bijvoorbeeld destijds iets soortgelijks? Daar wonen nog minder mensen, dus dan kom je ook niet tot een representatieve televoting lijkt me? Wel interessant, eigenlijk nooit over nagedacht dat dit speelde
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:09 uur
Weet een van de Eurovisie-experts hier trouwens hoeveel landen we volgend jaar in de finale gaan krijgen nu de host een Big Five-land is? Worden het er dan 25 of gaan er uit de halve finales dan 21 landen door om toch op de gebruikelijke 26 te komen? Ik vraag me af of daar überhaupt strikte regels voor zijn.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 12:18 uur
stoepkrijt schreef:
Weet een van de Eurovisie-experts hier trouwens hoeveel landen we volgend jaar in de finale gaan krijgen nu de host een Big Five-land is? Worden het er dan 25 of gaan er uit de halve finales dan 21 landen door om toch op de gebruikelijke 26 te komen? Ik vraag me af of daar überhaupt strikte regels voor zijn.
Er gaan dan alsnog 10 landen door per halve finale, dus dat wordt dan een finale met 25 landen. De laatste keer dat een Big 5 land won (Duitsland in 2010) was het nog de Big 4 en waren er 25 landen in de finale. In 2011 kwam Italië er weer bij en wederom een finale met 25 landen. In de jaren daarna is 26 de standaard geworden.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:18 uur
Heb het opgenomen en zojuist terug gekeken, het werd wat te laat voor mijn oudste die het moest een zou zien na een opdracht op school. Italië ouds voor mij een prima winnaar, in ieder geval geen poppenkast zoals Lordi en paar jaar geleden. Oekraïne vond ik echt een grafnummer.
Wat Nederland betreft, pijnlijk na de winst in 2019. Compleet de plank misgeslagen. Volgend jaar Eefje de Visser maar sturen? Met een Nederlandstalig nummer, want Frankrijk, Zwitserland, Oekraïne en Italië bewijzen dat het ook in je eigen taal kan. En alles beter dan die dertien in een dozijn liedjes van Davina Michelle, ondanks dat ze best prima kan zingen.
En de UK: hoe vaak zin die nu al niet laatste geworden en hoe vaak moeten ze zo afgaan voordat ze stoppen met investeren als één van de big five?
Wat Nederland betreft, pijnlijk na de winst in 2019. Compleet de plank misgeslagen. Volgend jaar Eefje de Visser maar sturen? Met een Nederlandstalig nummer, want Frankrijk, Zwitserland, Oekraïne en Italië bewijzen dat het ook in je eigen taal kan. En alles beter dan die dertien in een dozijn liedjes van Davina Michelle, ondanks dat ze best prima kan zingen.
En de UK: hoe vaak zin die nu al niet laatste geworden en hoe vaak moeten ze zo afgaan voordat ze stoppen met investeren als één van de big five?
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:21 uur
Ik ben gisteren halverwege de jurystemmen naar bed gegaan, dus zag vanochtend pas wie gewonnen had. Zoals eerder gezegd: ik vond Italië een prima act en ik kan me goed voorstellen dat het in Ahoy nog eens extra goed tot zijn recht kwam. Ik had hem zelfs op de zesde plaats staan, hoewel ik het een vreselijk nummer vind en het nooit meer hoop te horen. Geen onterechte winnaar, hoewel ik zelf liever een andere had gezien.
Ben verder toch wel verbaasd over het lage aantal publieksstemmen voor Malta, zeker als ik zie welke landen meer punten kregen (maar: ik snap die dynamiek ook verder niet). Mijn favoriet Oekraïne werd door het publiek dan gelukkig weer beter begrepen, maar die scoorde veel laag bij de jury (net als Litouwen).
Al met al was het een leuke avond. Misschien volgend jaar, maar onder normale omstandigheden ga ik op de zaterdagavond gewoon naar een concert.
Ben verder toch wel verbaasd over het lage aantal publieksstemmen voor Malta, zeker als ik zie welke landen meer punten kregen (maar: ik snap die dynamiek ook verder niet). Mijn favoriet Oekraïne werd door het publiek dan gelukkig weer beter begrepen, maar die scoorde veel laag bij de jury (net als Litouwen).
Al met al was het een leuke avond. Misschien volgend jaar, maar onder normale omstandigheden ga ik op de zaterdagavond gewoon naar een concert.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:23 uur
Misschien ben jij zelf wel een experts, beantwoord jij de volgen vragen met ja dan behoor jij in ieder geval tot de experts.
1. Weet jij wat Televoting is.
2. Kan jij een zin met shinen maken.
3. Kan jij tot en met 12 tellen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:25 uur
harm1985 schreef:
Volgend jaar Eefje de Visser maar sturen? Met een Nederlandstalig nummer, want Frankrijk, Zwitserland, Oekraïne en Italië bewijzen dat het ook in je eigen taal kan.
Volgend jaar Eefje de Visser maar sturen? Met een Nederlandstalig nummer, want Frankrijk, Zwitserland, Oekraïne en Italië bewijzen dat het ook in je eigen taal kan.
Ik kan moeilijk oordelen over die andere nummers, maar Eefje maakt heel handig gebruik van de Nederlandse taal. Ik heb geen idee of dat overkomt op luisteraars die het Nederlands niet beheersen?
Dan ben je toch juist geen expert?
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:27 uur
Ook Nederlanders die het Nederlands wel beheersen verstaan vaak niet wat Eefje zingt 
Dus is voor iedereen gelijk.
Maar Eefje zou top zijn

Dus is voor iedereen gelijk.
Maar Eefje zou top zijn

0
Mb.
Leuk om alle reacties hier terug te lezen. Ik heb genoten al betrapte ik mijzelf erop dat ik toch een beetje teleurgesteld raakte toen bleek dat Italië ging winnen. Doffe rockact wat mij betreft - maar goed, ik ben geen liefhebber van het genre.
Persoonlijk favoriet Oekraïne door de televoters uiteindelijk op plek 5. Ik hou sowieso van nummers die dicht bij de eigen ''kleur'' van het land blijven. Daarom vond ik het ook leuk dat Frankrijk een klassieke chanson had ingestuurd. De fado uit 2017 raakte mij meer, maar zeker een fraai stukje Frans. Helaas net niet voorbij Italië.
Verder genoten van Ijsland, Litouwen en Rusland. Nummers die het meeste aansluiten op mijn smaak.
Persoonlijk favoriet Oekraïne door de televoters uiteindelijk op plek 5. Ik hou sowieso van nummers die dicht bij de eigen ''kleur'' van het land blijven. Daarom vond ik het ook leuk dat Frankrijk een klassieke chanson had ingestuurd. De fado uit 2017 raakte mij meer, maar zeker een fraai stukje Frans. Helaas net niet voorbij Italië.
Verder genoten van Ijsland, Litouwen en Rusland. Nummers die het meeste aansluiten op mijn smaak.

0
Aoibhin schreef:
Er gaan dan alsnog 10 landen door per halve finale, dus dat wordt dan een finale met 25 landen. De laatste keer dat een Big 5 land won (Duitsland in 2010) was het nog de Big 4 en waren er 25 landen in de finale. In 2011 kwam Italië er weer bij en wederom een finale met 25 landen. In de jaren daarna is 26 de standaard geworden.
Ja, ik had het onder andere tegen jou. (quote)
Thanks!
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:30 uur
Is het ook niet vaak zo dat het winnende land bijna standaard jaar erop achteraan eindigt?
1
geplaatst: 23 mei 2021, 12:30 uur
Rudi S schreef:
2. Kan jij een zin met shinen maken.
Is een liedje ook goed?2. Kan jij een zin met shinen maken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 12:31 uur
Ralph. schreef:
Is het ook niet vaak zo dat het winnende land bijna standaard jaar erop achteraan eindigt?
Ja, tenzij het Ierland is.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:35 uur
Dan snap ik niet waarom de act en commentators zo verbaasd doen. Is toch te verwachten.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:37 uur
Onbegrijpelijk (en schandalig) dat Frankrijk geen punten kreeg van de Belgische Jury.
Ik zie in dit topic over de Italiaanse winnaar de vergelijking met Led Zeppelin en de riffs en stijl deden mij daar ook aan denken. Al haalt dit natuurlijk niet het peil van deze legendarische band. Ik ben benieuwd of dat nummer op de radio wordt gedraaid of in de hitlijsten gaat komen.
Het succes van Hooverphonic is na hun hoogtepunt begin jaren '00 flink gezakt, zeker na het vertrek van Geike (hun vorige albums vielen commercieel en artistiek tegen). Met de deelname aan het ESF heeft Hooverphonic terug een hit hier en ik durf wedden dat hun recentste album met Geike goed gaat verkopen en daar is Hooverphonic in de eerste plaats om te doen.
Ik zie in dit topic over de Italiaanse winnaar de vergelijking met Led Zeppelin en de riffs en stijl deden mij daar ook aan denken. Al haalt dit natuurlijk niet het peil van deze legendarische band. Ik ben benieuwd of dat nummer op de radio wordt gedraaid of in de hitlijsten gaat komen.
Het succes van Hooverphonic is na hun hoogtepunt begin jaren '00 flink gezakt, zeker na het vertrek van Geike (hun vorige albums vielen commercieel en artistiek tegen). Met de deelname aan het ESF heeft Hooverphonic terug een hit hier en ik durf wedden dat hun recentste album met Geike goed gaat verkopen en daar is Hooverphonic in de eerste plaats om te doen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:45 uur
En als je de 9 en 11 niet automatisch skipt, ben je geen echte expert
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 12:45 uur
Ralph. schreef:
Dan snap ik niet waarom de act en commentators zo verbaasd doen. Is toch te verwachten.
Chauvinisme.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:49 uur
Speaking of which, blijkbaar (lees ik her en der) waren de Britten er vooraf van overtuigd dat ze dit jaar hun beste inzending in jaren hadden?? 

0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:49 uur
Als je t/m 12 kan tellen betekend niet dat je bij alles wat je doe steeds alle getallen gebruikt toch?
1
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 12:52 uur
kaj_666 schreef:
(quote)
Speaking of which, blijkbaar (lees ik her en der) waren de Britten er vooraf van overtuigd dat ze dit jaar hun beste inzending in jaren hadden??
Dat is vrij gemakkelijk. Al hun inzendingen van de afgelopen jaren zijn kut dus dat deze dan het beste is is best aannemelijk.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 12:54 uur
kaj_666 schreef:
(quote)
Nee, dit kan niet

1
geplaatst: 23 mei 2021, 12:59 uur
kaj_666 schreef:
(quote)
Dat is correct, die lopen daar echt met molentjes. Al is alles relatief, dus tevens eens met OWW.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.