Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 03:09 uur
starbright boy schreef:
Ik kwam laat in de stemming dit jaar maar ga er nu weer moeilijk los van komen. beetje als 2019 toen ik bijna de halve zomer nog eurovisieliedjes draaide. Vorig jaar was eurovisie compleet en extreem beu toen het niet doorging en die vervangshow heb ik niet eens gekeken.
Ik kwam laat in de stemming dit jaar maar ga er nu weer moeilijk los van komen. beetje als 2019 toen ik bijna de halve zomer nog eurovisieliedjes draaide. Vorig jaar was eurovisie compleet en extreem beu toen het niet doorging en die vervangshow heb ik niet eens gekeken.
Same here, grotendeels. Vorig jaar heb ik alle nummers 1x gehoord en een dag later werd het gecanceld. Toen heb ik een break genomen tot aan het JESC van vorig jaar.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 03:28 uur
aERodynamIC schreef:
Mijn top 10:
12 Italië
10 Litouwen
8 Portugal
7 Oekraïne
6 IJsland
5 Frankrijk
4 Zwitserland
3 Israël
2 Rusland
1 België
Mijn top 10:
12 Italië
10 Litouwen
8 Portugal
7 Oekraïne
6 IJsland
5 Frankrijk
4 Zwitserland
3 Israël
2 Rusland
1 België
Zelfs ons songfestival lijstje lijkt op elkaar.12. Italie
10. Portugal
8. Litouwen
7. Frankrijk
6. Belgie
5. Oekraine
4. IJsland
3. Bulgarije
2. Rusland
1. Israel
Alleen Zwitserland trok ik echt niet, vreselijk irritant nummer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 03:32 uur
Ook opvallend is dat Frankrijk van Italiaanse televoters 1 punt krijgt en van alle 37 andere landen meer dan 1 punt.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 03:38 uur
Italie heeft wel vaker een handje gehad van weinig punten naar andere favorieten. De jury in 2019 staat me nog bij.
6
geplaatst: 23 mei 2021, 07:45 uur
Zanger Damiano David zegt geen drugs te gebruiken en zijn ready to get tasted ( Hannibal Lecter is onderweg ) 
Gewoon met 2 vingers in de neus gewonnen dus
https://media.nu.nl/m/43jxd07akmgf_wd640.jpg

Gewoon met 2 vingers in de neus gewonnen dus

https://media.nu.nl/m/43jxd07akmgf_wd640.jpg
1
geplaatst: 23 mei 2021, 07:46 uur
Teunnis schreef:
Ik heb het nog nooit iemand zo snel zien doen. Dus of het was iets anders / nep of hij is heel behendig met snel snuiven.
(quote)
Ik heb het nog nooit iemand zo snel zien doen. Dus of het was iets anders / nep of hij is heel behendig met snel snuiven.
Me dunkt dat er wat haast achter zit als je het live voor 200 miljoen mensen gaat doen
.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 07:51 uur
itchy schreef:
Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Hazes Junior?
Zijn er al potentiële kandidaten voor volgend jaar in beeld? Hazes Junior?
Denk jij echt na vanavond dat cocaïne de sleutel tot succes is

0
geplaatst: 23 mei 2021, 08:05 uur
EUROVISIE SONGFESTIVAL FINALE
Plaatst 1, NPO1 5.441.000 gem. 8.829.000 (piek)
KIJKCIJFERS
Songfestival in Rotterdam zorgt voor historische kijkcijfers: 5,4 miljoen
De kijkcijfers van zaterdag 22 mei 2021 (SKO) – De grote finale van de Rotterdamse editie van het Eurovisie Songfestival zorgt voor duizelingwekkend hoge kijkcijfers. Er is een record behaald.
Historisch record
Het is een tv-avond die Nederland niet snel zal vergeten. We zaten echt en masse voor de buis. Ook de voorbeschouwing was met 3,1 miljoen kijkers (52 procent) enorm in trek. Zelfs ver na middernacht bleven er nog 1,8 miljoen mensen (77 procent) hangen om naar de nabeschouwing in Op1 te kijken.
Hier noteert het Songfestival het hoogste kijkcijfer sinds de start van de huidige kijkcijfermeting in 2002. De top vijf van meest bekeken finales ziet er nu als volgt uit:
1. Jeangu MacRooy, 2021: 5,4 miljoen kijkers
2. The Common Linnets, 2014: 5,1 miljoen kijkers
3. Anouk, 2013: 4,9 miljoen kijkers
4. Duncan Laurence, 2019: 4,4 miljoen kijkers
5. Douwe Bob, 2016: 4,3 miljoen kijkers
Heeft Jeangu toch nog iets gewonnen
KIJKCIJFERS
Songfestival in Rotterdam zorgt voor historische kijkcijfers: 5,4 miljoen
De kijkcijfers van zaterdag 22 mei 2021 (SKO) – De grote finale van de Rotterdamse editie van het Eurovisie Songfestival zorgt voor duizelingwekkend hoge kijkcijfers. Er is een record behaald.
Historisch record
Het is een tv-avond die Nederland niet snel zal vergeten. We zaten echt en masse voor de buis. Ook de voorbeschouwing was met 3,1 miljoen kijkers (52 procent) enorm in trek. Zelfs ver na middernacht bleven er nog 1,8 miljoen mensen (77 procent) hangen om naar de nabeschouwing in Op1 te kijken.
Hier noteert het Songfestival het hoogste kijkcijfer sinds de start van de huidige kijkcijfermeting in 2002. De top vijf van meest bekeken finales ziet er nu als volgt uit:
1. Jeangu MacRooy, 2021: 5,4 miljoen kijkers
2. The Common Linnets, 2014: 5,1 miljoen kijkers
3. Anouk, 2013: 4,9 miljoen kijkers
4. Duncan Laurence, 2019: 4,4 miljoen kijkers
5. Douwe Bob, 2016: 4,3 miljoen kijkers
Heeft Jeangu toch nog iets gewonnen

0
geplaatst: 23 mei 2021, 08:35 uur
Het begon hopeloos, maar in het tweede deel toch wel leuke liedjes gezien. Mijn 12 punten gingen naar Zwitserland, 10 voor Bulgarije, 8 voor Litouwen. Sympathie-vote naar IJsland.
Vreselijk waren: Servië en de 4 (!) landen die vol-ko-men terecht 0 punten kregen van de kijkers thuis (toen ik Engeland zag wist ik al: die gaan laatste worden). Terechte afstraffing dus ook voor Nederland; wát een suf en saai liedje.
Kan wel leven met Italië, maar Frankrijk was ook goed geweest: beide brachten kwaliteit.
Vreselijk waren: Servië en de 4 (!) landen die vol-ko-men terecht 0 punten kregen van de kijkers thuis (toen ik Engeland zag wist ik al: die gaan laatste worden). Terechte afstraffing dus ook voor Nederland; wát een suf en saai liedje.
Kan wel leven met Italië, maar Frankrijk was ook goed geweest: beide brachten kwaliteit.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 09:13 uur
Hier ook alle vier stemmen niet. Ik vind dit echt opmerkelijk. Dat zou betekenen dat veel stemmen niet zijn geteld.
https://ibb.co/qY9mwSy
0
geplaatst: 23 mei 2021, 09:16 uur
Gisteren met mijn vriendin gekeken, al met al een heel vermakelijke avond. Vond de UK en Spain echt niet te doen, ook San Marino, Azerbeidzjan, Duitsland, Moldavië, Servië, Portugal, Malta, Rusland en Israël hebben geen voldoende gekregen.
Mijn punten:
12. Italië
10. België
9. Finland
8. Zweden
7. Litouwen
6. IJsland
5. Frankrijk
4. Griekenland
3. Bulgarije
2. Oekraïne
1. Zwitserland
Mijn punten:
12. Italië
10. België
9. Finland
8. Zweden
7. Litouwen
6. IJsland
5. Frankrijk
4. Griekenland
3. Bulgarije
2. Oekraïne
1. Zwitserland
1
ohmusica
geplaatst: 23 mei 2021, 09:16 uur
Mijn punten gingen naar Zwitserland, maar Frankrijk had ook gekund. Je kan er maar één uitkiezen en ik vond daarnaast Oekraïne en..., ook goed. Het meest genoten van het visuele spektakel, hoewel gisterenavond de meeste optredens geen verrassingen meer hadden - immers een herhaling van de di en do. Alleen was de opening en vulling tijdens de voting wel weer erg gaaf. Muzikaal heeft Nederland dit jaar niet kunnen scoren, waar dat aan ligt? Jeangu MacRooy had een nogal uitgesproken liedje met een boodschap, hij was niet de enigste, maar het kwam niet over, het raakte (mij) niet. De 0 punten van het publiek was wel een afgang en teleurstelling. In die zin was de hele finale voor Nederland wat zurig, Duncan was er ook net bij en de Italianen waren ook niet de favoriet van Nederland. Ze hadden ook niet dé finale-uitstraling, daar was de hele act niet naar, en werden zelf ook overvallen en wisten niet meer hoe ze het hadden. Hier niet een echte ESF fan, maar wel mooie eu-rot-elevisie.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 09:20 uur
Ik heb uiteindelijk gisteren ingebeld om op Italië en Oekraïne te stemmen, en volgens mij ging dat wel goed. Anyway, blij met de winnaar. In my humble opinion misschien wel de beste winnaar die wij dit decennium zullen krijgen en hopelijk van grote invloed op de komende inzendingen voor het festival.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 09:21 uur
Bij mij zijn alle stemmen wel meegeteld, maar het viel me op hoeveel vertraging er tussen stem en verwerking zaten. Daar heb ik zelf de afgelopen jaren nooit last van gehad. Zou het systeem hier zo overbelast zijn geweest?
2
geplaatst: 23 mei 2021, 09:26 uur
Zo, dit topic is even flink ontploft. Even 50 pagina's aan berichten erbij op één avond. 
Ik heb in ieder geval wat te lezen vandaag.

Ik heb in ieder geval wat te lezen vandaag.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 09:28 uur
Ik denk Nederland met Di-Rect of Kensington of iets dergelijks
.
Maar het zou ook goed kunnen dat ze Davina Michelle gaan vragen gezien de reacties op haar optreden in de 1e halve finale.
. Maar het zou ook goed kunnen dat ze Davina Michelle gaan vragen gezien de reacties op haar optreden in de 1e halve finale.
3
geplaatst: 23 mei 2021, 09:31 uur
aERodynamIC schreef:
... maar Ik zat er echt met mijn neus er bovenop.
... maar Ik zat er echt met mijn neus er bovenop.
Kijk uit hè met dit soort uitspraken...

0
geplaatst: 23 mei 2021, 09:37 uur
Als Nederland maar niet Kane stuurt. De overwinning van Italië had ik niet zien aankomen omdat zoals ik eerder zei rock niet zo populair is op het ESF. Maar niets is zo wispelturig als het ESF-publiek. Willen ze de rock die op sterven na dood is nieuw leven inblazen?
Het nummer van Italië vond ik in eerste instantie goed maar zwakte nadien af, al vind ik die een stuk beter dan Finland (waar dat ik hun top-10 onbegrijpelijk vind).
Het nummer van Italië vond ik in eerste instantie goed maar zwakte nadien af, al vind ik die een stuk beter dan Finland (waar dat ik hun top-10 onbegrijpelijk vind).
1
geplaatst: 23 mei 2021, 09:39 uur
Groot aantal sms-stemmen Songfestival zijn ongeldig verklaard
Staat op Nu.nl
https://twitter.com/arjenlubach/status/1396354951459258375?s=21
Staat op Nu.nl
https://twitter.com/arjenlubach/status/1396354951459258375?s=21
0
geplaatst: 23 mei 2021, 09:42 uur
De website DroidApp meldt dat er van hun redactie maar één stem geldig is verklaard, terwijl alle stemmen tegelijkertijd uit waren gebracht via het nummer 9090. Degenen van wie de stemmen niet zijn meegenomen, kregen uren later het bericht dat 'de voting al is afgelopen'. DroidApp beweert dat er uit hun inventarisatie blijkt dat honderden stemmen niet mee zijn geteld.
Dus de uitslag zoals ie uiteindelijk geworden is klopt ms voor geen meter...
Dus de uitslag zoals ie uiteindelijk geworden is klopt ms voor geen meter...
1
geplaatst: 23 mei 2021, 09:44 uur
En ook voor de ongeldige stemmen is 0,45 per SMS betaald. Dit is gewoon oplichting.
2
Oude Observator
geplaatst: 23 mei 2021, 09:50 uur
luigifort schreef:
[i]Dus de uitslag zoals ie uiteindelijk geworden is klopt ms voor geen meter...
[i]Dus de uitslag zoals ie uiteindelijk geworden is klopt ms voor geen meter...
Je bedoelt "voor geen Musicmeter"
2
Martial
geplaatst: 23 mei 2021, 10:00 uur
Onweerwolf schreef:
5 plek voor Portugal bij de Nederlandse televoters vind ik ook wel een dingetje.
5 plek voor Portugal bij de Nederlandse televoters vind ik ook wel een dingetje.
Dit nummer viel toch bij veel mensen in de smaak in Nederland, hier trouwens ook bij o.a. mezelf, Rudi S, ranboy en aERodynamIC en daarmee zou je het ook kunnen omschrijven als ouwe lullen muziek

1
geplaatst: 23 mei 2021, 10:02 uur
luigifort schreef:
Ik neem nog een snuifje...
Ik neem nog een snuifje...
Kijk maar uit je hebt maar 1 neus.
Jeangu komt met de neus omhoog verder, hij heeft het slecht gedaan maar wel zijn boodschap gebracht

Damiano David haalde duidelijk zijn neus op voor de geboden tegenstand.
En wie kent John Lundvik (2019) nog die overduidelijk op zijn neus keek toen zijn televotes punten bekend werden ( onvergetelijk moment)

0
geplaatst: 23 mei 2021, 10:02 uur
Ik heb 5 stemmen per SMS uitgebracht en überhaupt niet één bevestiging terug gekregen, ook niet later...
1
geplaatst: 23 mei 2021, 10:05 uur
Martial schreef:
Dit nummer viel toch bij veel mensen in de smaak in Nederland, hier trouwens ook bij o.a. mezelf, Rudi S, ranboy en aERodynamIC en daarmee zou je het ook kunnen omschrijven als ouwe lullen muziek
(quote)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.