Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:09 uur
Prachtige locatie, heb er zelf eens een opera gezien, maar vond het nu niet bepaald een succes eerlijk gezegd. Qua beleving en entourage zeer zeker, maar qua geluid en zo... nah.
Mag het publiek ook hopen dat het die avond niet regent

1
geplaatst: 23 mei 2021, 17:14 uur
Nog iets dat voortgezet wordt. Zet de winnaars sinds pakweg 2012 eens op een rij en vind eens een rijtje liedjes dat meer variatie kent. Geen twee nummers lijken op elkaar en er volgt sowieso steeds een heel heel andere winnaar.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:16 uur
esteban schreef:
PS: Wat Hooverphonic betreft, ik vond hun staging niet goed. Uitstekende performance op muzikaal vlak en bovenal de zang, maar de presentatie werkte toch niet echt. Ik snap het idee wel, paste perfect bij de song, maar de uitvoering daarvan werkte gewoon niet. Nochtans dezelfde persoon als die van Arcade.
PS: Wat Hooverphonic betreft, ik vond hun staging niet goed. Uitstekende performance op muzikaal vlak en bovenal de zang, maar de presentatie werkte toch niet echt. Ik snap het idee wel, paste perfect bij de song, maar de uitvoering daarvan werkte gewoon niet. Nochtans dezelfde persoon als die van Arcade.
En nog wel meer nummers (o.a. de mislukking met Trijntje, maar ook de winst van Duncan en het succes van The Common Linnets, daarnaast Douwe Bob, Waylon en de spaande Manel Navarro)
Hooverphonic vond ik in de zaal wat ongemakkelijk, ik zat constant in haar neusgaten te loeren... maar misschien was dat een hint naar al die stoksnavel-testen?????
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:18 uur
starbright boy schreef:
Ik denk dat RTBF al helemaal voor Franstalig gaat volgend jaar.
Ah, vandaar ook die hoge score voor Frankrijk

0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:19 uur
Ik ben nu ook wel bang dat Davina Michelle volgend jaar gaat en ze dan vergeten er een goed nummer bij te doen (wat nu als pauze-act overigens wel snor zat).
Elsa Birgitta Bekman heeft ook prima nummers zoals deze: Elsa Birgitta Bekman - Waiting For You - YouTube
Maar nogmaals: het gaat echt om het nummer en dan komt er ook de juiste artiest bij kijken en niet andersom.
Elsa Birgitta Bekman heeft ook prima nummers zoals deze: Elsa Birgitta Bekman - Waiting For You - YouTube
Maar nogmaals: het gaat echt om het nummer en dan komt er ook de juiste artiest bij kijken en niet andersom.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:20 uur
1
geplaatst: 23 mei 2021, 17:26 uur
Ik besef ineens dat ik drie jaar achter elkaar gestemd heb op Italië: in 2018 op Ermal Meta & Fabrizio Moro (werden 5e), in 2019 op Mahmood (2e) en nu op Måneskin.
En iedereen noemt Zweden altijd, maar de Italianen scoren net zo goed. De top 10 wordt vaak gehaald.
En iedereen noemt Zweden altijd, maar de Italianen scoren net zo goed. De top 10 wordt vaak gehaald.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:29 uur
Excuus voor mijn eigenwijsheid ik blijf het tegen beter weten als een land beschouwen

0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:40 uur
Rudi S schreef:
Excuus voor mijn eigenwijsheid ik blijf het tegen beter weten als een land beschouwen
(quote)
Ze wisselen dat pas sinds 1956 elk jaar af. Het is even wennen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:43 uur
aERodynamIC schreef:
Ik besef ineens dat ik drie jaar achter elkaar gestemd heb op Italië: in 2018 op Ermal Meta & Fabrizio Moro (werden 5e), in 2019 op Mahmood (2e) en nu op Måneskin.
Italië is sinds hun terugkeer in 2011 mijn favorieten land. Een enkele keer had ik minder met een nummer en de ene inzending was sterker dan de andere, maar vrijwel elk jaar komen ze aanzetten met zeer veel kwaliteit, waar ze ook terecht vaak heel hoog mee scoren.
Het is Italië zo gegund. Een winst hing al 10 jaar in de lucht en nu is het toch eindelijk gelukt na heel vaak in de top 5 te zijn geëindigd.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:47 uur
Zweden deed het beter bij televote dan bij jury voor het eerst sinds de prehistorie zo ongeveer. Het grootste verschil is Bulgarije, 6e bij de jury en pas 18e bij de televote. Dat is veel meer verschil dan bij Finland of Oekraine. Ook opmerkelijk: Rusland scoort ongeveer gelijkmatig, niet verwacht en vaak niet zo geweest. Rusland doet het bijna altijd beter in de televote.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:50 uur
Nee, dat weet ik nog wel, maar wat dat te maken heeft met het niet toekennen van punten voor Frankrijk begrijp ik niet?
0
geplaatst: 23 mei 2021, 17:56 uur
Rudi S Ook de jurering wisselt. Het ene jaar levert de VRT de jury en het andere jaar de RTBF. Als het de RTBF is wordt er altijd meer gestemd op Franstalige inzendingen. Het zijn compleet gescheiden werelden, vrijwel hetzelfde als twee landen die afwisselen en zelfs toen Sandra Kim voor de walen won lukte het niet om bij de organisatie van het festival samen te werken. RTBF organiseerde het festival maar nam zelf niet deel en jureerde niet in 1987. Dat werd verzorgd door wat toen de BRT heette. Voor hen had Frankrijk of Zwitserland ook kunnen organiseren, het was alleen minder ver rijden.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 18:06 uur
Italiaanse winst was ook wel een kwestie van tijd. Ik verwacht de komende jaren vooral een keer Zwitserland. 4e en 3e met twee totaal verschillende goede en goed uitgevoerde nummers die beide lieten zien dat het kwartje heel erg is gevallen bij ze. En ook Cyprus die nog eens precies het juiste moderne popnummer gaan kiezen. En het meeste kans op een derde zege deze eeuw heeft Oekraine, die consistent durven op te vallen en niet bang zijn om buiten de kaders te denken.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 18:07 uur
Voor de verandering hebben mijn favorieten vrij aardig gescoord: Oekraïne, Griekenland en Finland. En de nummers die ik het slechtst vond eindigden ook helemaal onderaan: VK en Duitsland. Die Britten leren het ook nooit...
Italië vond ik middenmoot. Het deed me niet veel, maar echt slecht was het ook weer niet. Van een winnend liedje verwacht ik alleen wel wat meer herkenbaarheid, maar vooruit maar, het kon erger.
De Nederlandse inzending hoorde ik voor het eerst. Jammer van de slechte mix/productie en van de beschamende podiumact. In essentie best een aardig nummer.
Italië vond ik middenmoot. Het deed me niet veel, maar echt slecht was het ook weer niet. Van een winnend liedje verwacht ik alleen wel wat meer herkenbaarheid, maar vooruit maar, het kon erger.
De Nederlandse inzending hoorde ik voor het eerst. Jammer van de slechte mix/productie en van de beschamende podiumact. In essentie best een aardig nummer.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 18:07 uur
aERodynamIC schreef:
Ik ben nu ook wel bang dat Davina Michelle volgend jaar gaat en ze dan vergeten er een goed nummer bij te doen (wat nu als pauze-act overigens wel snor zat).
Gewoon iets eigenzinnigs als Sevdaliza of zo sturen

Of Colin Benders met Cato van Dijck ... in de coverversie van I Feel Love een geweldige combi

1
geplaatst: 23 mei 2021, 18:37 uur
Of jurylid LAKSHMI sturen, die had met een nummer als Empty moeiteloos kunnen winnen.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 18:43 uur
Leo Blokhuis (voorzitter), Lakshmi, Giovanca Ostiana, Brainpower en Jessica van Amerongen is niet per see de ideale jury maar ook wel een stuk beter dan we eerder wel hadden. In elk geval zijn er echt complete nitwits als Henk-Jan Smits en Ruud de Wild een keer vermeden en is er variatie.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 19:32 uur
Sevdaliza, LAKSHMI of Eefje, graag.
En bij de Zuiderburen juich ik het idee Loïc Nottet enorm toe

1
geplaatst: 23 mei 2021, 19:32 uur
starbright boy schreef:
Voila.
Loïc Nottet. Moest Tamino nog eens iets gelijk aan 't niveau van Habibi (dat einde!) uit z'n hoed kunnen toveren, zou ik de VRT hém graag zien sturen binnen twee jaar.
Beide artiesten zijn echt wel straf tijdens live-performances, hebben persoonlijkheid / uitstraling en zijn al opgevallen in 't buitenland. Dat zijn keuzes waar ik meteen zou achter staan. Ook omdat je dan weet dat het geen platte wegwerp-hit is om makkelijk mee te scoren. Daar zit het festival elk jaar al mee volgepropt, dat heeft geen zin. Ik zie dan liever een artiest met nummer dat niet wint, maar waar we sowieso trots mogen op zijn.
Daarom vond ik Duncan Laurence zo goed, dat was gewoon een bijzonder kwalitatief nummer. Het draaide om de muziek en zang. Niet alles eromheen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 19:50 uur
Teunnis schreef:
Voor allemaal geldt: het hangt af van het nummer en hoe je het op het podium neerzet.
Gelukkig kiest het publiek steeds meer voor muziek waar de muzikanten achter staan, plastic liedjes uit de Zweeds fabrieken en ingehuurde rappers helpen tegenwoordig niet meer om ver te komen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 19:52 uur
Ik vind Loic Nottet extreem getalenteerd (hij beweegt bijvoorbeeld ook veel beter dan bijna heel het veld van gisteren) en waarschijnlijk de beste Belgische inzending aller tijden maar ik ben meestal niet zo voor herhaling. Dan krijg je oneindig vergelijken en dat valt vaak in het nadeel uit van de tweede keer.Voor je het weet heb je Charlotte Pirelli, Dana International, Edsilia Rombley, Joci Papai , Alexander Rybak of Niamh Kavanaugh om er maar een paar te noemen. Liever iets nieuws dus. De walen zijn wel al jaren beter bezig dan de Vlamingen. Ok, Eliot had te weinig ervaring en het liedje was geen City Lights, maar ook daar had ik meer mee dan met de inzending van dit jaar. Maar Blanche, Loic Nottet en ook Roberto Bellarossa waren zeer sterke inzendingen die ik sowieso aledrie in mijn Belgie top 10 allertijden zou zetten.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 19:55 uur
aERodynamIC schreef:
Voor allemaal geldt: het hangt af van het nummer en hoe je het op het podium neerzet.
Gelukkig kiest het publiek steeds meer voor muziek waar de muzikanten achter staan, plastic liedjes uit de Zweeds fabrieken en ingehuurde rappers helpen tegenwoordig niet meer om ver te komen.
(quote)
Hierbij vind ik Frankrijk wel een mooi voorbeeld. Vorig jaar een rampzalige deun uit de zweedse hitfabriek rondom John Lundvik en leken ze af te stevenen op de laatste plek, als het niet afgelast was. Dit jaar zagen ze de vergissing en worden ze tweede.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 20:06 uur
starbright boy schreef:
Ik vind Loic Nottet extreem getalenteerd (hij beweegt bijvoorbeeld ook veel beter dan bijna heel het veld van gisteren) en waarschijnlijk de beste Belgische inzending aller tijden maar ik ben meestal niet zo voor herhaling. Dan krijg je oneindig vergelijken en dat valt vaak in het nadeel uit van de tweede keer.Voor je het weet heb je Charlotte Pirelli, Dana International, Edsilia Rombley, Joci Papai , Alexander Rybak of Niamh Kavanaugh om er maar een paar te noemen. Liever iets nieuws dus. De walen zijn wel al jaren beter bezig dan de Vlamingen. Ok, Eliot had te weinig ervaring en het liedje was geen City Lights, maar ook daar had ik meer mee dan met de inzending van dit jaar. Maar Blanche, Loic Nottet en ook Roberto Bellarossa waren zeer sterke inzendingen die ik sowieso aledrie in mijn Belgie top 10 allertijden zou zetten.
Akkoord. Maar bij de meeste artiesten die een tweede keer komen, valt op dat ze iets doen dat min of meer in dezelfde lijn ligt. En Nottet doet net heel verschillende dingen. Rythm Inside kan je onmogelijk naast Mr/Mme (moderne Franse chanson) zetten, of Million Eyes (Sia-allures zonder als kopie te klinken) en On Fire niet naast Heartbreaker. De stem herken je meteen, maar de sound / stijl van de songs is telkens anders. Dan komt het er op aan iets te doen dat totaal niet op die eerste deelname lijkt, denk ik.
PS: Eliot vond ik goed, maar dat kwam (alweer) helemaal niet over op 't podium.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 20:14 uur
Ik ken zijn muziek en ook de variatie daarin vrij goed (het poppy Heartbreaker was in huize starbright een zomerhit) maar ik zou het toch vermijden, Ook in NL. Ilse Delange heeft weleens gezegd dat ze met het juiste nummer nog weleens mee zou willen doen en ondanks haar succes (zelf tweede en gewonnen als mentor van Duncan) zie ik dat niet zitten en was ik ook niet echt gelukkig met Waylon die ook iets heel anders deed. Komt wel bij dat veel van Ilses muziek ook tamelijk anonieme popmuziek is en Calm after the Storm een uitschieter naar boven en dat maakt het wel anders, maar toch.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 20:23 uur
El Ninjo schreef:
Of Colin Benders met Cato van Dijck ... in de coverversie van I Feel Love een geweldige combi

Nog beter is Sevdaliza samen met Colin Benders

Thomas Azier vind ik ook een goede optie. Die heeft genoeg urgentie en authenticiteit, maar levert tevens goede pop af.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 21:36 uur
Zeker goede opties. Bv. Nana Adjoa, Someone of CUT_ zie ik ook wel zitten.
Davina Michelle vind ik persoonlijk helemaal niets op basis van de hits, maar ik heb haar performance van gisteren niet gezien.
Ook natuurlijk gerede kans dat het weer een artiest wordt waar niemand nog van gehoord heeft, net zoals Jeangu of Duncan.
Davina Michelle vind ik persoonlijk helemaal niets op basis van de hits, maar ik heb haar performance van gisteren niet gezien.
Ook natuurlijk gerede kans dat het weer een artiest wordt waar niemand nog van gehoord heeft, net zoals Jeangu of Duncan.
0
kleine man
geplaatst: 23 mei 2021, 22:26 uur
Je kunt sturen wie je wil, met welk nummer wat je wilt, maar pas als je het eenmaal hebt aangemeld, en de andere nummers bekend zijn, weet je of je de juiste keuze gemaakt hebt.
In andere jaren was Duncan Laurence wellicht niet eens tot de top 10 doorgedrongen.
Het is een grillig festival. En ik heb er niets mee...
Maar kijk het stiekem wel elk jaar, en geniet er met volle teugen van..!
Snap alleen alle kritiek op onze deelnemer Jeangu niet. Geen bijster sterk lied denk ik, maar met de uitvoering was niets mis. Hij sloeg gewoon een goed figuur.
In andere jaren was Duncan Laurence wellicht niet eens tot de top 10 doorgedrongen.
Het is een grillig festival. En ik heb er niets mee...
Maar kijk het stiekem wel elk jaar, en geniet er met volle teugen van..!
Snap alleen alle kritiek op onze deelnemer Jeangu niet. Geen bijster sterk lied denk ik, maar met de uitvoering was niets mis. Hij sloeg gewoon een goed figuur.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.