Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2021, 22:41 uur
kleine man schreef:
En ik heb er niets mee...
Maar kijk het stiekem wel elk jaar, en geniet er met volle teugen van..!
En ik heb er niets mee...
Maar kijk het stiekem wel elk jaar, en geniet er met volle teugen van..!
Die snap ik nooit zo goed.
Ik ken veel mensen die er niks mee hebben en ook niet kijken, en als ze dat moeten van moeders de vrouw bijvoorbeeld dan lijkt me niet dat je er met volle teugen van geniet (ik zou sowieso niet kijken naar iets waar ik niks mee heb of wat ik niet leuk vind).
Als je er met volle teugen van geniet dan heb je er toch wat mee? Ik luister normaal naar andere muziek, maar ik vind dit net zo goed erg leuk en schaam me er ook niet voor (kreeg vaak genoeg hoon over me heen: boeiend!).
Misschien bedoel je dat? Het is niet je gebruikelijke muzieksmaak?
1
geplaatst: 23 mei 2021, 22:44 uur
Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel veel van dat knotsgekke evenement hou met zijn enorme historie. En dat zit behoorlijk diep bij me.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 22:51 uur
starbright boy schreef:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel veel van dat knotsgekke evenement hou met zijn enorme historie. En dat zit behoorlijk diep bij me.
Oh zeker. Bij mij ook en ik heb me nooit wat van de kritiek aangetrokken, zelfs op deze site niet waar het soms echt niet leuk meer was.
Sinds 1980 als tienjarige geen jaar overgeslagen. Op heel veel verschillende manieren meegemaakt en gekeken. Jaren waar ik minder van hield en jaren waar ik helemaal in de ban was.
Een heel grote wens was om ooit winst mee te maken en toen dat gebeurde was de volgende wens het mee te maken, juist in de stad Rotterdam (buitenland bezoekjes geloof ik eigenlijk wel, en ik ken wat mensen die dat elk jaar doen).
Het Songfestival staat voor meer dan alleen de gekte, het is een rode draad waar herinneringen aan vast kleven, liedjes die eigenlijk nooit vervelen (toch knap) en een geweldige afwisseling op waar ik normaal naar luister. Zo eind december begint het te kriebelen, en als de day after dan voorbij is ben ik het weer even zat. Tot eind december wanneer Albanië weer hun inzending bekend maakt

En wat je zegt: er zit een historie achter waar je u tegen zegt. En als je ziet hoe populair het is geworden ook buiten Europa.
Zelfs de New York Times schreef vandaag een artikel over Jeangu. Ik bedoel maar.
1
kleine man
geplaatst: 23 mei 2021, 22:54 uur
aERodynamIC schreef:
Ik ken veel mensen die er niks mee hebben en ook niet kijken, en als ze dat moeten van moeders de vrouw bijvoorbeeld dan lijkt me niet dat je er met volle teugen van geniet (ik zou sowieso niet kijken naar iets waar ik niks mee heb of wat ik niet leuk vind).
Als je er met volle teugen van geniet dan heb je er toch wat mee? Ik luister normaal naar andere muziek, maar ik vind dit net zo goed erg leuk en schaam me er ook niet voor (kreeg vaak genoeg hoon over me heen: boeiend!).
(quote)
Ik bedoel dat ik er altijd wel van geniet. Net als vele anderen. Maar dat als je, nou ja als ik, het iemand vraag(t), dat ze er dan nooit iets mee hebben. En dan de dag er na wel kritiek hebben over de uitslag.
Beetje het idee van niet uit durven komen er wel lol aan te hebben.
Ik bedoel gewoon dat het een tof feest is, maar mij leek duidelijk dat ik dat bedoelde. Sorry voor het misverstand.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 23:15 uur
EBU: uitslag Songfestival geldig, ondanks probleem Nederlandse stemmen | NOS
Probleem lag kennelijk bij een Nederlandse provider, maar de EBU kan er verder niks tegen beginnen. Tevens gaat de EBU onderzoeken of Snuifgate echt heeft plaatsgevonden, of dat er sprake is van een pijnlijk misverstand.
Probleem lag kennelijk bij een Nederlandse provider, maar de EBU kan er verder niks tegen beginnen. Tevens gaat de EBU onderzoeken of Snuifgate echt heeft plaatsgevonden, of dat er sprake is van een pijnlijk misverstand.
0
Martial
geplaatst: 24 mei 2021, 09:03 uur
kleine man schreef:
Snap alleen alle kritiek op onze deelnemer Jeangu niet. Geen bijster sterk lied denk ik, maar met de uitvoering was niets mis. Hij sloeg gewoon een goed figuur.
Snap alleen alle kritiek op onze deelnemer Jeangu niet. Geen bijster sterk lied denk ik, maar met de uitvoering was niets mis. Hij sloeg gewoon een goed figuur.
Het optreden was niet bijzonder vond ik en erg stemvast was Jeangu ook al niet, maar het nummer was gewoon te mager om potten te breken zie ook de 0 punten van het stemmend publiek en de magere score van de vakjury, maar voor de rest een hele sympathieke kerel.
Nederland zal volgend jaar wel met een goed iets moeten komen, want blijf je hangen in de halve finale ben je toch weer een beetje terug bij af.
0
Martial
geplaatst: 24 mei 2021, 09:29 uur
starbright boy schreef:
Mijn stemmen hebben overigens wel alle zes geteld.
Mijn stemmen hebben overigens wel alle zes geteld.
Bij mij ook het maakte overigens niet uit welk nummer ik belde elke keer hoorde ik weer hetzelfde bedankt voor je stem op Servië, nou na 20 keer heb ik het maar opgegeven om Loco Loco van te worden

0
geplaatst: 24 mei 2021, 09:33 uur
Martial schreef:
Nederland zal volgend jaar wel met een goed iets moeten komen, want blijf je hangen in de halve finale ben je toch weer een beetje terug bij af.
Hoe bedoel je? Heb je dan minder kans het jaar erop?
0
kleine man
geplaatst: 24 mei 2021, 10:24 uur
"Nederland zal volgend jaar wel met een goed iets moeten komen, want blijf je hangen in de halve finale ben je toch weer een beetje terug bij af."
Niet helemaal eens.
Er zijn ruim dertig landen die meedoen aan de halve finale, en maar twintig kunnen door. Dan ben je ook afhankelijk van de kwaliteit van andere landen. Je kunt dus best 1 op de 3 jaar niet in de finale staan, geen ramp. En sinds Anouk in 2013 de finale haalde, hebben we die maar één keer niet gehaald.
Het wordt pas vervelend als we enkele jaren achter elkaar de finale niet halen. De jaren 2005-2012 waren toch wel ernstig falen.
Niet helemaal eens.
Er zijn ruim dertig landen die meedoen aan de halve finale, en maar twintig kunnen door. Dan ben je ook afhankelijk van de kwaliteit van andere landen. Je kunt dus best 1 op de 3 jaar niet in de finale staan, geen ramp. En sinds Anouk in 2013 de finale haalde, hebben we die maar één keer niet gehaald.
Het wordt pas vervelend als we enkele jaren achter elkaar de finale niet halen. De jaren 2005-2012 waren toch wel ernstig falen.
0
geplaatst: 24 mei 2021, 11:33 uur
Ik lees hier dikwijls van "wij moeten dit of dat sturen". Als ik de winnaars van de laatste 10 jaar beluister stel ik vast dat ze divers zijn en geen lijn te horen is, ook niet kwalitatief. Een goed liedje scoort niet automatisch en soms wint een zwak nummer (zie ESF 2011, 2008, 2002, 1989 en 1968). Kwaliteit en succes op het ESF hebben niets met elkaar te maken en niets is zo wispelturig als het ESF-publiek. Moet Duncan Laurence dit jaar met Arcade hebben meegedaan was hij misschien niet in de top-10 geëindigd. Het ESF is veeleer een loterij en een momentopname dat het nummer net op die avond bij het ESF-publiek aanslaat.
3
geplaatst: 24 mei 2021, 12:51 uur
Ik ben pas in de Songfestivalstemming geraakt nadat het festival was afgelopen. Als mosterd na de maaltijd een opsomming van de winnaars vanaf het jaar dat ik voor het eerst keek (2003).
1. Jamala - 1944 (2016)
2. Duncan Laurence - Arcade (2019)
3. Måneskin - Zitti e buoni (2021)
4. Sertab Erener - Every Way That I Can (2003)
5. Lordi - Hardrock Hallelujah (2006)
6. Netta - Toy (2018)
7. Ruslana - Wild Dances (2004)
8. Salvador Sobral - Amor Pelos Dois (2017)
9. Marija Šerifovič - Molitva (2007)
10. Loreen - Euphoria (2012)
11. Alexander Rybak - Fairytale (2009)
12. Lena - Satellite (2010)
13. Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (2014)
14. Ell & Nikki - Running Scared (2011)
15. Emmelie de Forest - Only Teardrops (2013)
16. Måns Zelmerlöw - Heroes (2015)
17. Elena Paparizou - My Number One (2005)
18. Dima Bilan - Believe (2008)
1. Jamala - 1944 (2016)
2. Duncan Laurence - Arcade (2019)
3. Måneskin - Zitti e buoni (2021)
4. Sertab Erener - Every Way That I Can (2003)
5. Lordi - Hardrock Hallelujah (2006)
6. Netta - Toy (2018)
7. Ruslana - Wild Dances (2004)
8. Salvador Sobral - Amor Pelos Dois (2017)
9. Marija Šerifovič - Molitva (2007)
10. Loreen - Euphoria (2012)
11. Alexander Rybak - Fairytale (2009)
12. Lena - Satellite (2010)
13. Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (2014)
14. Ell & Nikki - Running Scared (2011)
15. Emmelie de Forest - Only Teardrops (2013)
16. Måns Zelmerlöw - Heroes (2015)
17. Elena Paparizou - My Number One (2005)
18. Dima Bilan - Believe (2008)
2
Onweerwolf
geplaatst: 24 mei 2021, 13:18 uur
Mijn winnaars ranking sinds het jaar dat NewYorkCityLight voor het eerst keek:
1. Ukraine 2004 | Ruslana - Wild Dances
2. Austria 2014 | Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
3. Netherlands 2019 | Duncan Laurence - Arcade
4. Serbia 2007 | Marija Šerifović - Molitva
5. Greece 2005 | Helena Paparizou - My Number One
6. Ukraine 2016 | Jamala - 1944
7. Sweden 2012 | Loreen - Euphoria
8. Russia 2008 | Dima Bilan - Believe
9. Israel 2018 | Netta - Toy
10. Norway 2009 | Alexander Rybak - Fairytale
11. Denmark 2013 | Emmelie De Forest - Only Teardrops
12. Turkey 2003 | Sertab Erener - Every Way That I Can
13. Azerbaijan 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
14. Finland 2006 | Lordi - Hard Rock Hallelujah
15. Sweden 2015 | Måns Zelmerlöw - Heroes
16. Germany 2010 | Lena - Satellite
17. Portugal 2017 | Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
18. Italy 2021 | Måneskin - Zitti E Buoni
4. Serbia 2007 | Marija Šerifović - Molitva
5. Greece 2005 | Helena Paparizou - My Number One
6. Ukraine 2016 | Jamala - 1944
7. Sweden 2012 | Loreen - Euphoria
8. Russia 2008 | Dima Bilan - Believe
9. Israel 2018 | Netta - Toy
10. Norway 2009 | Alexander Rybak - Fairytale
11. Denmark 2013 | Emmelie De Forest - Only Teardrops
12. Turkey 2003 | Sertab Erener - Every Way That I Can
13. Azerbaijan 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
14. Finland 2006 | Lordi - Hard Rock Hallelujah
15. Sweden 2015 | Måns Zelmerlöw - Heroes
16. Germany 2010 | Lena - Satellite
17. Portugal 2017 | Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
18. Italy 2021 | Måneskin - Zitti E Buoni
4
geplaatst: 24 mei 2021, 14:06 uur
Op uitnodiging van vrienden de uitzending grotendeels uitgezeten, voor het eerst sinds ik een keer dronken in een aflevering zapte het jaar dat Lordi won.
Algemene indruk: Prima georganiseerd, goede lichtshow, muziek van 'meh' tot vrij goed, niet zo langdradig als ik me herinnerde (al kwam dat ook door het gezelschap, en een impromptu georganiseerde virtuele pubquiz tussendoor).
Wie dacht ik dat ging winnen: Frankrijk.
Wie wilde ik dat ging winnen: IJsland (veruit de leukste inzending imho)
Sympathiek: Duitsland (lekker irritant), Malta (goed nummer, fantastische zangeres), Litouwen (onweerstaanbaar).
Wat vond ik van de winnaar: Niet mijn ding maar behoorlijk verrassend dat het Songfestival kan worden gewonnen door een liedje met zo'n authentiek rockgeluid (en geen novelty-act).
Meest overgewaardeerd: Zwitserland! Wat een bak zeikerige niksigheid was dat zeg, bah bah.
Meest ondergewaardeerd: Niet nationalistisch bedoeld maar Nederland had wel wat meer verdiend dan 11 punten. Prima act, goede artiest, catchy liedje dat ook nog ergens over ging. Dat Cyprus de top 10 niet haalde (ondanks het nadrukkelijke jatwerk bij Lady Gaga) verbaasde mij eigenlijk ook wel een beetje, lekkere oorwurm was dat.
De God-wanneer-houdt-dit-op Award: Oekraïne (had tegen het einde echt zin om mijn bierfles naar de tv te mikken) en de Engelse uitspraak van Jan Smit.
Beste presentator: Edsilia
Best gelukt politieke statement: Nederland. Once again: gewoon hartstikke mooi gedaan, Jeangu!
Minst gelukte politieke statement: Ik denk dat de feministische lading van de inzending van Servië niet helemaal overkwam bij de heterofiele mannen in mijn gezelschap.
De dit-is-nog-niet-voorbij-en-ik-ben-het-nu-alweer-vergeten Award: Keuze te over, maar laten we zeggen: Spanje.
Meest hilarisch: Dat snuifschandaaltje achteraf.
Beste vondst: keyboards die op elkaar aansloten tot een cirkel.
Slechtste keuze: Ben ik gek als ik vermoed dat Frankrijk nog meer punten had gescoord als ze hun liedje iets meer hadden laten ademen, en niet (bij vlagen) hadden verdronken in hysterische strijkers?
Stiekeme winnaar: Rotterdam. Wat werd die stad mooi op de kaart gezet!
Kortom heb me prima vermaakt, wie weet doen we er volgend jaar weer eentje.
Algemene indruk: Prima georganiseerd, goede lichtshow, muziek van 'meh' tot vrij goed, niet zo langdradig als ik me herinnerde (al kwam dat ook door het gezelschap, en een impromptu georganiseerde virtuele pubquiz tussendoor).
Wie dacht ik dat ging winnen: Frankrijk.
Wie wilde ik dat ging winnen: IJsland (veruit de leukste inzending imho)
Sympathiek: Duitsland (lekker irritant), Malta (goed nummer, fantastische zangeres), Litouwen (onweerstaanbaar).
Wat vond ik van de winnaar: Niet mijn ding maar behoorlijk verrassend dat het Songfestival kan worden gewonnen door een liedje met zo'n authentiek rockgeluid (en geen novelty-act).
Meest overgewaardeerd: Zwitserland! Wat een bak zeikerige niksigheid was dat zeg, bah bah.
Meest ondergewaardeerd: Niet nationalistisch bedoeld maar Nederland had wel wat meer verdiend dan 11 punten. Prima act, goede artiest, catchy liedje dat ook nog ergens over ging. Dat Cyprus de top 10 niet haalde (ondanks het nadrukkelijke jatwerk bij Lady Gaga) verbaasde mij eigenlijk ook wel een beetje, lekkere oorwurm was dat.
De God-wanneer-houdt-dit-op Award: Oekraïne (had tegen het einde echt zin om mijn bierfles naar de tv te mikken) en de Engelse uitspraak van Jan Smit.
Beste presentator: Edsilia
Best gelukt politieke statement: Nederland. Once again: gewoon hartstikke mooi gedaan, Jeangu!
Minst gelukte politieke statement: Ik denk dat de feministische lading van de inzending van Servië niet helemaal overkwam bij de heterofiele mannen in mijn gezelschap.
De dit-is-nog-niet-voorbij-en-ik-ben-het-nu-alweer-vergeten Award: Keuze te over, maar laten we zeggen: Spanje.
Meest hilarisch: Dat snuifschandaaltje achteraf.
Beste vondst: keyboards die op elkaar aansloten tot een cirkel.
Slechtste keuze: Ben ik gek als ik vermoed dat Frankrijk nog meer punten had gescoord als ze hun liedje iets meer hadden laten ademen, en niet (bij vlagen) hadden verdronken in hysterische strijkers?
Stiekeme winnaar: Rotterdam. Wat werd die stad mooi op de kaart gezet!
Kortom heb me prima vermaakt, wie weet doen we er volgend jaar weer eentje.
0
geplaatst: 24 mei 2021, 15:02 uur
Mijn hemel 
French minister says Eurovision's Italian winners could be disqualified over alleged drug use - france24.com
Het vervelende is dat dit nu altijd aan die winst blijft kleven.

French minister says Eurovision's Italian winners could be disqualified over alleged drug use - france24.com
1
geplaatst: 24 mei 2021, 15:23 uur
Duncan Laurence de laatste cleane songfestivalwinnaar 
Dat glas wat op de grond lag zal wel van het spiegeltje geweest zijn

Dat glas wat op de grond lag zal wel van het spiegeltje geweest zijn

0
geplaatst: 24 mei 2021, 15:38 uur
LucM schreef:
Een goed liedje scoort niet automatisch en soms wint een zwak nummer (zie ESF 2011, 2008, 2002, 1989 en 1968).
Een goed liedje scoort niet automatisch en soms wint een zwak nummer (zie ESF 2011, 2008, 2002, 1989 en 1968).
Ik weet niet hoe je er bij komt dat Running Scared een zwak nummer is. Juist een gouden popsong die logischerwijs won

1
geplaatst: 24 mei 2021, 15:42 uur
Mijn winnaars ranking sinds het jaar dat NewYorkCityLight voor het eerst keek:
1. Sweden 2012 | Loreen - Euphoria
2. Ukraine 2016 | Jamala - 1944
4. Denmark 2013 | Emmelie De Forest - Only Teardrops
5. Azerbaijan 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
6. Germany 2010 | Lena - Satellite
7. Norway 2009 | Alexander Rybak - Fairytale
8. Ukraine 2004 | Ruslana - Wild Dances
9. Austria 2014 | Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
10. Turkey 2003 | Sertab Erener - Every Way That I Can
11. Serbia 2007 | Marija Šerifović - Molitva
12. Israel 2018 | Netta - Toy
13. Greece 2005 | Helena Paparizou - My Number One
14. Russia 2008 | Dima Bilan - Believe
15. Portugal 2017 | Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
16. Sweden 2015 | Måns Zelmerlöw - Heroes
17. Italy 2021 | Måneskin - Zitti E Buoni
18. Finland 2006 | Lordi - Hard Rock Hallelujah
1. Sweden 2012 | Loreen - Euphoria
2. Ukraine 2016 | Jamala - 1944
4. Denmark 2013 | Emmelie De Forest - Only Teardrops
5. Azerbaijan 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
6. Germany 2010 | Lena - Satellite
7. Norway 2009 | Alexander Rybak - Fairytale
8. Ukraine 2004 | Ruslana - Wild Dances
9. Austria 2014 | Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
10. Turkey 2003 | Sertab Erener - Every Way That I Can
11. Serbia 2007 | Marija Šerifović - Molitva
12. Israel 2018 | Netta - Toy
13. Greece 2005 | Helena Paparizou - My Number One
14. Russia 2008 | Dima Bilan - Believe
15. Portugal 2017 | Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
16. Sweden 2015 | Måns Zelmerlöw - Heroes
17. Italy 2021 | Måneskin - Zitti E Buoni
18. Finland 2006 | Lordi - Hard Rock Hallelujah
1
Martial
geplaatst: 24 mei 2021, 15:56 uur
Dat Nederland volgend jaar toch wel met eerherstel mag komen na deze afgang van Jeangu, als gastland 0 punten ontvangen van het kijkend publiek is ontluisterend te noemen.
Als Jeangu een halve finale had moeten afleggen had het niet eens in de finale gestaan, nu toevallig wel door de winst van Duncan, alles was van wereldklasse wat Nederland liet zien op Songfestivalgebied, maar Jeangu was hier toch echt de vreemde eend in de bijt.
1
Onweerwolf
geplaatst: 24 mei 2021, 15:57 uur
Ik zie nu pas voor het eerst die snuif beelden maar het lijkt er toch wel behoorlijk op. Dat glas opraap verhaal is sowieso gelul want je ziet dat hij beide handen gewoon boven tafel heeft. Verder heeft hij natuurlijk ook wel echt het uiterlijk van iemand die speed of coke gebruikt.
1
Martial
geplaatst: 24 mei 2021, 16:00 uur
NewYorkCityLight schreef:
Als mosterd na de maaltijd een opsomming van de winnaars vanaf het jaar dat ik voor het eerst keek (2003).
Als mosterd na de maaltijd een opsomming van de winnaars vanaf het jaar dat ik voor het eerst keek (2003).
Dan moet ik vanaf 1975 gaan beginnen en daar heb ik de puf niet meer voor na al dat Songfestivalgeweld van de afgelopen week

0
Martial
geplaatst: 24 mei 2021, 16:02 uur
aERodynamIC schreef:
Mijn hemel
Mijn hemel

Een gevalletje van eigen schuld dikke bult?
2
Onweerwolf
geplaatst: 24 mei 2021, 16:06 uur
Mijn winnaars ranking sinds het jaar dat Martial voor het eerst keek:
4. Norway 1995 | Secret Garden - Nocturne
5. Serbia 2007 | Marija Šerifović - Molitva
6. Israel 1998 | Dana International - Diva
7. Switzerland 1988 | Céline Dion - Ne Partez Pas Sans Moi
8. Greece 2005 | Helena Paparizou - My Number One
9. Ireland 1994 | Paul Harrington & Charlie McGettigan - Rock 'n' Roll Kids
10. Italy 1990 | Toto Cutugno - Insieme: 1992
11. Ukraine 2016 | Jamala - 1944
12. Sweden 2012 | Loreen - Euphoria
13. Ireland 1993 | Niamh Kavanagh - In Your Eyes
14. Ireland 1992 | Linda Martin - Why Me?
15. Russia 2008 | Dima Bilan - Believe
16. Israel 2018 | Netta - Toy
17. Ireland 1996 | Eimear Quinn - The Voice
18. Norway 2009 | Alexander Rybak - Fairytale
19. Denmark 2013 | Emmelie De Forest - Only Teardrops
20. Netherlands 1975 | Teach-In - Ding-A-Dong
21. Ireland 1987 | Johnny Logan - Hold Me Now
22. UK 1976 | Brotherhood Of Man - Save Your Kisses For Me
23. Ireland 1980 | Johnny Logan - What's Another Year
24. Israel 1979 | Gali Atari And Milk & Honey - Hallelujah
25. Turkey 2003 | Sertab Erener - Every Way That I Can
26. Azerbaijan 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
27. Finland 2006 | Lordi - Hard Rock Hallelujah
28. Belgium 1986 | Sandra Kim - J'aime La Vie
29. Norway 1985 | Bobbysocks - La Det Swinge
30 Israel 1978 | Izhar Cohen & Alphabeta - A-Ba-Ni-Bi
31. Sweden 1991 | Carola - Fångad Av En Stormvind
32. Sweden 2015 | Måns Zelmerlöw - Heroes
33. Luxembourg 1983 | Corinne Hermès - Si La Vie Est Cadeau
34. Germany 2010 | Lena - Satellite
35. France 1977 | Marie Myriam - L'oiseau Et L'enfant
36. Sweden 1984 | Herreys - Diggi-Loo Diggi-Ley
37. UK 1981 | Bucks Fizz - Making Your Mind Up
38. UK 1997 | Katrina And The Waves - Love Shine A Light
39. Germany 1982 | Nicole - Ein Bißchen Frieden
40 Sweden 1999 | Charlotte Perrelli - Take Me To Your Heaven
41. Portugal 2017 | Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
42. Italy 2021 | Måneskin - Zitti E Buoni
43. Denmark 2000 | Olsen Brothers - Fly On The Wings Of Love
44. Estonia 2001 | Tanel Padar, Dave Benton & 2XL - Everybody
45. Latvia 2002 | Marie N - I Wanna
46. Yugoslavia 1989 | Riva - Rock Me
4. Norway 1995 | Secret Garden - Nocturne
5. Serbia 2007 | Marija Šerifović - Molitva
6. Israel 1998 | Dana International - Diva
7. Switzerland 1988 | Céline Dion - Ne Partez Pas Sans Moi
8. Greece 2005 | Helena Paparizou - My Number One
9. Ireland 1994 | Paul Harrington & Charlie McGettigan - Rock 'n' Roll Kids
10. Italy 1990 | Toto Cutugno - Insieme: 1992
11. Ukraine 2016 | Jamala - 1944
12. Sweden 2012 | Loreen - Euphoria
13. Ireland 1993 | Niamh Kavanagh - In Your Eyes
14. Ireland 1992 | Linda Martin - Why Me?
15. Russia 2008 | Dima Bilan - Believe
16. Israel 2018 | Netta - Toy
17. Ireland 1996 | Eimear Quinn - The Voice
18. Norway 2009 | Alexander Rybak - Fairytale
19. Denmark 2013 | Emmelie De Forest - Only Teardrops
20. Netherlands 1975 | Teach-In - Ding-A-Dong
21. Ireland 1987 | Johnny Logan - Hold Me Now
22. UK 1976 | Brotherhood Of Man - Save Your Kisses For Me
23. Ireland 1980 | Johnny Logan - What's Another Year
24. Israel 1979 | Gali Atari And Milk & Honey - Hallelujah
25. Turkey 2003 | Sertab Erener - Every Way That I Can
26. Azerbaijan 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
27. Finland 2006 | Lordi - Hard Rock Hallelujah
28. Belgium 1986 | Sandra Kim - J'aime La Vie
29. Norway 1985 | Bobbysocks - La Det Swinge
30 Israel 1978 | Izhar Cohen & Alphabeta - A-Ba-Ni-Bi
31. Sweden 1991 | Carola - Fångad Av En Stormvind
32. Sweden 2015 | Måns Zelmerlöw - Heroes
33. Luxembourg 1983 | Corinne Hermès - Si La Vie Est Cadeau
34. Germany 2010 | Lena - Satellite
35. France 1977 | Marie Myriam - L'oiseau Et L'enfant
36. Sweden 1984 | Herreys - Diggi-Loo Diggi-Ley
37. UK 1981 | Bucks Fizz - Making Your Mind Up
38. UK 1997 | Katrina And The Waves - Love Shine A Light
39. Germany 1982 | Nicole - Ein Bißchen Frieden
40 Sweden 1999 | Charlotte Perrelli - Take Me To Your Heaven
41. Portugal 2017 | Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
42. Italy 2021 | Måneskin - Zitti E Buoni
43. Denmark 2000 | Olsen Brothers - Fly On The Wings Of Love
44. Estonia 2001 | Tanel Padar, Dave Benton & 2XL - Everybody
45. Latvia 2002 | Marie N - I Wanna
46. Yugoslavia 1989 | Riva - Rock Me
0
geplaatst: 24 mei 2021, 16:12 uur
Martial schreef:
Dat Nederland volgend jaar toch wel met eerherstel mag komen na deze afgang van Jeangu, als gastland 0 punten ontvangen van het kijkend publiek is ontluisterend te noemen.
Maar als we volgend jaar tweede worden, dan zijn we daarna toch ook weer terug bij af? Net als elk land behalve de winnaar? Het resultaat van dit jaar lijkt me ook niet relevant voor volgend jaar.
4
geplaatst: 24 mei 2021, 16:13 uur
Het zal mij aan mijn reet roesten of die beelden echt zijn of niet. Het zou wel tamelijk dom zijn om het zo openlijk te doen, maar echt aan te tonen is het toch niet. Een reden voor diskwalificatie is al helemaal niet voor me. Als het zo is durf ik er wel iets onder te verwedden dat hij zeker niet de eerste was en het zou me ook niet verbazen als die Franse minister (die gewoon een heel slechte verliezer is) ook weleens een snuifje heeft genomen. Politici genoeg die dat hebben gedaan. Ikzelf heb dat niet gedaan maar ik ken ook wel mensen die ook bepaald niet onschuldig zijn op dit gebied.
Bovendien wordt er elk jaar wel een keer om diskwalificatie gezeurd. Duncan zou zijn nummer te vroeg uitgevoerd hebben bijvoorbeeld. Een hoop gezeik vind ik het langzamerhand worden.
Bovendien wordt er elk jaar wel een keer om diskwalificatie gezeurd. Duncan zou zijn nummer te vroeg uitgevoerd hebben bijvoorbeeld. Een hoop gezeik vind ik het langzamerhand worden.
2
Onweerwolf
geplaatst: 24 mei 2021, 16:15 uur
En laten we wel wezen: ook zonder doping was Lance Armstrong een wielrenner van absoluut topniveau.
0
geplaatst: 24 mei 2021, 16:16 uur
Poek schreef:
Het resultaat van dit jaar lijkt me ook niet relevant voor volgend jaar.
Het resultaat van dit jaar lijkt me ook niet relevant voor volgend jaar.
Wel een beetje. Niet voor de uitslag maar wel of je op het goede spoor zit of je selectie heel anders moet aanpakken. De acht jaar dat we de finale niet haalden lag voor het grootste deel aan onszelf en als je een aantal jaar selecties maakt die niet aanslaan moet er wel wat anders en dit nummer had weinig impact. Laten we er niet omheen draaien. We waren de halve finale waarschijnlijk niet doorgekomen als we daar hadden moeten beginnen.
0
geplaatst: 24 mei 2021, 16:23 uur
starbright boy schreef:
Wel een beetje. Niet voor de uitslag maar wel of je op het goede spoor zit of je selectie heel anders moet aanpakken. De acht jaar dat we de finale niet haalden lag voor het grootste deel aan onszelf en als je een aantal jaar selecties maakt die niet aanslaan moet er wel wat anders en dit nummer had weinig impact. Laten we er niet omheen draaien. We waren de halve finale waarschijnlijk niet doorgekomen als we daar hadden moeten beginnen.
Hoe zou je de selectie dan kunnen aanpakken waardoor een nummer als Arcade wel en een nummer als Birth of a New Age niet door de selectie komt?
6
geplaatst: 24 mei 2021, 16:30 uur
Poek schreef:
Hoe zou je de selectie dan kunnen aanpakken waardoor een nummer als Arcade wel en een nummer als Birth of a New Age niet door de selectie komt?
(quote)
Liedjes voorselecteren en er hier op mume een ladderwedstrijd van maken

1
geplaatst: 24 mei 2021, 16:30 uur
Dat is in dit geval lastig omdat Macroy een nieuw nummer moest en al geselecteerd was met iets anders (en kansrijkers) dat ook persoonlijk voor hem was. En je kunt ook betogen dat het feit dat we nu meteen in de finale stonden zorgt dat het nu niet uitmaakt. En het is een gevoelskwestie. Ik denk dat ik doorgaans vrij goed aanvoel of een we kans maken op de finale en een redelijke plek daarin of niet. En in dit nummer heb ik nooit enige kans gezien, ik vond het ook aanzienlijk minder kansrijk dan dat ik het goed vind. Ik heb niet altijd gelijk, vooral O'gene onderschatte ik nogal, dat werkte veel beter dan ik dacht. Hoe doe ik dat? Op gevoel. Maar je zou bijvoorbeeld de selectiecommissie kunnen vervangen als ze er een paar jaar echt naast zitten. Te lang op die stoel zou best eens niet goed voor je beoordelingsvermogen kunnen zijn,
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.