Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2022, 21:02 uur
Tig keer eerder gedaan, nog steeds leuk. Maar de nieuwe Eleni is het niet, nee.
Cijfer: 6,5
1. Frankrijk
2. Spanje
3. Italië
4. Duitsland
Cijfer: 6,5
1. Frankrijk
2. Spanje
3. Italië
4. Duitsland
0
geplaatst: 17 maart 2022, 21:15 uur
1. Frankrijk
2. Spanje ***
Drie sterren waarvan één voor de clip. Kopie van een kopie inderdaad, maar och, je ken er wel lekker op dansen. Ander nieuws: Frankrijk vond ik de tweede keer wel leuk-op-z'n-meligs, dus die zal ik over vijf luisterbeurten wel weer op handen dragen.
3. Duitsland
4. Italië
2. Spanje ***
Drie sterren waarvan één voor de clip. Kopie van een kopie inderdaad, maar och, je ken er wel lekker op dansen. Ander nieuws: Frankrijk vond ik de tweede keer wel leuk-op-z'n-meligs, dus die zal ik over vijf luisterbeurten wel weer op handen dragen.
3. Duitsland
4. Italië
0
geplaatst: 17 maart 2022, 22:22 uur
Lijstje kan bij mij ook nog wijzigen hoor. Soms vallen nummers ineens wat beter, dus iedere update kan er wat schuiven bij mij 
En nu al verschillen qua voorkeur. Vaak afwijkend van wat je in polls ziet of bij de bookmakers. Interessant (want ander publiek hier).

En nu al verschillen qua voorkeur. Vaak afwijkend van wat je in polls ziet of bij de bookmakers. Interessant (want ander publiek hier).
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 maart 2022, 00:18 uur
Spanje
De stampende beat in het refrein is wel aardig maar dat is ook het enige positieve wat ik hier over kan zeggen. De zoveelste Fuego inmiddels en ik merk dat ik daar nu wel even genoeg van heb. En dan wordt het ook nog eens door een gênant sletje gezongen dat live ontzettend over haar tekst hijgt omdat ze niet kan dansen en zingen tegelijk. Dat is moeilijk inderdaad. Doe het dan ook maar niet. Allebei niet, want het klinkt nergens naar en ziet er ook niet uit.
Dit zal wellicht in de finale de middenmoot wel bereiken maar ik kan er dus weinig mee.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Spanje
De stampende beat in het refrein is wel aardig maar dat is ook het enige positieve wat ik hier over kan zeggen. De zoveelste Fuego inmiddels en ik merk dat ik daar nu wel even genoeg van heb. En dan wordt het ook nog eens door een gênant sletje gezongen dat live ontzettend over haar tekst hijgt omdat ze niet kan dansen en zingen tegelijk. Dat is moeilijk inderdaad. Doe het dan ook maar niet. Allebei niet, want het klinkt nergens naar en ziet er ook niet uit.
Dit zal wellicht in de finale de middenmoot wel bereiken maar ik kan er dus weinig mee.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Spanje
0
geplaatst: 18 maart 2022, 17:34 uur
En vandaag de laatste al vaststaande finalist: het Verenigd Koninkrijk. Hoe kan het toch dat een land waar zo veel goede muziek vandaag komt al jaren zulke beroerde inzendingen stuurt?!
Ook op het Songfestival was het land een grootheid met vijf overwinningen, vijftien (!) tweede plaatsen en drie keer de derde plaats. Natuurlijk hadden ze heel lang een taalvoordeel, maar toch....
'Het komt door Brexit', 'ze haten ons' is elk jaar steevast de opmerking. Nee Verenigd Koninkrijk; jullie sturen gewoon slechte nummers en hebben van een goede staging blijkbaar geen kaas gegeten.
Dit jaar sturen ze een blijkbaar zeer populaire TikTok meneer en hopen ze eens hoog te eindigen. En verdomd: het zou zomaar kunnen, want in polls doet Sam Ryder het niet verkeerd en ook de bookmakers denken dat hij heel hoog kan scoren, mede door zijn populariteit.
Maar ik ken hem dus niet en ik vind het nummer nogal mediocre. Ja hoor, hij kan zingen, maar wat mij betreft zonder emotie en ik hoor vooral veel vocale krachtpatserij, een reden waarom veel mensen iemand als Adele bijvoorbeeld niet trekken.
Ik verwacht dat Space Man inderdaad wel eens mee zou kunnen gaan doen voor een plek in de top 5. Winnen? Zelfs dat zou me niet verbazen eerlijk gezegd, maar dan moet er wel een sterke staging zijn.
Of ik er dan blij mee ben? Gek genoeg boeit het me totaal niet en dat is zoals ik dit nummer ook ervaar. Ik ben er niet tegen, ik ben er niet voor. Het doet me gewoon niks op welk gebied dan ook. En als dit wint vind ik het best. Het zal dan wel. Maar in mijn top 10 gaat dit niet eindigen. Wel is dit hun beste inzending van de laatste tien jaar, en dat zegt meer over alle inzendingen dan over deze

Grootste succes voor het Verenigd Koninkrijk? Dat is een lastige. Bucks Fizz hield er in de jaren '80 heel veel succes aan over, dus ik ben geneigd om te zeggen die inzending.
Mijn top 40:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Verenigd Koninkrijk
5. Duitsland
1
Onweerwolf
geplaatst: 18 maart 2022, 18:14 uur
Verenigd Koninkrijk
Ik het VK vonden ze vorig jaar per ongeluk een vergeten achterkleinzoon van een van de Bee Gees terug en die hebben ze getemd en aangekleed en sturen ze nu naar het ESC. Voor dit land betekent dat de beste inzending in jaren. Dat is niet zo moeilijk want het was al jaren echt abominabel. Sam Ryder kan zeker zingen en het nummer is licht catchy. Maar ik vind het tegelijkertijd ook behoorlijk gezapig en heikneuterig. Ik denk niet dat ze hier in Oost-Europa op zitten te wachten en ik eerlijk gezegd ook niet. Ik ben blij dat het eindelijk weer een acceptabele inzending is voor dit land maar ik zou het onterecht vinden als dit het linkerrijtje gaat halen.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Verenigd Koninkrijk
4. Spanje
Ik het VK vonden ze vorig jaar per ongeluk een vergeten achterkleinzoon van een van de Bee Gees terug en die hebben ze getemd en aangekleed en sturen ze nu naar het ESC. Voor dit land betekent dat de beste inzending in jaren. Dat is niet zo moeilijk want het was al jaren echt abominabel. Sam Ryder kan zeker zingen en het nummer is licht catchy. Maar ik vind het tegelijkertijd ook behoorlijk gezapig en heikneuterig. Ik denk niet dat ze hier in Oost-Europa op zitten te wachten en ik eerlijk gezegd ook niet. Ik ben blij dat het eindelijk weer een acceptabele inzending is voor dit land maar ik zou het onterecht vinden als dit het linkerrijtje gaat halen.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Verenigd Koninkrijk
4. Spanje
0
geplaatst: 18 maart 2022, 19:15 uur
Inderdaad voor Engeland het beste in tijden. En inderdaad betekent dat alsnog middelmatig.
Cijfer: 5,5
1. Frankrijk
2. Spanje
3. Italië
4. Engeland
5. Duitsland
Cijfer: 5,5
1. Frankrijk
2. Spanje
3. Italië
4. Engeland
5. Duitsland
0
geplaatst: 18 maart 2022, 19:51 uur
Nou, ik vind 'm dus wél leuk. Komt, op basis van de clip, op me over als een sympathieke gast en 't heeft een refrein dat je na elk pilsje harder op mee wil blèren, dus aan het eind van de avond plezier verzekerd. Als je niet vies bent van die gezapige samsmithpop heb je hier gewoon een hartstikke goeie aan.
1. Engeland ****
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
1. Engeland ****
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
0
geplaatst: 18 maart 2022, 23:52 uur
Spanje:
Lekker popnummer. Doet al gauw wat zomers aan in het Spaans, in ieder geval zwoel. Loopt wel lekker met goed pre-refrein. Voor mij een van de beste Spaanse inzendingen van de laatste jaren.
Verenigd Koninkrijk:
Mooi gezongen popnummer dat melodieus prettig in het gehoor ligt. Benieuwd of hij live overeind blijft. Ook Engeland lijkt grote plannen te hebben, beste lied sinds Still in Love With You (2015) vind ik.
1. Frankrijk
2. Verenigd Koninkrijk
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
Lekker popnummer. Doet al gauw wat zomers aan in het Spaans, in ieder geval zwoel. Loopt wel lekker met goed pre-refrein. Voor mij een van de beste Spaanse inzendingen van de laatste jaren.
Verenigd Koninkrijk:
Mooi gezongen popnummer dat melodieus prettig in het gehoor ligt. Benieuwd of hij live overeind blijft. Ook Engeland lijkt grote plannen te hebben, beste lied sinds Still in Love With You (2015) vind ik.
1. Frankrijk
2. Verenigd Koninkrijk
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
0
geplaatst: 19 maart 2022, 01:44 uur
Eigenlijk is die tekst bedrieglijk eenvoudig, want best wel goed gevonden, de hele speelduur lang. En ik zie er ook de humor van in, wat de meeste vermoedelijk zal ontgaan I guess. Geen idee wie die kerel is, maar het werkt. Daarnaast is het ook nog eens goed gezongen. De uithalen zie ik ook niet als een minpunt, I mean ... hallo ... 't is Eurovision, de overgrote meerderheid gaat veel zwaarder over the top. In Space Man voelt het op z'n minst natuurlijk. Ik vond het nummer aanvankelijk weinig bijzonder, maar het begint in sneltempo te groeien alhier. Halfje voordeel van de twijfel.
Verenigd Koninkrijk - 7.5
Duitsland - 6.5
Italië - 6.0
Frankrijk - 5.0
Spanje - 4.0
Duitsland - 6.5
Italië - 6.0
Frankrijk - 5.0
Spanje - 4.0
0
geplaatst: 19 maart 2022, 09:36 uur
We gaan naar de eerste halve finale welke gehouden zal worden op 10 mei.
Albanië is al een aantal jaar het eerste land dat z'n inzending bekend maakt ergens in december. Dit jaar ging die eer voor het eerst naar Bulgarije. Of dat slim is weet ik niet. Het nummer is dan een half jaar bekend bij fans als het opgevoerd gaat worden voor de punten.
Of dat de reden is dat Albanië nooit zo goed scoort weet ik niet. Het land heeft toch best wat leuke nummers ingezonden. Sekret is de bekende etnische danspop zoals we het elk jaar wel hebben (vorig jaar Mata Hari uit Azerbeidzjan). Revamps zijn het land ook niet vreemd en er werd besloten om een groot deel in het Engels te doen. Bij deze.
Ik val altijd wel voor dit soort etnische pop, ik zou het zelfs een gemis vinden als we een jaar zonder moeten doen. Dit nummer is lekker opzwepend en valt op in het deelnemersveld. Maar elk jaar is het weer spannend of de finale wel gehaald gaat worden. De laatste drie jaar lukte het en ik hoop nu weer.
Daarna zal het hooguit ergens in de middenmoot belanden denk ik, maar van mij mag het best wat hoger.
Grootste succes voor Albanië? Rona Nishliu haalde met Suus een vijfde plaats in 2012 en dat met een niet bepaald toegankelijk nummer.
Mijn top 40:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Albanië
4. Spanje
5. Verenigd Koninkrijk
6. Duitsland
1
geplaatst: 19 maart 2022, 10:47 uur
1. Italië. 8,5. Ik was 2 jaar geleden alles behalve fan van Mahmood en was dan ook enorm blij dat hij niet won. Dit jaar komt hij met een mooie ballad samen met Blanco. Het is voor mij een groeier. Toen het net uit kwam, voelde ik het niet zo maar na een paar luisterbeurten ben ik om. Prachtig liedje!
2. Verenigd Koninkrijk. 7. Wel een aardig liedje. Goede stem. Liedje is niet mega spannend, maar ligt makkelijk in het gehoor. Handig voor in de finale. Ben benieuwd naar wat de staging gaat zijn.
3. Frankrijk. 6,5
4. Spanje. 5,5. Ja, Chanel is ontzettend knap en kan aardig zingen. Maar ik vind het té gemaakt. Het liedje is in principe niet zo slecht, maar de live-act met dans maakt wel dat het geheel beter wordt. De hook in het refrein wordt na een paar keer luisteren toch wel irritant.
5. Duitsland. 5,5
6. Albanië. 4. Dit trek ik echt heel slecht. Ik snap de vergelijking met Mata Hari van vorig jaar. Dat was een van mijn favorietjes dat jaar. Maar deze, nee sorry. Niet voor mij. De hook vind ik ook vervelend.
2. Verenigd Koninkrijk. 7. Wel een aardig liedje. Goede stem. Liedje is niet mega spannend, maar ligt makkelijk in het gehoor. Handig voor in de finale. Ben benieuwd naar wat de staging gaat zijn.
3. Frankrijk. 6,5
4. Spanje. 5,5. Ja, Chanel is ontzettend knap en kan aardig zingen. Maar ik vind het té gemaakt. Het liedje is in principe niet zo slecht, maar de live-act met dans maakt wel dat het geheel beter wordt. De hook in het refrein wordt na een paar keer luisteren toch wel irritant.
5. Duitsland. 5,5
6. Albanië. 4. Dit trek ik echt heel slecht. Ik snap de vergelijking met Mata Hari van vorig jaar. Dat was een van mijn favorietjes dat jaar. Maar deze, nee sorry. Niet voor mij. De hook vind ik ook vervelend.
1
geplaatst: 19 maart 2022, 11:42 uur
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Duitsland - 6,5
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Engeland - 3,5
Albanië - 7,0
Duitsland - 6,5
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Engeland - 3,5
2
geplaatst: 19 maart 2022, 12:39 uur
Vooralsnog het meest op één lijn met Karl, geloof ik! 
1. Engeland
Het beeld van iemand die alle hoeken en (zwarte) gaten van het heelal heeft afgestruind, maar toch vooral terugverlangt naar thuis, vind ik wel charmant. En ook al valt niet te ontkennen dat er behoorlijk wat vocale acrobatiek aan te pas komt, blijft door dat beeld het liedje voor mij dan ook weg van pastiche of gespeelde emotie. Leuk oorwurmrefrein en goed gezongen, met een sympathieke zanger op wie mensen denk ik wel willen stemmen. Met een goede staging geloof ik wel in een hoge notering, maar voor mij in ieder geval de leukste van de automatische kwalificaties.
2. Frankrijk:
Dit lied doet door de kruising van folk en electronica al gauw aan de Go_A-performance van vorig jaar denken (of zijn het vooral de groene lichten?), maar onderstreept eigenlijk ook meteen hoe goed Go_A vorig jaar eigenlijk was. Nu heeft het lied van Frankrijk een aanstekelijke doordreunbeat, maar stoelt verder op weinig: de melodie weet weinig te boeien, noch de zanger/zangeressen (of hoe die in beeld zijn gebracht). De sound is uitgesproken en daardoor wel interessant, maar een magisch lied of een intrigerende performer ontbreekt.
3. Italië
'Soldi' vond ik sterk (leuk en tegendraads), maar 'Brividi' is minder mijn ding. De ballad is mij denk ik iets te melodramatisch. Wel vind ik dat de stemmen van Mahmood en BLANCO goed bij elkaar passen, en dat vooral BLANCO's getergde stuk halverwege overtuigend is, dus het zou me ook niet verrassen als dit me live wel raakt.
4. Spanje
Boem, boem, zoem, zoem, na na, mwah, mwah.
5. Duitsland
Op het moment dat je denkt dat het niet gezapiger kan, komt het prekerige tussenstuk. Oei.

1. Engeland
Het beeld van iemand die alle hoeken en (zwarte) gaten van het heelal heeft afgestruind, maar toch vooral terugverlangt naar thuis, vind ik wel charmant. En ook al valt niet te ontkennen dat er behoorlijk wat vocale acrobatiek aan te pas komt, blijft door dat beeld het liedje voor mij dan ook weg van pastiche of gespeelde emotie. Leuk oorwurmrefrein en goed gezongen, met een sympathieke zanger op wie mensen denk ik wel willen stemmen. Met een goede staging geloof ik wel in een hoge notering, maar voor mij in ieder geval de leukste van de automatische kwalificaties.
2. Frankrijk:
Dit lied doet door de kruising van folk en electronica al gauw aan de Go_A-performance van vorig jaar denken (of zijn het vooral de groene lichten?), maar onderstreept eigenlijk ook meteen hoe goed Go_A vorig jaar eigenlijk was. Nu heeft het lied van Frankrijk een aanstekelijke doordreunbeat, maar stoelt verder op weinig: de melodie weet weinig te boeien, noch de zanger/zangeressen (of hoe die in beeld zijn gebracht). De sound is uitgesproken en daardoor wel interessant, maar een magisch lied of een intrigerende performer ontbreekt.
3. Italië
'Soldi' vond ik sterk (leuk en tegendraads), maar 'Brividi' is minder mijn ding. De ballad is mij denk ik iets te melodramatisch. Wel vind ik dat de stemmen van Mahmood en BLANCO goed bij elkaar passen, en dat vooral BLANCO's getergde stuk halverwege overtuigend is, dus het zou me ook niet verrassen als dit me live wel raakt.
4. Spanje
Boem, boem, zoem, zoem, na na, mwah, mwah.
5. Duitsland
Op het moment dat je denkt dat het niet gezapiger kan, komt het prekerige tussenstuk. Oei.
1
geplaatst: 19 maart 2022, 13:03 uur
Zo'n Albanië hebben we natuurlijk al honderd keer gezien op het songfestival... en elke keer vind ik het weer leuk. Geen hoogvlieger in het genre, maar ik mag 'm graag horen. En nu maar hopen dat ze in vol vampierenornaat optreedt, met die stok in d'r haar.
1. Engeland
2. Albanië ***
3. Frankrijk
4. Spanje
5. Duitsland
6. Italië
1. Engeland
2. Albanië ***
3. Frankrijk
4. Spanje
5. Duitsland
6. Italië
4
geplaatst: 19 maart 2022, 14:30 uur
Leuk dat meer mensen nu hun mening geven en ook bijzonder om te zien waar dan de verschillen zitten 

1
geplaatst: 19 maart 2022, 14:49 uur
Leuk!
Cijfer: 7,5
1. Albanië
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Italië
5. Engeland
6. Duitsland
Cijfer: 7,5
1. Albanië
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Italië
5. Engeland
6. Duitsland
0
geplaatst: 19 maart 2022, 21:48 uur
Begon veelbelovend. En dan krijg je weer die typisch gedateerde 'moderne' geluiden er tussendoor. Dat kan heel goed werken, zie -inderdaad- Mata Hari, nul originaliteit en een halve kopie, maar wel goed gedaan. Strak van begin tot eind. Dit minder. Het gaat teveel kanten op, mist een goede hook en eindigt op een sisser.
Duitsland - 6.5
Italië - 6.0
Albanië - 5.0
Frankrijk - 5.0
Spanje - 4.0
Duitsland - 6.5
Italië - 6.0
Albanië - 5.0
Frankrijk - 5.0
Spanje - 4.0
0
geplaatst: 19 maart 2022, 23:05 uur
1. Italië
2. Albanië
Zeker niet origineel, maar binnen dit soort ESF platen hoort dit bij de betere nummers met genoeg elementen van spanning. Vind de rap wel een beetje jammer en had niet gehoeven. Het lijkt mij wel dat dit de finale gaat halen.
3. Spanje
Mooie meid, mooie taal, strak geproduceerd. Niet spannend, maar wel een prima track binnen het genre en past altijd binnen het poppy charme van het songfestival. Ik verwacht overigens niet dat de zang en dans live goed zal overkomen. edit: live performance zojuist gezien en is van hoog niveau. Zowel zang als dans. Watch it slomo and it drives you loco...more more...booty hypnotic makes you want more more more... Lekker fout
4. Frankrijk
5. Verenigd Koninkrijk
Verschrikkelijk nummer. De over-de-top stijl, zanger, zang, muziek en zelfs de tekst irriteren mij mateloos. Met moeite afgeluisterd en daarna nog eens Spaceman aangezet, maar dan Babylon Zoo welteverstaan met aansluitend Republica's Ready to Go die me daarna direct werd aangeraden
. VK heeft geweldige artiesten, maar ze kiezen blijkbaar altijd de verkeerde voor het ESF.
6. Duitsland
2. Albanië
Zeker niet origineel, maar binnen dit soort ESF platen hoort dit bij de betere nummers met genoeg elementen van spanning. Vind de rap wel een beetje jammer en had niet gehoeven. Het lijkt mij wel dat dit de finale gaat halen.
3. Spanje
Mooie meid, mooie taal, strak geproduceerd. Niet spannend, maar wel een prima track binnen het genre en past altijd binnen het poppy charme van het songfestival. Ik verwacht overigens niet dat de zang en dans live goed zal overkomen. edit: live performance zojuist gezien en is van hoog niveau. Zowel zang als dans. Watch it slomo and it drives you loco...more more...booty hypnotic makes you want more more more... Lekker fout
4. Frankrijk
5. Verenigd Koninkrijk
Verschrikkelijk nummer. De over-de-top stijl, zanger, zang, muziek en zelfs de tekst irriteren mij mateloos. Met moeite afgeluisterd en daarna nog eens Spaceman aangezet, maar dan Babylon Zoo welteverstaan met aansluitend Republica's Ready to Go die me daarna direct werd aangeraden
. VK heeft geweldige artiesten, maar ze kiezen blijkbaar altijd de verkeerde voor het ESF.6. Duitsland
0
geplaatst: 19 maart 2022, 23:12 uur
5 / Verenigd Koninkrijk
Vind dit niet zo slecht, zolang Sam maar doorzingt en niet de woorden zo gauw afbreekt als in het begin. Sam Smith werd genoemd en daar doet mij dit ook aan denken, maar die legt veel meer gevoel in zijn stem, terwijl hier weinig emotie te bespeuren valt. Liedje is wel wat bleu, wie weet trekt dat nog bij als ik het vaker hoor (maar ik verwacht van niet).
Vind dit niet zo slecht, zolang Sam maar doorzingt en niet de woorden zo gauw afbreekt als in het begin. Sam Smith werd genoemd en daar doet mij dit ook aan denken, maar die legt veel meer gevoel in zijn stem, terwijl hier weinig emotie te bespeuren valt. Liedje is wel wat bleu, wie weet trekt dat nog bij als ik het vaker hoor (maar ik verwacht van niet).
0
geplaatst: 19 maart 2022, 23:26 uur
7,5 / Albanië
De leukste tot nu toe, fijne etno(dans)pop. Doet me een beetje aan Truth Hurts' Addictive denken op de een of andere manier. Je kan me moeilijk wijsmaken dat er in heel Albanië geen betere rapper is te vinden, maar het drukt nauwelijks de score uiteindelijk. Al valt hier straks live wel nog wat te winnen.
De leukste tot nu toe, fijne etno(dans)pop. Doet me een beetje aan Truth Hurts' Addictive denken op de een of andere manier. Je kan me moeilijk wijsmaken dat er in heel Albanië geen betere rapper is te vinden, maar het drukt nauwelijks de score uiteindelijk. Al valt hier straks live wel nog wat te winnen.
0
geplaatst: 20 maart 2022, 09:00 uur
Zoals al eerder gezegd was Bulgarije deze keer het eerste land dat zijn inzending bekend maakte. De Bulgaren hebben de laatste jaren interessante nummers gestuurd. Dat na jaren slechte resultaten. Vanaf 2005 doet het land mee, en alleen in 2007 wisten ze de finale te halen met een vijfde plaats als resultaat (Voda). Pas in 2016 lukte het weer met een vierde plaats als gevolg (If Love Was a Crime).
Ook vorig jaar ging het best goed met een 11e plek voor Victoria's Growing Up Is Getting Old.
Maar ik ben bang dat we Bulgarije dit jaar niet gaan zien in de finale. Intention is nogal gedateerde, flauwe rock. Ik ging er lang vanuit dat het op mijn laatste plaats zou gaan belanden, maar dat is dan toch weer niet het geval. Na verloop van tijd ben ik het nummer iets leuker gaan vinden. Maar het is en blijft een flauwe, lauwe hap en een wat te makkelijke keuze: 'rock scoorde vorig jaar, laten we rock sturen'.
Grootste succes voor Bulgarije? In 2017 werd Kristian Kostov tweede met Beautiful Mess. Terecht. Het was een frisse bijdrage. Alleen was er een Portugees waar velen wat nostalgisch van werden

Mijn top 40:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Albanië
4. Spanje
5. Verenigd Koninkrijk
6. Bulgarije
7. Duitsland
0
geplaatst: 20 maart 2022, 10:13 uur
Dit heeft echt nul eigen smoel.
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Duitsland - 6,5
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Duitsland - 6,5
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
0
geplaatst: 20 maart 2022, 11:43 uur
"Rock and roll never dies!" riep de zanger van Måneskin na de winst van vorig jaar - maar hij had de Bulgaarse inzending van 2022 natuurlijk nog niet gehoord. Wat een zaaddodende ouwelullenmuziek is dat zeg, ik vind het heerlijk! Het is een beetje alsof de lokale Rush-coverband door stom geluk het songfestival in is gestrompeld. Als je buurvrouw van achter in de veertig ineens op 't podium de wereldvrede staat te bezingen, dan kun je verzuchten: natuurlijk gaat ze niet winnen. Maar als je die ouwe tang het bed in weet te lullen kun je wel tegen al je vrienden zeggen dat je een Miss Universe-kandidate hebt gehad.
1. Engeland
2. Bulgarije ****
3. Albanië
4. Frankrijk
5. Spanje
6. Duitsland
7. Italië
1. Engeland
2. Bulgarije ****
3. Albanië
4. Frankrijk
5. Spanje
6. Duitsland
7. Italië
0
geplaatst: 20 maart 2022, 12:29 uur
Ik ga het niet tot een top 46 (of hoeveel landen doen er mee) volhouden, maar tot nu toe:
1. Frankrijk
2. Albanië
3. Spanje
4. Verenigd Koninkrijk
5. Italie
6. Bulgarijë
7. Duitsland (doet me aan Dermot Kennedy denken)
Wat mij betreft kan er dus niet genoeg etnopop zijn (hoewel Duitse etnopop misschien niet zo'n succes zou zijn).
1. Frankrijk
2. Albanië
3. Spanje
4. Verenigd Koninkrijk
5. Italie
6. Bulgarijë
7. Duitsland (doet me aan Dermot Kennedy denken)
Wat mij betreft kan er dus niet genoeg etnopop zijn (hoewel Duitse etnopop misschien niet zo'n succes zou zijn).
2
geplaatst: 20 maart 2022, 12:39 uur
Albanië:
Aardige pop met een etnische inslag. Het keyboardloopje is prettig, maar de variaties op het thema met effectjes gaan een klein beetje irriteren. Hopelijk zit er live een lekker dansje bij. Aardig.
Bulgarije:
Na Måneskin laat ook dit Intelligent Music Project (stompzinnige naam natuurlijk) zien dat landen nog wel eens met een goede rockinzending op het festival kunnen komen. Lekker refreintje, ligt heerlijk in het gehoor. Mag van mij heel hoog eindigen, maar hier lijk ik nogal alleen in te staan.
1. Bulgarije
2. Frankrijk
3. Engeland
4. Spanje
5. Duitsland
6. Albanië
7. Italië
Aardige pop met een etnische inslag. Het keyboardloopje is prettig, maar de variaties op het thema met effectjes gaan een klein beetje irriteren. Hopelijk zit er live een lekker dansje bij. Aardig.
Bulgarije:
Na Måneskin laat ook dit Intelligent Music Project (stompzinnige naam natuurlijk) zien dat landen nog wel eens met een goede rockinzending op het festival kunnen komen. Lekker refreintje, ligt heerlijk in het gehoor. Mag van mij heel hoog eindigen, maar hier lijk ik nogal alleen in te staan.
1. Bulgarije
2. Frankrijk
3. Engeland
4. Spanje
5. Duitsland
6. Albanië
7. Italië
0
geplaatst: 20 maart 2022, 13:35 uur
1. Italië
2. Albanië
3. Spanje
4. Frankrijk
5. Verenigd Koninkrijk
6. Bulgarije
Jaren’90 13 in dozijn en simpel rockplaatje. Kan alleen nog ingezet worden in een Disney highschool serie. Gaat onmogelijk in de top 20 eindigen.
7. Duitsland
2. Albanië
3. Spanje
4. Frankrijk
5. Verenigd Koninkrijk
6. Bulgarije
Jaren’90 13 in dozijn en simpel rockplaatje. Kan alleen nog ingezet worden in een Disney highschool serie. Gaat onmogelijk in de top 20 eindigen.
7. Duitsland
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 maart 2022, 14:35 uur
Albanië
Ik ben een groot voorstander van het behoud van etnisch geluid op het ESC en Albanië is een van de laatste bolwerken van deze sound. Heel vaak heeft hun inzending wel minimaal iets etnisch en soms ligt het er als dikke saus overheen. Punt is echter wel dat het de enige keer stijlvol is en de andere keer nogal van goedkoop plastic en helaas valt de bijdrage dit jaar in de laatste categorie. Vorig jaar zaten ze nog net aan de goed kant van de grens maar ik verlang terug naar bijvoorbeeld 2019. Toch is dit best wel een aardige inzending en in dit jaar zelfs wel een van de betere. Goed popnummer dan wellicht de finale kan halen maar vervolgens wel vergeten gaat worden.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Albanië
4. Duitsland
5. Verenigd Koninkrijk
6. Spanje
Ik ben een groot voorstander van het behoud van etnisch geluid op het ESC en Albanië is een van de laatste bolwerken van deze sound. Heel vaak heeft hun inzending wel minimaal iets etnisch en soms ligt het er als dikke saus overheen. Punt is echter wel dat het de enige keer stijlvol is en de andere keer nogal van goedkoop plastic en helaas valt de bijdrage dit jaar in de laatste categorie. Vorig jaar zaten ze nog net aan de goed kant van de grens maar ik verlang terug naar bijvoorbeeld 2019. Toch is dit best wel een aardige inzending en in dit jaar zelfs wel een van de betere. Goed popnummer dan wellicht de finale kan halen maar vervolgens wel vergeten gaat worden.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Albanië
4. Duitsland
5. Verenigd Koninkrijk
6. Spanje
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.