Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 15 maart 2022, 18:27 uur
0
geplaatst: 15 maart 2022, 18:36 uur
Net als Duitsland doet Frankrijk het de laatste jaren beroerd op het Songfestival. Die automatische finaleplaats (herman!!!) doet de grote vijf op Italië na geen goed.
Vorig jaar was Barbara Pravi daar ineens en het land werd door haar tweede achter die andere standaard finalist Italië.
Barbara ga ik in april live zien, want wat een geweldig album heeft zij afgeleverd.
Ook dit jaar vind ik Frankrijk een sterke inzending sturen. Alvan & Ahez zingen hun nummer in het Bretons en ik vind het een beetje een Urban Trad vibe hebben.
Of dit gezelschap net als België indertijd tweede gaat worden betwijfel ik, ik schat een middenmoter in, maar van mij mogen ze hoog eindigen!
Grootste succes voor Frankrijk? Ze hebben vijf keer gewonnen. De laatste keer was in 1977 met L'Oiseau et L'Enfant van Marie Myriam, nog steeds een persoonlijke favoriet van mij (staat in mijn top 5).
Mijn top 40:
1. Frankrijk
2. Duitsland
1
geplaatst: 15 maart 2022, 19:10 uur
1. Frankrijk
2. Duitsland
Dit zijn bij uitstek de inzendingen die ik mooi vind aan het festival. Lekkere folklore in een goed lopend, catchy popliedje. Beetje kitscherig, beetje mysterieus: erg leuk. De electro had alleen misschien iets minder prominent aanwezig gemogen.
2. Duitsland
Dit zijn bij uitstek de inzendingen die ik mooi vind aan het festival. Lekkere folklore in een goed lopend, catchy popliedje. Beetje kitscherig, beetje mysterieus: erg leuk. De electro had alleen misschien iets minder prominent aanwezig gemogen.
1
geplaatst: 15 maart 2022, 19:16 uur
Duitsland - 6.5
Frankrijk - 5.0
Zo'n typische Eurovisie-inzending waarbij de folklore verloren gaat door een teveel aan moderne (enfin, gedateerde moderne) toevoegingen. De show zit er elk jaar vol mee. Lijkt gemaakt met de Eurosong Creator App.
Frankrijk - 5.0
Zo'n typische Eurovisie-inzending waarbij de folklore verloren gaat door een teveel aan moderne (enfin, gedateerde moderne) toevoegingen. De show zit er elk jaar vol mee. Lijkt gemaakt met de Eurosong Creator App.
3
geplaatst: 15 maart 2022, 20:31 uur
1. Duitsland
2. Frankrijk **
Dit is Go_A maar dan knullig. Of liever: Go_A zonder alles wat Go_A cool maakte. esteban beschrijft het eigenlijk perfect. Ik voel 'm in elk geval niet.
2. Frankrijk **
Dit is Go_A maar dan knullig. Of liever: Go_A zonder alles wat Go_A cool maakte. esteban beschrijft het eigenlijk perfect. Ik voel 'm in elk geval niet.
2
Onweerwolf
geplaatst: 15 maart 2022, 23:12 uur
Duitsland
Het is een beetje James Arthur meets Eminem maar dan zonder kruiden. Het is wel een beetje stereotype Duits om het wel te proberen maar de plank toch weer mis te slaan omdat Duitsers het gewoon nou eenmaal niet altijd snappen. Toch vind ik deze inzending wel steeds iets beter worden. Het rustige deel en het rapdeel hinken nogal op twee benen vooral omdat 'ie wel erg agressief gaat klinken tijdens het rappen. Qua songwriting is het niet best maar anderszijds springt het er ook wel weer een beetje uit. Ik denk dat ze de finale wel halen. (hahaha) Maar Duitsland moet gewoon doorgaan met sturen wat ze leuk vinden en geen oud-winnaars kopiëren dan komen ze er vanzelf wel weer eens door.
Voor mij ergens uiteindelijk middenmoot denk ik.
1. Duitsland
Het is een beetje James Arthur meets Eminem maar dan zonder kruiden. Het is wel een beetje stereotype Duits om het wel te proberen maar de plank toch weer mis te slaan omdat Duitsers het gewoon nou eenmaal niet altijd snappen. Toch vind ik deze inzending wel steeds iets beter worden. Het rustige deel en het rapdeel hinken nogal op twee benen vooral omdat 'ie wel erg agressief gaat klinken tijdens het rappen. Qua songwriting is het niet best maar anderszijds springt het er ook wel weer een beetje uit. Ik denk dat ze de finale wel halen. (hahaha) Maar Duitsland moet gewoon doorgaan met sturen wat ze leuk vinden en geen oud-winnaars kopiëren dan komen ze er vanzelf wel weer eens door.
Voor mij ergens uiteindelijk middenmoot denk ik.
1. Duitsland
2
Onweerwolf
geplaatst: 15 maart 2022, 23:22 uur
Frankrijk
Ik ben wel benieuwd naar wat Frankrijk gaat doen dit jaar qua score want dit nummer is namelijk uitermate slim, in die zin, dat het qua sound uitstekend past bij de Balkan en de Kaukasus en alles wat daar tussen ligt. Het mag dan etnisch Bretons zijn maar het had net zo goed uit Albanië kunnen komen. Opzwepende beats, goed gezongen, mooi plaatje. Prima inzending maar net niet fantastisch. Ik ben benieuwd of dit inderdaad wel opgepakt wordt in het oosten en zuiden en of dat breedte in de scores laat zien waardoor Frankrijk misschien wel weer erg ver kan komen. Dit gaat voor mij persoonlijk ook nog wel wat groeien denk ik.
1. Frankrijk
2. Duitsland
Ik ben wel benieuwd naar wat Frankrijk gaat doen dit jaar qua score want dit nummer is namelijk uitermate slim, in die zin, dat het qua sound uitstekend past bij de Balkan en de Kaukasus en alles wat daar tussen ligt. Het mag dan etnisch Bretons zijn maar het had net zo goed uit Albanië kunnen komen. Opzwepende beats, goed gezongen, mooi plaatje. Prima inzending maar net niet fantastisch. Ik ben benieuwd of dit inderdaad wel opgepakt wordt in het oosten en zuiden en of dat breedte in de scores laat zien waardoor Frankrijk misschien wel weer erg ver kan komen. Dit gaat voor mij persoonlijk ook nog wel wat groeien denk ik.
1. Frankrijk
2. Duitsland
1
geplaatst: 15 maart 2022, 23:42 uur
Frankrijk - 7/10
Naar Frankrijk ben ik wel benieuwd, want dat is een van mijn favoriete popmuzieklanden. Barbara Pravi vond ik echt geweldig vorig jaar en ook minder succesvolle inzendingen uit het verleden (Patricia Kaas) kon ik wel waarderen. Dit is andere koek dan die chansonnières, meer een mix van dance en volksmuziek. Leuk ook dat er in het Bretons wordt gezongen, al sneeuwt het mysterieuze wel een beetje onder in de vlotte beats. Wie weet een groeiertje dit. De kans dat deze finale haalt acht ik wel aanwezig.
Frankrijk - 7/10
Duitsland - 3/10
Naar Frankrijk ben ik wel benieuwd, want dat is een van mijn favoriete popmuzieklanden. Barbara Pravi vond ik echt geweldig vorig jaar en ook minder succesvolle inzendingen uit het verleden (Patricia Kaas) kon ik wel waarderen. Dit is andere koek dan die chansonnières, meer een mix van dance en volksmuziek. Leuk ook dat er in het Bretons wordt gezongen, al sneeuwt het mysterieuze wel een beetje onder in de vlotte beats. Wie weet een groeiertje dit. De kans dat deze finale haalt acht ik wel aanwezig.

Frankrijk - 7/10
Duitsland - 3/10
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 maart 2022, 00:16 uur
aERodynamIC schreef:
Malta gaat op de valreep nog van nummer wisselen. Zeer waarschijnlijk wordt het I Am What I Am (zou zo van The Mama's uit Zweden kunnen zijn).
Even afwachten of dit ook zo gaat zijn, maar dan gaat Malta in elk geval van de laatste plaats in mijn lijst. Deze gospelswing bevalt me beter. Geen hoogvlieger, maar niet dat nikserige geval waar ze eerst mee kwamen.
Malta gaat op de valreep nog van nummer wisselen. Zeer waarschijnlijk wordt het I Am What I Am (zou zo van The Mama's uit Zweden kunnen zijn).
Even afwachten of dit ook zo gaat zijn, maar dan gaat Malta in elk geval van de laatste plaats in mijn lijst. Deze gospelswing bevalt me beter. Geen hoogvlieger, maar niet dat nikserige geval waar ze eerst mee kwamen.
We zijn het er wel over eens dat Malta echt superslecht is dit jaar.
Ik vind dat op het laatste moment nog een ander nummer sturen meestal niet zo chique.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 maart 2022, 00:24 uur
Karl schreef:
Dat lachen om de malligheid die op het Songfestival voorbij komt (het Songfestival nota bene, lange tijd het summum van malligheid!), onder de noemer "kwetsend" wordt geschaard, zegt wel wat over het huidig tijdsgewricht
Dat lachen om de malligheid die op het Songfestival voorbij komt (het Songfestival nota bene, lange tijd het summum van malligheid!), onder de noemer "kwetsend" wordt geschaard, zegt wel wat over het huidig tijdsgewricht
Ik denk dat je dat onder de noemer progressie mag scharen. Ik heb nooit problemen gehad om individueel elk aspect ongezouten te beoordelen op het ESC maar ik heb me wel vaak afgevraagd wat het nut was van het georganiseerd verkiezen van het slechtste, lelijkste, etc. Vaak vond ik het ook maar vreemde keuzes bij die Barbara Dex award dus wat mij betreft ging het nergens over en voegde het niet veel toe.
ik heb het ESC overigens nooit het summum van malligheid gevonden, jij wel? In welke jaren dan?
0
geplaatst: 16 maart 2022, 08:51 uur
Akkoord, summum van malligheid is wat sterk uitgedrukt misschien. Maar je ziet op het songfestival al jaren de gekste dingen voorbij komen. Ik denk dan met name aan de jaren post-Lordi, waarin Europa klaarblijkelijk collectief besloten had dat de weg naar winst gelegen was in het insturen van een zo bizar mogelijke act. Trouwens, de aankleding van het songfestival is naar zijn aard over the top. Je zal er niet gauw iemand in T-shirt en spijkerbroek zien optreden.
Verder heb ik persoonlijk ook niet zo'n probleem met awards voor de slechtste dit of dat. Daar kun je je druk over maken, maar je kunt er ook sympathiek mee omgaan. Mij staat dan altijd Paul Verhoeven voor de geest, die met een grote glimlach zijn Razzies voor Showgirls op kwam halen. Met een beetje relativeringsvermogen kom je nog een heel eind in het leven.
Verder heb ik persoonlijk ook niet zo'n probleem met awards voor de slechtste dit of dat. Daar kun je je druk over maken, maar je kunt er ook sympathiek mee omgaan. Mij staat dan altijd Paul Verhoeven voor de geest, die met een grote glimlach zijn Razzies voor Showgirls op kwam halen. Met een beetje relativeringsvermogen kom je nog een heel eind in het leven.
1
geplaatst: 16 maart 2022, 11:25 uur
Oh leuk de besprekingen zijn begonnen!
1. Frankrijk. Ben ik de enige die hier Bulgarije 2007-vibes bij heeft? Water vond ik wel heel sterk. Fulenn is in de studioversie ook wel aardig, maar live was het echt niet zo goed en klonk het rommelig. Ik vind het op het podium ook niet zo werken... Dus hopelijk passen ze de staging nog aan. Doe mij Barbara Pravi maar...
2. Duitsland. Niet zo fout. Het rapstuk had niet zo gehoeven van mij. Maar echt een game-changer is het niet. Het is geen verplichte plaspauze tijdens de finale, maar het hoort ook niet in mijn top 10 van dit jaar.
1. Frankrijk. Ben ik de enige die hier Bulgarije 2007-vibes bij heeft? Water vond ik wel heel sterk. Fulenn is in de studioversie ook wel aardig, maar live was het echt niet zo goed en klonk het rommelig. Ik vind het op het podium ook niet zo werken... Dus hopelijk passen ze de staging nog aan. Doe mij Barbara Pravi maar...
2. Duitsland. Niet zo fout. Het rapstuk had niet zo gehoeven van mij. Maar echt een game-changer is het niet. Het is geen verplichte plaspauze tijdens de finale, maar het hoort ook niet in mijn top 10 van dit jaar.
1
geplaatst: 16 maart 2022, 12:34 uur
Duitsland:
Inderdaad een onopvallend, doorsnee liedje. Het rapstuk deed mij ook denken aan Eminem en vond ik dan wel weer aardig. Vooral het rustige gedeelte. Om van rustig naar fel te gaan, is ook wel goed gevonden maar of dat live uit de verf gaat komen...
Cijfer: 4
Frankrijk: Ook ik vond dit een net wat mindere versie van Go_A - Shum. Maar niet alleen Shum, want er zijn natuurlijk vaak dit soort combi's geweest van folklore en elektronica. Ik vind het wel leuk.
Cijfer: 7
1. Frankrijk
2. Duitsland
Inderdaad een onopvallend, doorsnee liedje. Het rapstuk deed mij ook denken aan Eminem en vond ik dan wel weer aardig. Vooral het rustige gedeelte. Om van rustig naar fel te gaan, is ook wel goed gevonden maar of dat live uit de verf gaat komen...
Cijfer: 4
Frankrijk: Ook ik vond dit een net wat mindere versie van Go_A - Shum. Maar niet alleen Shum, want er zijn natuurlijk vaak dit soort combi's geweest van folklore en elektronica. Ik vind het wel leuk.
Cijfer: 7
1. Frankrijk
2. Duitsland
1
geplaatst: 16 maart 2022, 17:32 uur
Ik ga proberen hier aan te haken. Niet met schrijfsels, hooguit her en der een krabbel, maar wel met cijfers. Leuk om alle liedjes alvast een keer te horen.
Duitsland - 6,5
Frankrijk - 5,0
Duitsland - 6,5
Frankrijk - 5,0
2
geplaatst: 16 maart 2022, 17:36 uur
Italië is misschien wel mijn favoriete land op het Songfestival. Ik was dan ook blij dat ze in 2011 terugkeerden na het festival in 1998 de rug te hebben toegekeerd (de Italianen hebben meer met het San Remo festival, meestal ook de leverancier van de inzending op het Songfestival).
Zou 2022 een herhaling worden van 2019? Mahmood werd tweede, terwijl Nederland won. Nu is Mahmood weer van de partij samen met de in Italië zeer populaire Blanco. En S10 doet het net als dit duo niet slecht in polls en bij de bookmakers, dus wie weet.... of is dat te veel hoop voor Nederland

Ik ben gek op Italiaanse muziek, net als musicfriek en Mahmood kan een potje bij me breken. Zijn album Ghettolimpo eindigde in mijn top 10 van 2021 en ook het album van Blanco beviel me toen uitstekend.
Ik was dus erg blij dat ze meededen aan San Remo en al helemaal toen ze wonnen. Brividi schoot na de San Remo winst als een komeet naar de eerste plaats bij de bookmakers en staat daar nu al een tijd op de tweede plaats na Oekraïne, waar ik later op terug kom. Ook vestigen de heren record na record in eigen land met dit nummer.
Gaat het winnen? Ik acht die kans niet uitgesloten en dat zou betekenen dat we weer eens een dubbelslag qua winst gaan zien sinds de jaren '90 waar Ierland dat kunstje voor het laatst flikte.
Ik ben zelf enorm gecharmeerd van dit nummer, terwijl ik ook besef dat het eigenlijk best wat klef is. Maar het heeft een moderne sound en het thema spreekt mij zeer zeker aan.
Dat de clip in Nederland is opgenomen maakt het alleen maar leuker. We gaan het zien in mei.
Grootste succes voor Italië? Het land heeft drie keer gewonnen en de overwinning van Måneskin vorig jaar is misschien wel het grootste succes geweest. Het is bijna niet te bevatten hoe populair deze band is geworden in korte tijd, ook in de Verenigde Staten. Ik ben zelf ook gek op de band dus laten we Zitti E Buoni nog maar eens langskomen.
Mijn top 40:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
0
geplaatst: 16 maart 2022, 17:37 uur
Edgar18 schreef:
Ik ga proberen hier aan te haken. Niet met schrijfsels, hooguit her en der een krabbel, maar wel met cijfers. Leuk om alle liedjes alvast een keer te horen.
Tof! Eigenlijk zouden we moeten bijhouden hoe onze gezamenlijke ranking eruit ziet. Zelf ben ik niet handig hierin, maar mocht iemand zich geroepen voelen....
1
geplaatst: 16 maart 2022, 17:46 uur
Het grootste struikelblok voor Mahmood was de vorige keer dat het live niet zo uit de verf kwam. Maar zijn vorige inzending vond ik wel beter dan deze wat sentimentele ballad. Heb wel meer van de man gehoord dat ik een stuk sterker vond. Prima liedje dit,vleuke clip ook aan de Noordzee, maar verder dan 'wel aardig' kom ik nog niet.
Cijfer: 6
1. Frankrijk
2. Italië
3. Duitsland
Cijfer: 6
1. Frankrijk
2. Italië
3. Duitsland
0
geplaatst: 16 maart 2022, 17:47 uur
Emile93 schreef:
maar live was het echt niet zo goed en klonk het rommelig.
maar live was het echt niet zo goed en klonk het rommelig.
Dat blijft vaak een ding. Op de avonden zelf verandert mijn ranking vaak door de optredens.
Maar uiteindelijk luister ik verder alleen maar de studioversies thuis, maar het kan wel degelijk heel veel uitmaken hoe iets gebracht of gezongen wordt en ik deel je mening over de live versie van Frankrijk.
1
geplaatst: 16 maart 2022, 22:36 uur
Vind de Italiaanse inzending een aardige ballad, maar het doet me niet zo veel. Goed gezongen is het natuurlijk wel, maar het heeft weinig wat mijn hart sneller doet kloppen. Soldi vind ik een veel sterker nummer van Mahmood uit 2019. Hopelijk stuurt Italië volgend jaar eens een vrouw trouwens.
1. Frankrijk
2. Duitsland
3. Italië
1. Frankrijk
2. Duitsland
3. Italië
1
geplaatst: 16 maart 2022, 22:47 uur
Duitsland - 6.5
Italië - 6.0
Frankrijk - 5.0
'k Heb wel sympathie voor de performers, die gaan goed samen. In theorie is dit een mooie hedendaagse ballade die zou moeten raken. Helaas kom ik tot de vaststelling dat het mij in de praktijk opvallend weinig doet wanneer deze langskomt op Spotify, het blijft ook niet echt hangen hier. Of het gaat scoren? Dat denk ik wel.
Italië - 6.0
Frankrijk - 5.0
'k Heb wel sympathie voor de performers, die gaan goed samen. In theorie is dit een mooie hedendaagse ballade die zou moeten raken. Helaas kom ik tot de vaststelling dat het mij in de praktijk opvallend weinig doet wanneer deze langskomt op Spotify, het blijft ook niet echt hangen hier. Of het gaat scoren? Dat denk ik wel.
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 maart 2022, 22:48 uur
Italië
Ik heb nog 5 inzendingen niet gehoord dus ik hou een slag om de arm maar als je het me nu vraagt dan zeg ik dat Italië wint. Het nummer is goed. Qua songwriting zelfs uitstekend. Het mist wel net een bepaalde component die het tot absoluut topnummer maakt maar het zit er net onder en in een jaar als 2022 zou dat voldoende moeten kunnen zijn. Eigenlijk heb ik hetzelfde gevoel bij Italië dit jaar als Frankrijk vorig jaar. Wat wel een hele sterke troef is voor Italië is denk ik, de chemie tussen Mahmood & BLANCO, want die is heel erg prettig en als de performance ook inhoudelijk goed is dan zou Italië het echt zeker kunnen redden om een back-to-back overwinning te pakken, wat in de moderne tijd echt ongehoord is.
Maar, ik persoonlijk vond Soldi beter dan Brividi en hoewel ik de 2022 inzending eindeloos veel beter vind dan dat flauwe rockertje van vorig jaar zullen beide winnaars bij mij niet in de grote erelijst komen, daarvoor is het nummer toch net te gewoontjes.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
Ik heb nog 5 inzendingen niet gehoord dus ik hou een slag om de arm maar als je het me nu vraagt dan zeg ik dat Italië wint. Het nummer is goed. Qua songwriting zelfs uitstekend. Het mist wel net een bepaalde component die het tot absoluut topnummer maakt maar het zit er net onder en in een jaar als 2022 zou dat voldoende moeten kunnen zijn. Eigenlijk heb ik hetzelfde gevoel bij Italië dit jaar als Frankrijk vorig jaar. Wat wel een hele sterke troef is voor Italië is denk ik, de chemie tussen Mahmood & BLANCO, want die is heel erg prettig en als de performance ook inhoudelijk goed is dan zou Italië het echt zeker kunnen redden om een back-to-back overwinning te pakken, wat in de moderne tijd echt ongehoord is.
Maar, ik persoonlijk vond Soldi beter dan Brividi en hoewel ik de 2022 inzending eindeloos veel beter vind dan dat flauwe rockertje van vorig jaar zullen beide winnaars bij mij niet in de grote erelijst komen, daarvoor is het nummer toch net te gewoontjes.
1. Italië
2. Frankrijk
3. Duitsland
1
geplaatst: 16 maart 2022, 23:08 uur
Leuk dat die videoclip van de Italianen volledig in Nederland is opgenomen. Aardig goed nummer ook.
Frankrijk heeft weinig spannende folk en te weinig spannende electro. Duitsland spant echt de kroon van saaiheid. Dat nummer is zo doorsnee dat zelfs mainstream popliefhebbers in slaap vallen.
1 Italië
2 Frankrijk
3 Duitsland
Frankrijk heeft weinig spannende folk en te weinig spannende electro. Duitsland spant echt de kroon van saaiheid. Dat nummer is zo doorsnee dat zelfs mainstream popliefhebbers in slaap vallen.
1 Italië
2 Frankrijk
3 Duitsland
1
geplaatst: 17 maart 2022, 00:07 uur
aERodynamIC schreef:
Tof! Eigenlijk zouden we moeten bijhouden hoe onze gezamenlijke ranking eruit ziet. Zelf ben ik niet handig hierin, maar mocht iemand zich geroepen voelen....
(quote)
Wil ik best doen. Als iedereen zelf een ranking maakt of zelfs cijfers geeft (zodat ik daarvan een ranking kan maken), kan ik aan het eind alles bij elkaar optellen. Ik heb al een bestandje gemaakt om het in bij te houden.
0
geplaatst: 17 maart 2022, 12:35 uur
1. Duitsland
2. Italië **
Soldi vonk leuker, dit is een beetje een zeiknummer als je het mij vraagt. Hij is beter als je 'm met aandacht luistert dan op de achtergrond - dan staat dat "brividi brividi brividi" me een beetje tegen -, maar hij komt nog niet echt bij me binnen.
3. Frankrijk
2. Italië **
Soldi vonk leuker, dit is een beetje een zeiknummer als je het mij vraagt. Hij is beter als je 'm met aandacht luistert dan op de achtergrond - dan staat dat "brividi brividi brividi" me een beetje tegen -, maar hij komt nog niet echt bij me binnen.
3. Frankrijk
0
geplaatst: 17 maart 2022, 12:49 uur
Italie:
Dit nummer laat zich voor mij niet meteen doorgronden, het mist duidelijk wat dadada's. Ben benieuwd of ik dit op den duur een vervelend nummer ga vinden of juist meer ga waarderen. Het lijkt wel goed in elkaar te zitten in ieder geval.
6
Dit nummer laat zich voor mij niet meteen doorgronden, het mist duidelijk wat dadada's. Ben benieuwd of ik dit op den duur een vervelend nummer ga vinden of juist meer ga waarderen. Het lijkt wel goed in elkaar te zitten in ieder geval.
6
0
geplaatst: 17 maart 2022, 17:32 uur
Spanje doet het ook niet lekker de laatste jaren en ook zij willen daarvan af. En wat doe je dan? Dan stuur je iets wat in 2018 succesvol was: Fuego..... en dat probeerde Cyprus vorig jaar ook al (El Diablo).
Het werkt hoor Spanje, want overal hoog in de polls (vaak op de eerste plaats), maar geloof me: als het voor Cyprus vorig op de avond zelf niet werkte doet het dat dit jaar ook niet!
Dit zijn van die typische favorieten bij de echte fans, en het nummer zal ongetwijfeld hysterisch ontvangen worden in de gay-bars, maar tegenwoordig is dat gewoon niet genoeg meer.
Neemt niet weg dat Spanje hier alvast van kan genieten en ik denk ook niet dat het weer bottom drie gaat worden, maar top 3? Daar geloof ik niet in. Te veel been there, done that.
Is het dan een slecht nummer? Welnee. Voor mij zijn dit zelfs de leuke, aangename typische Songfestival-nummers die voor een afwisseling op mijn muzikale menu vormen. Het is ook geen gekkigheid. Alleen geloof ik het wel met een kopie van een kopie van een kopie. Dan blijft 'gewoon leuk en lekker' over.
Grootste succes voor Spanje? Twee overwinningen in 1968 en 1969 (en die moest met drie andere landen waaronder Nederland gedeeld worden). Ik denk dat maar weinig mensen aan La, La, La of Viva Cantando zullen denken, maar des te meer aan Eres Tú uit 1973 waar Spanje tweede mee werd.
Mijn top 40:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Duitsland
0
geplaatst: 17 maart 2022, 17:53 uur
Spanje.
Dit is inderdaad het soort dancepop waarvan er elk jaar wel een handvol meedoen. Geen hoogvlieger, maar wel vermakelijk. Fijne Spaanse europop, laat die zomer maar komen.
6,5.
Dit is inderdaad het soort dancepop waarvan er elk jaar wel een handvol meedoen. Geen hoogvlieger, maar wel vermakelijk. Fijne Spaanse europop, laat die zomer maar komen.
6,5.
0
geplaatst: 17 maart 2022, 19:52 uur
Duitsland - 6.5
Italië - 6.0
Frankrijk - 5.0
Spanje - 4.0
Ongeïnspireerd, flauw, 13 in een dozijn, al tig keer beter gedaan ... enz.
Italië - 6.0
Frankrijk - 5.0
Spanje - 4.0
Ongeïnspireerd, flauw, 13 in een dozijn, al tig keer beter gedaan ... enz.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.