Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2022, 17:26 uur
En de winnaar is..... Oekraïne!!!
Velen verwachten het. De gun factor is groot, en tegelijkertijd is het oh zo wrang. Laten we politiek er maar buiten laten hier, het zal waarschijnlijk niet gebeuren op het festival zelf om de politiek buiten de deur te houden (ook al is dat nu juist de opzet van het festival).
We gaan wel zien of Oekraïne inderdaad een derde overwinning gaat binnenhalen dit jaar. Of de band erbij is valt te bezien. Misschien zien we alleen een filmpje zoals met IJsland in Rotterdam (er worden opnames vooraf gemaakt, zoals dat vorig jaar ook gebeurde met alle inzendingen).
Het nummer. Daar gaat het uiteindelijk om. Ook hier was het puinhoop, want Kalush Orchestra werd tweede. Zangeres Alina Pash won oorspronkelijk de Oekraïense finale, maar die trok zich terug nadat verhalen naar buiten kwamen dat zij een vervalst document had aangeleverd bij de Oekraïense omroep. Eén van de regels van de selectie was dat bezoeken aan de Krim enkel via Oekraïens grondgebied mochten plaatsvinden. Pash was in 2015 naar de Krim geweest en had daarvan een document aangeleverd, maar dat zou zijn vervalst.
Alina's nummer was niet verkeerd, maar ik vind deze van Kalush Orchestra net nog wat beter. Los van alle sentimenten zou dit sowieso wel ver komen denk ik. Winnen? Dat is misschien net iets te hoog gegrepen, maar nu met alle sentimenten die leven zou het net dat extra zetje kunnen krijgen wat nodig is voor winst.
Vind ik dat erg? Qua nummer zou ik ermee kunnen leven als dit wint. Qua land? Mwoah. Qua sentimenten? dat zou ik toch wel wat jammer vinden. 2020 was een raar jaar omdat het voor het eerst niet doorging, 2021 was een raar jaar omdat er nog zoveel beperkende maatregelen waren en nu zouden we dan een winnaar kunnen krijgen waar toch ook wel veel om te doen zal zijn mocht het echt gaan gebeuren.
Eigenlijk kunnen we maar beter hopen dat toch een ander land met de eer gaat strijken en Oekraïne een fijne top 3 scoort of zo. Krijgen we ook een hoop minder gezeur na afloop.
Grootste succes voor Oekraïne? Wild Dances van Ruslana in 2004. Het was pas de tweede keer dat ze meededen en gelijk al raak. Dat trucje herhaalde Jamala in 2016 nog een keer.
Het land scoort sowieso altijd goed. Nog nooit blijven steken in de halve finale. Twee overwinningen, twee keer een tweede plaats en één keer derde. Tel daar dan nog vijf top 10 noteringen bij op en dan weet je het wel: dit land weet hoe je moet scoren en dat terwijl het debuut in 2003 was.
Mijn top 40:
1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Albanië
6. Moldavië
7. Litouwen
8. Spanje
9. Verenigd Koninkrijk
10. Bulgarije
11. Duitsland
12. Letland
0
geplaatst: 25 maart 2022, 18:43 uur
Anders dan bepaalde andere landen dit jaar (hoi Frankrijk), weet Oekraïne wél hoe je folklore een moderne makeover geeft. Het refrein is bezwerend en de raps in het couplet klinken moddervet. Best knap als je bedenkt dat het in mijn oren allemaal klinkt als bliekoedebliekoe. Dankzij Poetin zullen ze er ongetwijfeld mee een bitterzoete overwinning mee scoren - ik had hen vorig jaar gegund, maar dan zonder de bitterheid natuurlijk.
1. Nederland
2. Oekraïne ****
3. Albanië
4. Verenigd Koninkrijk
5 Bulgarije
6. Frankrijk
7. Spanje
8. Letland
9. Duitsland
10. Italië
11. Moldavië
12. Litouwen
1. Nederland
2. Oekraïne ****
3. Albanië
4. Verenigd Koninkrijk
5 Bulgarije
6. Frankrijk
7. Spanje
8. Letland
9. Duitsland
10. Italië
11. Moldavië
12. Litouwen
0
geplaatst: 25 maart 2022, 20:55 uur
Als de situatie zo blijft als ie nu is gaat Oekraïne dit jaar winnen, daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Moldavië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0
Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Moldavië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0
0
geplaatst: 25 maart 2022, 21:10 uur
Shum vond ik geweldig vorig jaar en enorm vernieuwend. Sowieso is juist Oekraïne van de originele inzendingen en die doen het dus altijd goed. De vrij bijzondere hiphopplaat dit jaar over een moeder is met name aanstekelijk door de snelle niet verstaanbare rap van de jongen herkenbaar aan het Pinkpop hoedje en de etnische fluit deun van die andere jongen die vorig jaar ook meedeed met Go_A. Ik heb er absoluut vrede mee als dit wint. Ik vind het sowieso niet zo belangrijk wie wint.
Overigens zijn het niet de 2 overwinningen van Oekraïne die het bekenst zijn, maar is het de heerlijk foute love-it-or-hate-it track Dancing Lasha Tumbai uit 2007 wat tevens het meest gestreamde songfestival liedje is van Oekraïne.
1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Litouwen
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9.Moldavië
10. Duitsland
11. Bulgarije
12. Letland
Overigens zijn het niet de 2 overwinningen van Oekraïne die het bekenst zijn, maar is het de heerlijk foute love-it-or-hate-it track Dancing Lasha Tumbai uit 2007 wat tevens het meest gestreamde songfestival liedje is van Oekraïne.
1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Litouwen
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9.Moldavië
10. Duitsland
11. Bulgarije
12. Letland
0
geplaatst: 25 maart 2022, 22:38 uur
Djarune schreef:
Ja, inderdaad, die had ik beter kunnen plaatsen als grootste succes.
0
geplaatst: 25 maart 2022, 23:08 uur
aERodynamIC schreef:
We gaan wel zien of Oekraïne inderdaad een derde overwinning gaat binnenhalen dit jaar. Of de band erbij is valt te bezien. Misschien zien we alleen een filmpje zoals met IJsland in Rotterdam (er worden opnames vooraf gemaakt, zoals dat vorig jaar ook gebeurde met alle inzendingen).
Ze zijn wel van plan naar Turijn te gaan, al is niet uitgesloten dat ze dan niet allemaal meer leven.
Ook de bandleden zelf zijn betrokken bij het verzet, vertelt multi-instrumentalist Ihor Didenchuk, die het karakteristieke fluitgeluid in het nummer verzorgt. "Ikzelf weef camouflagenetten en maak molotovcocktails." Ook helpt de band met het inzamelen van voedsel en verzorgen van onderdak voor vluchtelingen.
Een van de groepsleden, MC Kilimmen (Oekraïens voor 'tapijt', vanwege zijn outfit), heeft zich zelfs aangesloten bij de Oekraïense strijdkrachten. Op dit moment helpt hij mee met de verdediging van Kiev.
Een van de groepsleden, MC Kilimmen (Oekraïens voor 'tapijt', vanwege zijn outfit), heeft zich zelfs aangesloten bij de Oekraïense strijdkrachten. Op dit moment helpt hij mee met de verdediging van Kiev.
Oekraïens 'strijdlied van de oorlog' maakt grote kans op winst Songfestival | NOS
0
geplaatst: 26 maart 2022, 00:01 uur
Los van de politieke situatie is deze inzending gewoon spek voor mijn bek. Ik vind zeker niet alle folklore leuk, maar deze combinatie van pittige rap en dramatisch refrein vind ik gewoon erg gaaf. Shum vond ik ook geweldig, hoewel dat meer een trip was en dit meer een liedje. Kortom: laat maar winnen.
1. Oekraïne
2 Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Bulgarije
6. Letland
7. Moldavië
8. Spanje
9. Duitsland
10. Litouwen
11. Albanië
12. Italië
1. Oekraïne
2 Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Bulgarije
6. Letland
7. Moldavië
8. Spanje
9. Duitsland
10. Litouwen
11. Albanië
12. Italië
0
geplaatst: 26 maart 2022, 09:10 uur
Slovenië debuteerde in 1993 en doet het nooit echt lekker op het Songfestival. Zou het dit jaar dan eindelijk gaan gebeuren?
Nou nee wat mij betreft. De zanger van LPS heeft in mijn oren een vervelende manier van zingen, het deuntje is vast heel gezellig voor muziek op het plein, maar ik raak er een beetje door geïrriteerd. Nu zitten we nog steeds in de eerste halve finale, maar ook daar moet wel eens een plasje gepleegd worden en dan is dit een mooi moment.
Deze ongetwijfeld sympathieke gasten gaan de finale lekker thuis vanaf de bank kijken....
Grootste succes voor Slovenië? Van de 27 deelnames wist het land 3 keer de top 10 te halen, waarvan twee keer een zevende plaats en één keer de tiende. Toen in 2004 de halve finales werden ingevoerd wisten ze 6 van de 17 keer de finale te halen. Darja Švajger werd in 1995 zevende met 84 punten en Nuša Derenda kreeg in 2001 70 punten en werd ook zevende. Overigens vind ik een aantal inzendingen best goed, maar daar denkt Eurovisieland blijkbaar anders over.
Mijn top 40:
1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Albanië
6. Moldavië
7. Litouwen
8. Spanje
9. Verenigd Koninkrijk
10. Bulgarije
11. Duitsland
12. Slovenië
13. Letland
4
geplaatst: 26 maart 2022, 10:28 uur
Nog even de tussenstand na 10 nummers:
1 Frankrijk 61
2 Albanië 59
3 Italië 56
4 Spanje 52
5 Verenigd Koninkrijk 50
6 Moldavië 39
7 Litouwen 35
8 Bulgarije 35
9 Duitsland 33
10 Letland 20
Op basis van de lijstjes van aERodynamIC, Djarune, edgar18, Emile93, herman, jasper1991, Karl, Onweerwolf.
Wellicht komt daar nog wat bij, ik verwacht sowieso nog wel een bijluistersessie van starbright boy.
Opvallend:
Frankrijk op 1, maar niemand geeft dit land 10 punten. De 10 punten gaan naar Italië (4 keer), Albanië (2 keer) en Spanje en Bulgarije (allebei 1 keer). Frankrijk krijgt van niemand een lage waardering, terwijl Italië en Albanië 2 keer bottom 3 staan in een lijstje.
1 Frankrijk 61
2 Albanië 59
3 Italië 56
4 Spanje 52
5 Verenigd Koninkrijk 50
6 Moldavië 39
7 Litouwen 35
8 Bulgarije 35
9 Duitsland 33
10 Letland 20
Op basis van de lijstjes van aERodynamIC, Djarune, edgar18, Emile93, herman, jasper1991, Karl, Onweerwolf.
Wellicht komt daar nog wat bij, ik verwacht sowieso nog wel een bijluistersessie van starbright boy.
Opvallend:
Frankrijk op 1, maar niemand geeft dit land 10 punten. De 10 punten gaan naar Italië (4 keer), Albanië (2 keer) en Spanje en Bulgarije (allebei 1 keer). Frankrijk krijgt van niemand een lage waardering, terwijl Italië en Albanië 2 keer bottom 3 staan in een lijstje.
0
geplaatst: 26 maart 2022, 10:59 uur
Gezellig liedje, ik vind de zang niet vervelend maar ook niet bepaald een pluspunt. En het filmpje lijkt playback?
0
geplaatst: 26 maart 2022, 11:21 uur
Liedje van Slovenië doet me denken aan de waardeloze Nederlandse inzendingen van voor het “Birds tijdperk”. Misschien sympathiek, maar niet finale waardig.
1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Litouwen
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9. Moldavië
10. Duitsland
11. Bulgarije
12. Slovenië
13. Letland
1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Litouwen
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9. Moldavië
10. Duitsland
11. Bulgarije
12. Slovenië
13. Letland
0
geplaatst: 26 maart 2022, 11:25 uur
Weer even bijgeluisterd, al hoor ik de eerste 2 niet voor het eerst:
8 / Nederland:
S10 kende ik wel van naam en had ik wel eens voorbij horen komen her en der, maar eigenlijk was ik nooit getriggerd er wat beter naar te luisteren. Nu ontkom ik er niet aan en dat is geen straf, heb het nummer inmiddels een keer of 10 gehoord. In den beginne vond ik de 'dadada's' wel opvallend en nu viel me op hoe weinig netto songtekst er eigenlijk is, maar ik merk dat het helemaal geen struikelpunten zijn. Het nummer voelt logisch en de tekst die gezongen wordt is weliswaar per saldo niet heel veel, maar wel oprecht en raak.
Voor mij kan dit zo in het rijtje Calm After The Storm en Arcade.
7 / Oekraïne
Deze hoorde ik van de week al voorbij komen in een podcast over de oorlog in Oekraïne, blijkbaar is dit ook een hit aan het front aldaar en de tekst -een ode aan de moeder- relevant. De raps klinken in mijn oren wat stroef en houtering, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik niets van de tekst versta. De rest van het nummer vind ik wel erg goed. Mochten ze winnen, dan mogen ze volgend jaar Shum wel weer sturen.
6 / Slovenië
De zang vind ik ook niet heel best, doet me eigenlijk aan Jan Smit denken. Maar de rest van het liedje is best gezellig. Wel te weinig tongue in cheek en een iets te hoog conversatorium-gehalte om echt leuk te zijn, maar een toekomst in het Sloveense feesten- en partijencircuit is hiermee in ieder geval verzekerd.
8 / Nederland:
S10 kende ik wel van naam en had ik wel eens voorbij horen komen her en der, maar eigenlijk was ik nooit getriggerd er wat beter naar te luisteren. Nu ontkom ik er niet aan en dat is geen straf, heb het nummer inmiddels een keer of 10 gehoord. In den beginne vond ik de 'dadada's' wel opvallend en nu viel me op hoe weinig netto songtekst er eigenlijk is, maar ik merk dat het helemaal geen struikelpunten zijn. Het nummer voelt logisch en de tekst die gezongen wordt is weliswaar per saldo niet heel veel, maar wel oprecht en raak.
Voor mij kan dit zo in het rijtje Calm After The Storm en Arcade.
7 / Oekraïne
Deze hoorde ik van de week al voorbij komen in een podcast over de oorlog in Oekraïne, blijkbaar is dit ook een hit aan het front aldaar en de tekst -een ode aan de moeder- relevant. De raps klinken in mijn oren wat stroef en houtering, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik niets van de tekst versta. De rest van het nummer vind ik wel erg goed. Mochten ze winnen, dan mogen ze volgend jaar Shum wel weer sturen.
6 / Slovenië
De zang vind ik ook niet heel best, doet me eigenlijk aan Jan Smit denken. Maar de rest van het liedje is best gezellig. Wel te weinig tongue in cheek en een iets te hoog conversatorium-gehalte om echt leuk te zijn, maar een toekomst in het Sloveense feesten- en partijencircuit is hiermee in ieder geval verzekerd.
0
geplaatst: 26 maart 2022, 11:26 uur
Poek schreef:
Gezellig liedje, ik vind de zang niet vervelend maar ook niet bepaald een pluspunt. En het filmpje lijkt playback?
Denk eerder geen geld voor een videoclip, dus dan maar het live optreden uit de voorronde met daaroverheen de studioversie.
0
geplaatst: 26 maart 2022, 11:27 uur
Opvallend trouwens dat het liedje van Slovenië nog niet op Spotify staat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 maart 2022, 12:21 uur
Oekraïne
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben hoe goed Oekraïne scoort in dit topic. Vanzelfsprekend snap ik wel dat de bookmakers verwachten dat het land gaat winnen maar ik durf wel te beweren dat dat met elke inzending zo zou zijn in de huidige situatie.
Het nummer is niet slecht en de band als geheel sla ik zelfs wel hoog aan. Ik kan me goed voorstellen dat ze populair zijn met hun fusie van moderne stijlen en etnische folk met de in Oekraïne onontkoombare fluitjes. (Al mijn Oekraïense black metal cd's hebben ze ook, haha).
Maar het nummer is ook weer niet gewoon heel erg goed ofzo, toch? Dit zou echt de geschiedenis in gaan als een van de matigste winnaars, mocht het zover komen. Mij raakt het in ieder geval verder niet voorlopig. Misschien dat het kwartje nog een beetje gaat vallen maar ik vind het net iets boven de middenmoot uitsteken en dan met name omdat ik de band en sound en presentatie (zoals in de clip) wel goed vind.
Ik vind het dus zeer moeilijk om te voorspellen wat er nu daadwerkelijk gebeurt. Ik hoop niet dat Oekraïne wint want daar neem ik het ESC toch wel te serieus voor. Ik vind dat een van de beste nummers moet winnen. Secundair support ik de landen die nog nooit of heel lang geleden hebben gewonnen. (Vermoedelijk ga ik daarom dit jaar voor Polen of Australië). Tegelijkertijd heb ik me ook voorgenomen om er vrede mee te hebben als Oekraïne wel wint. Muziek is nou eenmaal emotie, dat kun je niet los van elkaar zien, zelfs al zou je het willen.
01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Albanië
05. Oekraïne
06. Verenigd Koninkrijk
07. Duitsland
08. Bulgarije
09. Moldavië
10. Spanje
11. Litouwen
12. Letland
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben hoe goed Oekraïne scoort in dit topic. Vanzelfsprekend snap ik wel dat de bookmakers verwachten dat het land gaat winnen maar ik durf wel te beweren dat dat met elke inzending zo zou zijn in de huidige situatie.
Het nummer is niet slecht en de band als geheel sla ik zelfs wel hoog aan. Ik kan me goed voorstellen dat ze populair zijn met hun fusie van moderne stijlen en etnische folk met de in Oekraïne onontkoombare fluitjes. (Al mijn Oekraïense black metal cd's hebben ze ook, haha).
Maar het nummer is ook weer niet gewoon heel erg goed ofzo, toch? Dit zou echt de geschiedenis in gaan als een van de matigste winnaars, mocht het zover komen. Mij raakt het in ieder geval verder niet voorlopig. Misschien dat het kwartje nog een beetje gaat vallen maar ik vind het net iets boven de middenmoot uitsteken en dan met name omdat ik de band en sound en presentatie (zoals in de clip) wel goed vind.
Ik vind het dus zeer moeilijk om te voorspellen wat er nu daadwerkelijk gebeurt. Ik hoop niet dat Oekraïne wint want daar neem ik het ESC toch wel te serieus voor. Ik vind dat een van de beste nummers moet winnen. Secundair support ik de landen die nog nooit of heel lang geleden hebben gewonnen. (Vermoedelijk ga ik daarom dit jaar voor Polen of Australië). Tegelijkertijd heb ik me ook voorgenomen om er vrede mee te hebben als Oekraïne wel wint. Muziek is nou eenmaal emotie, dat kun je niet los van elkaar zien, zelfs al zou je het willen.
01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Albanië
05. Oekraïne
06. Verenigd Koninkrijk
07. Duitsland
08. Bulgarije
09. Moldavië
10. Spanje
11. Litouwen
12. Letland
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 maart 2022, 12:25 uur
aERodynamIC schreef:
IJsland??? Serieus? Ik vind dat een mooi nummer, maar verwacht er verder weinig van.
(quote)
IJsland??? Serieus? Ik vind dat een mooi nummer, maar verwacht er verder weinig van.
Ik moet wel bekennen dat ik IJsland nog maar een keer heb gehoord maar ik kreeg een vrij sterke, positieve First Aid Kit vibe bij het nummer. Leek me typisch zo'n plaat die na de semi opeens boven komt drijven als een serieuze kandidaat.
1
Onweerwolf
geplaatst: 26 maart 2022, 12:35 uur
Slovenië
Welkom bij de EO jongerendag in Ljubljana..
Wat een ontzettende plastic bagger stuurt Slovenië die jaar zeg. Ik kan hier verder kort over zijn: dit is kut.
01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Albanië
05. Oekraïne
06. Verenigd Koninkrijk
07. Duitsland
08. Bulgarije
09. Moldavië
10. Spanje
11. Litouwen
12. Slovenië
13. Letland
Welkom bij de EO jongerendag in Ljubljana..
Wat een ontzettende plastic bagger stuurt Slovenië die jaar zeg. Ik kan hier verder kort over zijn: dit is kut.
01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Albanië
05. Oekraïne
06. Verenigd Koninkrijk
07. Duitsland
08. Bulgarije
09. Moldavië
10. Spanje
11. Litouwen
12. Slovenië
13. Letland
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 maart 2022, 12:43 uur
Slovenië is sowieso een land met maar zeer weinig verheffende inzendingen. Gemiddeld genomen misschien wel bottom 5 qua kwaliteit van alle landen. Dat is eigenlijk wel verrassend. Dit is mijn Sloveense top 3 aller tijden. Waarbij ik eigenlijk alleen de nummer 1 echt heel goed vind en zelfs die is wel wat aan erosie onderhevig de laatste jaren bij mij.
Plaats. [Jaar] Artiest - Titel (Einduitslag)
01. [2007] Alenka Gotar - Cvet Z Juga (15)
02. [1999] Darja Švajger - For A Thousand Years (11)
03. [2019] Zala Kralj & Gašper Šantl - Sebi (15)
Plaats. [Jaar] Artiest - Titel (Einduitslag)
01. [2007] Alenka Gotar - Cvet Z Juga (15)
02. [1999] Darja Švajger - For A Thousand Years (11)
03. [2019] Zala Kralj & Gašper Šantl - Sebi (15)
0
geplaatst: 26 maart 2022, 12:44 uur
aERodynamIC schreef:
Denk eerder geen geld voor een videoclip, dus dan maar het live optreden uit de voorronde met daaroverheen de studioversie.
(quote)
Wacht effe, dit is de studioversie die ik hier hoor? En ik maar denken dat die zanger 't gewoon live niet waar kon maken! Jammer, want het liedje vind ik best wel sympathiek. Maar willen ze finalewaardig zijn, om de uitdrukking van Djarune te lenen, dan moeten ze als de sodemieter een betere zanger zien te regelen.
1. Nederland
2. Oekraïne
3. Albanië
4. Verenigd Koninkrijk
5 Bulgarije
6. Frankrijk
7. Spanje
8. Letland
9. Duitsland
10. Italië
11. Moldavië
12. Slovenië **
13. Litouwen
0
geplaatst: 26 maart 2022, 17:39 uur
Slovenië:
Vind het wel een relaxt nummertje, maar het mist de climax die nodig is voor het festival. Zanger gaat een beetje vervelen tegen het einde. Niettemin een aardig, catchy liedje. Hopelijk wordt de staging wat beter dan deze met dit ongeïnteresseerd ogende bandje.
1. Oekraïne
2 Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Bulgarije
6. Letland
7. Moldavië
8. Slovenië
9. Spanje
10. Duitsland
11. Litouwen
12. Albanië
13. Italië
Vind het wel een relaxt nummertje, maar het mist de climax die nodig is voor het festival. Zanger gaat een beetje vervelen tegen het einde. Niettemin een aardig, catchy liedje. Hopelijk wordt de staging wat beter dan deze met dit ongeïnteresseerd ogende bandje.
1. Oekraïne
2 Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Bulgarije
6. Letland
7. Moldavië
8. Slovenië
9. Spanje
10. Duitsland
11. Litouwen
12. Albanië
13. Italië
0
geplaatst: 26 maart 2022, 18:03 uur
1. Nederland. 10. Wat een geweldig lied is het toch. Ik krijg er ook echt winnaar vibes bij. Ik denk dat het hoge ogen kan gaan gooien. Bij elke luisterbeurt heb ik weer kippenvel.
2. Italië. 8,5.
3. Verenigd Koninkrijk. 7.
4. Frankrijk. 6,5
5. Oekraïne. Ik vond Alina Pash een geweldig nummer hebben en baal ook enorm dat ze is vervangen door dit nummer. Stefania is niet mijn cup of tea. Ik vind het verder vreselijk wat er in Oekraïne gebeurt, maar hoop niet dat ze daardoor winnen. Dat zou ik zonde vinden.
6. Spanje. 5,5.
7. Litouwen. 5,5.
8. Duitsland. 5,5
9. Bulgarije. 4,0.
10. Slovenië. 3,0. Niemendalletje.
11. Albanië. 3,0.
12. Moldavië. 2,5.
13. Letland. 1,5.
2. Italië. 8,5.
3. Verenigd Koninkrijk. 7.
4. Frankrijk. 6,5
5. Oekraïne. Ik vond Alina Pash een geweldig nummer hebben en baal ook enorm dat ze is vervangen door dit nummer. Stefania is niet mijn cup of tea. Ik vind het verder vreselijk wat er in Oekraïne gebeurt, maar hoop niet dat ze daardoor winnen. Dat zou ik zonde vinden.
6. Spanje. 5,5.
7. Litouwen. 5,5.
8. Duitsland. 5,5
9. Bulgarije. 4,0.
10. Slovenië. 3,0. Niemendalletje.
11. Albanië. 3,0.
12. Moldavië. 2,5.
13. Letland. 1,5.
0
geplaatst: 26 maart 2022, 19:30 uur
Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Moldavië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0
Oekraïne - 7,5
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Moldavië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0
0
geplaatst: 26 maart 2022, 23:35 uur
Volgens mij live. Ik heb de clip niet eens beluisterd en reageerde op Poem’s opmerking. Heb het net even bekeken. Maar ook de studioversie is vervelend

0
geplaatst: 27 maart 2022, 15:28 uur
We zijn aangekomen bij het laatste nummer dat zal aantreden in het eerste deel van de eerste halve finale (de exacte volgorde is nog niet bekend): Zwitserland.
Een vierde plaats in 2019, een derde in 2021, zou Marius dan nu tweede gaan worden met Boys Do Cry?
Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Het is een fraai nummer, maar ook wat saaiig. Dit jaar zijn er veel slow-songs te beluisteren en dit is vrij lief en klein. Misschien met de juiste staging dat het wat kan worden en ik weet niet wat de uitstraling van de beste jongen zal zijn. Het kan wel wat uitmaken bij nummers als deze.
Typisch zo'n nummer waar je niks op tegen kunt hebben, maar ook niet waar je gelijk laaiend enthousiast over kan worden en dat kan funest zijn op het Songfestival. Ik heb het nu al een aantal keer gehoord, maar eigenlijk weet ik nog steeds niet goed wat ik dan gehoord heb. Van die nummers die vriendelijk voorbij kabbelen.
Grootste succes voor Zwitserland? Niet moeilijk natuurlijk: Céline Dion met Ne Partez Pas Sans Moi in 1988. Vrij snel hierna werd de Canadese een wereldster.
Overigens heeft het land de eer om de allereerste overwinning behaald te hebben in 1956. Céline was de tweede, en tevens laatste keer.
Mijn top 40:
1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Albanië
6. Zwitserland
7. Spanje
8. Moldavië
9. Litouwen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Bulgarije
12. Duitsland
13. Slovenië
14. Letland
0
geplaatst: 27 maart 2022, 16:18 uur
Ik zie een rokerige jazzkroeg, publiek dat langzaamaan verstomt. Na afloop geeft-ie een knikje, hoor je het krukje kraken als-ie het podium verlaat. Ik vind het een mooi nummer, smaakvol ook: mooi klein gehouden.
1. Nederland
2. Oekraïne
3. Zwitserland ****
4. Albanië
5. Verenigd Koninkrijk
6. Bulgarije
7. Frankrijk
8. Spanje
9. Letland
10. Duitsland
11. Italië
12. Moldavië
13. Slovenië
14. Litouwen
1. Nederland
2. Oekraïne
3. Zwitserland ****
4. Albanië
5. Verenigd Koninkrijk
6. Bulgarije
7. Frankrijk
8. Spanje
9. Letland
10. Duitsland
11. Italië
12. Moldavië
13. Slovenië
14. Litouwen
0
geplaatst: 27 maart 2022, 21:14 uur
Fraai liedje wel, die rokerige jazzkroeg hierboven begrijp ik wel.
Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Moldavië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0
Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Moldavië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.