MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
De nieuwe versie van Moldavië:

Zwitserland:

Aardig, sloom en zwoel jazzy popliedje. Heeft wel charme en is goed gezongen, maar geen wauw.

1. Oekraïne
2 Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Bulgarije
6. Letland
7. Moldavië
8. Zwitserland
9. Slovenië
10. Spanje

11. Duitsland
12. Litouwen
13. Albanië
14. Italië

Onweerwolf
Zwitserland

Draak van het jaar dit. Alles aan deze inzending vind ik afstotelijk. Slechte zanger, die er ook nog eens extreem onverzorgd en vies uitziet. Volstrekt inhoudsloze muziek, infantiele tekst. Dit is het soort muziek waar ik gewoon agressief van word. Er is totaal geen aandacht aan besteed. Troskompascore in optima forma. Schandalige opvolger van de twee uitstekende inzendingen van Luca Hänni & Gjon's Tears ook.

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Albanië
05. Oekraïne
06. Verenigd Koninkrijk
07. Duitsland
08. Bulgarije
09. Moldavië
10. Spanje

11. Litouwen
12. Slovenië
13. Letland
14. Zwitserland

De outfit van de Zwitser is iets wat ik zelf gedragen zou kunnen hebben en dat is geen compliment. Ik vraag me af of erover nagedacht is? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een stylist tegen hem gezegd heeft 'Doe dit maar aan, dat staat je goed'.

Armenië was een beetje aan het interessant doen samen met Azerbeidzjan door hun nummer na de deadline te presenteren.

Nou vooruit dan maar. Na een jaar afwezigheid mag Rosa Linn het land vertegenwoordigen met Snap, een lief, schattig alternatief popliedje.
Maar misschien iets té lief en schattig, want heel erg opvallen doet het nu ook weer niet. Een beetje hetzelfde euvel als bij Zwitserland. Je hoort het, en vrij snel weet je al niet meer wat je gehoord hebt.

Toch weet ik het niet goed met dit nummer. Dit zou zomaar eens kunnen verrassen en net in het zicht van de top 10 stranden of iets dergelijks. Voor mij is dit net wat te flets allemaal.

Grootste succes voor Armenië? Het land doet sinds 2006 mee en Rosa Linn is de 14e deelnemer. In 2008 en 2014 werd Armenië vierde. Aram MP3 kreeg in 2014 174 punten en Sirusho in 2008 met Qele Qele 199, dus laten we dat nummer als hun grootste succes beschouwen.

Mijn top 40:

1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Albanië
6. Spanje
7. Moldavië
8. Litouwen
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk

11. Armenië
12. Bulgarije
13. Duitsland
14. Slovenië
15. Letland

Lijkt me wel iets voor Gretz.

Onweerwolf
Armenië

Armenië komt dit jaar met een jonge mevrouw die nog bezig is om haar Kinderen Voor Kinderen carrière te combineren met een full-fledged siso approach, inclusief mutsje. Het is wel lieflijk en het klinkt ook niet vervelend maar veel om het lijf heeft het, naast dat mutsje, ook weer niet. Die erg subtiele piano in het midden vind ik nog het mooiste. De clip doet weer denken aan die van de Spaceman uit het VK, maar dan wel een stukje smaakvoller. Armenië levert sowieso doorgaans wel verzorgde producten af en dit is geen uitzondering. Dit is eigenlijk gewoon pure middenmoot, denk ik en vind ik.

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Albanië
05. Oekraïne
06. Verenigd Koninkrijk
07. Duitsland
08. Armenië
09. Bulgarije
10. Moldavië

11. Spanje
12. Litouwen
13. Slovenië
14. Letland
15. Zwitserland

Sirusho though!

Wat is en blijft het toch een goed nummer, ook in deze versie!

Zwitserland:
De slappe kaassoufflé onder de inzendingen. Een opeenvolging van doelbewuste theatrale pogingen tot een bepaald gevoel, maar ze vergeten het allerbelangrijkste: Een goed nummer. Dat is dit namelijk niet. In een rokerige jazzkroeg wil ik echte pijn des levens voelen en geen fake probeersel. Voor mij net zo storend als dat nummer van Duitsland wat hetzelfde probeert in een andere verpakking. Vorig jaar Gjon’s Tears, nu Boys do Cry. Ze moeten stoppen met emoties in de artiest / titel. Blijkbaar moet het publiek zonder het nummer te horen al weten wat ze moeten voelen..

Armenië
Dit vind ik nu een leuk vrolijk liedje. Doet me denken aan de oude popliedjes van Ilse DeLange en ik krijg er ook “of monsters and men” vibes bij. Zie het echter niet top 10 eindigen, maar mag verdiend naar de finale.

1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Oekraïne
5. Armenië
6. Spanje
7. Litouwen
8. Frankrijk
9. Verenigd Koninkrijk
10. Moldavië
11. Zwitserland
12. Duitsland
13. Bulgarije
14. Slovenië
15. Letland

Het lijkt me een hartstikke lieve meid, echt waar, maar als haar persoonlijkheid net zo indrukwekkend is als haar gebrokenhartenkreet, ben ik bang dat d'r ex al vergeten is haar ooit te hebben gedatet, lang voordat ze haar liedje afgezongen heeft.

1. Nederland
2. Oekraïne
3. Zwitserland
4. Albanië
5. Verenigd Koninkrijk
6. Bulgarije
7. Frankrijk
8. Spanje
9. Letland
10. Duitsland

11. Armenië ***
12. Italië
13. Moldavië
14. Slovenië
15. Litouwen

Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

5 / Zwitserland

Vorig jaar een van de betere, maar nu krijg ik er een beetje een John Mayer-gevoel bij. En dat is geen compliment in mijn boek. Veel braver wordt het niet.

6,5 / Armenië

Lijkt inderdaad wel wat op de IJslandse band die hier genoemd werd. Kon nog wel eens een groeiertje blijken.

1. Nederland. 10.
2. Italië. 8,5.
3. Armenië. 8. Lekker rustig aanstekelijk liedje. Prima gezongen. Vrees alleen dat het niet zo op zal vallen.
4. Verenigd Koninkrijk. 7.
5. Zwitserland. 7. Dromerig liedje. Ik vind het wel een lief liedje ook. Betwijfel wel of het het goed zal doen. Ik denk dat het door de fans niet zo gewaardeerd wordt, tenzij het misschien een hele goede staging gaat hebben én vlekkeloos gezongen wordt.
6. Frankrijk. 6,5
7. Oekraïne. 6.
8. Spanje. 5,5.
9. Litouwen. 5,5.
10. Duitsland. 5,5

11. Bulgarije. 4,0.
12. Slovenië. 3,0.
13. Albanië. 3,0.
14. Moldavië. 2,5.
15. Letland. 1. Nog maar iets verlaagd, voor zover mogelijk.

Armenië:

Gewoon leuk. Klinkt als iets wat een jaar of 10 geleden op 3FM stukgedraaid werd. Goed gezongen en het liedje steekt best leuk in elkaar. Prettig nummertje, maar ook weer geen wauw.

1. Oekraïne
2 Engeland
3. Frankrijk
4. Nederland
5. Bulgarije
6. Letland
7. Moldavië
8. Armenië
9. Zwitserland
10. Slovenië

11. Spanje
12. Duitsland
13. Litouwen
14. Albanië
15. Italië

En we gaan door naar de tweede halve finale. Inmiddels is de startvolgorde bekend.

Nederland zal als 8e aantreden tijdens de eerste halve finale tussen Bulgarije en Moldavië en dat is vrij gunstig (aangezien Nederland nog een vinger in de pap heeft qua productie zou dat zomaar geholpen kunnen hebben).

De tweede halve finale kunnen we dus langsgaan in de juiste volgorde.

Het gebeurt vaker dat grotere namen een poging wagen op het Songfestival nadat ze eigenlijk al uitgeblust zijn. Dit jaar krijgt The Rasmus die twijfelachtige eer. Ze openen in elk geval de tweede halve finale.

Nu is dit een band waar ik nooit iets mee heb gehad, te veel van 'na mijn tijd' om er een binding mee te kunnen hebben denk ik.
Maar dan nog kan het allemaal best leuk zijn.

Is Jezebel een leuk nummer? Ik schaar het in de categorie waar ook Bulgarije zit, maar dan wel wat pakkender. Ik heb gewoon niet veel met dit soort rock. Flauwe hap en dan boeit het mij niet dat de band bekend is en dan kan meneer de zanger nog zo leuk een stripact opvoeren. Ik ga er geen sms voor sturen.

Is het slecht? Nee hoor. Ik erger me er totaal niet aan, daar heb ik andere nummers voor, maar ik word er ook niet warm van.

Grootste succes voor Finland? Uiteraard de enige Finse overwinning die Lordi behaalde met Hard Rock Hallelujah in 2006.

Mijn top 40:

1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Albanië
6. Spanje
7. Moldavië
8. Litouwen
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk

11. Armenië
12. Finland
13. Bulgarije
14. Duitsland
15. Slovenië
16. Letland

Heraclitus zei het al: Alles stroomt en niets blijft hetzelfde behalve The Rasmus. Dus niet zeiken, gewoon die bas lekker hard zetten en de puisten uit je kop springen tot je moeder vriendelijk maar ferm komt vragen of het iets zachter kan. Djezzebèèèèll!!

1. Nederland
2. Oekraïne
3. Finland ****
4. Zwitserland
5. Albanië
6. Verenigd Koninkrijk
7. Bulgarije
8. Frankrijk
9. Spanje
10. Letland

11. Duitsland
12. Armenië
13. Italië
14. Moldavië
15. Slovenië
16. Litouwen

Rechttoe rechtaan, maar in dit veld is het zo verkeerd nog niet.

Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Finland - 6,5
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

Onweerwolf
Finland

Ook voor mij is The Rasmus van iets na mijn tijd, maar ik kreeg ze destijds wel een beetje mee. Ik zat toen echter diep in de ekte met0l dus dit was te soft voor late '90's OWW.

Maar toch, maar toch, deze band heeft wel wat sympathieks hoor. Ik denk ook dat ze gewoon meedoen omdat het kan en voor het avontuur, zonder verwachtingen, die natuurlijk al snel voor je worden geschapen als je zo'n grote naam bent.

Jezebel is een nummer dat absoluut niet na een of twee keer luisteren beklijft maar dat ik nu inmiddels wel echt steeds beter begin te vinden. Het is misschien geen wereldhit, maar het zit wel oprecht goed in elkaar, is prima gezongen en het gitaarsolo'tje is gewoon echt goed. Het geheel doet me zelfs wel denken aan Black Sabbath, of vooral Ozzy solo. Hardrock met een soft gothrandje. Enerzijds belegen maar in dit veld ook wel weer verfrissend. Sowieso zal deze band dit live vermoedelijk uitstekend kunnen brengen en dat is bij de rest van de deelnemers nog maar afwachten. The Rasmus hoort zeer zeker wel de finale te halen met deze inzending. Dit is beter dan de winnaar van vorig jaar. Zo!

De zanger mag er trouwens ook zijn. Ik snap wel dat teenage Gretz daar warm voor liep.

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Finland
05. Albanië
06. Duitsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Oekraïne
09. Moldavië
10. Armenië

11. Bulgarije
12. Spanje
13. Litouwen
14. Slovenië
15. Letland
16. Zwitserland

Overigens begin ik Italië steeds beter te vinden. Vooral het einde van het het nummer vind ik heerlijk. Ook Duitsland, VK en Moldavië zijn wat gestegen. De Big 5 zijn dit jaar behoorlijk sterk bezig.

Jezebel vind ik een beetje softe gedateerde rockplaat, maar het is an sich geen slecht nummer. Leuk dat Finland hun rock traditie hoog houdt al kon ik de sound van vorig jaar beter waarderen.

1. Nederland
2. Italië
3. Albanië
4. Oekraïne
5. Armenië
6. Spanje
7. Finland
8. Frankrijk
9. Litouwen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Moldavië
12. Zwitserland
13. Duitsland
14. Bulgarije
15. Slovenië
16. Letland

Finland:

Ik ben zeker op Eurovisie-gebied geen rockjunk, kijk maar naar die onzin die Finland vorig jaar stuurde, maar naast de lekkere track van Bulgarije is ook deze van The Rasmus een voltreffer binnen dit genre. Ik kan me nog wel de fijne hitjes In the Shadows en First Day of My Life herinneren, en daar kan deze Jezebel zo aan toegevoegd worden. Vooral de prettige basgroove maakt dat het nummer al de hele dag in mijn hoofd zit, en zeker niet op een vervelende manier. Iedereen een plaatsje opschuiven dus

1. Finland
2. Oekraïne
3. Engeland
4. Frankrijk
5. Nederland
6. Bulgarije
7. Letland
8. Moldavië
9. Armenië
10. Zwitserland

11. Slovenië
12. Spanje
13. Duitsland
14. Litouwen
15. Albanië
16. Italië

Het Songfestival wordt steeds populairder, en zeker bij jongeren. Het is bijna hip om het leuk te vinden tegenwoordig.

Er was een tijd dat dit anders lag. Een tijd waar je alleen de nichtenkroegen er blij mee kon maken en het een soort extra Pride werd. Leuk hoor, maar het droeg niet bij aan de populariteit van het festival bij het grote publiek en er zijn zelfs landen afgehaakt door het in hun ogen te hoge gay-gehalte (Turkije, Hongarije bijvoorbeeld).

Israël zorgt er dit jaar voor dat er nog steeds een regenboogfeestje gevierd kan worden in de vorm van Michael Ben David die duidelijk niet verbergt hoe het ervoor staat bij hem.

Ik ben blij dat dit soort nummers in aantal zijn afgenomen, maar moet ook toegeven dat ze erbij horen. Het maakt het festival tot de unieke grabbelton die het is en het geeft de luchtige en broodnodige afwisseling op mijn muzikale menu.

Iets te opzichtig geluisterd naar Swish Swish van Kate Perry wellicht en ik verwacht niet dat we dit in de finale terug gaan zien. Ach, dan hebben we onze lol ook weer even gehad.

Grootste succes voor Israël? Met vier winsten doet het land het niet slecht. Dana International was een opvallende winst, dus laat ik die nu maar opvoeren.

Mijn top 40:

1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Albanië
6. Spanje
7. Moldavië
8. Litouwen
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk

11. Armenië
12. Finland
13. Israël
14. Bulgarije
15. Duitsland
16. Slovenië
17. Letland

Oei, dit is een inzending waarvan je spontaan dingen wil zeggen als "Ik heb niks tegen homo's, maar...". Ik héb niks tegen homo's, maar dat is het punt verder niet. Ik heb ook niks tegen de inmiddels traditioneel geworden nichtennummers onder de inzendingen, maar dan moeten die wel iets hebben wat hen leuk maakt. Een bizar falsetto, bijvoorbeeld, desnoods een spierbonk die met zijn paardenstaart staat te zwaaien. Maar dat kan ik hier niet ontdekken, helaas.

1. Nederland
2. Oekraïne
3. Finland
4. Zwitserland
5. Albanië
6. Bulgarije
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9. Spanje
10. Letland

11. Duitsland
12. Armenië
13. Italië
14. Moldavië
15. Slovenië
16. Litouwen
17. Israël *

Inhaalslagje 2:
Moldavië:
Eerste gevoel: heb je die ook weer heb ik wel gehad. Maar dan hoor ik het nummer en laat ik me toch weer een beetje grijpen door deze eurovisieverteranen, Het is wellicht de minste van de drie, maar het is wel eigen en leuk. De nieuwe versie is wel een beetje minder goed, met een nogal nadrukkelijke beat.
Nederland:
We hebben het toch weer geflikt. De lichte teleurstelling over dat het niet een energiek maar een rustig nummer is is verdwenen. En ik ben blij dat we in het Nederlands gaan. En het Eurovisiepubliek heeft er niks aan, maar het is een groeier. Verder hebben we bij Matthijs gezien dat er ook al een flinke basis voor de staging is. Ik ben blij met onze inzending en verwacht een plek in de top 10 eigenlijk. Voorlopig bovenaan bij mij, ik weet niet of dat zo blijft maar wel dat het niet vaak voorkomt (in 2020 had ik Grow ook bovenaan, maar Arcade en Calm after the storm en Birds bevielen allemaal prima maar had ik niet op 1. Om nog maar te zwijgen over menig andere inzending uit het verleden. Het nu
Oekraine
Ook buiten de politieke situatie is Oekraine bijna altijd leuk. Altijd risico's. Bijna altijd stekelig en vaak slim. Dat is te merken aan de uitslagen. Het is deze eeuw een van de succesvolste landen. Dit is weer leuk, al wordt het niveau van vorig jaar niet gehaald. Publiek had dit sowieso al hoog gezet en nu waarschijnlijk wel op 1 (met afstand denk ik). Mijn twijfel zit een beetje bij de vakjury's. Maar ik snap de bookmakers wel natuurlijk.
Slovenie
Van een van de succesvolste landen naar een van de minst succesvolle.Ze lopen dit jaar in elk geval niet de fout die ze vaak maken (iets sturen waar niemand een bult aan valt maar dat vervolgens ook niet onthouden wordt). In 2019 was het mijn favoriete land met een bijzondere inzending maar in de twee jaren daarna was het niet veel. Ik vind dit een twijfelgeval en erg afhankelijk van de avond zelf. Ik kan me voorstellen dat het volkomen dood gaat slaan, maar het kan ook precies goed vallen en dan wel naar de finale gaan. Vooralsnog wel geinig.
Zwitserland
Zoals Aero al zei Zwitserland werd 4e in 2019 en derde in 2021. Dan denk je haast dat het vervolg moet zijn dat ze top 2 gaan halen dit keer, maar met deze singer songwriterdeun die zo de classic rockzenders op kan zie ik dat niet voor me. Het voelt ook iets te geforceerd. Maar de finale halen ze met gemak. Want er is best een publiek voor (zeg maar de mensen die vorig jaar Portugal (al vond ik die wel beter) aan de finale hielpen). Niet mijn kopje thee.
Armenie
Was ooit tamelijk succesvol maar is de weg een beetje kwijt. In 2019 misten ze finale met een weinig opvallend wat bozig nummer. En nu krijgen iets waar ik in het begin Hey Ho doorheen wil roepen. Het nummer wordt gered door de opbouw, want die is wel goed gedaan, maar het is ook een beetje suffig. Dit hangt op het randje van niet en wel naar de finale denk ik. Ik heb er niet zoveel mee.
Finland:
IK ben veel te oud om The Rasmus jeugdsentiment te vinden., In the Shadows vond ik toen al vervelend. En jippie, alle irritante maniertjes en vooral productiedingetjes zijn er nog. Echt een ontzettend lelijke plaat en ik ben er ook niet zeker van dat deze gedateerde zooi de finale gaat halen. Finland is eerder onderuit gegaan met pogingen om nostalgie te sturen.
Israel
Ik ben het weer met Aero eens. Het hoort erbij, maar als het achterblijft in de semi's zal ik niet verdrietig zijn. Het liedje is best een puinhoop ook nog eens.

1. Nederland
2. Albanië
3. Frankrijk
4. Oekraine
5. Italie
6, Moldavië
7, Spanje
8. Slovenie
9. Verenigd Koninkrijk
10. Armenië
11. Litouwen
12. Zwitserland
13. Duitsland
14. Israel
15. Finland
16. Letland
17. Bulgarije

Onweerwolf
Israël

Net als Finland een inzending die gaandeweg bij mij begint te groeien. Dit nummer is muzikaal gezien zeker niet slecht. Ik twijfel echter wel of deze zanger live wel voldoende capabel is. Het grootste struikelpunt hier is echter de infantiele tekst. Deze nichterige, maar vlotte sound zou veel mooier contrasteren bij een volstrekt ander onderwerp. Nu is het te rechtlijnig en dik.

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Finland
05. Albanië
06. Duitsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Oekraïne
09. Moldavië
10. Israël

11. Armenië
12. Bulgarije
13. Spanje
14. Litouwen
15. Slovenië
16. Letland
17. Zwitserland

Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Finland - 6,5
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Israël - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Engeland - 3,5
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

Litouwen

Spannend liedje, wat ingehouden en niet meteen heel pakkend. Maar de sfeer pakt me dan wel weer, evenals haar zang.
Cijfer: 8

Moldavië

Leuke band, leuk liedje weer!
Cijfer: 7

Nederland

Al meerdere malen besproken hier op de site dat ik hem erg sterk vind, ben benieuwd of er nog iets overheen gaat voor me dit jaar. De eigen inzending tot de allersterkste rekenen is een luxe die we lang niet hebben gehad
Cijfer: 8,5

Oekraïne

Toch wel een favoriet Eurovisie-land en ze laten weer horen waarom. Het klinkt gewoon urgent, en zowel origineel als catchy. Alleen het fluitje vind ik wat suf, jammer.
Cijfer: 7,3

Slovenië

Niet slecht, maar wel suf, leeg, nietserig.
Cijfer: 4,5

Zwitserland

Suf, leeg, nietserig.
Cijfer: 3,5

Armenië

Suf, leeg, nietserig.
Cijfer: 4

Finland

Nooit zo'n fan van rockbands op het Songfestival en ook nooit een fan geweest van The Rasmus, maar deze kan ik nog verrassend goed hebben. Goed te doen voor wat het is, maar een favoriet zal het zeker niet worden.
Cijfer: 6

Israel

Lekker popplaatje!
Cijfer: 7

1. Nederland
2. Litouwen
3. Albanië
4. Frankrijk
5. Oekraïne
6. Moldavië
7. Israel
8. Spanje
9. Italië
10. Finland

11. Verenigd Koninkrijk
12. Slovenië
13. Duitsland
14. Armenië
15. Zwitserland
16. Bulgarije
17. Letland

Arrie schreef:
De eigen inzending tot de allersterkste rekenen is een luxe die we lang niet hebben gehad

Is dat zo?

Israël

Saai, niet lekker, niet catchy. Hopelijk wel emanciperend, maar niet echt mijn ding. Zang lijkt in orde te zijn.

1. Finland
2. Oekraïne
3. Engeland
4. Frankrijk
5. Nederland
6. Bulgarije
7. Letland
8. Moldavië
9. Armenië
10. Zwitserland

11. Slovenië
12. Spanje
13. Duitsland
14. Litouwen
15. Albanië
16. Italië
17. Israël

aERodynamIC schreef:
(quote)

Is dat zo?

Voor mij in ieder geval. Het is wat krom verwoord, ik bedoel dat er een lange periode is geweest dat we de luxe niet hadden, voordat het serieuzer werd vanaf pakweg Anouk. Douwe Bob, Waylon en Trijntje had ik ook niks mee. Is dus toch fijn als je je eigen land gewoon op 1 kan zetten.

Arrie schreef:
ik bedoel dat er een lange periode is geweest dat we de luxe niet hadden, voordat het serieuzer werd vanaf pakweg Anouk.

Diezelfde Anouk stond bij mij op 1 dat jaar, in 2014 The Common Linnets wederom (alhoewel dat even moest groeien). Met Duncan in 2019 had ik dat helemaal en toen had ik ook voor het eerst het gevoel dat dit wel eens heel hoog zou moeten kunnen eindigen. Ik vind S10 niet onderdoen voor Duncan, alleen voel ik nu geen nummer 1, maar de spanning is er nu ook niet echt meer.

Overigens roept iedereen hoe goed Nederland wel niet is sinds Anouk, maar op zich valt dat nu ook wel mee wat mij betreft.

Trijntje in 2015 was gewoon weer het niveau van voor Anouk en The Common Linnets, Douwe Bob was best leuk maar meer ook niet, OG3NE vond ik niet veel, maar veel fans lopen er nog steeds mee weg. Waylon vond ik zelf wel erg leuk (alleen de act niet), maar daar snap ik wel dat dit nu ook niet echt een hoogvlieger genoemd kan worden. Jeangu's Grow vond ik bijzonder, Birth of New Age dan weer niet.

S10 is wel een 'troetelkindje' onder het alternatieve publiek en krijgt wellicht daardoor meer bijval dan Duncan in die doelgroep.
Het zou wel een stunt zijn als ze de hoofdprijs gaat pakken natuurlijk.

Naast Anouk, Common Linnets, Duncan en S10 heb ik Ruth Jacott en Edsilia Rombley (1998) nog als nummer 1.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:22 uur

geplaatst: vandaag om 09:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.