MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:

Malta is een dubieuze deelnemer waar vaak een luchtje omheen hangt. Stemmen ronselen schijnt er eentje van te zijn (waar andere landen zich overigens ook schuldig aan maken). Maar je kan het ook anders aanpakken.

Stuur Emma Muscat met Out of Sight, constateer dat het niks doet in de fanpolls en bij de bookmakers en stuur dan doodleuk een ander nummer. In 2016 flikte Malta dat geintje ook al. Toen ging Ira Losco aanvankelijk met Chameleon en werd het op het allerlaatst omgeruild voor Walk on Water.

Daar kan je wat van vinden of je tilt er niet zwaar aan, want blijkbaar mag het zolang het voor de deadline gebeurt, een deadline die blijkbaar ook genegeerd kan worden zoals dit jaar door Armenië en Azerbeidzjan (die *kuch* ook aan stemmen ronselen doet).

Laten wij maar wat vinden van I Am What I Am. Allereerst was het niet moeilijk om met een verbetering ten opzichte van dat vorige oersaaie, muffe nummer te komen en dat is ook wel het geval. Een slimme move dus.
Maar dan komt Malta toch met een soort uitgekauwd Zweeds product dat zo door de Zweedse Mamas gezongen had kunnen worden.

Dit is zo'n typisch Songfestivaldeuntje. Niet vervelend, maar zo ongelooflijk platgeslagen dat ik het wel geloof. Tel daarbij op dat ik wel degelijk iets van dat wissel-gedrag vind en dan is het wat mij betreft: blijf lekker in de halve finale hangen en kom volgend jaar maar weer terug.

Grootste succes voor Malta? Malta doet sinds 1971 mee en scoorde altijd goed in de tijd dat Engels niet toegestaan was, want ja, Malta mocht dus wel in het Engels zingen en profiteerde daar goed van. Toch heeft het land nooit gewonnen. Twee keer een derde plaats en twee keer een tweede plaats zijn de beste scores, waarvan Chiara in 2005 het het best deed met Angel. Een nummer dat ons thuis nogal verdeelt. Niet moeilijk te raden in welk kamp ik dan zit aangaande dat nummer

Mijn top 40:

1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Georgië
6. Albanië
7. Servië
8. Spanje
9. Moldavië
10. Litouwen

11. Zwitserland
12. Verenigd Koninkrijk
13. Armenië
14. Azerbeidzjan
15. Finland
16. Israël
17. Malta
18. Bulgarije
19. Duitsland
20. Slovenië

21. Letland

Hét lied voor blonde vrouwen van in de dertig die zich onder het genot van een fles witte wijn (of anderhalf, of twee) voornemen zich morgen niet meer gedwee te voegen naar de wensen van hun partner of leidinggevende. Ik vind 'm wel leuk, eigenlijk.

1. Nederland
2. Servië
3. Oekraïne
4. Finland
5. Zwitserland
6. Albanië
7. Bulgarije
8. Georgië
9. Frankrijk
10. Verenigd Koninkrijk

11. Malta ***
12. Spanje
13. Letland
14. Duitsland
15. Armenië
16. Italië
17. Moldavië
18. Slovenië
19. Litouwen
20. Israël

21. Azerbeidzjan

5,0 / Azerbeidzjan
Flink over de top gezongen en dat mag ik wel. In zijn soort vind ik deze beter dan de inzending van Engeland. Maar ik zal het niet snel nog eens voor mijn plezier opzetten.

6,5 / Georgië
Hier kan ik moeilijk de vinger opleggen. Eerste waar ik aan moest denken was de manier van rappen van Tom Barman, maar er zit ook wel een scheutje disco in. Voorlopig het voordeel van de twijfel.

Mijn top 20 tot nu toe:

1. Nederland - 8
2. Albanië - 7,5
3. Servië
4. Oekraïne - 7
5. Frankrijk
6. Spanje - 6,5
7. Georgië
8. Armenië
9. Finland
10. Italië - 6
11. Slovenië
12. Moldavië - 5,5
13. Azerbeidzjan - 5
14. Engeland
15. Zwitserland
16. Litouwen 4,5
17. Israël
18. Letland
19. Duitsland - 3
20. Bulgarije

Hebben een tussenstand paraat, maar wacht nog even, wellicht komen Onweerwolf en Arrie in de loop van de dag nog met een top 20. Het verschil tussen de #1 en #2 is momenteel nog te overzien, op de avond zelf kan dit in 1 lijstje ongedaan worden gemaakt.

Malta:

Beetje behoudend, simpel, duffe tekst, maar wel een refrein dat echt blijft hangen en net niet zeikerig is. Het koortje eronder speelt hier ook een sterke rol bij. Niet nadenken, meeblèren. Karl beschrijft het sentiment ook wel treffend.

1. Finland
2. Georgië
3. Oekraïne
4. Engeland
5. Frankrijk
6. Bulgarije
7. Nederland
8. Letland
9. Moldavië
10. Malta

11. Armenië
12. Zwitserland
13. Slovenië
14. Spanje
15. Duitsland
16. Litouwen
17. Servië
18. Albanië
19. Italië
20. Israël

21. Azerbeidzjan

Onweerwolf
Azerbeidzjan

Azerbeidzjan stuurt dit jaar een hobbit met een niet al te verheffende stereotype statige ballad. Maar ik vind het ook niet verkeerd, dit ontstijgt in ieder geval de onderkant van de inzendingen voor mij. Van de andere kant is het ook niet memorabel dus de grens met de subtop zal vermoedelijk het hoogst haalbare lijken. Wordt ook een dubbeltje op z'n kant qua finale denk ik, voor Azerbeidzjan

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Finland
05. Albanië
06. Servië
07. Duitsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Oekraïne
10. Azerbeidzjan
11. Moldavië

12. Israël
13. Armenië
14. Bulgarije
15. Spanje
16. Litouwen
17. Slovenië
18. Letland
19. Zwitserland

Nietszeggend popdeuntje.

Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Georgië - 7,0
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Finland - 6,5
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Israël - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Malta - 5,0
Servië - 4,5
Engeland - 3,5
Azerbeidzjan - 3,0
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

Onweerwolf
Georgië

Goed, Georgië stuurt vaak eigenzinnige inzendingen en het land heeft natuurlijk ook een niet-westerse afwijkende muzikale historie en die moeten ze zeker in ere houden. Maar soms vind ik die eigenzinnige inzendingen ook gewoon echt kut en dat is dus dit jaar ook weer het geval. Dit nummer is vooral heel erg irritant, zeker ook door de zang. Verder mogen clowns en circussen wat mij betreft allemaal permanent weg. Enige positieve aan dit nummer zijn de synths in het refrein.

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Finland
05. Albanië
06. Servië
07. Duitsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Oekraïne
10. Azerbeidzjan
11. Moldavië

12. Israël
13. Armenië
14. Bulgarije
15. Spanje
16. Litouwen
17. Georgië
18. Slovenië
19. Letland
20. Zwitserland

Onweerwolf
Malta

Ultragedateerde huppelkutjespop met lelijke pastelkleurtjes clip die in 1995 al over de datum was en een gênant inhoudsloze en uitgekauwde claim via de lyrics op die tolerantie die natuurlijk hoog in het vaandel moet worden gehouden op het ESC en ook vooral daarbuiten. Ik ben ontzettend tolerant maar als ik dit soort bagger aan moet horen wordt het soms wel eens moeilijk want ik wil eigenlijk gewoon haar hoofd inslaan met een afrasteringspaal. Ga weg, Malta.

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Finland
05. Albanië
06. Servië
07. Duitsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Oekraïne
10. Azerbeidzjan
11. Moldavië

12. Israël
13. Armenië
14. Bulgarije
15. Spanje
16. Litouwen
17. Georgië
18. Slovenië
19. Letland
20. Malta

21. Zwitserland

Onweerwolf schreef:
Ik ben ontzettend tolerant maar als ik dit soort bagger aan moet horen wordt het soms wel eens moeilijk want ik wil eigenlijk gewoon haar hoofd inslaan met een afrasteringspaal. Ga weg, Malta.

Hahaha heerlijk

Onweerwolf
We kunnen Hongarije de komende jaren wel vergeten. Wat een idioten wonen daar.

Het dwergstaatje is er sinds 2008 bij en is eigenlijk het lachertje van het festival. In 2014, 2019 en 2021 wisten ze de finale te halen, maar niet met veel succes.

Ook de keuze is niet reuze: twee keer Senhit, vier keer Valentina Monetta, twee keer Serhat en nu mag San Remo afdanker Achille Lauro het gaan doen. Hij deed het op dat festival niet zo goed dus dan nog eens proberen in San Marino en met succes, want hij won de nationale finale.

De term afdanker is niet echt aardig van mij. Achille wordt al een tweederangs Måneskin genoemd, terwijl hij al langer in de muziekwereld bezig is.
Het nummer Stripper doet me erg denken aan Marc Almond als deze op de rock and roll toer gaat. Het heeft altijd iets kneuterigs en dat ervaar ik hier ook wel.

Ondanks dat vind ik het best een leuke bijdrage. Het aantal rock-inzendingen is enorm beperkt gebleven dus het valt op. Dat het flinterdun is maakt niet uit.

Maar of het publiek nog zit te wachten op weer een androgene meneer onder de tattoos valt te bezien. Ik ben bang dat San Remo ook dit jaar z'n eigen record niet gaat verbreken. Maar vooruit: mijn sympathie hebben ze nu wel een beetje, dus niet meer zo boos kijken Achille!

Benieuwd wat Onweerwolf van deze meneer gaat zeggen. Meneer Zwitserland werd al viezig genoemd.... dus hoe gaat dit voor Achille uitpakken

Grootste succes voor San Marino? Uiteraard Say Na Na Na!

Mijn top 40:

1. Nederland
2. Italië
3. Oekraïne
4. Frankrijk
5. Georgië
6. Albanië
7. Servië
8. Spanje
9. Moldavië
10. Litouwen

11. San Marino
12. Zwitserland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Armenië
15. Azerbeidzjan
16. Finland
17. Israël
18. Malta
19. Bulgarije
20. Duitsland

21. Slovenië
22. Letland

Bulgarije kreeg het hier zwaar te verduren omdat de keuze voor het liedje te zeer zou zijn geïnspireerd door de winnaar van vorig jaar, maar vergeleken met deze carbonkopie mag dat een toonbeeld van originaliteit heten. En toch, vervelend is het niet. Zolang ik niet naar dat ongemakkelijke geile gedoe op 't podium hoef te kijken, kan ik best van dit rockertje genieten. Maar een Serhat ( !) is het niet, helaas.

1. Nederland
2. Servië
3. Oekraïne
4. Finland
5. Zwitserland
6. Albanië
7. Bulgarije
8. Georgië
9. Frankrijk
10. Verenigd Koninkrijk

11. Malta
12. Spanje
13. Letland
14. San Marino ***
15. Duitsland
16. Armenië
17. Italië
18. Moldavië
19. Slovenië
20. Litouwen

21. Israël
22. Azerbeidzjan

De clip is een beetje naar, maar het nummer vind ik best oké.

Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Georgië - 7,0
San Marino - 7,0
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Finland - 6,5
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Litouwen - 6,0
Israël - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Malta - 5,0
Servië - 4,5
Engeland - 3,5
Azerbeidzjan - 3,0
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

Malta
Vanille-ijs muziek met mierzoete tekst. Na het luisteren mag ik naar de gehoor-tandarts voor nieuwe vullingen in mijn trommelvliezen. De clip is trouwens erger dan het nummer. Zangeres lijkt me verder sympathiek en zingt prima.

San-Marino
Copycat van de winaar van vorig jaar, maar wel met een aardig nummer. Met het figuur zelf kan ik dan weer niets mee. Ach het shockeert mij ook weer niet. Hij zingt dat hij alleen liefde nodig heeft. Maak het voor je zelf dan wat makkelijker kerel. Kijk naar Serhat. Wat blijft dat een legend! En bedankt aERodynamIC voor de oorwurm. Zit de hele avond al met Say na na na in mijn hoofd..

1. Nederland
2. Italië
3. Servië
4. Albanië
5. Oekraïne
6. Georgië
7. Armenië
8. Spanje
9. San Marino
10. Frankrijk (stijgt een plaatsje)
11. Finland
12. Litouwen
13. Verenigd Koninkrijk
14. Azerbeidzjan
15. Moldavië
16. Malta
17. Zwitserland
18. Duitsland
19. Bulgarije
20. Israël
21. Slovenië
22. Letland

Onweerwolf
San Marino

Het nummer is wel aardig maar deze zanger kan niet zingen of het is de bedoeling dat 'ie zo vreselijk zingt en ik het gewoon niet snap, dat kan natuurlijk ook. Vorig jaar lukte het niet ondanks het aantrekken van grote meneer Flo Rida en werd San Marino flink beroofd in de finale. Voor mij was dat de grootste verrassing en ik denk voor San Marino zelf ook wel dus dit jaar doen ze weer voor spek en bonen mee.

aERodynamIC schreef:
Benieuwd wat Onweerwolf van deze meneer gaat zeggen. Meneer Zwitserland werd al viezig genoemd.... dus hoe gaat dit voor Achille uitpakken

Ik snap de vergelijking niet zo. Goed, hij heeft lelijke tats maar tokkiestempels zijn per definitie lelijk wat mij betreft. Verder ziet Achilles er niet onverzorgd uit toch? Sterker nog ik vind zijn styling wel passen bij het nummer. Die Marius Bear daarentegen treedt op in het vrijdagavondkloffie van Poek waar de ketchupvlekken nog net niet in zitten, straalt ongezondheid uit en heeft een blik in z'n ogen die mij meer doet rillen dan die House of 1000 Corpses clown van Georgië.

01. Italië
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Finland
05. Albanië
06. Servië
07. Duitsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Oekraïne
10. Azerbeidzjan

11. Moldavië
12. Israël
13. Armenië
14. Bulgarije
15. San Marino
16. Spanje
17. Litouwen
18. Georgië
19. Slovenië
20. Letland

21. Malta
22. Zwitserland

1. Nederland. 10.
2. Italië. 8,5.
3. Armenië. 8.
4. Verenigd Koninkrijk. 7.
5. Zwitserland. 7.
6. Azerbeidzjan 7. Mooie stem, wel aardig liedje. Die pianoriedel in de pre-chorus doet me aan een ander nummer denken, maar ik weet even niet welk.
7. Frankrijk. 6,5
8. Oekraïne. 6.
9. Malta. 6. Gedateerd. Ze heeft een goede stem en het liedje is wel aardig. De lyrics zijn echt niet te harden. De mensen in de clip verkondigen niet bepaald de boodschap voor mij... Ze kijken alsof ze onder schot worden gehouden...
10. Finland. 6. Gewoon aardig liedje. Ik ben geen fan, maar heb er niks op tegen.

11. Spanje. 5,5.
12. Litouwen. 5,5.
13. Duitsland. 5,5
14. Bulgarije. 4,0.
15. Slovenië. 3,5. Kleine verhoging.
16. Servië 3,0. Niet aan mij besteed. Blijft op een vervelende manier hangen.
17. Albanië. 3,0.
18. San Marino. 2,5. Wauw... Wat een verschrikkelijk nummer. Ik vind de uitstraling van Achille ook echt heel naar... Dit mag snel vergeten worden wat mij betreft.
19. Israël 2,5. Michael heeft een hele goede, lekkere stem maar ik vind het echt een draak van een nummer. Ver-schrik-ke-lijk. De revamp is ook geen succes. Ik ben al jaren samen met mijn vriend, dus homofoob ben ik niet, maar van dit soort types gaan mijn nekharen wel echt omhoog.
20. Moldavië. 2. Iets verlaagd...

21. Letland. 1.
22. Georgië. 1. Hier kan ik he-le-maal niks mee. Vreselijk. En dan ook nog een circus-act erbij. Drama is compleet.

aERodynamIC schreef:
Grootste succes voor Finland? Uiteraard de enige Finse overwinning die Lordi behaalde met Hard Rock Hallelujah in 2006.

Ik kwam toevallig deze tegen, strandde in 2014 wel in de Finse voorrondes:

https://www.youtube.com/watch?v=aiuSv_6mZ-Y

Best een fraai liedje, origineel van de Leo Bugariloves (Finse punk/alternatieve rockband uit de 80s/90s).

Malta:
Wanstaltige draak die me juist irriteert omdat het heel nadrukkelijk niks is en niemand voor het hoofd wil stoten. Ik geloof bij haar ook echt geen zak van de tekst. Maakt van een aardige boodschap een verzameling holle cliches. Ik hoop heel erg dat dit achterblijft in de semi's. Out of Sight is ook kut, maar heeft in elk geval niet die suffe diversiteitstekst waar ik deze context cynisch van wordt.

San Marino:
Ik vind het niks groots maar best leuk. Maar zoals wel vaker met dit land, met mate. Overigens neem ik Bulgarije niet kwalijk dat ze een rocknummer sturen, maar dat ze een heel erg slecht rocknummer sturen dat voor mij nauwelijks uit te zitten is. Dan kom ik een stuk makkelijker door dit in hetzelfde subgenre als Maneskin bewegende nummer.

De stand die ik als alle nummers geweest zijn nog eens opnieuw bekijk, De onderste (tot nu toe) drie steken er echt onderuit en vind ik echt heel slecht.
1. Nederland
2. Servië
3. Albanië
4. Frankrijk
5. Oekraine
6. Italie
7. Georgie
8, Moldavië
9, Spanje
10. Slovenie
11. Verenigd Koninkrijk
12. San Marino
13. Armenië
14. Litouwen
15. Zwitserland
16. Duitsland
17. Israel
18. Finland
19. Azerbeidzjan
20. Malta
21. Letland
22. Bulgarije

San Marino:

Heb om de een of andere reden altijd sympathie voor dit dwergstaatje en zijn inzendingen. Vind ook dit nummer niet verkeerd, beetje buiten de lijntjes kleuren. Een beetje accent heeft hij natuurlijk wel, maar bij San Marino ben ik daar iets milder voor. Ik plaats hem in de middenmoot.

1. Finland
2. Georgië
3. Oekraïne
4. Engeland
5. Frankrijk
6. Bulgarije
7. Nederland
8. Letland
9. Moldavië
10. Malta

11. Armenië
12. San Marino
13. Zwitserland
14. Slovenië
15. Spanje
16. Duitsland
17. Litouwen
18. Servië
19. Albanië
20. Italië

21. Israël
22. Azerbeidzjan

Kleine voorspelling: San marino haalt dit jaar de finale niet en stuurt volgend jaar weer Serhat. Ik denk het echt.

Fingers crossed!

Onweerwolf
jasper1991 schreef:
Een beetje accent

Waren de understatements in de uitverkoop vanochtend?

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Kleine voorspelling: San marino haalt dit jaar de finale niet en stuurt volgend jaar weer Serhat. Ik denk het echt.

Ik geloof daadwerkelijk dat Serhat het ESC zou kunnen winnen. Als 'ie eens met een echt goed nummer komt, bijvoorbeeld een jaren '20 update van Wham of iets in de richting van Right Said Fred's "I'm Too Sexy" dan maakt 'ie echt kans en ik denk dat hij zo'n nummer zou kunnen (mee)schrijven.

En dan zien of het jaar erop Turkije opeens weer mee wil doen.

Australië zendt het Songfestival al sinds 1983 uit en ze zijn fan daar.

Dat werd beloond met een 'eenmalige' deelname in 2015, waar ze gelijk in de finale geplaatst werden.
Inmiddels is het 2022 en zien we deelnemer nummer 7 op het podium verschijnen.

Alleen vorig jaar lukte het Australië niet om de finale te halen. De zangeres was niet aanwezig in Rotterdam, maar ik denk dat het daar niet aan lag. De kwaliteit van dat nummer was ondermaats (terwijl ik haar bijdrage van 2020 wel kon waarderen).

Dit jaar stuurt het land drama op en top. Sheldon Riley legt het er allemaal wel heel dik bovenop. Dit gaat dan ook een absolute love or hate worden dit jaar, hier op de site ongetwijfeld ook.

Ik sta wel bekend om mijn liefde voor dit soort artiesten. Rufus Wainwright, Antony.... kom maar op. Toch weet ik niet of ik dit nu echt te gek vind of dat het een irritatiegrens overschrijdt. Ik hoop dat die act achterwege wordt gelaten in Turijn. En de boodschap van het nummer? Tja, het is tegenwoordig in om dat lekker door de strot te duwen dus ook op het Songfestival uiteraard. Niks mis mee, maar pas op dat het niet té gaat worden.... dat is iets waar ik zoals gezegd nog niet over uit ben. Voor nu voordeel van de twijfel. De drama-lover in mij wint het nog even.

Grootste succes voor Australië? De tweede plaats in 2016 voor Dami Im met Sound of Silence.

Mijn top 40:

1. Nederland
2. Italië
3. Frankrijk
4. Georgië
5. Oekraïne
6. Australië
7. Albanië
8. Servië
9. Spanje
10. Moldavië

11. Litouwen
12. San Marino
13. Zwitserland
14. Verenigd Koninkrijk
15. Armenië
16. Azerbeidzjan
17. Finland
18. Israël
19. Malta
20. Bulgarije

21. Duitsland
22. Slovenië
23. Letland

Onweerwolf
Australië

Jaaaaaaaa. Eindelijk komen dan de goede nummers. Ik heb dit jaar eigenlijk 5 topfavorieten. Italië en Nederland hebben we al gehad en hier is dan eindelijk de derde en ik kan het wel verklappen; Australië is voorlopig mijn nummer 1 van 2022. Wat een schitterend mooi nummer en wat heeft deze gast een geweldige stem. Alles hieraan is goed. Dit is drama zoals drama bedoeld is. Echt en authentiek, mooi en uniek. En ik snap dat de grens tussen kunst en kitsch dun kan zijn maar als je zo kunt zingen als Sheldon Riley dan sta je dus gewoon aan de goede kant. Ik vind de tekst en act ook gewoon tof en bovendien is Sheldon gewoon een lekker ding. Daarnaast is dit toch wel eigentijds ook. Er zit ook wat Arcade in en Zwitserland 2021 schijnt ook licht door de dikke zwarte lippenstift heen. Niets meer aan doen. Topinzending! Meestal komt Australië wel met behoorlijke, in ieder geval verzorgde, inzendingen maar dit is het beste wat ze ooit brachten en voor het eerst in de geschiedenis voert dit land mijn ranglijst aan.

Gaat Australië winnen? Daar heb ik wel mijn twijfels over. Het zal zeker voor sommige mensen zonder smaak over de top zijn en die mensen stemmen en jureren soms ook mee dus een gelopen race is het niet maar ik sluit het ook absoluut niet uit en ik hoop het in ieder geval.

Australië!

01. Australië
02. Italië
03. Nederland
04. Servië
05. Finland
06. Frankrijk
07. Albanië
08. Duitsland
09. Azerbeidzjan
10. Verenigd Koninkrijk

11. Oekraïne
12. Israël
13. Moldavië
14. Litouwen
15. Bulgarije
16. Armenië
17. San Marino
18. Spanje
19. Slovenië
20. Georgië

21. Letland
22. Malta
23. Zwitserland

Zo hoog als Onweeerwolf inzet, dat doe ik (net) niet. Maar ik ben de derde die dit erg kan waarderen. Voorlopig meer love dan hate. Flink aangezet drama. Maar gelukkig dichter bij inderdaad iets als Rufus Wainwright dan bij van den Endemusicals. Vind de outfit schitterend trouwens. En dat voor een land dat vooral begon met keurige middle of the road inzendigen en pas de laatste jaren wat meer uitgesproken wordt.

Ik ben minder optimistisch dan Onweerwolf over het resultaat. Dit gaat zeker niet winnen en zelfs de finale is niet 100% zeker voor mijn gevoel.

1. Nederland
2. Servië
3. Australië
4. Albanië
5. Frankrijk
6. Oekraine
7. Italie
8. Georgie
9, Moldavië
10. Spanje

11. Slovenie
12. Verenigd Koninkrijk
13. San Marino
14. Armenië
15. Litouwen
16. Zwitserland
17. Duitsland
18. Israel
19. Finland
20. Azerbeidzjan

21. Malta
22. Letland
23. Bulgarije

Jeetje wat zijn jullie positief over Australië.... Kan het pleidooi van Onweerwolf wel waarderen haha

1. Nederland. 10.
2. Italië. 8,5.
3. Armenië. 8.
4. Verenigd Koninkrijk. 7.
5. Zwitserland. 7.
6. Azerbeidzjan 7.
7. Frankrijk. 6,5
8. Oekraïne. 6.
9. Malta. 6.
10. Finland. 6.

11. Spanje. 5,5.
12. Litouwen. 5,5.
13. Duitsland. 5,5
14. Bulgarije. 4,0.
15. Slovenië. 3,5.
16. Servië 3,0.
17. Albanië. 3,0.
18. San Marino. 2,5.
19. Israël 2,5.
20. Moldavië. 2.

21. Letland. 1.
22. Australië. 1. Sheldon kende ik al van The Voice Australia. Hij heeft een geweldige stem, maar sorry hoor... Wat een verschrikkelijk zeiknummer. De drama is me echt te veel in dit nummer. Bah.
23. Georgië. 1.

Nee, ik vind dit ook teveel van het goede. Qua drama, ja, maar ook qua not the same not the same oh not the same. 't Is me, ja sorry, allemaal wat te veel van hetzelfde, die drie minuten lijken wel een eeuwigheid te duren. #kampgeensmaak

1. Nederland
2. Servië
3. Oekraïne
4. Finland
5. Zwitserland
6. Albanië
7. Bulgarije
8. Georgië
9. Frankrijk
10. Verenigd Koninkrijk

11. Malta
12. Spanje
13. Letland
14. San Marino
15. Duitsland
16. Armenië
17. Italië
18. Australië **
19. Moldavië
20. Slovenië

21. Litouwen
22. Israël
23. Azerbeidzjan

De superlatieven die ik hierboven lees deel ik niet zo. Vocaal prima, maar het nummer weet matig te boeien. De overdosis pathos staat me dan weer niet zo tegen, dat kan ik wel hebben.

Nederland - 8,0
Oekraïne - 7,5
Georgië - 7,0
San Marino - 7,0
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
Albanië - 7,0
Finland - 6,5
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Australië - 6,0
Litouwen - 6,0
Israël - 6,0
Italië - 6,0
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Malta - 5,0
Servië - 4,5
Engeland - 3,5
Azerbeidzjan - 3,0
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

Leuk zo'n lijstje met namen en cijfers, maar ik kan me van de meeste nummers amper meer wat herinneren. Aan het einde van de rit zal ik mijn tien hoogst becijferde nog eens luisteren voor een gedegen toplijstje. Dat ik S10 voorlopig nog steeds de beste vind staat buiten kijf. Al zal dat ook komen omdat ik hem vaker gehoord heb dan alle andere liedjes.

Onweerwolf
Ik begin er trouwens inmiddels wel zin in te krijgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:58 uur

geplaatst: vandaag om 13:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.